HUNT Utbytter kan bli svært høye i flere år
Rate USD 130 000 - kostnader USD 19 000) * 365 = USD 40 515 000 per år
De har 3 skip nå
$ 40.515.000 kontantstrøm * N.Kr 8,90 * 3 VLCC / 575.362.000 aksjer = 1,88 Pr aksje
Med 7 skip som de får i løpet av året blir det tilsvarende mer Ca 4,35 Pr aksje
Har du 1 mill aksjer så kan du regne mellom 15 og 20 mill i utbytte de neste 5 årene
Vel å merke om det er så høye rater fremover
De som hørte Paretopodden som ligger ute der spår de at dette varer en stund
Masse gamle båter fra 2000 til 2002 må snart skrapes sa de der (var byggeboom da i tank visstnok)
http://cqz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
De har 3 skip nå
$ 40.515.000 kontantstrøm * N.Kr 8,90 * 3 VLCC / 575.362.000 aksjer = 1,88 Pr aksje
Med 7 skip som de får i løpet av året blir det tilsvarende mer Ca 4,35 Pr aksje
Har du 1 mill aksjer så kan du regne mellom 15 og 20 mill i utbytte de neste 5 årene
Vel å merke om det er så høye rater fremover
De som hørte Paretopodden som ligger ute der spår de at dette varer en stund
Masse gamle båter fra 2000 til 2002 må snart skrapes sa de der (var byggeboom da i tank visstnok)
http://cqz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
trutta
17.01.2020 kl 10:40
4894
Takk :) kan du finne ut når de begynner på disse?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
De begynte vel etter at forrige kontrakter gikk ut. Båtene ble levert i september til de ratene du snakker om . De gikk jo ut i januar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
17.01.2020 kl 10:46
4883
trutta skrev Takk :) kan du finne ut når de begynner på disse?
Atla og Saga begynte på disse forrige uke. Nå er Laga også ferdig med forrige tur og på vei til Singa for å bunkre litt deilig billig heavyfuel
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Derfor bestilles det nesten ikke skip
IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.
– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt
IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.
– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
habbiten
17.01.2020 kl 11:27
4808
Utslippene kan vel senkes betraktelig ved å gå ned på farten så dette kan bli fantastisk :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
canarias
17.01.2020 kl 18:46
4443
Kjøp av tanker nummer to av SPETTET kom raskere enn vi forventet, her kan flere kjøp komme raskt. SPETTET værer store penger her, det gjør oss ekstra komfortable å være tungt inne i Hunter. SPETTET har bra teft.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
17.01.2020 kl 19:38
4326
Med Hunters sale-leaseback av båtene sine, så får de vel ikke noen positiv realeffekt av økte skipspriser?
De eier jo per idag ingen skip selv? Eller har jeg misforstått noe her?
De eier jo per idag ingen skip selv? Eller har jeg misforstått noe her?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
17.01.2020 kl 19:42
4304
Fredly er ingen amatør. Hunter har full eksponering mot opp og nedside. Ship Finance har kun stilt med finansering.
Dette slår på NAV. 10% endring i prisene på VLCC = 30% endring i NAV.
Dette slår på NAV. 10% endring i prisene på VLCC = 30% endring i NAV.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
17.01.2020 kl 19:43
4299
Hunter caset er ikke noe day trader tull og casino gambling med timingen flaks/uflaks og tight stop loss.
Dette handler om å dra nytte av en helt spesiell situasjon i tank markedet.
imo 2020 pluss at redere for en gang skyld ikke klarer å overkontrahere selv om de vil!!.
Her sitter man og casher inn i flere år på sinnsykt gode rater så selger man båter alle vi ha til skyhøye priser.
Når de 8 eco båtene med scrubbere og liten admin er alle på fjorden har ikke Fredly stort nok hvelv til cashen som vil renne inn så han må dele de ut til oss aksjonærene.
Dette handler om å dra nytte av en helt spesiell situasjon i tank markedet.
imo 2020 pluss at redere for en gang skyld ikke klarer å overkontrahere selv om de vil!!.
Her sitter man og casher inn i flere år på sinnsykt gode rater så selger man båter alle vi ha til skyhøye priser.
Når de 8 eco båtene med scrubbere og liten admin er alle på fjorden har ikke Fredly stort nok hvelv til cashen som vil renne inn så han må dele de ut til oss aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
fleken
17.01.2020 kl 20:00
4235
Enig i det meste her men den ene båten er vel solgt så det blir vel kun 7 stk. De 4 siste kommer vel på våren nå. Eller har han bestilt en til uten att jeg har fått det med meg?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
17.01.2020 kl 20:21
4174
Den første båten er solgt til rabatt, ja 60m med rett til å kjøpes tilbake... så kan den selges igjen. dealen med SF var for å slippe å hente penger til å finansiere de andre båtene.
Dette caset er sinnsykt bra etter min vurdering
Dette caset er sinnsykt bra etter min vurdering
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
17.01.2020 kl 20:35
4152
Ok, takk for oppklaring.
Kan båtene kjøpes tilbake til samme pris de ble solgt for?
Ekstremt gunstig avtale isåfall, hva tjener kjøpende part på dette? Leasebackraten på 11k dagen, eller hva det var?
Kan båtene kjøpes tilbake til samme pris de ble solgt for?
Ekstremt gunstig avtale isåfall, hva tjener kjøpende part på dette? Leasebackraten på 11k dagen, eller hva det var?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Monsemann skrev;
IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.
– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt
Rederne kjenner sin historie,på begynnelsen av 1900-tallet gikk shippingindustrien,over fra seil,til steam.
Nordmennene gjorde ikke det,men da dieselmaskinen kom var de først til å benytte dem i skip.De fikk en voldsom fordel ifht dem som seilte rundt med steam!
Mye av det samme som skjer nå,de vet ikke hva som skjer,og ønsker for all del ikke å sitte med skip som plutselig er "ufordelaktige" i markedet.
Personlig gikk jeg muligens i min egen felle,og solgte mine hunt-lodd,da jeg tenkte på sesongvariasjoner.
Det var muligens noe kortsiktig om man skal bruke ressonementet over.
Jeg er ombord igjen.
Planen var å få tak i flere aksjer for samme pengene.
That did`nt plan out!
IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.
– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt
Rederne kjenner sin historie,på begynnelsen av 1900-tallet gikk shippingindustrien,over fra seil,til steam.
Nordmennene gjorde ikke det,men da dieselmaskinen kom var de først til å benytte dem i skip.De fikk en voldsom fordel ifht dem som seilte rundt med steam!
Mye av det samme som skjer nå,de vet ikke hva som skjer,og ønsker for all del ikke å sitte med skip som plutselig er "ufordelaktige" i markedet.
Personlig gikk jeg muligens i min egen felle,og solgte mine hunt-lodd,da jeg tenkte på sesongvariasjoner.
Det var muligens noe kortsiktig om man skal bruke ressonementet over.
Jeg er ombord igjen.
Planen var å få tak i flere aksjer for samme pengene.
That did`nt plan out!
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Jeg tror det er fra nå vi får Schrubbereffekten. Skipa må til verksted ettersom de er ferdige med oppdrag og det blir mangel på tonasje ivertfall til mars. I tillegg til at det kan bli mer uro i gulfen som og får sine følger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
En båt, den tredje, skrog 5457, ble solgt for USD 98 mill (profitt = USD 12,8 mill) for å delfinansiere de 7 - SYV andre båtene.
De 3 som nå seiler, ble "solgt" til SFL for USD 60 millioner hver, og kan hver kjøpes tilbake fra SFL for USD 60 millioner i løpet av 5 år.
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
De 3 som nå seiler, ble "solgt" til SFL for USD 60 millioner hver, og kan hver kjøpes tilbake fra SFL for USD 60 millioner i løpet av 5 år.
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
fleken
18.01.2020 kl 01:49
3647
Takk for informasjon. Det var det jeg mente, men ble litt i tvil når Freecashflow var så skrå sikker. Vet du noe mer om de opsjonene Fredly hadde med verftet. Var det ikke opsjon på 2 båter til? Har denne opsjonen gått ut?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
Avis/papir-utgaven av TradeWinds kommer ukentlig, hver fredag. Her litt fra denne ukens utgave:
http://vxz.eu/2020-01-17__TW_1,3,13,22-23,36__IMO-2020_bottlenecks_bite_hard
http://vxz.eu/2020-01-17__TW_1,3,13,22-23,36__IMO-2020_bottlenecks_bite_hard
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
canarias
18.01.2020 kl 06:16
3559
Takker for alle dine fine innlegg og oopdateringer Reserven. Du får med deg det meste.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12
Du må logge inn for å svare
canarias
18.01.2020 kl 06:16
7067
Takker for alle dine fine innlegg og oppdateringer Reserven. Du får med deg det meste.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Hvis en seriøst mener at Hunter og Arne Fredly bygger nye VLCCer til knapt USD 86 millioner stykket, så selger dem RETT FRA VERFTET til SFL for USD 60 millioner per VLCC - ca USD 26 mill under kostpris, med ditto tap - og ca USD 46 mill under markedspris (basert på at Spetalen & co nylig kjøpte en 100% identisk VLCC for USD 106 mill) - og bare kan leie dem tilbake fra SFL uten mulighet for å kjøpe dem tilbake, bør en oppsøke lege snarest.
Hvis en seriøst mener at Hunter og Arne Fredly bygger nye VLCCer til knapt USD 86 millioner stykket, så selger dem RETT FRA VERFTET til SFL for USD 60 millioner per VLCC - ca USD 26 mill under kostpris, med ditto tap - og ca USD 46 mill under markedspris (basert på at Spetalen & co nylig kjøpte en 100% identisk VLCC for USD 106 mill) - og bare kan leie dem tilbake fra SFL uten mulighet for å kjøpe dem tilbake, bør en oppsøke lege snarest.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
http://cqz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
VLCCene som er "solgt" til SFL, leier HUNT tilbake for USD 11,500 per dag = USD 4,2 millioner per år.
Det gir at SFL får 7% rente p.a. (4,2 / 60 * 100%) på de USD 60 mill de i realiteten har lånt HUNT per VLCC. En god deal for SFL.
VLCCene som er "solgt" til SFL, leier HUNT tilbake for USD 11,500 per dag = USD 4,2 millioner per år.
Det gir at SFL får 7% rente p.a. (4,2 / 60 * 100%) på de USD 60 mill de i realiteten har lånt HUNT per VLCC. En god deal for SFL.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
ruda
18.01.2020 kl 11:01
6709
Hunter Group er nettokjøpt for 57 millioner kroner i løpet av januar. Ingen tvil om at dette er en god investering som vil gi meget god avkastning
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
fleken
18.01.2020 kl 11:08
6676
Takk for veldig gode innlegg. Det du skriver er også slik jeg har forstått dette så da forholder jeg meg til det. Håper du blir sittende i Hunter og stor tank lenge slik at vi får glede av alle dine gode innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
fleken
18.01.2020 kl 12:07
6555
Reserven tipper du er en av de som muligens kan svare på dette. Hunter har jo båtene sine i team tanker tror det varEco scrubber pool de kalte det. Var det slik att de deler inntekter i hele gruppen og så deler på seilings døgn for att det skal bli rett? Viss det er slik det virker så er det jo ikke så viktig hva hunter får for sine båter. Det som da betyr er jo hva nye moderne båter får på snitt. Noen som vet litt om dette?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Min viten er at HUNT ikke har noe samarbeid med Team Tankers International Ltd
https://teamtankers.com
men med Tankers International Ltd (TI)
https://newsweb.oslobors.no/message/484927
http://www.tankersinternational.com
HUNT har også et samarbeid Hartree Maritime Partners LLC
https://newsweb.oslobors.no/message/461845
Spørsmålet ditt om inntektene/ratene pooles/samles for alle pool-deltagere og så fordeles etter en nøkkel, har flere spurt om tidligere, og fremsatt teorier om, men det har aldri blitt noen diskusjon fordi "ingen" av de som skriver her, har 100% sikker kunnskap om dette - heller ikke jeg. Eneste unntak er muligens vedkommende som skriver under nicket Ole86, som har jobbet, og muligens fortsatt jobber, som innleid/ekstern konsulent for HUNT.
HUNT har veldig få fast ansatte, knapt 3,5 årsverk:
https://www.huntergroup.no/about/the-team
Istedenfor kjøper de konsulenttimer og kunnskap etter behov, som både er enklere, billigere og mer risikofritt. En innleid konsulent kan du si opp eller bytte ut "på dagen".
Basert på det HUNT har meddelt markedet, gjennom børsmeldinger og rapporter, samt det som FA har skrevet om HUNT i 15-20 artikler siste 2 årene, flere av dem med intervjuer av Arne Fredly, er min interpretasjon av samarbeidene HUNT har inngått, at de UTELUKKENDE er for å få lavest mulige administrative kostnader per VLCC, kunne tilby kapasitet til store befraktere med behov for flere/mange VLCC, og ikke noe annet. Med sitt team, kan TI for omtrent samme kostnader like gjerne administrere 70 VLCC som bare 7. Og med sitt (delvis innleide) team kan HUNT for "samme penger" ha teknisk kontroll under byggingen av både sine egen og Hartree sine VLCCer.
Dvs at jeg er overbevist om at alle pool-deltagere selv får og beholder de ratene/inntektene de oppnår, og at ratene/inntektene IKKE pooles/samles for alle pool-deltagere og så fordeles etter en nøkkel. Noe annet anser jeg som ekstremt ulogisk, risikabelt og noe Arne Fredly ikke vil være med på.
Blir inntektene poolet/samlet og fordelt, er det etter min forståelse av Verdipapirhandelsloven § 3-2
https://lovdata.no/lov/2007-06-29-75/§3-2
meldeplikt, og HUNT har så vidt jeg vet ALDRI meldt, skrevet eller sagt noe som kan interpreteres i den retningen.
https://teamtankers.com
men med Tankers International Ltd (TI)
https://newsweb.oslobors.no/message/484927
http://www.tankersinternational.com
HUNT har også et samarbeid Hartree Maritime Partners LLC
https://newsweb.oslobors.no/message/461845
Spørsmålet ditt om inntektene/ratene pooles/samles for alle pool-deltagere og så fordeles etter en nøkkel, har flere spurt om tidligere, og fremsatt teorier om, men det har aldri blitt noen diskusjon fordi "ingen" av de som skriver her, har 100% sikker kunnskap om dette - heller ikke jeg. Eneste unntak er muligens vedkommende som skriver under nicket Ole86, som har jobbet, og muligens fortsatt jobber, som innleid/ekstern konsulent for HUNT.
HUNT har veldig få fast ansatte, knapt 3,5 årsverk:
https://www.huntergroup.no/about/the-team
Istedenfor kjøper de konsulenttimer og kunnskap etter behov, som både er enklere, billigere og mer risikofritt. En innleid konsulent kan du si opp eller bytte ut "på dagen".
Basert på det HUNT har meddelt markedet, gjennom børsmeldinger og rapporter, samt det som FA har skrevet om HUNT i 15-20 artikler siste 2 årene, flere av dem med intervjuer av Arne Fredly, er min interpretasjon av samarbeidene HUNT har inngått, at de UTELUKKENDE er for å få lavest mulige administrative kostnader per VLCC, kunne tilby kapasitet til store befraktere med behov for flere/mange VLCC, og ikke noe annet. Med sitt team, kan TI for omtrent samme kostnader like gjerne administrere 70 VLCC som bare 7. Og med sitt (delvis innleide) team kan HUNT for "samme penger" ha teknisk kontroll under byggingen av både sine egen og Hartree sine VLCCer.
Dvs at jeg er overbevist om at alle pool-deltagere selv får og beholder de ratene/inntektene de oppnår, og at ratene/inntektene IKKE pooles/samles for alle pool-deltagere og så fordeles etter en nøkkel. Noe annet anser jeg som ekstremt ulogisk, risikabelt og noe Arne Fredly ikke vil være med på.
Blir inntektene poolet/samlet og fordelt, er det etter min forståelse av Verdipapirhandelsloven § 3-2
https://lovdata.no/lov/2007-06-29-75/§3-2
meldeplikt, og HUNT har så vidt jeg vet ALDRI meldt, skrevet eller sagt noe som kan interpreteres i den retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Det HUNT gjør, kan sammenlignes med kontorfellesskap som noen leger, tannleger, advokater og andre "spesialister" har. De deler på leie av lokaler, renhold, laboratorium (leger), og administrative utgifter (resepsjon, sekretær, etc), men hver enkelt deltager (lege, tannlege, advokat) er selv ansvarlig for å få tak i pasienter/klienter og beholder de inntektene vedkommende får fra sin behandling/rådgivning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
fleken
18.01.2020 kl 16:05
6180
Beklager det var Tanker International jeg mente. Det er også mye fornuftig i det du skriver, tror nok att det stemmer att de bare deler kontoransatte men att intekter intjent på hunter sine båter tilfaller hunter. Takk igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Du imponerer hele tiden med din viten og hjelp til oss andre
Utrolig mye bra du bidrar med hele tiden
Utrolig mye bra du bidrar med hele tiden
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Et lite utdrag fra en artikkel over dobbeltsiden 36-37 i dagens FA (18.01.2020)
Spetalen skal ha kjøpt enda et tankskip
«Fredag ble det meldt at Øystein Stray Spetalen, Idan Ofer og George Economou kan være i ferd med å gjøre nok en stortankinvestering, denne gang i et skip som ble levert til rederiet N.S. Lemos i London i fjor. TradeWinds rapporterer at prisen denne gangen er 107 millioner dollar og at det er snakk om enten "Irini N Lemos" eller søsterskipet "Agios Nikolas". Begge er på 319.000 dødvekttonn. Skipsmeglere mener at fartøyene i sin tid ble bestilt for 82 eller 83 millioner dollar pr. stykk.
– Dette kan jeg ikke kommentere, sier Spetalen til Finansavisen fredag ettermiddag.
I markedet antydes det at trioen kan ha bestemt seg for å kjøpe tre noenlunde like Very Large Crude Carriere, alle utstyrt med renseutstyr i form av scrubbere, og at planen skal være en børsnotering av satsingen.
Hittil i år har de store råoljetankskipene i 300.000-dødvekttonnsklassen i snitt seilt inn 93.300 dollar dagen.»
----- ----- ----- ----- ----- -----
Skal det selskapet børsnoteres (ved at Øystein Stray Spetalen, Idan Ofer og George Economou selger seg ned), skal jeg med veldig nær 100% sannsynlighet IKKE kjøpe aksjer i det selskapet.
Spetalen skal ha kjøpt enda et tankskip
«Fredag ble det meldt at Øystein Stray Spetalen, Idan Ofer og George Economou kan være i ferd med å gjøre nok en stortankinvestering, denne gang i et skip som ble levert til rederiet N.S. Lemos i London i fjor. TradeWinds rapporterer at prisen denne gangen er 107 millioner dollar og at det er snakk om enten "Irini N Lemos" eller søsterskipet "Agios Nikolas". Begge er på 319.000 dødvekttonn. Skipsmeglere mener at fartøyene i sin tid ble bestilt for 82 eller 83 millioner dollar pr. stykk.
– Dette kan jeg ikke kommentere, sier Spetalen til Finansavisen fredag ettermiddag.
I markedet antydes det at trioen kan ha bestemt seg for å kjøpe tre noenlunde like Very Large Crude Carriere, alle utstyrt med renseutstyr i form av scrubbere, og at planen skal være en børsnotering av satsingen.
Hittil i år har de store råoljetankskipene i 300.000-dødvekttonnsklassen i snitt seilt inn 93.300 dollar dagen.»
----- ----- ----- ----- ----- -----
Skal det selskapet børsnoteres (ved at Øystein Stray Spetalen, Idan Ofer og George Economou selger seg ned), skal jeg med veldig nær 100% sannsynlighet IKKE kjøpe aksjer i det selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Skal selskapet til Spettet & co prises til noe over NAV = USDm 110 * 3 = USDm 330 = NOK 3 000 000 000 000,
og det deles på antall aksjer, kan det bli dyrt med liten oppside for kursen, eller Spettet & co har plutselig solgt seg helt ut, og selskapet går for "lut og kaldt vann".
En børsnotering virker som et typisk Spettet pump&dump, og Pirato, Den Norske Bandittbanken & co vil sikkert lage fine tenk på et tall analyser med voldsomme inntekter og STOR kursoppside.
og det deles på antall aksjer, kan det bli dyrt med liten oppside for kursen, eller Spettet & co har plutselig solgt seg helt ut, og selskapet går for "lut og kaldt vann".
En børsnotering virker som et typisk Spettet pump&dump, og Pirato, Den Norske Bandittbanken & co vil sikkert lage fine tenk på et tall analyser med voldsomme inntekter og STOR kursoppside.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Helt enig! Spettet holder jeg meg langt unna👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
canarias
18.01.2020 kl 20:40
5805
Vi holder oss også langt unna Spettet , takke seg til Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
For en del år siden var det noen råd som sirkulerte hvem man burde invester hos og hvem man burde jobbe for
Den som da pekte seg ut å jobbe for innen børs folk var Røkke , der tjente man bra og fikk god behandling som ansatt
Den man skulle sette penger hos var Fredriksen , grunnen var hans filosofi med utbytter
Den som da pekte seg ut å jobbe for innen børs folk var Røkke , der tjente man bra og fikk god behandling som ansatt
Den man skulle sette penger hos var Fredriksen , grunnen var hans filosofi med utbytter
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
kubota
18.01.2020 kl 22:01
5679
Alt som George Economou har med og gjøre er det bare og holde seg langt borte fra, eg trodde kanskje Spetalen var mer fornuftig enn og inngå noe sammarbeid med den karen.
Sjekk dryships aksjen som Grekeren hadde « kontroll på» før han kjøpte opp selskapet.
Folk som hadde aksjer der tapte vel 99,99999%
Sjekk dryships aksjen som Grekeren hadde « kontroll på» før han kjøpte opp selskapet.
Folk som hadde aksjer der tapte vel 99,99999%
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
kubota
18.01.2020 kl 22:06
5704
Fra wiki:
DryShips executed eight reverse stock splits between March 2016 and July 2017, shrinking 11.76 million shares to a single share, according to Seeking Alpha.[6] Shortly before DryShips’ final reverse split, Mother Jones journalist Kevin Drum, citing figures from The Wall Street Journal, noted that DryShips investors had lost 99.99% of their investments between early November 2016 and mid-July 2017.[7] Seven reverse splits had been executed at this point; a final reverse split, announced on July 19, 2017,[8] caused the company’s shares to lose another 51% of their value over the next three trading sessions.[9]
DryShips executed eight reverse stock splits between March 2016 and July 2017, shrinking 11.76 million shares to a single share, according to Seeking Alpha.[6] Shortly before DryShips’ final reverse split, Mother Jones journalist Kevin Drum, citing figures from The Wall Street Journal, noted that DryShips investors had lost 99.99% of their investments between early November 2016 and mid-July 2017.[7] Seven reverse splits had been executed at this point; a final reverse split, announced on July 19, 2017,[8] caused the company’s shares to lose another 51% of their value over the next three trading sessions.[9]
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Spetalen er jo akkurat samme typen, så de passer perfekt sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
19.01.2020 kl 15:52
4983
Jeg tror grunnen til at Spetalen har vært en god stund i supply er forde han har bommet på hvor fort og hvor mye dette markedet har kommet eller ikke kommet tilbake. De har vel fått solgt noen skip men det er vel langt unna det de hadde håpet på. Han er ganske kortsiktige og ikke noen buffet type. Vi ser det i NEL og i Self storage etc.
Han ønsker ikke å drive eller eie selskaper over tid.
Han ønsker ikke å drive eller eie selskaper over tid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Ser Torbjørn Kjus selger 470.000 aksjer her i dag
Jobber vel for Aker , så det er vel de som selger
Han har fremdeles 1,5 mill aksjer der
Jobber vel for Aker , så det er vel de som selger
Han har fremdeles 1,5 mill aksjer der
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Her er en artikkel som bygger opp enda mer under gode rater for tank
https://www.hellenicshippingnews.com/trade-agreement-positive-for-tankers/
https://www.hellenicshippingnews.com/trade-agreement-positive-for-tankers/
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
20.01.2020 kl 11:47
4211
Det kommer vel nye båter snart ut ??
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Risky
20.01.2020 kl 11:54
4177
Noen som kan si noe om hode-skulder formasjonen som vi ser i chartet nå?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Serboss
20.01.2020 kl 12:25
4316
Jo mere man skryter av Ads og Hunt desto mere synker aksjene ... lurer paa hvorfor?
Kaster ikke bort tid på ADS, men veldig underlig påstand om HUNT.
Aksjen er opp 145% (nesten 2,5 dobling) siden HUNT startet med stortank for under 2 år siden, og nå -9,6% under siste topp for noen dager siden. Aksjekurser går som kjent, opp og ned (over tid stiger ingen aksjer hver dag), men i HUNT er den lange trenden klart opp.
Aksjen er opp 145% (nesten 2,5 dobling) siden HUNT startet med stortank for under 2 år siden, og nå -9,6% under siste topp for noen dager siden. Aksjekurser går som kjent, opp og ned (over tid stiger ingen aksjer hver dag), men i HUNT er den lange trenden klart opp.
Redigert 20.01.2020 kl 12:38
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
20.01.2020 kl 12:49
4216
hode skulder!!. Det er vel det ja som bestemmer hvor mye Hunter vil tjene fremover. Hadde ønsket meg en tråd uten sånn streke tull men den gang ei.
Redigert 20.01.2020 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
Helt enig med deg
ADS er jeg mer tvilende til
Det spås utbytte på 15 kr * 2 år
Så skal båtene angivelig skrapes for 7 til 10 kr pr aksjer om 2 til 2,5 år
Hva har man da igjen når utbyttene er betalt og gjelden er sanert ?
Jo mer jeg regner på dette caset ADS, jo mer tvilende blir jeg
ADS er jeg mer tvilende til
Det spås utbytte på 15 kr * 2 år
Så skal båtene angivelig skrapes for 7 til 10 kr pr aksjer om 2 til 2,5 år
Hva har man da igjen når utbyttene er betalt og gjelden er sanert ?
Jo mer jeg regner på dette caset ADS, jo mer tvilende blir jeg
Aksjekursen er i en stigende trend og er i hvert fall ikke i nærheten av en hode-skulder-formasjon.
Hvor har du det fra, Risky?
Hvor har du det fra, Risky?
Redigert 20.01.2020 kl 13:09
Du må logge inn for å svare
Det skrives mye om hvem som selger, men ikke om hvem som kjøpte poster på 500 000. Det er ingen hode formasjon. Etter at kursen var nede på 5.40 tallet har det vært jevn stigning. Følger den "kanalen" den ligger i stiger den til ca 6,50 før vi får neste nedtur. Men uforutsette ting kan selvfølgelig skje.