New Term Sheet

Agurk
PHLY 17.07.2018 kl 09:12 7917

On 16 July 2018, Philly Shipyard and an undisclosed potential customer executed a non-binding Term Sheet
for the construction and sale of two newbuild Jones Act Medium Range (MR) product tankers
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
17.07.2018 kl 09:46 7885

På tide med litt gode nyheter her nå...
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2018 kl 10:39 7835

Mange løse rykter her:

-On 16 July 2018, Philly Shipyard and an undisclosed potential customer executed a non-binding Term Sheet
for the construction and sale of two newbuild Jones Act Medium Range (MR) product tankers

Veftet driver med underskudd selv om de har arbeid. Hvordan skal det gå når de ikke har arbeid?

-Philly Shipyard expects it will recognize revenues in 2018 only for the continued progress on the Matson project
(Hulls 029-030) and potentially some initial progress on contracts for new vessel construction projects, if and
when secured. Philly Shipyard currently forecasts the Matson vessels to be a loss-making project. Further, Philly
Shipyard expects that the combined margin in 2018 from the Matson project and any other possible project will
be insufficient to cover S,G&A and overhead costs not allocated to those same projects.
(fra Q2 rapporten)
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
17.07.2018 kl 10:59 7818

Synes det virker spennende jeg, spesielt dette :
"Among other endeavors, Philly Shipyard has teamed with Fincantieri Marine Group and Vard Marine to compete
for the detail design and construction (DD&C) of the U.S. Coast Guard’s next generation heavy polar icebreaker.
In support of this effort, the team is participating in a government funded industry study to develop a baseline
icebreaker design, cost estimate, and project schedule and refine key vessel features and performance
requirements."
"In the near term, Philly Shipyard is expanding its search for new opportunities throughout the marine industry,
including various specialized vessels such as fishing trawlers and cable layers, as well as vessels to support
the growing offshore wind industry. "
Skulle TOTE komme tilbake på "banen" blir det jo fest her...

Det jeg stusser over er finansieringen av de 2 container skipene, men det er vel derfor Røkke jr. har gjort comeback i selskapet,
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2018 kl 12:20 7772

Der er diverse muligheter, men slik det kan se ut så vil de fleste byggekontrakter gå til verft med amerikanske eiere. Under Trumph så virker det som rene amerikanske interesser får store fordeler
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
18.07.2018 kl 10:52 7643

Tror en bør begynne å se på verdien av dette selskapet kontra kontant beholdningen nå ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2018 kl 14:19 7587

Det virker som flere av de mer private investorene har solgt seg ut eller redusert. Slik dette ble så var det greit å komme seg ut på 70/80
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
kentove
20.07.2018 kl 15:37 7437

denne er såpass lavt priset nå at jeg kjøpte litt, verdiene og cash i verftet, samt potensielle kontrakter(selv om denne "avtalen" er litt løsere enn LOI, så har man potensialet ved å finansiere TOTE-skipene selv... regner med Røkkes inntog får fart i sakene, kan iallefall ikke se den kan gå så veldig mye lengre nedover, er vel kun avskrivning av forhåndsbestillingene til tote-skipene som er av litt kostnad
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.07.2018 kl 16:20 7421

Vil nødig være negativ, men kontrakter er alfa og omega nå.
Kontantene ser aksjonærene som regel ikke så mye av når alt er oppgjort. Og de eier ikke engang grunnen verftet står på. At Junior er tilbake kan være både godt og ille. Jeg kan ikke fri meg fra å tro at Senior er interessert i å overta verftet for en rimelig penge. Veien til det er ikke så veldig lang. Da er det greit å ha en medspiller på innsiden. Mulig jeg er altfor paranoid, men business er business- særlig i USA
Aksjen var vel nede på et ensifret tall kroner en lang periode , så mange sitter på veldig billige aksjer. Og det er ikke bra hvis aksjen er på vei mot stupet
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
21.07.2018 kl 03:34 7346

Jeg synes ikke det er en ulempe at de leier verftet for 1 krone pr.år så vidt jeg vet er det ca 90 år igjen av leiekontrakten.
Når det gjelder å tvangsutløse aksjonærer har KIR sagt at det er noe han ikke legre vil gjøre, men selvsagt er det en risiko for at det kan skje.
Når det gjelder junior`s comeback i phly så gjetter jeg på at de vil ha en mann på innsiden for å følge opp eller ordne finansiering av to eller flere skip ?
Leser en halvårsrapporten så virker det som at det jobbes på flere måter for å skaffe flere jobber og jeg synes det er spennende lesning mulig jeg er litt optimistisk men spennende er det...
Når vi i tilegg vet at phly har god erfaring med å bygge skip uten kontrak og JA flåten begynner å bli gammel bør potensialet her være betydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.07.2018 kl 09:14 7292

Nei, å leie er ikke noe minus så lenge de har drift ved verftet. Men da kan en ikke uten videre legge ned verftet og dele ut kontantene og deretter utnytte tomten til noe annet. I slike tilfeller er det et stort minus å leie, for de må da 'rydde opp etter seg' for å si det enkelt
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Llaalljj
25.07.2018 kl 21:53 7119

Noen kan forklare hvor for aksjer raser og raser nå det var noen av beste vi hadde i oslo børs...snart 4 år og vente på noen positiv...henne cristian røkke at beholere bedrif helt top før og nå???? Månhar komunikasjon med akskjorar det ikke set godt uten det
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Winter
25.07.2018 kl 23:17 7089

Årsaken til nedgangen i kurs er todelt tenker jeg, for det første så trenger de nye kontrakter, for det andre så er det småaksjonærer som selger seg ut og ikke gidder å vente lenger.

Veldig synd det ikke gikk i orden med TOTE, det hadde snudd opp ned på endel.

Hva reell verdi er pr aksje utifra kassabeholdningen og andre assets vet jeg ikke, jeg husker heller ikke i farten om pengene fra philly tankers er bokført i forrige rapport eller om det skjer etter utbetaling, de har ikke fått de enda ettersom jeg forstår.

Aksjen har heller ikke samme interesse nå om dagen, mange av de som postet mest som moppen og nira og andre er long gone.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 17:28 6964

Har skummet gjennom siste rapport, og det ser ikke så svart ut som en kan tro ved første øyekast. For det første så har verftet arbeid mange mnd til, og for det andre så er likviditeten god. Faktisk over 60.-/aksje i cash
At de har gjennomført Term Sheet for bygging av 2 tankere er positivt. De ville ikke gjort det hvis ikke sjansene er rimelig gode.
Videre disse isbryterne og ellers andre skip er aktuelle.
På en måte er det positivt at de permitterer og sier opp ansatte. De minst produktive går først uten at ledelsen kan si dette rett ut.
Syns et kjøp her kan bli en god investering. Men en bør ikke satse over evne siden der er visse usikkerheter. Men klart myyye sikrerer en f.eks Pharmaaksjer
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2018 kl 11:32 6779

Hadde du spurt meg for noen måneder siden så hadde jeg sagt at det er galskap at aksjen trades på nivå rundt 35 nok. Selskapet er på papiret verdt rundt 70 pr aksje ved slakt hvis man anser verdien av selve verftet som 0 for phly. Men nå har ledelsen overbevist meg om at de totalt mangler evne til å skape verdier, og jeg tenker at verdiene som FORTSATT står på philly tankers sin konto vil nok aksjonærene aldri få tak i. Matson kontrakten har vist seg å være særdeles dårlig, og man får egentlig bare være takknemlig for at verftet ikke har bundet seg til å bygge enda flere av disse tapsprosjektene (pasha kontrakten). Mulig keppel brenner seg såpass på pasha skipene at de holder seg til borerigger fremover, man kan jo håpe. Ordlaget i seneste kvartalsrapport var såpass negativ at jeg som andre undres om noen ønsker en lav kurs, men dette er bare spekuleringer. Vi vet alle hvordan det gikk sist phly hadde i gått en ikke-bindende avtale med en kunde (bruke egne penger på deler til MULIG kundes båt), så det er ingen overraskelse at en såkalt termsheet har null eller negativ virkning på kursen. Det beste de kan gjøre er å få ferdig siste båt, stenge dørene og dele ut det lille som er igjen på konto.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2018 kl 12:17 6741

Aksjene som Arctic kjøpte så mye av rundt 80/90 står nå muligens på J.P Morgan sin konto? Hvem som eier disse er vel noe uvisst?
Det er etter hva jeg kan se J.P Morgan som har øket betydelig siste året
Forøvrig har vi vel nå malt fanden på veggen, så får vi se om verftet kan komme på offensiven igjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2018 kl 12:46 6715

Ja jeg har også lagt merke til at apollo/goldman sachs deler og spleiser eierposten sin fra tid til annen . Usikkert hva de får ut av dette nnet enn at en eierpost på cirka 25 - 30 k aksjer forsvinner ut av topp 20 listen og maler et annerledes bilde av om de største øker beholdningen eller ikke. Hvis phly skulle få napp på termsheet og i tillegg få tilslag på bygging av isbryterne, så vil dagens kurs vise seg å være en vanvittig gunstig kjøpsanledning. Om så skulle hende så er det ikke utenkelig at større aktører, især fincantieri som er samarbeidspartner på isbryterne, kommer med et bud på verftet. Den som venter får se.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
JBFE
30.07.2018 kl 14:22 6663

Veldig bra kjøpsvilje, aksjer for 3 mil på 40 nok
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2018 kl 14:35 6642

Takket være dyktige skribenter her på Hegnar.no. Beskjedenhet og nøkternhet er en dyd ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2018 kl 14:51 6627

Er det tilbakekjøp vi ser? Spennende å se om det kommer melding snart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2018 kl 12:37 6423

Kanskje det.Tror neppe de som handler nå er ferdige. Men først vil de få ned kursen igjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
JBFE
31.07.2018 kl 16:51 6358

Veldig merkelig handlemønster
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2018 kl 19:56 6279

Verftet er nå priset til ca 600 mill. Til sammenligning jobbet jeg på et tilsvarende verft i Norge for 20år siden og der var bokført verdi bortimot 3 milliarder
Tror neppe Røkke lar verftet gå for under 200 /aksje
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
01.08.2018 kl 05:32 6156

Handelsmønsteret ser for meg ut som at det fiskes etter billigst mulig aksjer.
Tror ikke noen prøver å kjøpe opp verftet nå, til det er topp 5 for store til at noen kan legge inn skambud.
Denne plutslige interessen kan jo skyldes mange ting alt fra en insider som kjøper seg opp til nye forhandlinger/muligheter til nye kontrakter.
Selv hvis TOTE begynner å komme noen vei på Hawai vil det øke interessen, men til vi vet så er det meningsløst å spekulere.
Jeg tenker mere på at JA flåten begynner å bli utdatert og de neste 10-15 årene vil vi nok se en formidabel utskiftning/ombygging av flåten.
Interessen for selskapet ser ut til å ta seg opp og det er jo bra for oss..
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.08.2018 kl 09:31 6082

Verftet går ikke billig uten at Røkke får nok aksjer til å tvangsutløse øvrige aksjonærer skjønner du...
P.S
Men det er klart at uten ordrer som er lønnsomme gjelder ikke det. Da er en nødt til å drive verftet på sparebluss til markedet bedrer seg. Og man kan vel ikke ta for gitt at JA-charteret består i all evighet. Og at en slipper til utenlandske befrakterer som kan frakte mye billigere. Trumph er en uberegnelig herremann
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2018 kl 09:05 5894

Hegnar.no skriver "Philly Shipyard stuper 5,77 prosent til 49 kroner,". Jeg forundrer meg over at det var total stillhet når aksjen økte 11% og 12% to andre dager for kort tid siden. Tilfeldig? Men nå har jo skribentene på hegnar både titt og ofte problemer med å skille mellom millarder om millioner i sine saker, så en skal vel ikke forvente allverdens.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
kentove
15.08.2018 kl 21:23 5516

særdeles lav omsetning, men ser jo det er lett å hente 10-20% ved handler for noen få tusenlapper for de som ønsker det, det som både er fordelen og ulempen ved axess-børsen, ekstrem lav omsetning til tider på enkelte aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 13:17 5349

Jeg tror ganske sikkert at en kontrakt vil materialisere seg i løpet av de neste 3 mnd. At de reduserer arbeid-stokken er bare positivt ser en kynisk på det. De får trolig bygge disse tankerne det er snakk om . Da er verftet ovenpå igjen og kursen vil sikkert doble seg.Det ville være helt usannsynlig at verftet ikke får bra med arbeidd fremover sett på bakgrunn av situasjonen for skipene innen JA
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
nima
18.08.2018 kl 15:56 5314

Faller og faller , ny kurs i løpet av neste uke blir vel 30 kr
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 18:44 4963

Innlegget er slettet
Aktiviteten øker i aksjen. Egentlig skulle det nå nærme seg en avklaring på disse tankerkontraktene. At de får en eller annen kontrakt ervel rimelig sannsynlig. Philly har meget gode referanser fra tidligere .
P.S
For en aksje med cash-beholdning på 70.- og i tillegg et oppegående verft med kapasitet til å bygge nesten hva som helst av skip er dette en rimelig aksje for å si det mildt.At verftet får sin inntekt i dollars er vel heller ikke noe minus ved dagens kurs.
Kontrakter kommer , og når det gjelder PHIL så har verftet selv signalisert at de har noe på gang.
P.S
Må bare legge til at salgsprisen på et verft som Philly så er NOK 3 milliarder en normalpris. Jobbet selv på et tilsvarende verft som ble kjøpt av Kværner for denne summen. Og i PHIL har en i tillegg verdien av det beskyttende Jones Act- charteret.
Prisingen er et resultat av liten likviditet . At verftet får kontrakter er det liten grunn til å tvile på slik situasjonen er , med gamle umoderne skip nesten over hele linjen.
Moralen må være at en ikke behøver å gi bort aksjene sine til bunnfiskerne
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
kentove
08.09.2018 kl 16:56 4516

kurs under 40 er jo gitt vekk, såfremft de aldri mer får arbeid, selv da vil vel cashreservene være betraktelig over..
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
pengex
08.09.2018 kl 20:38 4476

Man kan gjøre mange kupp i dagens situasjon. Mye aksjer som prises lavere enn selskapsverdien nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 20:53 4300

Har aksjonærene her gått i opplag, eller er alle ute? ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 20:53 4461

Kanskje det må en isbryter til?
Men tror det holder med tankerkontrakt
Det er ganske vanlig med tørkeperioder innen kontrahering.
Men kursen lever sitt eget liv i denne aksjen.
Tror helst det er småaksjonærenes krumspring som tynger kursen
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2018 kl 10:58 4292

Ser ut til at dette går rett vest, i hvert fall gjør kursen det ved stadig å utløse stopp loss og tvangssalg. Og ledelsen gjør ikke mye for å berolige markedet for å si det mildt
Redigert 21.01.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare