NAS - Et narrespill av dimensjoner.....?
På gml forum skrev jeg fra slutten av april (kurs ca 300+) at "oppkjøpsryktene" rundt NAS mest trolig er et spill for galleriet.
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!
Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!
Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!
Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).
Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!
Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!
Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).
Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
Redigert 21.01.2021 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Titleist
20.07.2018 kl 23:47
7102
Fatter ikke at dere gidder å diskutere med Hammers. Fyren er arrogant og kunnskapsløs. Slenger ut masse fjas og underbygger synspunktene med håpløs TA og påstander som «jeg får som regel rett til slutt». Jeg har ikke sett noe annet enn at fyren tar feil. Sist når han kritiserte meg for å kjøpe Asetek på 60-tallet for noen uker siden...
Redigert 21.01.2021 kl 07:35
TomW
20.07.2018 kl 23:57
7109
Nei et meget godt poeng faktisk. Hadde jeg hatt noe bedre å gjøre, fylle ut selvangivelse for eksempel, så hadde jeg gitt faen :P Ser at det er ganske håpløst så legger det ikke til noen vane :)
Hammers benytter TA. Det utløses et kraftig salgssignal i NAS dersom kursen bryter under 237,80, etter hans chart. I følge Investtechs chart utløses et salgssignal rundt 235. Poenget er at kursen har tangert området 235-237 ved flere anledninger. Bryter kursen nedover herfra, vil det bære raskt ned mot 170-180. Poenget er at TA kun forteller de tekniske støtte - bruddpunktene og tar IKKE stilling til det fundamentale. Det ser skummelt ut for den som eier aksjer i NAS, og det kjøret som rettes mot Hammers er etter mitt syn uttrykk for desperasjon hos enkelte. Hold dere heller til fakta, så får vi til slutt se hvem som har rett. Verre er det ikke.
dere må innrømme at det er noe muffens her. hver gang NAS nådde et kritisk nivå teknisk så kom det nyheter vedr. oppkjøp flere interesser enten via bloomberg, kjos selv etc etc
selv kom oxo rep-emi aksjene etter at Q2 talla kom og markedet reagerte positivt. alt dette er planlagt og ikke tilfeldig
jeg holder meg langt unna før evt Q3 viser at de har kontroll på sjappa. gidder ikke trade denne heller da man raskt kan sitte i klisteret
selv kom oxo rep-emi aksjene etter at Q2 talla kom og markedet reagerte positivt. alt dette er planlagt og ikke tilfeldig
jeg holder meg langt unna før evt Q3 viser at de har kontroll på sjappa. gidder ikke trade denne heller da man raskt kan sitte i klisteret
TomW
21.07.2018 kl 08:50
7025
Argus:Hammers kritiseres ikke for sine utsagn rundt teknisk analyse og mulige brudd. Han kritiseres fordi han ikke holder seg til fakta og kommer med usanne påstander.
TomW
21.07.2018 kl 08:52
7007
Hvor har du det fra at aksjene kom etter Q2? Dette er helt feil!!
Titleist
21.07.2018 kl 08:56
7002
Det eneste "tekniske" jeg har brydd meg om i NAS er at aksjen skal kjøpes på dipper. Det har fungert i mange år og vil fungere videre. Du går selvsagt ikke "all in", men fortsetter å vekte deg opp, når aksjen er svak. Se hva Fredly har gjort. Han har alltid kjøpt aksjen når den har vært svak, da den "alltid" finner "veien opp igjen".
At NAS er en oppkjøpskandidat er også utvilsomt et faktum.
At NAS er en oppkjøpskandidat er også utvilsomt et faktum.
beklager blandet med trafikktalla uken før men som sagt godt planlagt!
kjos har seff ikke lyst å selge men om han blir tvunget til det er en annen sak
sist jeg leste så kastet fredly korta og gikk med et tap :P
kjos har seff ikke lyst å selge men om han blir tvunget til det er en annen sak
sist jeg leste så kastet fredly korta og gikk med et tap :P
TomW
21.07.2018 kl 09:25
7005
men hva har Nas å tjene på at dette ble utsatt. Tror ikke de legger nevneverdig i om de skarve 200 mill som ble hentet i reparasjons emisjonen blir solgt før/etter trafikktall eller Q2. Denne emisjonen ble KUN kjørt som et plaster på såret for oss dødelige som ikke fikk være med på hovedemisjonen.
At Kjos ikke vil selge er ingen hemmelighet og det er helt greit!
