NAS - Et narrespill av dimensjoner.....?

Hammers
HAMMER 17.07.2018 kl 13:54 117204

På gml forum skrev jeg fra slutten av april (kurs ca 300+) at "oppkjøpsryktene" rundt NAS mest trolig er et spill for galleriet.
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!

Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!

Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!

Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).

Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
____________________________

PS: Etter dagens (08 okt) fall under kr 200 har jeg endret overskriften - ikke noe annet!
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.10.2018 kl 00:01 6635

Enig med deg, gamle Traver!

Forfallet her på forumet er etter hvert enormt!
Men du, mens jeg nå har deg på "tråden".......hvordan går det med oppkjøpet ditt - det som skal finne sted før 1/11?
Du satset vel ikke hele oppkjøpspremien på Bjerke i kveld? Nei neppe - for også DU har vel innsett realitetene i aksjen....??

Hilsen Hammers.........linjalsvinger, tenker, og jevnlig småtipper på Bjerke + andre baner......når MINE FAVORITTER starter!
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 07:37 6554

MasterMar :Kristoffer Stensrud tidligere Skagensjef er han på aksjonærlista ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 08:18 6502

Jeg har lagt ut siste Top50.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 08:26 6464

Jeg har sett det, men lurte på du vet hvem/under Kristoffer Stensrud er registret. Er han på listen ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 09:13 6406

Jada, han ligger på linje 26. Han har hverken økt eller solgt siste uken.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 09:25 6387

Takk
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 13:05 6314

nå er det bare et spm om tid før 200kr ryker :P
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.10.2018 kl 13:38 6286

Er helt enig - og jeg sitter her med akkurat de samme tankene.
Når vi kommer til 203 har jeg forresten 100-kroners jubileum for mine "gærne tanker" om NAS!

Hilsen Hammers......som bare gjentar at vi snakker utvikling over tid. Ikke i dag eller i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 13:44 6282

Husker godt 140-kroners jubileumet ditt når den lå på 310 kr etter ramaskriket på 170 :) Det var mye penger i kassa det... nam nam.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 13:53 6255

Skulle akkurat til å spørre hvor Hektar og GOD var blitt av.
Troll pleier å sprekke når sola skinner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 20:40 6109

Simpson;

Veldig bra at du dokumenterer på denne måten, det er meget bra, og jeg beundrer kun dem som er åpen om sine trader.
Vår felles venn, tåkelegger, og skriver på en slik måte at han kan hevde han satt i aksjen ved oppgang, og at han selvsagt var solgt ved nedgang, slik som i det siste. Vår felles venn har alltid vektet seg rett vei, uansett. Bare solskinnshistorier.

Undertegnede, har som du kanskje har sett, men som du vil finne under mitt tidligere nick, Skipssjefen, dokumentert de fleste av mine trader fra 2014 til i år.
SS har lagt ut bilder av VPS, ordreseddler, bevist i ordrebok på gitt antall/tidspunkt, og ikke minst skrevet FØR jeg solgte/kjøpte hvor mye jeg skulle ut med, og inn med. Folk kunne se tallene, og så at jeg brukte SKBN som var enkelt å skille nåla i høystaken!

Senst siste 5 børsdager har jeg annonsert at jeg kjøpte f.eks 30.000 EQNR i sluttauksjon, og at de skulle ut første 10 min på åpning neste dag. Folk kunne se at de gikk ut i en engang i historikk, og det ble lagt ut på HO så tidlig som 09:05 etter salg.

Så her håper jeg vår felles venn kan bidra med mer åpenhet, for det er en av de topp3 på HO forum jeg skulle likt å få bekreftet som en liten fisk, og som sitter låst i NAS nå.


EDIT:

Jeg er ikke på Shareville da jeg ikke bruker Nordnet, men netfonds.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.10.2018 kl 19:37 5959

Tilbake til NAS - og tilbake til SAK! I dag ble det for min del 2 jubileum på samme dag:
- 100 kr jubileum siden tråden ble startet i mai - på gammelt forum.
- sluttkurs godt under kr 200.

Ja, litt av en dag. Kursen dundret forbi 200 - hentet seg inn til ca 206, men satte inn et NYTT stupdykk til sluttkurs på 197.
Man kunne jo lett tro at hydraulikken hadde klikket - og flyet var ute av kontroll - med disse bevegelsene sine.
Allerede i sommer en gang begynte jeg å advare mot nivået 180-170 på sikt. Den gang DERSOM støtten ved 234 ble brutt.
I dag er det bare 20-30 kr som gjenstår før dere er der! DET kan gå SVÆRT fort - sett opp mot de siste 3 dagers utvikling!!!

Det som imidlertid først KAN inntreffe er en ny liten rekyl opp mot kr 200 igjen.
Dvs, jeg vet ikke om dagens intradag svingning VAR rekylen!!!

Uansett.......
"NAX1018 går etter alle solemerker etter hvert inn for landing rundt 180/170.
Kanskje kun en midlertidig stopp for å plukke opp en gruppe lykkejegere som gjerne ønsker å fortsette reisen derfra.
Personer med tiltagende flyskrekk kan velge å forlate under mellomlandingen - evt benytte fallskjermene som ligger under sine seter!
Kabinpersonalet vil være behjelpelig under denne evakueringsprosessen - som dog foregår på eget ansvar!

Det forventes sterk sidevind og kraftig turbulens i tiden framover.
Av sikkerhetsmessige grunner bes derfor alle reisende om å ha sine setebelter på under hele flyturen.
Vi i Norwegian ønsker med dette alle aksjonærer en fortsatt UBEHAGELIG reise,
og ønsker velkommen til en ny heisatur på et senere tidspunkt. Takk for oppmerksomheten"!! ???

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Guuz
08.10.2018 kl 19:42 5944

<3 Hammers. Spot on som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Epona
08.10.2018 kl 21:21 5837

Det går opp eller ned, 2 alternativer. Det er hele 50% sjanse til å få rett til enhver tid. Her prater de fleste ut fra egen agenda, med noen hederlige unntak.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.10.2018 kl 21:57 5791

Etter fallet under kr 200 har jeg nå endret overskriften på denne tråden.
I hele vår sommer har jeg påstått at hele "oppkjøpet" var et iscenesatt narrespill!

Hvorfor (redegjort for på gml forum):
Nei, jeg kan ikke VITE, men det har ikke vært noe som helst i denne prosessen som har stemt med sunn fornuft!

1. Etter dårlige tall falt kursen et par ganger til KRITISKE tekniske nivåer - og flere så derfor for seg fall ned mot kr 100.
2. Den nødvendige emisjonen var i fare - noe måtte gjøres. Og det RASKT!!!
3. Deretter kom disse meldingene om MULIG oppkjøp. IAG forhåndsvarslet nærmest at de ville kjøpe seg opp til ca 10%.
4. Deretter var det vel også var et annet selskap som banket på døra (husker ikke helt) - og Kjos fortalte villig vekk om den store interessen.
5. Det norske folk gikk mann av huse. Sendte kursen nærmest direkte fra 170 til over 300 - og kjøpte det de kunne i en dyr emisjon.
6. Det var DA min skepsis slo inn på for fullt - for jeg har vært på en REKKE auksjoner (innen "mitt" område) i mitt liv!
7. Ut fra MINE erfaringer er det ikke EN KJEFT som på forhånd ville ha utbasunert sin interesse for noe som helst av kjøpsinteresse!
8. INGEN forteller på forhånd at de er interessert i et AUKSJONSOBJEKT! Kortene holdes TETT til brystet for å holde konkurrentene borte!
9. Det var HER IR-avdelingen til NAS sviktet. DE hadde ingen erfaringer med auksjoner. Det har JEG, men greit; hovedmålet ble oppnådd!
10. NAS fikk hentet sin nødvendige kapital, mens alle som bøyde seg for å plukke penger på gata nå sitter igjen med den berømmelige svien!

Kursen har falt til UNDER kr 200.........når flere anerkjente "hus" på det heiteste påsto at det ble oppkjøp rundt kr 500!
Bare EN enkel sjel viftet med et rødt flagg, men DET var i alle andres øyne så "idiotisk" at det ikke var noe å bry seg om ?!
NÅ er også Sissener på banen og er på offensivern igjen. Han storkoser seg og har trolig shortet:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Sissener-Dette-er-kun-for-de-ekstremt-risikosoekende

DET gjør forresten jeg også; storkoser meg! Ikke fordi massevis av uskyldige mennesker plutselig sitter med store tap i NAS,
men fordi mine logiske vurderinger - og PÅFØLGENDE TEKNISKE nok en gang har slått til for fullt ???!
Det verste av alt; dersom det går som jeg tror - ja da kan dette bli en svært interessant høst for kritikere av NAS.
Vi får se etter hvert som kursen utvikler seg!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 22:14 5757

Jammen kjære deg hummers. Det var da fullt mulig å ta gevinst på hele 35 kroner per aksje etter du startet ditt ramaskrik. Likeså var det mulig å ta gevinst på intet mindre enn hele 150 kroner per aksje når du skreik på 170.

Er ikke dermed sagt man må være idiot å følge med ned, men det er jo gøy for deg at du halvveis treffer noen måneder på etterskudd etter de av oss som ikke er stokk dumme har tatt ut god gevinst på å ignorere ditt skrik og skrål. Samme i Element vet du, du ropte noe fælt der og, men jeg tjente likevel penger på de. Nå er den vel langt under der du mente det var KRISE, men først en god oppgang i forkant.

Dette er børsen ser du, ebb and flow. Håper du ber en god aftenbønn i kveld at du slapp å se ut som en stut til slutt, men jammen gikk man glipp av en bråte med penger om man trodde på dette tøyset. Om IAG nå kommer med et bud på 350-400 så faller jeg av stolen av latter. Da har du virkelig gjort sjakktrekket :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 22:22 5728

Bare legge til at det som faktisk er så hysterisk morsomt er at de begivenhetene som har skjedd har da ingenting med TA å gjøre. Din gamle TA i juli sa ingenting om oljepris som steg med 20%. Samme med Hydro, du skreik jo død og fordervelse som en stukken gris der og, hvorpå den steg rundt 15% like etterpå. Din TA sa ingenting om nedstenging av Alunorte.

For en som sverger til TA er du latterlig dårlig til TA egentlig, alt som foregår har med andre begivenheter å gjøre, ikke fargestifter xD
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 22:24 5713

MasterMar

Mener du at Funcom-Nektar er låst opp i NAS også? Hehe, får da ikke håpe det. Hvis det nå er slik at du er beslektet av Skipssjefen så er jeg nesten forpliktet av å hilse høflig.

Jeg ser at Norwegian har flydd inn i en større uværsformasjon og at enkelte passasjerer er litt småkvalme. Man bør nesten være småkvalme når gambleren Kjus har tatt plass i enden av langbordet langs rullebanen og spiller poker med Dreamlinere og Jet1 priser, mens motstanderen på andre siden av bordet har 20 kroner i budpremie igjen i sjetonger. Simpson tror på en transaksjon i løpet av måneden, rett og slett fordi majoritetsaksjonærene og styret bør innse at oljepriser over 120 dollar fatet kan skape alvorlige finansielle utfordringer, ikke bare for Norwegian, men for hele flybransjen. De siste 20 kronene i sjetonger bør de la ligge igjen på den andre siden av bordet, for med dagens utvikling i energiprisene kan disse sjetongene raskt dobles til både 40 og 60 kroner.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, forberedt på turbulens og kun flysyk over russisk territorium
Shareville: EricSimpsonjr

Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.10.2018 kl 22:51 5810

Eric.
Du TROR på en transaksjon ila av oktober.....eller mente du heller at du HÅPET på det! For hvordan kan du tro noe slikt?
Jeg TROR at du blir skuffet. Videre TROR jeg at V76 omsetningen på Bjerke fk onsdag blir mindre enn sist onsdag.
Ja, jeg TROR det.......fordi de som taper på EN spilleform (aksjer) har en automatisk tendens til å minimere innsatsen på en annet.....?!

Hilsen Hammers.....nå med korttids engasjement som psykolog!
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 16:56 5538

overrasket over oppgangen idag på hele 7% :O

meget nervøst tidlig på dagen, vurderte en trade men følte meg ikke trygg å satse pæng i dette gjeldstyngede flyselskapet som kan gå dukken med mindre det er snakk om oppkjøp.

som noen nevner så tror jeg IAG har veldig god tid og kan vente til neste år når en ny emisjon må settes for å fortsette driften...

Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 17:00 5524

Hammers

Jeg er ikke gud (foreløpig), så må nøye meg med å tro.

Ikke glem at det ikke eksisterer en eneste seriøs forskningsrapport som klarer å bevise at tekniske analyser gir en statistisk signifikant risikojustert meravkastning, så Simpson er vel ikke den eneste som tror.

Hele aksjemarkedet er faktisk drevet av tro, man investerer i aksjer fordi man har en tro om fremtiden. Det gjelder for samtlige metoder det analyseres på i forkant, alt fra pilkast, algoritmer og til de som investerer basert på stjernenes formasjoner på himmelen.

Eric
Sulten og puls på 55
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
tesch
09.10.2018 kl 17:21 5486


La oss håpe Sissener får seg en trøkk -:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 18:24 5405

Simpson;

Ja, svært nært beslektet av SS ?

Og ja, jeg tror veldig sterkt på at vedkommende sitter tungt, gjentar tungt, i NAS. Hvorfor skulle han ellers bruke så mye tid på NAS ???
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.10.2018 kl 22:29 5306

Ja, da kom reaksjonen - slik jeg skrev om i går.
Og dere; HELT naturlig - så utbombet som kursen og flere tekniske underkomponenter har vært de siste dagene!
Kursen har tross falt fra 273 til 197 i et eneste jafs - ila en drøy mnd. Dette uten en eneste skikkelig korreksjon.

Det tekniske bildet (og hovedinntrykket) er ikke berørt av dagens + 7%.
Etter hvert (om 1-3 dager) blir nok bildet langt mer interessant igjen......!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
nhydro
10.10.2018 kl 08:15 5185

Hammers,

Du skrev om en reaksjon kanskje opp til 200. Den ble mye større enn det.

Dessuten, de punktene du setter oipp i ditt innlegg over er jo bare tullprat.

For eksempel sier du at emisjonen var i fare og noe måtte gjøres RASKT, hvorpå meldingene om
oppkjøp kom. Dette er ikke riktig, for emisjonen var i boks lenge før oppkjøpssnakket,

Personlig tror heller ikke jeg at noe oppkjøp er rett rundt hjørnet, slik at aksjen kan sikkert falle til 170 på rent teknisk grunnlag,

Men jeg har troa på at Kjos vinner til slutt så jeg har kjøpt litt for å være med på moroa og for å trade.



Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 10:59 5106

Hydro.
Husker ikke min ordlyd, men var det ikke opp (i retning) mot 200?
Ikke 200 eksakt......for kursen kunne godt ha fortsatt noen kr til uten at bildet hadde blitt endre.

Emisjonen ble diskutert for et par hundre innlegg siden. Siden jeg ikke var/er aksjonær husker jeg ikke alle detaljene, men det jeg husker er at det i sin tid kom noen kraftige tekniske brudd som truet med å sende aksjen til ca 100. Også Haugen på HO hadde et innlegg om dette - i Finansavisen.
Hadde dette skjedd ville emisjonen blitt SVÆRT vanskelig å få til. Hvem ville vel ha spyttet inn 1 kr for å få 40 øre tilbake???

Det tekniske fallet kom (merkelig nok) ikke - deretter kom "oppkjøpene" - og resten er historie.
Husker ikke eksakt hvor på tidslinja emisjonen ble satt, men uansett er jeg ganske sikker på at det også var en reparasjonsemi da kursen lå rundt 300 - og de siste 300 mill ble hentet inn. Dette fra aksjonærer som trodde de plukket penger på gata - og bare ventet på de seriøse BUDENE!
Dette inkluderer Erik Simpson Jr, Investor med bord på Bjerkebanen, kunstsamler, påstått pilot, og mye annet som de færreste andre har peiling på!
Uansett; dette er nå historie - og kursen har UANSETT GRUNN gått slik jeg begynte å "mumle om" allerede i april/mai - da kr 304 blinket på skjermen.

Dagens bilde:
Kan godt tenkes at kursen blir liggende rundt dagens nivåer et par dager i påvente av de fallende snittene - som nå kommer med raske skritt!
- "Aksjonærenes hjerteflimmer" avtar noe dersom kursen bryter over gårdagens topp på 211,40 som sluttkurs.
- De DYRE julegavene "ryker" hvis bunnen på 197,40 brytes som sluttkurs. På sikt heller jeg MEST til DETTE alternativet, men vi får se!

Hilsen Hammers......ikke kjent for å snakke så VELDIG MYE tull i NAS. Ei heller i NHY!
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 11:20 5086

Rep emi ble kjørt når kursen lå på 240.

Og jeg vil nå si du snakker bra med tull, mye gevinst å hente ut både på NAS og Hydro når du har skreket som verst. 150 kr per aksje, det er mye gevinst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
nhydro
10.10.2018 kl 12:29 5035


Slike "kraftige tekniske brudd" som ikke blir noe av sees fra tid til annen i mange aksjer og er
ikke noe annet enn taktikk fra de som har penger nok til å styre spillet.

Som jeg har sagt før så er teknisk analyse et rent narrespill funnet opp av de som styrer
mye penger for å kunne kontrollere markedet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 12:49 5015

Hydro.
- Falske brudd forekommer.
- Etter kraftige tekniske brudd kommer det gjerne tilbakefall for å teste bruddstedet. Kanskje det du tenker på.

- Bottom line: Etter min første "mumling" har NAS falt med ca 100 kr!
- Først via et ressonnement som gikk på sunn fornuft. DERETTER fokus på TA (ref mine kraftige varsler hvis brudd v/ca 235).

Hilsen Hammers.......som uansett ikke kan skjønne annet enn at fundamental analyse ALDRI I VERDEN hadde fanget opp noe av det jeg prater om! Det er nok DET du med flere liter på. Gamle og utdaterte fundamentale Q-rapporter og overskrifter i avisene.
Tryggest å gjøre som "alle andre"? Det er vel noe slikt som å spille i norsk 4.divisjon i forhold til det å spille i Mesterligaen.......?!
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
nhydro
10.10.2018 kl 13:11 4999

Hvem vet, kanskje det er IAG sine hjelpere som manipulerer frem falske salgssignaler fordi IAG vil begynne å kjøpe seg opp i selskapet
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 13:51 4966

Hydro.
Jeg tror ikke at du har peiling på TA i det hele tatt.
Jeg tror heller ikke at denne teorien din om "snarlig lys i tunnelen" stemmer (IAG's hjelpere). Trolig bare noe du inderlig håper på.

Ut fra EN strek i chartet (235,-) uttalte jeg allerede rundt ca 250 at ved brudd på streken lå dere an til 170/180 på sikt.
Brudd kom og dere er nå like over 200. Du skjønner; fallpotensialet UNDER streken = høyden OVER. Målt i cm i et log diagram.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 13:57 4946

AKKURAT NÅ fikk jeg en mail fra DN - der overskriften er:

"PARETO slakter sine egne 2019-estimater på NAS med skremmende 80%".
Undertittel: Dette er hårreisende lesning.
Artikkelen ligger bak betalingsmur - og jeg får ikke lest videre.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 14:06 4936

https://www.dn.no/borskommentar/pareto-slakter-sine-egne-2019-estimater-pa-norwegian-med-skremmende-80-prosent/2-1-439842

Når det gjelder kommentarer om TA er TS litt ute å kjøre. Meldte tekniske salgssignaler på 170 (gikk til 310) og 237 (gikk til 274). Samme med Hydro, meldte døden på 45, gikk til over 50. Element ble det meldt utforbakke på 1,80 (gikk til 2,30). Det tekniske feilet fullstendig hver gang, men flaksen var at utenforliggende forhold spilte inn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
nhydro
10.10.2018 kl 19:24 4837

Hammer

Jeg har aldri sagt at jeg har peiling på TA. Tvert imot sier jeg jo at TA er noe forbanna
piss som er funnet opp av de med midler nok til å styre spillet ved hjelp av det,
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 19:40 4813

Er det noen som har lest den nevnte nedjusteringen til Pareto som ligger bak betalingsmuren?
Hovedtrekk?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 19:51 4787

Med all mulig respekt å melde, men trodde egentlig ikke "fundamentalt" innhold bak betalingsmurer var av nytte, eller interesse for ren TA ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2018 kl 20:03 4763

Fox.
Nei ikke en liten en - men en stor og knusende.
Jeg skrev om formasjonen før "oppkjøpene" - kursen ga salgssignal ved 160/170......men ingen ting skjedde.
Nei, for det var dager før "ryktene"!

MM
Hvor lavt skal du egentlig falle med dette pjattet ditt? Selvsagt har fundamentale forhold interesse selv om man baserer seg på TA.
Man ser et signal i chartet og får deretter en naturlig mulig forklaring på det. Så enkelt at selv du må kunne skjønne slikt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 20:20 4743

Tekniske ANALyser er null verdt, tror dere virkelig noen hadde markedsført dette hvis det var en alpha å hente her? De skriver bøker for å verve flere medlemmer til sekten sin, det er jo den eneste tingen som kan hjelpe på.

Denne tråden her døde da Norwegian steg noen prosenter opp på 250 tallet, men trådstarteren fikk tilbake selvtilliten da aksjekursen falt tilbake til 200 kroner. Slik er det som oftest med tekniske ANALyser, det blir stille når aksjekursen går feil vei (noe de gjør i 50% av tilfellene). Nettavisen har en blogger som påstår å drive med tekniske analyser, han er vel nærmest en direktør i idioti, navnet er Bjørn Inge Pettersen. Det denne typen gjør er å skrive noen fullstendig intetsigende innlegg med bare verdiløst svada og oppsummering av historiske aksjekurser og markedsverdier, for så å mene noe om at en eller annen aksje skal kraftig opp eller ned, trådene til Hammers holder heldigvis langt høyere nivå enn dette.

Alle aksjekurser varierer over tid, det kan være helt naturlig at Norwegian svinger mellom 150 og 300 kroner i løpet av et år. Med mindre IAG selger seg ut så kommer det en transaksjon, og det er vi alle klar over. Selger de seg ut så bærer det ned til 150 kroner kjapt.

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare