NAS - Et narrespill av dimensjoner.....?
På gml forum skrev jeg fra slutten av april (kurs ca 300+) at "oppkjøpsryktene" rundt NAS mest trolig er et spill for galleriet.
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!
Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!
Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!
Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).
Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
____________________________
PS: Etter dagens (08 okt) fall under kr 200 har jeg endret overskriften - ikke noe annet!
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!
Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!
Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!
Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).
Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
____________________________
PS: Etter dagens (08 okt) fall under kr 200 har jeg endret overskriften - ikke noe annet!
Redigert 21.01.2021 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Hammers
06.11.2018 kl 23:04
6363
Eg kan ikkje Gamalnorsk - og kan difor ikkje svara på det du skravlar om.
Hilsen Hammers
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
kor blei fjellhyllene på 150 og 170 tå som me skulle ned å slå oss på ifølge dei med linjala og teiknestifter? eg sat klar med cash og ordrebok, men fuglen fløy regt i 230 att før eg og gutan med fargestifter rakk trekkja pusten
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
03.11.2018 kl 18:13
6452
Godt spørsmål, hvorfor vil ikke kjos gå ut med gevinsten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
InnerTier
03.11.2018 kl 13:14
6548
Kjos har aldri flagget, eller iscenesatt salg, men det ha vært betydelig kjøps interesse rundt NAS.
Edit:
Her kunne vi fått røfflig guiding; - hvor mye tjente selskapet på salget?
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Norwegian-kutter-gjelden-med-milliardbeloep
Edit:
Her kunne vi fått røfflig guiding; - hvor mye tjente selskapet på salget?
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Norwegian-kutter-gjelden-med-milliardbeloep
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Søndre
02.11.2018 kl 10:06
6703
Bjørn Kjos kan det med "ut av hatten leken". Fall i olje prisen fra 87 dollar til 73 den siste tiden hjelper også på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
02.11.2018 kl 08:43
6754
Da ble det solgt 5 til med god forbedring av likviditet
Det blir flere gode nyheter framover inkl JV nyheter nærmere jul -:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Proletar
01.11.2018 kl 15:42
6831
Skrev han noe om hvilket år? :P
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
01.11.2018 kl 10:49
6889
Må jeg Minnesota Hammers på at NAS har varslet at de er i forhandlinger med en JV partner . Det tar vel bare litt tid med kontrakts detaljer
Spennende fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.11.2018 kl 00:37
6996
Eric Simpson Jr.
Da har timeglasset runnet ut for den 31.okt - og det har SELVSAGT IKKE kommet noe bud på NAS -
slik du i sin tid så vågalt lagde en EGEN TRÅD om!
Det var AKKURAT som jeg trodde; en tråd KUN bestående av et tafatte håp (ut fra egen sits), litt tro - og aller mest "våte drømmer" fra din side!
Da sitter DU igjen som en skuffet, og litt lite troverdig, person mtp uttalelser om NAS.
Du har mao ikke peiling - utover det også Hvermandsen kan lese seg til i ulike medier!
Da sitter jeg igjen med vissheten om at JEG slipper å pusse skoene dine i EN uke framover!
Hilsen Hammers
Da har timeglasset runnet ut for den 31.okt - og det har SELVSAGT IKKE kommet noe bud på NAS -
slik du i sin tid så vågalt lagde en EGEN TRÅD om!
Det var AKKURAT som jeg trodde; en tråd KUN bestående av et tafatte håp (ut fra egen sits), litt tro - og aller mest "våte drømmer" fra din side!
Da sitter DU igjen som en skuffet, og litt lite troverdig, person mtp uttalelser om NAS.
Du har mao ikke peiling - utover det også Hvermandsen kan lese seg til i ulike medier!
Da sitter jeg igjen med vissheten om at JEG slipper å pusse skoene dine i EN uke framover!
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Hammers
29.10.2018 kl 20:06
7149
KLOKE ORD, Tesch!
Kloke ord.......???!
Hilsen Hammers
Kloke ord.......???!
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
undrende
29.10.2018 kl 10:36
7255
nja, tar ikke sjangsen på å sitte lengre nå. Uten nye rykter på oppkjøp, mere konkret JV oppdateringer, event ny oppsving i oljepris så tror jeg vi har tatt ut det meste inntil videre. Takket være siste kjøp forrige uke så ble snittet såpass greit at man fikk med seg litt gevinst ved å selge i dag. Burde nok gjort det på fredag. Blir også mer eller mindre offline en måned fremover, så frister ikke å sitte med aksjer da. Har kjøpt litt AkerBP da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
29.10.2018 kl 09:42
7287
Og NAS fortsetter opp -:)
Godt for de av oss som ikke hører på Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
rafaello
28.10.2018 kl 20:51
7453
Hammers - Alt som du sier om meg er sant. Jeg er enig med deg. Har du mer å si?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
28.10.2018 kl 20:38
7470
Herlig - Så ser vi hva som skjer i Sherlock Holmes historien neste uke
Jeg er fremdeles godt i TAP, men det håper jeg , selfølgelig , ordner deg -:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Hammers
28.10.2018 kl 20:27
7487
Dear Mr Watson.....
Når man leser hva du skrev tydet ALT på at du IKKE satt short! Du uttalte deg mellom linjene positivt til aksjene!
Jeg tror du bløffer når du sier at du "tjener godt" på dem!
Akkurat som du bløffer når du sier noe a la; "KUNNE sagt mer, men er forhindret av taushetserklæring"!
Hilsen Hammers......eller var det Sherlock?
Når man leser hva du skrev tydet ALT på at du IKKE satt short! Du uttalte deg mellom linjene positivt til aksjene!
Jeg tror du bløffer når du sier at du "tjener godt" på dem!
Akkurat som du bløffer når du sier noe a la; "KUNNE sagt mer, men er forhindret av taushetserklæring"!
Hilsen Hammers......eller var det Sherlock?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
rafaello
28.10.2018 kl 19:31
7503
Hammers ikke alle som sitter med XXL og Archer er long. Det finnes en ting som heter "short" og vi tjente ganske bra, men godt forsøk med provokasjon.
Time will tell who was right mr. Sherlock Holmes :)
In order to trust me you have to know what I do based on what I say/write. Of course you will never know what we do so therefore you should never trust in what I write here. Think for yourself. Everybody have own agenda so do I.
Time will tell who was right mr. Sherlock Holmes :)
In order to trust me you have to know what I do based on what I say/write. Of course you will never know what we do so therefore you should never trust in what I write here. Think for yourself. Everybody have own agenda so do I.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Hammers
28.10.2018 kl 19:00
7529
Nei, det kom visst ikke noe svar fra Rafaello.
Fyren som utgir seg for å være i det innerste miljøet i NAS.........og som "KUNNE ha sagt mye mer, men ikke har lov til å røpe noe". Han som kommer med diverse opplysninger om stort flyunderskudd i Asia.
Nei, han sitter neppe ved Kjos' bord - men er i stedet en mislykket liten ordinær aksjonær som hadde rotet seg inn i XXL FØR det SMALT - en kar som hadde rotet seg inn i Archer......og en som så sent som 18/10 hadde et innlegg om børsen der han sier; KJØP - KJØP - KJØP! I ettertid har også børsen falt ganske så solid - akkurat som alt annet fyren uttaler seg om! Ja, Rafaello.......for det du har skrevet ligger lagret under brukernavnet ditt!
Hilsen Hammers
Fyren som utgir seg for å være i det innerste miljøet i NAS.........og som "KUNNE ha sagt mye mer, men ikke har lov til å røpe noe". Han som kommer med diverse opplysninger om stort flyunderskudd i Asia.
Nei, han sitter neppe ved Kjos' bord - men er i stedet en mislykket liten ordinær aksjonær som hadde rotet seg inn i XXL FØR det SMALT - en kar som hadde rotet seg inn i Archer......og en som så sent som 18/10 hadde et innlegg om børsen der han sier; KJØP - KJØP - KJØP! I ettertid har også børsen falt ganske så solid - akkurat som alt annet fyren uttaler seg om! Ja, Rafaello.......for det du har skrevet ligger lagret under brukernavnet ditt!
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
28.10.2018 kl 07:28
7713
Og hvis det er slik Rafaello hevder - Det er enormt underskudd på fly i Asia og de vil ha nye fly , subsidert 2 hånds fly fra europeiske selskaper så er jo blant annnet NAS i en fordelaktig situasjon . De kan bli kvitt de gamle , uøkonomiske til gode priser og gjøre JV med store asiatiske selskaper med de nye , økonomiske
Det interessant er hvor mange NAS trenger til sine enge ruter
Lukter gull av gråstein
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
Inntjeningen må forbedres om oljeprisen forblir høy. Derimot er det nok helt riktig at mange analytikere og andre "eksperter" har blitt tatt litt på senga av flysalgene, det virker som de forventet at gjeldssituasjonen og alle maskiner i bestilling bare skulle bli i status quo selv om Norwegian utallige ganger har varslet salg og utbytte av eldre fly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30
Du må logge inn for å svare
tesch
28.10.2018 kl 01:18
4314
Tror rett og slett at de fleste har undervurdeet verdien av NAS
bestilling av nye fly som er gull verdt hvis NAS er i stand til å få de financiert
De gamle har tydeligvis en høy verdi også
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
Hammers
27.10.2018 kl 22:16
4409
Ai, ai, ai.....har jeg bommet?
Ref Rafaello's uttalelse tidligere i dag:
"Jeg kunne komme med mye mer nyttig informasjon men har ikke lov å si noe men IAG kommer ikke til å kjøpe NAS".
Hva mener du egentlig med at du ikke kan si noe? Er du i "litt indre kretser" - og har fått nyss om noe?
Hilsen Hammers
Ref Rafaello's uttalelse tidligere i dag:
"Jeg kunne komme med mye mer nyttig informasjon men har ikke lov å si noe men IAG kommer ikke til å kjøpe NAS".
Hva mener du egentlig med at du ikke kan si noe? Er du i "litt indre kretser" - og har fått nyss om noe?
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 21:55
4422
Nydelig middag - hvem skjøt gull elgen ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 16:41
4508
Kjos er fra Sokna-:) Han smiler og ler seg til suksess
God helg - I dag blir det elg med viltsaus og kantareller til middag - En god Rød Syrah passer godt til
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
HSBC hadde jo ett kursmål på 125,- vi er vel nesten 100% over de nå,danske bank hadde 150,-
Sissner må jo ha tapt enorme summer på shortsen i Nas,er vel derfor han er så bitter.
Soros har vel også trukket seg tilbake.
Kjus viser gang på gang at han er litt smartere en disse to herrene.
Sissner må jo ha tapt enorme summer på shortsen i Nas,er vel derfor han er så bitter.
Soros har vel også trukket seg tilbake.
Kjus viser gang på gang at han er litt smartere en disse to herrene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 16:12
4503
For ikke nevne HSBC som hadde kr 150 som mål , antageligvis instruert av IAG ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
Hvor ble de forresten av Sissner,DN jornalisten,danske bank og de andre baisserne?
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 15:18
4540
Hmm. - Takk , Raffaelo
Blir interessant framover
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 15:09
4520
51% stock to fully control the company that is 22mln stocks. IAG budget 1.5B Euro for buying Norwegian and around extra 2B Euro to service the debt.
1.5B Euro / 22mln = 68 Euro
1 stock = 68Euro which is around 650NOK. We all know that they don´t need 51% to control the company so 650NOK was the lowest possible bid he rejected.
1.5B Euro / 22mln = 68 Euro
1 stock = 68Euro which is around 650NOK. We all know that they don´t need 51% to control the company so 650NOK was the lowest possible bid he rejected.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 14:52
4533
Hvor skal alle flyene som trengs i Asia komme fra? Ja hvor skal de komme fra? :)
IAG trenger ikke 100% aksjer for å overta Norwegian så Kjøs sa nei til minst 650kr per hans aksje. Jeg vet ikke hvor kommer de dumme 330-350kr per aksje fra.
IAG trenger ikke 100% aksjer for å overta Norwegian så Kjøs sa nei til minst 650kr per hans aksje. Jeg vet ikke hvor kommer de dumme 330-350kr per aksje fra.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 14:34
4553
Rafaelo
Den var meget informasjons givende - Slo opp AviaAM pā Wikipedia og det er ikke et stort selskap - Hvor skal alle flyene som trengs i Asia komme fra ? Så langt jeg vet er det bare to selskaper som kan bygge store kommersielle fly og det er Airbus og Boeing- Begge er ,, fully booked ,, langt fram i tiden - Har selvfølgelig et par andre i Brasil og Canada , men det er mindre fly
NAS har en kjempe framtid mec alle sine nye fly booket framover
Den var meget informasjons givende - Slo opp AviaAM pā Wikipedia og det er ikke et stort selskap - Hvor skal alle flyene som trengs i Asia komme fra ? Så langt jeg vet er det bare to selskaper som kan bygge store kommersielle fly og det er Airbus og Boeing- Begge er ,, fully booked ,, langt fram i tiden - Har selvfølgelig et par andre i Brasil og Canada , men det er mindre fly
NAS har en kjempe framtid mec alle sine nye fly booket framover
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 14:08
4573
Jeg kunne komme med mye mer nyttig informasjon men har ikke lov å si noe men IAG kommer ikke til å kjøpe NAS. Dette blir ikke nødvendig for at Norwegian skal lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 14:03
4576
"Keeping up with the demand
Currently, there are over 20,000 commercial aircraft flying around the world with over 40% of them operated under leasing. Considering that the global fleet is expected to double in less than two decades, this opens substantial opportunities for both aviation and non-aviation investors.
However, while aircraft manufacturers predict that airlines will require hundreds of new aircraft each year, aircraft production rates are failing to keep up with the operators’ needs to receive additional aircraft already today. Understanding these challenges, the fleet of AviaAM Leasing and HNCA JV will include both newly built and mid-life (second lease period) Boeing 737 NG and Airbus A320ceo airplanes.
“Many Asian carriers prefer newly-built aircraft. However, all major manufacturers have their slots fully booked for years ahead while airlines need the aircraft now. Having strong relations with both OEMs and aircraft owners worldwide, we will support the regional market with the supply of additional airplanes under short and long-term aircraft leasing,” comments Tadas Goberis, the Chairman of the Board and CEO at AviaAM Leasing."
Currently, there are over 20,000 commercial aircraft flying around the world with over 40% of them operated under leasing. Considering that the global fleet is expected to double in less than two decades, this opens substantial opportunities for both aviation and non-aviation investors.
However, while aircraft manufacturers predict that airlines will require hundreds of new aircraft each year, aircraft production rates are failing to keep up with the operators’ needs to receive additional aircraft already today. Understanding these challenges, the fleet of AviaAM Leasing and HNCA JV will include both newly built and mid-life (second lease period) Boeing 737 NG and Airbus A320ceo airplanes.
“Many Asian carriers prefer newly-built aircraft. However, all major manufacturers have their slots fully booked for years ahead while airlines need the aircraft now. Having strong relations with both OEMs and aircraft owners worldwide, we will support the regional market with the supply of additional airplanes under short and long-term aircraft leasing,” comments Tadas Goberis, the Chairman of the Board and CEO at AviaAM Leasing."
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
tesch
27.10.2018 kl 13:15
4603
Hvis. NAS mulige JV partner er finaansielt sterk er det vel mulig at de kommer med et fiendtlig tilbud til storkjeften O’Leary -:)
Tuller , selvfølgelig
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 10:16
4710
Ingen langtids investorer er bekymret om dette som du snakker om Hektar. Svingninger i aksjemarkede er noe normalt. Se på Frontline per idag nesten en dobling.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
Det kan nok bli en lei vinter for Norwegian uten mer oppkjøpssnakk. Litt avhengig av hva som kommer av dette JV bør man ikke glede seg for mye til trafikktall nå akkurat.
Eie nå ser jeg på kun som et veddemål om nytt bud eller nye rykter. Med unntak av 2013 har det alltid kommet en bunn vinterstid.
Eie nå ser jeg på kun som et veddemål om nytt bud eller nye rykter. Med unntak av 2013 har det alltid kommet en bunn vinterstid.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
Søndre
27.10.2018 kl 09:55
4714
Til uken starter høyesterett behandlingen av tvisten mellom norske piloter og cabinansatte som krever å være
ansatt i morselskapet. NAS tapte i Tingretten men vant i Lagsmannsretten.
ansatt i morselskapet. NAS tapte i Tingretten men vant i Lagsmannsretten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 09:14
4750
Jeg vil helst se IAG selger sine aksjer så fort så mulig. De trenger ikke å vente til August neste år.
Market capitalization av Norwegian - 1B USD og gjennomsnittet for industrien er 20B USD.
5B USD er veldig realistisk i det korte bilde 3-5 år og da snakker vi om 800-1000kr per aksje.
Market capitalization av Norwegian - 1B USD og gjennomsnittet for industrien er 20B USD.
5B USD er veldig realistisk i det korte bilde 3-5 år og da snakker vi om 800-1000kr per aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
Slettes ikke sikkert at nas blir kjøpt opp tror ikke Kjos selger for under 400,- pluss,de eneste som er sikkert er at
Aksjekursen skal opp mot 300,-
At evt. kinesere er kommet på banen viser jo bare hvor attraktivt selskapet er,de samme viser viser oppgangen
På knallrøde dager.
De er vel nå i korreksjonen,børsen taler sitt tydlige språk: forgjeldede oppblåste møkkaselskaper raser,selskaper med
ett solid fundament holder seg el stiger!
Dette underbygger ganske enkelt hvor attraktivt selskapet NAS egentlig er.
Aksjekursen skal opp mot 300,-
At evt. kinesere er kommet på banen viser jo bare hvor attraktivt selskapet er,de samme viser viser oppgangen
På knallrøde dager.
De er vel nå i korreksjonen,børsen taler sitt tydlige språk: forgjeldede oppblåste møkkaselskaper raser,selskaper med
ett solid fundament holder seg el stiger!
Dette underbygger ganske enkelt hvor attraktivt selskapet NAS egentlig er.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 08:35
4650
Nå bør vi snakke om "når" og ikke "hvis". IAG kommer ikke til å kjøpe NAS. Dem ville kjøpe på billig salg når NAS var svak. Norwegian var allerede i samtale med Kineser og IAG måtte komme og prøve før deal skal materialisere seg. IAG er ikke overrasket over JV fordi de viste om dette mye før når de kom med et bud.
Redigert 27.10.2018 kl 14:06
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 08:28
4659
“At the moment China and other thriving economies of Asia serve as the engine of global aviation. With double-digit air traffic growth, local carriers will require thousands of new airplanes over the following 15-20 years."
rafaello
27.10.2018 kl 08:22
4838
Nothing new path for companies.
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-leasing-and-chinese-hnca-to-establish-a-1-billion-aircraft-leasing-joint-venture
https://www.aviaam.com/en/news/view/aviaam-leasing-and-chinese-hnca-to-establish-a-1-billion-aircraft-leasing-joint-venture
Redigert 27.10.2018 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
rafaello
27.10.2018 kl 08:18
4845
Joint Venture er ikke noe nytt. Det var allerede snakk om det 3-4 måneder siden.
undrende
26.10.2018 kl 23:57
4959
hehehe, som sagt fornøyelig tråd. Mye stolthet, store behov for annerkjennelse...…
Hammers liker jeg, har mye å fare med, Simpson jr også, god til å formidle....
Vel, ikke i tvil om at IAG sikler etter kjoserns livsverk, forbedret bud kommer;..er det nok? vi får se. Flåten frister nok, renomet som NAS har ervervet i en heller tvilsom bransje er heller ikke å forakte, thumbs up for alle oss som har gambla ;-)
Hammers liker jeg, har mye å fare med, Simpson jr også, god til å formidle....
Vel, ikke i tvil om at IAG sikler etter kjoserns livsverk, forbedret bud kommer;..er det nok? vi får se. Flåten frister nok, renomet som NAS har ervervet i en heller tvilsom bransje er heller ikke å forakte, thumbs up for alle oss som har gambla ;-)
Denne ekstra timen gir oss tilbake den tidsverdien som ble frastjålet i våres, forvent at budet øker med 0,02 kroner per aksje. Som jeg har sagt tidligere så kommer regnskapsføreren min til å skrive ned hele aksjeposten som tap på finansielle anleggsmidler hvis ikke budet foreligger innen midnatt til torsdag. Umulig å godsnakke med han når han først bestemmer seg, så står om store ting nå.
Blir spennende det her..
Eric
Blir spennende det her..
Eric
Hammers
26.10.2018 kl 21:49
5050
Skratter her, Eric........."drapstrusler og avkappede kattehaler i postkassen".
Vel, JEG har ikke fått noen drapstrusler etter å ha skrevet om flere av de samme "kvalitetspapirene" som deg, men har i stedet blitt tillagt de aller fleste sykdomsdiagnosene man kan finne i Felleskatalogen. I grunnen rart man fortsatt sitter her - mens diagnosestillerne for lengst av "avgått med en stille død"!
Hilsen Hammers........som nå sitter her og snur timeglaset 24x pr døgn......i påvente av at din "budfrist" skal gå ut om 3 børsdager. Jeg skjønner godt hvordan et timeglass skal snus (SÅPASS har jeg da mellom ørene)......men det er for meg en GÅTE hvordan jeg skal forholde meg til timeglasset når det innføres VINTERTID natt til søndag - og klokka skal stilles tilbake.......???!
Vel, JEG har ikke fått noen drapstrusler etter å ha skrevet om flere av de samme "kvalitetspapirene" som deg, men har i stedet blitt tillagt de aller fleste sykdomsdiagnosene man kan finne i Felleskatalogen. I grunnen rart man fortsatt sitter her - mens diagnosestillerne for lengst av "avgått med en stille død"!
Hilsen Hammers........som nå sitter her og snur timeglaset 24x pr døgn......i påvente av at din "budfrist" skal gå ut om 3 børsdager. Jeg skjønner godt hvordan et timeglass skal snus (SÅPASS har jeg da mellom ørene)......men det er for meg en GÅTE hvordan jeg skal forholde meg til timeglasset når det innføres VINTERTID natt til søndag - og klokka skal stilles tilbake.......???!
Redigert 26.10.2018 kl 21:51
Du må logge inn for å svare
hehe.
og ballen ruller videre..
https://www.nettavisen.no/na24/rister-pa-hodet-av-forslag-om-maks-10-flyreiser---vi-skal-fly-mer/3423551678.html
og ballen ruller videre..
https://www.nettavisen.no/na24/rister-pa-hodet-av-forslag-om-maks-10-flyreiser---vi-skal-fly-mer/3423551678.html
Hei der kjære flykapteiner og flyvertinner i alt for korte skjørt
Ikke rart at denne tråden nå har blitt på 12 A4 sider. Når en av forumets dyktigste skribenter finner på å hisse på seg en hel armada av forelskede flykapteiner så må det gå galt. De sitter nå hos IT leverandøren til Trygve Hegnar å skalerer opp debattforumet, kun for å ta unna alle disse sinna kommentarene og det rare finansspråket til Funcom-Hektar.
Simpson har selv forsøkt seg på konstruktiv kritikk av Funcom, GIG, APCL, NSG, NANO og annet skrot, og det ender alltid med trapstrusler og avkappede kattehaler i postkassen.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og alltid i alvorlig humør
Shareville: EricSimpsonjr
Ikke rart at denne tråden nå har blitt på 12 A4 sider. Når en av forumets dyktigste skribenter finner på å hisse på seg en hel armada av forelskede flykapteiner så må det gå galt. De sitter nå hos IT leverandøren til Trygve Hegnar å skalerer opp debattforumet, kun for å ta unna alle disse sinna kommentarene og det rare finansspråket til Funcom-Hektar.
Simpson har selv forsøkt seg på konstruktiv kritikk av Funcom, GIG, APCL, NSG, NANO og annet skrot, og det ender alltid med trapstrusler og avkappede kattehaler i postkassen.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og alltid i alvorlig humør
Shareville: EricSimpsonjr