HUNT Utbytter kan bli svært høye i flere år

Slettet bruker
HUNT 13.01.2020 kl 11:31 35006

Rate USD 130 000 - kostnader USD 19 000) * 365 = USD 40 515 000 per år

De har 3 skip nå
$ 40.515.000 kontantstrøm * N.Kr 8,90 * 3 VLCC / 575.362.000 aksjer = 1,88 Pr aksje

Med 7 skip som de får i løpet av året blir det tilsvarende mer Ca 4,35 Pr aksje


Har du 1 mill aksjer så kan du regne mellom 15 og 20 mill i utbytte de neste 5 årene


Vel å merke om det er så høye rater fremover
De som hørte Paretopodden som ligger ute der spår de at dette varer en stund
Masse gamle båter fra 2000 til 2002 må snart skrapes sa de der (var byggeboom da i tank visstnok)


http://cqz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
16.01.2020 kl 20:47 5834

Spetalen hadde henholdsvis 1070000 aksjer gjennom Tycoon industries (0,19%) og 1000000 aksjer personlig (0,17%), men er som sagt nå ute av topp 50 (hvor laveste pr nå har 0,16%), så han har nok nå solgt seg en del ned eller helt ut. Når det er sagt, Spetalen er jeg grunnleggende skeptisk til å følge, når nyhetene om at han har kjøpt noe kommer ut kaster folk seg på samme aksje med påfølgende kraftige kursoppgang, og da selger han seg ofte ut med god fortjeneste. Med andre ord driver han ofte med kortsiktig «melking» av markedet. Har slik sett mye mer tro på å følge med på hva Arne Fredly gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.01.2020 kl 21:08 5782

Spetalen har kjøpt en VLCC ala Hunter til 1 milliard kr!!!
Jeg vil tro han sitter med iPhone sin og koser seg litt med noen små kjøp og salg i Hunter og b2h etc når han kjeder seg.
Lett tjente lommepenger til barna kanskje!!
Hvis du tror toppen er nådd og inntjeningen i tank er på vei ned legger du ikke 1 milliard på bordet -:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
May-Liss
16.01.2020 kl 21:13 5748

Spetalen har satset mer på OET, hvor han nærmet seg 5 % ved årsskiftet, Noe privat +Tycoon + Saga
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Ole86
16.01.2020 kl 21:54 5659

Faktisk helt identisk med Hunter sine VLCC. Bygget på samme spec på samme verft i samme serie.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
16.01.2020 kl 22:02 5626

Er ikke i tvil om at Spetalen satser på tank, men kommer kun med en observasjon på et ofte brukt «modus operandi» i diverse sekskap, som gjør at jeg ikke legger særlig vekt på hans transaksjoner. I så måte legger jeg mer vekt på enkelte andre investorer, slik som Arne Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
canarias
16.01.2020 kl 22:31 5513

Vi som har vært med i Hunter siden starten sitter med mye bedre kort enn Spettet, men Spettet lukter penger og er jo tungt inne i Okeanis,begynte å kjøpe der i august i fjor. Vi er alltid skeptiske til Spettet men god teft har han så det blir spennende å se om de vil kjøpe flere tankere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
16.01.2020 kl 22:40 5494

Får vi ADS under 29 kr i morgen - (falt 20% siden intradag tirsdag) så er det å kjøpe med begge henda. Tok et par lodd til i dag. Denne svinger nå for å presse ut siste truseskvetterne og kanskje en SL. Ratefallet er en gyllen anledning til å laste opp med billige utbytteaksjer. (ratefallet nå påvirker ikke ads sin inntjening før om 2 mnd, da kan ratene være høyere). Fundamentalt er også tank posisjonert for handelsavtale mm. Doblingskandidat på 3-4 mnd sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 22:48 5468

Rører ikke ADS med ildtang. Hele selskapet er ren gambling. Disse gamle skipene som skrangler mot beaching, kan når som helst få motorproblemer, tekniske problemer, eller andre problemer. Da er det ikke kursdobling, men lynkjapp kurshalvering.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
16.01.2020 kl 22:53 5452