At Kjos ikke vil selge er ingen hemmelighet og det er helt greit!
trigge et brudd nedover det kritiske nivået før trafikktalla og Q2?
blir han tvunget til å selge er det fordi han fullstendig har mistet kontroll og ingen vil delta i emisjon lengre
eneste positive er at kjos deltok i emisjonen. fjoråret ble beskrevet som et drittår så for vi se hva resten av året bringer
forsatt spent på om de klarer å tjene pæng for året
blir han tvunget til å selge er det fordi han fullstendig har mistet kontroll og ingen vil delta i emisjon lengre
eneste positive er at kjos deltok i emisjonen. fjoråret ble beskrevet som et drittår så for vi se hva resten av året bringer
forsatt spent på om de klarer å tjene pæng for året
TomW
21.07.2018 kl 10:03
6956
Altså emisjonen ble gjennomført før trafikktall og Q2 så din påstand henger ikke på greip.
Nas/ledelsen er nok ikke så veldig opptatt i om aksjekursen står i 170 eller 230 fra dag til dag, måned til måned. Det er kun oss småaksjonærer som henger oss opp i dette i det kortsiktige bilde
Reparasjonsemisjon: 12. juni-25. juni
Aksjene kom på konto: 05. Juli
Trafikktall for juni: 5 Juli
Q2: 12 Juli
Nas/ledelsen er nok ikke så veldig opptatt i om aksjekursen står i 170 eller 230 fra dag til dag, måned til måned. Det er kun oss småaksjonærer som henger oss opp i dette i det kortsiktige bilde
Reparasjonsemisjon: 12. juni-25. juni
Aksjene kom på konto: 05. Juli
Trafikktall for juni: 5 Juli
Q2: 12 Juli
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Budd på 235 betyr fall mot 170-180? Nei, det gjør ikke det.
Er det bare i AXA TA gjelder da, Hektar ?
Hammers har bedre peiling på TA enn selveste Haugen i Bua.
Se bare på hva Hammers leverte over tid i NSG, og i mye annet. Ingen kan TA som Hammers.
SS
Hammers har bedre peiling på TA enn selveste Haugen i Bua.
Se bare på hva Hammers leverte over tid i NSG, og i mye annet. Ingen kan TA som Hammers.
SS
Budd på 235 betyr fall mot 170-180? Nei, det gjør ikke det.
nafa
21.07.2018 kl 12:20
6766
Har fulgt ivrig med i over et år på forumet ang NAS Hver gang Hammers kommer inn med sine ivrige innlegg er det stort sett TA og argumentasjon om at nå er det stooor fare for at kursen går i dass. Hver gang har kursen sett bunnen og vendt nesen opp igjen. Slik sett vil vel det samme skje igjen. Så på den måten må man vel kunne si at fyren har vært motsatt dyktig. For øvrig er vel trådtittelen også av en karakter av misstenkeliggjøring av selskapsledelsen, men stoore innsidekjøp over tid av ledelsen burde vel innebære stoor optimisme fra K/K. Helt motsatt av det Hammers forsøker på. Jeg sier bare GLEM HAMMERS.
Innlegget er slettet
nafa:
Tok Hammers feil i NSG ?
Fortell meg hvilke feil han gjorde der?
Hektar: Tror du ikke på noe innenfor TA ? Som Hodeskulder/omvendt, stigende/fallende trender, brudd på disse, gyldne kryss, dødskryss, støttenivåer?
Er det noe her du tror på av det som er nevnt over, eller er alt der bullshit?
SS
Tok Hammers feil i NSG ?
Fortell meg hvilke feil han gjorde der?
Hektar: Tror du ikke på noe innenfor TA ? Som Hodeskulder/omvendt, stigende/fallende trender, brudd på disse, gyldne kryss, dødskryss, støttenivåer?
Er det noe her du tror på av det som er nevnt over, eller er alt der bullshit?
SS
Der ser man HO-regelen i full effekt. Spørsmålet er allerede besvart i samme tråd til og med, men som vanlig må alt gjentas minimum 4-5 ganger før det endelig synker inn.
Med andre ord vil ikke Hektar svare helt konkret på dette, for det ville selvsagt være ubehagelig på et senere tidspunkt. Derfor sånn svada svar som en 5-åring i trassalderen ville svart :-)
SS
SS
Beklager at tidligere kommentarer har såret sarte følelser, spørsmålet er allerede besvart i samme tråd ?
1mattis1
21.07.2018 kl 14:36
6639
En god porsjon respekt for Hammers. SS, derimot... 0.
SS har aldri såre følelser, og det får man aldri på HO. Dette er et tivoli.
Det er Hammers som fortjener respekt, ikke SS. Det får heeeeeeeelt fint :-)
Mattis er litt vonbroten for at SS fikk så sykt rett ang DOF`ern.
SS
Det er Hammers som fortjener respekt, ikke SS. Det får heeeeeeeelt fint :-)
Mattis er litt vonbroten for at SS fikk så sykt rett ang DOF`ern.
SS
1mattis1
21.07.2018 kl 14:50
6582
SS
Da er vi ihvertfall enige om HO, generelt :)
Og...er det noen som treffer ang. kursutvikling i det ene eller det andre, så blir ikke jeg vonbråten, tvert imot.
Da er vi ihvertfall enige om HO, generelt :)
Og...er det noen som treffer ang. kursutvikling i det ene eller det andre, så blir ikke jeg vonbråten, tvert imot.
Hammers treffer i NAS, SS traff i DOF.
Alle mann fornøyd, og det er bra. Alle kan ikke like alle, ei heller på HO. Her vil man for det meste høre det som gagner sine egne posisjoner mest, og alt annet er selvsagt feil. Menneskelig det, og derfor ender mange med tapte penger på børs.
Jeg er 100% sikker på at Hammers her får rett, og nådestøtet kommer nok. Da går det fort. Selv kjøper jeg i emisjonen som igjen setter på 120-150 i NAS neste gang.
SS
Alle mann fornøyd, og det er bra. Alle kan ikke like alle, ei heller på HO. Her vil man for det meste høre det som gagner sine egne posisjoner mest, og alt annet er selvsagt feil. Menneskelig det, og derfor ender mange med tapte penger på børs.
Jeg er 100% sikker på at Hammers her får rett, og nådestøtet kommer nok. Da går det fort. Selv kjøper jeg i emisjonen som igjen setter på 120-150 i NAS neste gang.
SS
Hammers
21.07.2018 kl 15:33
6540
Jøss til liv det var her inne - mens en annen stakkar har tatt noen drag "100m Hekk" i sommervarmen.
Dog UTEN løpesko. Kun hekkesaks, rive og trillebår!
Jeg får takke dem som gir meg støtte i mitt syn. Argus, SS og Mattis.
Til Tom W. Jeg farer ikke meg løgn - med forholder meg til fakta i forhold til det jeg skriver (hvis jeg ikke er uvitende).
Eksempler mottas med takk - hvis du mener annet.
Ellers gidder ikke jeg å sitte her og diskutere hva som er best ang Fundamentalt/Teknisk.
Jeg har sagt mitt, og tror jeg vet - for meg selv.
I det chartet som ligger på HO er 237,80 formasjonens bunnpunkt (hvis jeg ikke husker feil).
Dersom Investtech har 235 kan det komme av at det benyttes charts som tar med intradag notering???
Jeg benytter kun sluttnotering. Uansett ingen stor sak med den lille forskjellen -
for også JEG vil kreve "noe under" mitt bunnivå før jeg slår fast at bruddet er bekreftet.
Hilsen Hammers......som sier til SS; Jeg ser du er 100% sikker på at jeg får rett. Vel, da er DU litt mer sikker enn det jeg er!
Dere vet; HVER GANG det brenner på dass kommer de merkeligste nyheter for å dra kursen opp igjen.
Forskjellen denne gangen er at pengene er hentet inn - deler av PR-apparatet er sendt på ferie - og nå kan man la kursen seile sin egen sjø!
Dog UTEN løpesko. Kun hekkesaks, rive og trillebår!
Jeg får takke dem som gir meg støtte i mitt syn. Argus, SS og Mattis.
Til Tom W. Jeg farer ikke meg løgn - med forholder meg til fakta i forhold til det jeg skriver (hvis jeg ikke er uvitende).
Eksempler mottas med takk - hvis du mener annet.
Ellers gidder ikke jeg å sitte her og diskutere hva som er best ang Fundamentalt/Teknisk.
Jeg har sagt mitt, og tror jeg vet - for meg selv.
I det chartet som ligger på HO er 237,80 formasjonens bunnpunkt (hvis jeg ikke husker feil).
Dersom Investtech har 235 kan det komme av at det benyttes charts som tar med intradag notering???
Jeg benytter kun sluttnotering. Uansett ingen stor sak med den lille forskjellen -
for også JEG vil kreve "noe under" mitt bunnivå før jeg slår fast at bruddet er bekreftet.
Hilsen Hammers......som sier til SS; Jeg ser du er 100% sikker på at jeg får rett. Vel, da er DU litt mer sikker enn det jeg er!
Dere vet; HVER GANG det brenner på dass kommer de merkeligste nyheter for å dra kursen opp igjen.
Forskjellen denne gangen er at pengene er hentet inn - deler av PR-apparatet er sendt på ferie - og nå kan man la kursen seile sin egen sjø!
TomW
21.07.2018 kl 16:00
6525
Fakta ? Vis meg gjerne underlaget for påstandene dine under !
-oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!
-Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen
-jeg benekter ikke at IAG har vært på banen, men det har da ikke vært noe seriøst.
-og Kjos VISSTE at han kom til å bli rikere pga at emisjonen nå var sikret!
-Det var jo oppkjøp mot 10% som var lokkematen i vår!
-oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!
-Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen
-jeg benekter ikke at IAG har vært på banen, men det har da ikke vært noe seriøst.
-og Kjos VISSTE at han kom til å bli rikere pga at emisjonen nå var sikret!
-Det var jo oppkjøp mot 10% som var lokkematen i vår!
"Hammers treffer i NAS, SS traff i DOF". Det er kanskje den vanligste menneskelige feilen som man kan observere, bare for en person har truffet før, betyr det ikke at det er noen større sannsynlighet for at vedkomne har rett igjen. Jeg er ikke ute etter deg SS, men her kaster du litt mellom-stor stein i glasshus. ;)
Hammers
21.07.2018 kl 16:25
6509
Å, det, ja...
Det var selvsagt min tolkning av de begivenhetene dere nå har vært gjennom.
Alle skjønner vel at jeg ikke sitter i de lukkede rom der slikt planlegges - trodde jeg!
Uansett - ikke heng deg opp i bagateller.
Det VIKTIGE for deg og dine likesinnede er at støtten ikke blir brutt.....med litt margin.
Hilsen Hammers.
Det var selvsagt min tolkning av de begivenhetene dere nå har vært gjennom.
Alle skjønner vel at jeg ikke sitter i de lukkede rom der slikt planlegges - trodde jeg!
Uansett - ikke heng deg opp i bagateller.
Det VIKTIGE for deg og dine likesinnede er at støtten ikke blir brutt.....med litt margin.
Hilsen Hammers.
TomW
21.07.2018 kl 16:41
6489
Så din tolkning er fakta der altså. Du må gjerne prøve å ta en Donald, men faktumet er at du kommer med ren løgn og ville synsinger som du selger som fakta.
For meg spiller det ingen rolle om støtten blir brutt. Den kan gjerne falle til 170 uten at jeg sover noe dårligere av den grunn. Min tilnærming er det langsiktige caset. Mye mulig at det er en stor feiltagelse, men da får jeg leve med det
For meg spiller det ingen rolle om støtten blir brutt. Den kan gjerne falle til 170 uten at jeg sover noe dårligere av den grunn. Min tilnærming er det langsiktige caset. Mye mulig at det er en stor feiltagelse, men da får jeg leve med det
Det er veldig mye level 1 tankegang her inne, tenkte å anbefale en artikkel for dere. :)
http://awealthofcommonsense.com/2015/05/how-do-you-utilize-2nd-level-thinking/
http://awealthofcommonsense.com/2015/05/how-do-you-utilize-2nd-level-thinking/
Hammers
21.07.2018 kl 17:34
5829
Tom!
Denne ordkløyvinga di er jo fullstendig uinteressant og meningsløs! Sikkert for flere enn meg.
Har du ikke noe annet å komme med enn flisespikkeri om andre forumdeltakere - som har andre synspunkter enn det du måtte ha?
Hilsen Hammers.....som ikke kan skjønne at noen aksjonærer er fornøde hvis kursen faller til 170.
Ja, ja....vi er jo alle ulike.
PS: Når folk begynner å snakke om det langsiktige caset, ja da er det som regel et kortsiktig kjøp som har gått rett i dunket - og DA blir det et langsiktig et......der man håper på å få pengene tilbake.....en eller annen gang.
Denne ordkløyvinga di er jo fullstendig uinteressant og meningsløs! Sikkert for flere enn meg.
Har du ikke noe annet å komme med enn flisespikkeri om andre forumdeltakere - som har andre synspunkter enn det du måtte ha?
Hilsen Hammers.....som ikke kan skjønne at noen aksjonærer er fornøde hvis kursen faller til 170.
Ja, ja....vi er jo alle ulike.
PS: Når folk begynner å snakke om det langsiktige caset, ja da er det som regel et kortsiktig kjøp som har gått rett i dunket - og DA blir det et langsiktig et......der man håper på å få pengene tilbake.....en eller annen gang.
Redigert 21.07.2018 kl 17:44
Det er herlig når Funcom-Hektar (jaja, finnes mange dummere ting å sløse bort konfirmasjonspengene på enn å røre litt i aksjemarkedet) går til angrep på en av forumets desidert dyktigste skribenter. Simpson ser etter like- knappen, men den har vel Odd Gunnar glemt å installere.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstner og aksjonær i Norwegian
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstner og aksjonær i Norwegian
Huffda her får man passet sitt påskrevet til høyre og venstre ? Eneste lærdommen man kan ta med seg videre er at SFO trenger et bedre tilbud i sommerferien ?
Funcom-Hektar, ja der sa du det. Hvor i alle dager er likes knappen ?
Gunnar i Bua, du har en jobb nu!
SS
Gunnar i Bua, du har en jobb nu!
SS
Redigert 21.07.2018 kl 19:01
Jeg er ikke i tvil om at teknisk analyse fungerer. Og hovedargumentet for det, er rett og slett det at mange bruker det. Også er jo spørsmålet om det er selvoppfyllende, og det kan jo så være.
Spørsmålet blir vel litt som hva som kom først av høna eller egget. Det jeg i alle tilfeller vet, er at du må gjennom høna for å finne egget :-)
Spørsmålet blir vel litt som hva som kom først av høna eller egget. Det jeg i alle tilfeller vet, er at du må gjennom høna for å finne egget :-)
Ja hvilken aksje har du kunnet hatt tredobling, dobling og dobling igjen med å kun eie i totalt 7 måneder siden 2016? Ikke Axa og Europris Kanokapteinen ? Gate er jo at man må skjønne litt av aksjer, og der er tønna farlig bunnskrapt ser jeg ?
Tørr minne deg på Funcom-Hektar at jeg fikk raske kroner på NAS i vinter. Kjøpte på 180 og solgte på 240. Oppgangen kom den dagen det gikk opp flere titalls kroner og morgenauksjonen ble utsatt flere minutter.
Tjente noen hunde laken på det, og det leste du nok i forumet også. Hatt noen trader innimellom, men ikke siden mars/april i NAS. Nå får vi vente til 170 er innen rekkevidde igjen.
SS
Tjente noen hunde laken på det, og det leste du nok i forumet også. Hatt noen trader innimellom, men ikke siden mars/april i NAS. Nå får vi vente til 170 er innen rekkevidde igjen.
SS
Ja, det høres jo bra ut. I motsetning til Hektar som var aktiv i NAS tickeren et år i forveien som garantert ikke hadde aksjer i NAS? Hehe i en størrelsesorden du ikke hadde tålt å høre ☺
Men, KanoKapteinen tar vi med en klype salt om det gjelder gevinst eller massivt tap etter den Seadrill skrøna undertegnede avslørte så mistet Kanokapteinen mye ansikt. Huff og huff.
Men, KanoKapteinen tar vi med en klype salt om det gjelder gevinst eller massivt tap etter den Seadrill skrøna undertegnede avslørte så mistet Kanokapteinen mye ansikt. Huff og huff.
Funcom_Hektar;
Jeg registrerer at du alltid har / hadde aksjer i noe som gikk bra, noe som går opp. Aldri leser jeg noe som at "i dag kjøpte Hektar" sånn og sånn. Jeg velger å kalle det backtrading av verste sort.
Det er morsomt å lese at du gang på gang snakker om den Seadrill saken. Den må ha gjort dypt inntrykk på deg. I den grad man skulle laget film "based on a true story" fra børsens verden, så ville denne nådd rimelig langt opp. Er du ikke enig?
Trist å se at du er så seriøs og ikke klarer å skille humor fra seriøse innlegg. Enkelte mennesker mangler jo den muligheten.
Mange hundre har lest den posten, og kun du, gjentar kun Funcom_Hektar snakker om den, og kun Funcom_Hektar skjønner ikke at dette var humor på HO, som så mye annet SS skriver.
Mange av mine verste fiender her på HO husker historien, og de trodde jo jeg hadde tatt selvmord. (Bruk arkiv funksjonen).
Så de vet at dette stemmer, men som førstereis på HO og børs, samt at du nok mangler noe i hode på å skille fakta / humor, så lar vi dette gå nok en gang. Morsomt at du til stadighet trekker frem dette, som eneste på HO.
Legg gjerne ut linken, så kan andre få bedømme, særlig om de ser på mine SDRL innlegg fra 2015-2016. Seadrill var et eventyr for SS.
SS
Jeg registrerer at du alltid har / hadde aksjer i noe som gikk bra, noe som går opp. Aldri leser jeg noe som at "i dag kjøpte Hektar" sånn og sånn. Jeg velger å kalle det backtrading av verste sort.
Det er morsomt å lese at du gang på gang snakker om den Seadrill saken. Den må ha gjort dypt inntrykk på deg. I den grad man skulle laget film "based on a true story" fra børsens verden, så ville denne nådd rimelig langt opp. Er du ikke enig?
Trist å se at du er så seriøs og ikke klarer å skille humor fra seriøse innlegg. Enkelte mennesker mangler jo den muligheten.
Mange hundre har lest den posten, og kun du, gjentar kun Funcom_Hektar snakker om den, og kun Funcom_Hektar skjønner ikke at dette var humor på HO, som så mye annet SS skriver.
Mange av mine verste fiender her på HO husker historien, og de trodde jo jeg hadde tatt selvmord. (Bruk arkiv funksjonen).
Så de vet at dette stemmer, men som førstereis på HO og børs, samt at du nok mangler noe i hode på å skille fakta / humor, så lar vi dette gå nok en gang. Morsomt at du til stadighet trekker frem dette, som eneste på HO.
Legg gjerne ut linken, så kan andre få bedømme, særlig om de ser på mine SDRL innlegg fra 2015-2016. Seadrill var et eventyr for SS.
SS
Hehe, når jeg ser at du leker med hele 2-3000 stk aksjer i Funcom, så tipper jeg du maks har 300 NAS aksjer, selv om jeg i praksis tror på maks 100 stk.
Småpææææææng, Hektar, småpæng!
SS
Småpææææææng, Hektar, småpæng!
SS
Hammers
21.07.2018 kl 21:49
5637
Hadde det ikke vært greit å holde seg til NAS på denne tråden?
100 innlegg nærmer seg med dette uteompratet.....!
Hilsen Hammers
100 innlegg nærmer seg med dette uteompratet.....!
Hilsen Hammers
Enig, men her må alt fjaset til guttene i Funcom og Europris besvares.
SS
SS
Hektar har også vist logger av å trade flere hundre k Funcom av gangen, og akkumulere ganske mange tusen i Norwegian.
Problemet er at Hektar har sitt på det rene. Hektar påstår ikke noe han ikke kan backe opp. Nærmest daglig anklagde andre Heltar for løgn, men siden Hektar ikke har noe problem med å vise sluttsedler så sluttet hvermannsen å anklage Hektar da det kun endte i ydmykelse for hvermannsen.
Problemet er at i motsetning til Kanokapteinen og Gollum har Hektar intet å bevise. Hektar ønsker ikke fans og følgere, Hektar vil kun høre gode, sammenhengende argumenter og kunne gi sine argumenter tilbake.
Og det viktigste for Hektar er å aldri gi anbefalinger uten garanti. Hektar ønsker ikke å stå til ansvar for tap andre påføres. Hvorfor? Fordi Hektar har samvittighet. Likevel anbefalte Hektar Funcom som endte i dobling. Hektar har hatt troen på Kjipern i NAS.
Men uansett, grunnen til at TA er adskilt fra sannheten (som det ofte er) i denne situasjonen er Q2. De forbedringer Norwegian viste med kostnadsreduksjonene tilsier at et fall mot 170 er svært usannsynlig, selv med utvidelse av aksjekapital nær 30%. Om de ikke hadde oppnådd 19% skulle jeg vært med på laget. Men det er akkurat derfor jeg advarer mot TA.
Ikke bare er det en selvoppfyllende profeti blant yngre og uerfarne, men det tar ingen hensyn til situasjonen rundt. Nei, det gjør ikke det. Nedsalg fra storaksjonær pga utenforliggende omstendigheter? Nei, TA faktorerer ikke ut dette.
Problemet er at som Hammers skjønner mange av oss ikke hva TA er og hvordan det brukes.
Problemet er at Hektar har sitt på det rene. Hektar påstår ikke noe han ikke kan backe opp. Nærmest daglig anklagde andre Heltar for løgn, men siden Hektar ikke har noe problem med å vise sluttsedler så sluttet hvermannsen å anklage Hektar da det kun endte i ydmykelse for hvermannsen.
Problemet er at i motsetning til Kanokapteinen og Gollum har Hektar intet å bevise. Hektar ønsker ikke fans og følgere, Hektar vil kun høre gode, sammenhengende argumenter og kunne gi sine argumenter tilbake.
Og det viktigste for Hektar er å aldri gi anbefalinger uten garanti. Hektar ønsker ikke å stå til ansvar for tap andre påføres. Hvorfor? Fordi Hektar har samvittighet. Likevel anbefalte Hektar Funcom som endte i dobling. Hektar har hatt troen på Kjipern i NAS.
Men uansett, grunnen til at TA er adskilt fra sannheten (som det ofte er) i denne situasjonen er Q2. De forbedringer Norwegian viste med kostnadsreduksjonene tilsier at et fall mot 170 er svært usannsynlig, selv med utvidelse av aksjekapital nær 30%. Om de ikke hadde oppnådd 19% skulle jeg vært med på laget. Men det er akkurat derfor jeg advarer mot TA.
Ikke bare er det en selvoppfyllende profeti blant yngre og uerfarne, men det tar ingen hensyn til situasjonen rundt. Nei, det gjør ikke det. Nedsalg fra storaksjonær pga utenforliggende omstendigheter? Nei, TA faktorerer ikke ut dette.
Problemet er at som Hammers skjønner mange av oss ikke hva TA er og hvordan det brukes.
Hammers
21.07.2018 kl 22:34
5524
Også jeg har vært i Funcom, men det var da kursen sto i kr 1 (før spleis).
Gjorde 60% på 2-3 dager - men solgte. Kursen falt tilbake mot 1 og jeg kjøpte. Tror jeg fikk med med nye 40% igjen, men gikk ut. Alt for tidlig - for kursen fortsatt etter hvert 2-3 kr til (fortsatt før spleis). Dette i fbm at et spill ble lansert.
Ja, ja.....dere får bare fortsette å skrive om alt mulig her inne - for jeg lager vel en ny tråd etter "Bruddet"!
Mao om kort tid!
Hilsen Hammers......"snill moderator".........som lett skjønner at ikke alle har kunnskaper om TA.
Gjorde 60% på 2-3 dager - men solgte. Kursen falt tilbake mot 1 og jeg kjøpte. Tror jeg fikk med med nye 40% igjen, men gikk ut. Alt for tidlig - for kursen fortsatt etter hvert 2-3 kr til (fortsatt før spleis). Dette i fbm at et spill ble lansert.
Ja, ja.....dere får bare fortsette å skrive om alt mulig her inne - for jeg lager vel en ny tråd etter "Bruddet"!
Mao om kort tid!
Hilsen Hammers......"snill moderator".........som lett skjønner at ikke alle har kunnskaper om TA.
Redigert 21.07.2018 kl 22:35
Kursen ble 4.20 ish, så 2,50, så 5,80 før kollaps med til 2.
Hektar spådde mottagelse før spillet ble sluppet. Fikk Hektar rett lurer dere på? Ja, Hektar traff perfekt. Sent til markedet med et dårligere produkt, spillerflukt og kursras. Vær trygg på at Hektar aldri kommer med spådommer han ikke er sikker på.
F.eks. er det WBSS akkurat nå. Usyk mot Gassiev, samme klasse som Havnaa. Hektar heier på Usyk, men er redd for venstrehånda til Gassiev. Tør Hektar spå utfall visa vis gambling? Nei, Hektar var amatørbokser selv.
Samme med NAS. Trafikktall for juli blir schæmpe, rællyrælly. Hva skjer mot da? Hva skjer mot Q3? Vet ikke. Jeg anbefaler forsiktighet. Ultimatum frykt og rulle seg på gulvet i ren skrekk som Gollum ønsker? Nei.
Hektar spådde mottagelse før spillet ble sluppet. Fikk Hektar rett lurer dere på? Ja, Hektar traff perfekt. Sent til markedet med et dårligere produkt, spillerflukt og kursras. Vær trygg på at Hektar aldri kommer med spådommer han ikke er sikker på.
F.eks. er det WBSS akkurat nå. Usyk mot Gassiev, samme klasse som Havnaa. Hektar heier på Usyk, men er redd for venstrehånda til Gassiev. Tør Hektar spå utfall visa vis gambling? Nei, Hektar var amatørbokser selv.
Samme med NAS. Trafikktall for juli blir schæmpe, rællyrælly. Hva skjer mot da? Hva skjer mot Q3? Vet ikke. Jeg anbefaler forsiktighet. Ultimatum frykt og rulle seg på gulvet i ren skrekk som Gollum ønsker? Nei.
Titleist
21.07.2018 kl 22:55
5500
Supert om NAS faller til 170 eller lavere, da er det bare å 3-doble eksponeringen sin.. Man går ikke all in her. Man kjøper dippene.. Men viktig likevel å ha betydelig med aksjer om kursen skulle skyte opp..
310kr er nok mer sannsynlig enn 170kr..
Titleist
21.07.2018 kl 22:59
5493
Supert om NAS faller til 170 eller lavere, da er det bare å 3-doble eksponeringen sin.. Man går ikke all in her. Man kjøper dippene.. Men viktig likevel å ha betydelig med aksjer om kursen skulle skyte opp..
Simpson er risikoavers.
Når Funcom-Hektar skryter av at han har plassert hele finansformuen i NAS eller APCL får jeg grøsninger.
Beholdningen i NAS tilsvarer ca 3% av den norske aksjeporteføljen, i tillegg har jeg en stappfull bankkonto etter å ha belånt opp hele eiendomsporteføljen.
Simpson anser NAS for å være et veddemål, en ren oddskupong fra Unibet, bortsett fra at forventet avkastning er positiv.
Når Funcom-Hektar skryter av at han har plassert hele finansformuen i NAS eller APCL får jeg grøsninger.
Beholdningen i NAS tilsvarer ca 3% av den norske aksjeporteføljen, i tillegg har jeg en stappfull bankkonto etter å ha belånt opp hele eiendomsporteføljen.
Simpson anser NAS for å være et veddemål, en ren oddskupong fra Unibet, bortsett fra at forventet avkastning er positiv.
Hammers
21.07.2018 kl 23:42
5610
Mr Simpson Jr.
Helt enig med deg. Den gangen jeg var inne var det kun med et lite beløp - og sånn for moro skyld.
I ettertid kan man jo angre på at det ikke var større og at man gikk ut for tidlig, men slikt kan man ikke tenke.
Det var da jeg var ung og uerfaren at også jeg satset alt på risky selskaper.
Tenker i dag med skrekk og gru på da alt sto i Norsk Polarnavigasjon og Norsk Vikingolje......disse som lette etter olje på Svalbard. Joda, jeg landet på begge beina, men en forferdelig risk jeg tok med den investeringen.
I dag er det bare oss gamlinger som har hørt om selskapene.....:-)!
Hilsen Hammers.
Helt enig med deg. Den gangen jeg var inne var det kun med et lite beløp - og sånn for moro skyld.
I ettertid kan man jo angre på at det ikke var større og at man gikk ut for tidlig, men slikt kan man ikke tenke.
Det var da jeg var ung og uerfaren at også jeg satset alt på risky selskaper.
Tenker i dag med skrekk og gru på da alt sto i Norsk Polarnavigasjon og Norsk Vikingolje......disse som lette etter olje på Svalbard. Joda, jeg landet på begge beina, men en forferdelig risk jeg tok med den investeringen.
I dag er det bare oss gamlinger som har hørt om selskapene.....:-)!
Hilsen Hammers.
TomW
22.07.2018 kl 00:53
5557
Fascinerende comeback.
Du farer med bullshit og løgn så er det jeg som er teit :) Du ba meg komme med eksempler hvor du løy noe jeg ga deg. Du er hjertelig velkommen til og svare på disse. Løgn og ville påstander er alt annet enn flisespikkeri. En hver person som har litt mellom øra er nok ganske enig i det.
Veldig fint at du klarer å treffe bunn og topp i alle investeringene dine. Du er nok en unikum der, for er det noe all statistikk tilsier så er dette noe de færreste gjør. All ære til deg der:)
Du farer med bullshit og løgn så er det jeg som er teit :) Du ba meg komme med eksempler hvor du løy noe jeg ga deg. Du er hjertelig velkommen til og svare på disse. Løgn og ville påstander er alt annet enn flisespikkeri. En hver person som har litt mellom øra er nok ganske enig i det.
Veldig fint at du klarer å treffe bunn og topp i alle investeringene dine. Du er nok en unikum der, for er det noe all statistikk tilsier så er dette noe de færreste gjør. All ære til deg der:)