Crayon- Bli med Crayon i 2020 ?

focuss
CRAYON 13.01.2020 kl 11:02 16172

Bli med Crayon i 2020? Ja det sier jeg ja takk til

Crayon Rewind: A look back at 2019
2019/12/31 16:27 In Announcements, Training & Events

What a year it has been. From winning unprecedented awards to record-breaking financial results, it’s been quite the whirlwind at Crayon. Before we are primed to have another blockbuster year in 2020, let’s take a lookback at our journey in 2019.

Microsoft AI and ML Partner of the Year Award. Our AI practice has always been a bedrock of innovation and inspiration. We pride ourselves on showcasing that our projects exemplify beyond-the-hype AI that creates true business value. This year Microsoft recognized our expertise by choosing us as the best in the world when it comes to AI and Machine Learning.

Women in Technology. We’ve made significant strides to support women in the technology industry. We launched our first global program aimed at increasing the number of women in Crayon management. The program features a customized leadership and opportunities for developing mentoring relationships. Also, we showcased extensive support to the SHE conference and its gender diversity index.

Global Expansion. We are a rapidly growing company, with our award-winning Talent Acquisition Team signing an average of one person a day to join the Crayon team. We have opened several offices in Australia, the Middle East, Central and Eastern Europe and Africa. Our success is proven in the international markets as our financial results showed the gross profits from markets outside the Nordics amounted to 41% of the company’s total gross profit.

Awards and Accolades. Thanks to the hardwork of our colleagues and their unmatched expertise, it’s been a banner year for awards: Our team in the Phillippines received Microsoft’s global Country of the Year Award. LinkedIn awarded the team at our Oslo headquarters as the Best Talent Acquisition Team. US-based organization called The 20 awarded us with both the Best Partner of the Year Award and the Best Revenue Booster. There were many more recognitions from across the globe, none of which would be possible without our fantastic team.

Amazon Web Services Well-Architected Partner Status. We earned this specialized partner status for our deep technical proficiency and proven customer success. This is part of AWS’ prestigious Well-Architected Framework, which provides a consistent and scalable approach for customers to build secure, high-performing and efficient infrastructures for applications.

As we close 2019, we are looking forward to helping more with their digitalization journey in 2020.


https://www.crayon.com/en/news-and-resources/crayon2019/
Redigert 21.01.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2020 kl 20:46 5430

«Med kvartalstallene overgår IT-selskapet igjen forventningene. Og nå oppjusterer Crayon også egen målsettingen for 2020, blant annet ventes en vekst i bruttoresultatet på mellom 25 og 30 prosent. Det er opp ti prosentpoeng fra tidligere guiding.

Finansdirektør Jon Birger Syvertsen bekreftet da også på tirsdagens webcast at selskapet ser både sterk vekst, og sterke vekstmuligheter fremover. Denne muligheten skal utnyttes, blant annet ved å øke investeringene og kapasiteten så denne veksten kan opprettholdes.

Dette bør også glede potensielle og nåværende investorer fordi aksjens potensiale fremdeles henger nøye sammen med vekstambisjonene. Selv nå når Crayon alt tjener relativt godt med penger, er vekst og satsing på videre vekst, viktig.

Hodetelefonene reddet hjemmekontoret for analytiker. For å vokse videre, har Crayon minst et par titalls land å spille på - på samtlige kontinenter. I andre kvartal har selskapet hatt vekst i markeder så forskjellige som Norge, India og USA. Skalafordeler bygges. Og nye strategiske samarbeid kommer til.»

Ser vi oppjusterte kursmål på 160 - 180 kroner snart?
Redigert 11.08.2020 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Sydney
11.08.2020 kl 22:51 5302

Det hadde vært morro! Den virker veldig bankers og gått litt utenfor radaren til mange.. svært bull
Slettet bruker
12.08.2020 kl 15:38 5055

«Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities viser til at Crayon slo konsensusestimatene. «Den sterke rapporten etterfølger sterke rapporter fra sammenliknbare selskaper i Europa.» Trondsen skriver at hun vil øke sine 2020-estimater basert på rapporten.»

Ser vi nye kjøpsanbefalinger og høyere kursmål fra meglerhus allerede i løpet av uka? Da ser vi Crayon i 110 - 120 kroner før vi tar helg.
Hobbit
13.08.2020 kl 10:29 4836

DNB hever kursmålet til 115 fra tidligere 75.
Slettet bruker
13.08.2020 kl 10:58 4803

«Ettersom Crayon fortsatte å bygge på sin track record med internasjonal vekst og tok markedsandeler utenfor Norden i andre kvartal tror vi det kommer til å demre for aksjemarkedet, sier Wang Bjørnsen til Finansavisen.
– Crayon vokser to, tre ganger raskere enn konkurrentene og har beviselig gjort det over en lengre periode, noe vi har vanskelig for å se at ikke aksjen kommer til å prise inn fremover, avslutter analytikeren.
I 2. kvartal 2020 omsatte selskapet for 6,01 milliarder kroner, mot 4,24 milliarder kroner i samme periode i 2019. Resultat etter skatt endte på 102,5 millioner kroner, mot 45,9 millioner kroner for et år siden.
Tidligere denne uken valgte analytiker Petter Kongslie i SpareBank 1 Markets å heve sitt kursmål på Crayon fra 70 til 105 kroner.»

Meglerhusene løper etter med sine oppjusterte kursmål. Men fortsatt er kursmålene meget konservative og tar på langt nær høyde for den enorme veksten og guidingen selskapet nettopp gav og la frem. Når kursen passerer 150 kroner løper meglerhusene etter og oppdaterer kursmålene på ny. Savner noen flere visjonære og saftige analyser fra meglerhusene som virkelig tar høyde for potensialet i selskapet.

Giganter som Amazon kjenner godt til selskapet. Jeg er som tidligere nevnt overbevist om at vi en morgen våkner til en børsmelding om at Amazon eller en annen IT-gigant har lagt inn bud på alle aksjene i Crayon til 200 kroner pr aksje, eller høyere. For hver dag som går bli selskapet dyrere.
Redigert 13.08.2020 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Hobbit
13.08.2020 kl 11:33 4766

Da har vi passert 100
focuss
13.08.2020 kl 12:29 4713

Crayon leverte mer en dobling av bunnlinjen. Det bør de få bedre betalt for enn dette.
Wian
15.09.2020 kl 10:10 4368

I krangelen mellom NEL-ere, QFUEL-ere og andre lignende selskap om hvem som har minst inntekter, så tenkte jeg å bare minne dere på Crayon. DE tjener penger,som gras for tiden. Q3 blir enormt og er det noen som tjener penger på at Covid-19 fortsatt er blant oss, så er det nettopp selskaper som Crayon.

Milliardavtalen med forsvarsdept i Nederland vil nok også hjelpe på i tiden som kommer, sammen med samarbeidet med Amazon.

DNB kursmål 115 etter q2, heves garantert etter q3
3fotsyken
17.09.2020 kl 09:43 4275

Opp 8-9% i dag. Noen som vet hva som skjer?
Slettet bruker
17.09.2020 kl 09:51 4250

de lavede den samme for nogle dage siden. op 5-6 % og igen idag med 8-9 %. Ingen info i markedet, men nogle voldsomme stigninger for den aktie. Tænker også at noget må være på færd men hvad...
3fotsyken
17.09.2020 kl 09:59 4218

Forrige økning kom, såvidt jeg husker etter et uventet godt kvartalsresultat. Det opphevet den litt depressive stemningen etter emisjonen og noe nedsalg fra noen store eiere.
Redigert 17.09.2020 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 10:09 4180

de kom med et kanon regnskab men mener det var over en måned siden. Næste kvartal bliver sikkert også godt. Det kan være derfor men voldsom stigning. Eller der kommer nogle nye forhøjede kursmål som ikke er officielle endnu eller der er nogen, der køber sig op i dem. De har indgået strategisk samarbejde med Amazon og mener også en af Crayons konkurrenter allerede har en post i selskabet. Det kan selvfølgelig også bare være et brud af 100 der psykologisk giver extra meget køb og så måske nogle shortere der skal dække deres positioner. Det er kun spekulationer.
Slettet bruker
17.09.2020 kl 10:19 4149

Businesswire har en artikkel fra 19. aug om Amazons partnerskap med Crayon Group. Businesswire er en del av Berkshire Hathaway Company, som igjen eies av Warren Buffet. Amazon skal som sagt etablere seg i Norge. Say no more....

https://www.businesswire.com/news/home/20200818005014/en/Crayon-Enters-into-a-Strategic-Collaboration-Agreement-with-Amazon-Web-Services
Redigert 17.09.2020 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 10:26 4137

hehe. Ja, det kan også være sådan noget
Wian
17.09.2020 kl 10:48 4084

Oops.. har vært lenge i Crayon lenge men der røk alle aksjene på 109 kr på en gammel salgsordre! Uventet, ser ingen nyheter. Kjenner jeg Crayon rett så dupper den ned under 100 igjen hvis det ikke kommer noen nyheter snarlig.
Bjørn2020
17.09.2020 kl 10:57 4067

Jeg tror det er en ny IPO-snøfnugg (cloud company) -effekt. Warren Buffett har kjøpt i den
Slettet bruker
17.09.2020 kl 12:58 3961

Det kommer nok noe positivt snart her.. 5 uker til Q3! Dette selskapet er litt som ArcticZymes Technologies som fikk stige og stige under radaren til de aller fleste lenge. Det drives godt her og penger tjenes. En superaksje.
Slettet bruker
17.09.2020 kl 17:36 3861

de er omtalt i en podcast millionærklubben euroinvestor idag. Det hjælper sikkert også lidt

spol hen til 30 min cirka hvis du vil høre det
de siger køb og har lige tagen den i porteføljen

https://www.euroinvestor.dk/podcast/millionaerklubben-markedets-mentale-tilstand
Single Malt
22.09.2020 kl 09:46 3539

DAGENS OBS: Jens Rugseth har en fenomenal track record med sine oppstarts Crayon og Link Mobility, han er også på eiersiden i Sikri. Når han er såpass bullish til fremtidsutsiktene og snakker om potensiell mangedoblingskandidat - da blir det nok en del som lytter. Techstep blir dagens obs.
focuss
29.09.2020 kl 11:33 3332

Crayon blir jo bare sterkere og sterkere. Skybaserte løsninger og AI er teknologi med økende etterspørsel. Hvor langt denne skal opp synes jeg er vanskelig å predikere, men veksten i markedet kan antagelig vare svært lenge. De som har blitt med her i 2020 har hatt en fin tur og den turen kan bli lang.
Hobbit
29.09.2020 kl 11:48 3313

Kjøpte meg inn når kurset var rundt 30-35 for 1/1,5 år tilbake. Crayon leverer mer enn jeg hadde forventet, og blir enda sterkere med tid. Jeg synes den er den sikreste aksjen man kan investere i nå. Vi ser 200+ innen 2020. Hadde jeg mer kapital, ville jeg kjøpt enda mer med begge hender.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 11:41 3165

Venter på at første meglerhus skal oppjustere kursmålet i Crayon til 150 - 160 kroner.
MariusLien
30.09.2020 kl 13:08 3126

Jeg lurte på om noen kort kunne forklart meg en ting om Crayon her som kunne gjort meg mer mottakelig for selskapet. Jeg ser jo at Crayon leverer svært godt på topplinjen, men at de har høye kostnader relatert til inntektene, og således sitter igjen med et ganske beskjedent overskudd. Hva er disse kostnadene? Og har de en plan for å redusere disse?
Takk på forhånd!
Quick
30.09.2020 kl 22:21 3036

Det er vanskelig å vite når toppen kommer. Solgte selv på 111,- og har tjent seks-sifret kornebeløp etter å ha sittet i ett års tid. Vi er inne i urolige tider mtp. påvente av Q3, presidentvalg, globale korrigeringer, evt. utbytte i løpet av høsten. Jeg vil vente å se før jeg vil vurdere å gå inn igjen.
3fotsyken
01.10.2020 kl 07:20 2931

Det er forskjellige måter å se omverden på mht Crayon. Etter et overraskende godt Q2 er det all grunn til å regne med at Crayon vil surfe videre på digitaliseringsbølgen etter Covid. Q2 var jo helt i begynnelsen etter 12 mars. Jeg regner med at langt flere bedrifter har hatt tid til å sette i gang digitaliseringsprosjekter i Q3. Så jeg har kjøpt meg opp i Crayon i det siste. Spennende uansett.
Allrounder
01.10.2020 kl 09:28 2865

Det her må jo være en av de beste aksjene på Oslo børs. Stiger jevnt og trutt hver eneste dag. Må være utrolig reise for de som har vært med siden da den var superbillig.
Horizin79
05.10.2020 kl 21:55 2681

Vi kan glede oss til Q3 tallene kommer,. De har landet store kontrakter og tjent mye penger i 2020 😊
Horizin79
05.10.2020 kl 22:38 2630

Vi kan glede oss til Q3 tallene kommer,. De har landet store kontrakter og tjent mye penger i 2020 😊
Horizin79
13.10.2020 kl 12:22 2386

Q3 nærmer seg, og de tallene kommer til å være svært gode 🎉😊
jolly
13.10.2020 kl 22:30 2298

Et av de beste tipsene for å spå utvikling av selskap er å sjekke ledige stillinger:)
Har egentlig ikke satt meg inn i børsen før i mars. I sommer så jeg på IT aksjene om mulige "gode kandidater". Tipset en kollega om Crayon (hadde ikke selv hørt om de da), da jeg sjekket linkedin og ledige stilligner. Da var kursen 70, og da den spratt opp til 100, fikk jeg FOMO og måtte kjøpe selv (Solgte AkerBP som jeg kjøpte i mars). Rett etterpå kom knallbra Q2 og det spås videre bra tall for Q3 nå. Selger ikke med det første. Poenget mitt er at de har siden i sommer (som jeg har sett) hatt 60-80 ledige stillinger ute konstant. Er i skikkelig vekstmodus. Tipp topp tommel opp!
https://www.linkedin.com/jobs/crayon-jobs-worldwide?f_C=1761673%2C46899&trk=top-card_top-card-primary-button-top-card-primary-cta&position=1&pageNum=0