De har gjennomgått og godkjent strenge klassifiseringskrav. Det er minimale problemer med eldre tankere som er klasset på ny. Det er om en omfattende EU kontoll og siste kassing har blitt mye strengere enn det var for bare 4 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 23:03 5399

Har du fått bilen gjennom EU-kontroll, så kan ingen ting gå galt, og du er garantert å kjøre 100% problemfritt neste 2 år?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 23:06 5373

Du sier det jeg tenker
Jeg må bare le.
Jeg ville ikke bære bensin til bålet
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
CapitaL
16.01.2020 kl 23:50 5254

Det er forskjell på en Audi og en Toyota. Den ene går ofte i stykker og er dyr å reparere og den andre bare går og går;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
ruda
17.01.2020 kl 08:18 4875

Hunt sine båter seile vel fremdeles på rater over 100000 pr. dag. Ser ut som panikken har tatt investorene, så etter min vurdering av markedet, er det smart å kjøpe nå. Ratene vil nok også ta seg opp igjen fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
canarias
17.01.2020 kl 09:24 4721

Der fikk vi rekylen opp, vi har vært med på mange dype bølgedaler før innen shipping , men her er den lange trenden opp,med en del bråttsjø på veien.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
fleken
17.01.2020 kl 09:40 4663

Det ble nevnt litt tidligere att Hunter sine båter blir drevet av Tankers international i London. Det ble også skrevet att de var med i en gruppe med kun nye moderne båter, Var det slik att disse båtene som var med i denne gruppen delte på inntektene slik att alle båtene skulle få noenlunde like dagrater. Noen som kan forklare litt mer om dette?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 09:46 4620

Båtene har nå rater på ca.98000, 143000 og ca 130000. Teknisk sett er aksjen nå i en kanal der toppen er ca 7,-.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
trutta
17.01.2020 kl 10:08 4592

Dette er feil. To av båtene er på rater under 50k fram til 1 feb
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 10:17 4564

De to er fo lengst over i nye kontrakter. Sjekk Fearnley .De to gikk over til 143 og 130000.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
17.01.2020 kl 10:22 4578

har du link?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
trutta
17.01.2020 kl 10:40 4579

Takk :) kan du finne ut når de begynner på disse?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 10:44 4557

De begynte vel etter at forrige kontrakter gikk ut. Båtene ble levert i september til de ratene du snakker om . De gikk jo ut i januar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
17.01.2020 kl 10:46 4568

Atla og Saga begynte på disse forrige uke. Nå er Laga også ferdig med forrige tur og på vei til Singa for å bunkre litt deilig billig heavyfuel
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 11:03 4524

Derfor bestilles det nesten ikke skip

IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.

– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
habbiten
17.01.2020 kl 11:27 4505

Utslippene kan vel senkes betraktelig ved å gå ned på farten så dette kan bli fantastisk :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
canarias
17.01.2020 kl 18:46 4140

Kjøp av tanker nummer to av SPETTET kom raskere enn vi forventet, her kan flere kjøp komme raskt. SPETTET værer store penger her, det gjør oss ekstra komfortable å være tungt inne i Hunter. SPETTET har bra teft.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
17.01.2020 kl 19:38 4023

Med Hunters sale-leaseback av båtene sine, så får de vel ikke noen positiv realeffekt av økte skipspriser?

De eier jo per idag ingen skip selv? Eller har jeg misforstått noe her?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
17.01.2020 kl 19:42 4001

Fredly er ingen amatør. Hunter har full eksponering mot opp og nedside. Ship Finance har kun stilt med finansering.

Dette slår på NAV. 10% endring i prisene på VLCC = 30% endring i NAV.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
17.01.2020 kl 19:43 3996

Hunter caset er ikke noe day trader tull og casino gambling med timingen flaks/uflaks og tight stop loss.
Dette handler om å dra nytte av en helt spesiell situasjon i tank markedet.
imo 2020 pluss at redere for en gang skyld ikke klarer å overkontrahere selv om de vil!!.
Her sitter man og casher inn i flere år på sinnsykt gode rater så selger man båter alle vi ha til skyhøye priser.
Når de 8 eco båtene med scrubbere og liten admin er alle på fjorden har ikke Fredly stort nok hvelv til cashen som vil renne inn så han må dele de ut til oss aksjonærene.



Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
fleken
17.01.2020 kl 20:00 3932

Enig i det meste her men den ene båten er vel solgt så det blir vel kun 7 stk. De 4 siste kommer vel på våren nå. Eller har han bestilt en til uten att jeg har fått det med meg?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
17.01.2020 kl 20:21 3871

Den første båten er solgt til rabatt, ja 60m med rett til å kjøpes tilbake... så kan den selges igjen. dealen med SF var for å slippe å hente penger til å finansiere de andre båtene.
Dette caset er sinnsykt bra etter min vurdering
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
17.01.2020 kl 20:35 3849

Ok, takk for oppklaring.
Kan båtene kjøpes tilbake til samme pris de ble solgt for?

Ekstremt gunstig avtale isåfall, hva tjener kjøpende part på dette? Leasebackraten på 11k dagen, eller hva det var?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 22:20 3646

Monsemann skrev;

IMO har bestemt at utslippene skal videre ned i 2025 og 2030.

– Det vil trolig vil kreve en overgang til skip som går på alternative drivstoff. Denne teknologiske usikkerheten gjør at de fleste velger å avvente eventuelle nye bestillinger inntil det fremstår mer klart hva som er morgendagens skip. Vi så svært få bestillinger i 2019 og forventer at dette vil vedvare en stund, noe som vil kunne ha en positiv effekt på markedet på litt lengre sikt


Rederne kjenner sin historie,på begynnelsen av 1900-tallet gikk shippingindustrien,over fra seil,til steam.
Nordmennene gjorde ikke det,men da dieselmaskinen kom var de først til å benytte dem i skip.De fikk en voldsom fordel ifht dem som seilte rundt med steam!

Mye av det samme som skjer nå,de vet ikke hva som skjer,og ønsker for all del ikke å sitte med skip som plutselig er "ufordelaktige" i markedet.
Personlig gikk jeg muligens i min egen felle,og solgte mine hunt-lodd,da jeg tenkte på sesongvariasjoner.
Det var muligens noe kortsiktig om man skal bruke ressonementet over.
Jeg er ombord igjen.
Planen var å få tak i flere aksjer for samme pengene.
That did`nt plan out!
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 23:28 3546

Jeg tror det er fra nå vi får Schrubbereffekten. Skipa må til verksted ettersom de er ferdige med oppdrag og det blir mangel på tonasje ivertfall til mars. I tillegg til at det kan bli mer uro i gulfen som og får sine følger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2020 kl 01:13 3380

En båt, den tredje, skrog 5457, ble solgt for USD 98 mill (profitt = USD 12,8 mill) for å delfinansiere de 7 - SYV andre båtene.
De 3 som nå seiler, ble "solgt" til SFL for USD 60 millioner hver, og kan hver kjøpes tilbake fra SFL for USD 60 millioner i løpet av 5 år.

http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
fleken
18.01.2020 kl 01:49 3344

Takk for informasjon. Det var det jeg mente, men ble litt i tvil når Freecashflow var så skrå sikker. Vet du noe mer om de opsjonene Fredly hadde med verftet. Var det ikke opsjon på 2 båter til? Har denne opsjonen gått ut?
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2020 kl 02:01 3350

Les mine innlegg på denne korte tråden:
https://finansavisen.no/forum/thread/70161/view
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2020 kl 02:04 3348

Avis/papir-utgaven av TradeWinds kommer ukentlig, hver fredag. Her litt fra denne ukens utgave:
http://vxz.eu/2020-01-17__TW_1,3,13,22-23,36__IMO-2020_bottlenecks_bite_hard
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
canarias
18.01.2020 kl 06:16 3256

Takker for alle dine fine innlegg og oopdateringer Reserven. Du får med deg det meste.
Redigert 21.01.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare