NAS - Et narrespill av dimensjoner.....?

Hammers
HAMMER 17.07.2018 kl 13:54 117377

På gml forum skrev jeg fra slutten av april (kurs ca 300+) at "oppkjøpsryktene" rundt NAS mest trolig er et spill for galleriet.
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!

Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!

Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!

Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).

Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!
____________________________

PS: Etter dagens (08 okt) fall under kr 200 har jeg endret overskriften - ikke noe annet!
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Nubie
08.12.2020 kl 00:02 1652

Toppen av kaka var vel forslaget til spleis... sikkert mer spiselig å kjøre emisjoner med 2 sifret beløp og uten komma foran...

I tillegg kryper Braathens frem fra mørket med sitt «Flyr»(?) Her snakker vi samme leverandør av merkevarenavnet som «VY» brukte eller?? Humrer litt her ja...
Hammers
07.12.2020 kl 23:51 1682

Denne tråden startet jeg egentlig på gammelt forum rundt påsketider 2018.

Den gang - som i dag - kom "flyanalytiker Elnæs" på TV.
Fortalte om det fantastiske oppkjøpet som VILLE finne sted. Indirekte om rikdom for aksjonærene.
Fortalte i beste sendetid (æresgjest i Dagsrevyen) om hvor herlig sammenslåingen med IAG skulle bli!

Etter MITT syn en som taler folket etter munnen! Forteller hva de ØNSKER å høre - slik at han kan tjene penger på det via TV-kanalene!
Ja, fordi HAN er FLYANALYTIKEREN! Han som vet og skjønner best innen området - og med NULL kritiske motspørsmål!

Når det er sagt; Roger Berntsen fulgte raskt opp.
Med Warren Buffets tanker og ideer i bakhodet la han på Hegnar TV lyrisk ut om et fly som var sett på ALTA flyplass.
Fortalte om lakseeksport (eller hva det var). Om utrolige rikdommer for aksjonærer og synnergier for flybransjen i framtiden!

Den ENESTE som strakte opp armen for å stille noen motspørsmål (med MANGE spydige kommentarer) var faktisk UNDERTEGNEDE.
Jamen, hvorfor vil en som skal kjøpe et flyselskap på FORHÅND annonsere dette i pressen? Deretter begynte snøballen etter hvert å rulle.

I dag - drøyt 2 år senere - var Flyanalytiker Elnæs igjen på TV.
Nå fortalte han at NAS kanskje kom til å bli berget.......eller hva det var han sa?
Noe i den duren var det uansett. Dette er da ingen ANLYTIKER, var MINE tanker! Han snakker fortsatt om det folk ØNSKER å høre!
Gadd ikke lytte mer og slo av volumet! Nei, han har allerede BEVIST hva han står for! Det rekker for min del. NULL VERDI har det!
_________________________
Personlig er jeg forundret over dagens kursutvikling. Det er visst flere som tror at NAS er berget pga en konkursbeskyttelse av noen underavdelinger. Utrolig. Folk kjøpte som gale i tidlig handel.
Kjøpte kursen opp 18-20% - og TAPTE store deler av pengene ila dagen!

Man kan spørre; Hvor mange ganger skal folk tape pengene sine på et av landets MEST opplagte konkurskandidater?
Det samtidig som proffene benytter slike anledninger til å lempe ut egne beholdninger av påtvungne aksjer etter å ha konvertert DØD GJELD til salgbare aksjer! Utrolig det som skjer.......samtidig som "flyanalytikere" indirekte oppfordrer almuen til å gjøre slikt!
KJØP - selskapet blir trolig reddet! Skammelig - etter MITT syn!

Her er chartets utvikling fra "oppkjøpet" Påsken 2018 til i dag; Jeg advarer mot STERKE SCENER! Fall på 99,8%
https://www.tradingview.com/x/RJHNnJWh/ Klikk etter åpning - og det forstørres.

Hilsen Hammers.........eller var det heller "Luftens Baron"?

PS; Jeg advarte fra kr 305, selv om chartet viser andre tall. Trolig ett eller annet i fbm emisjoner som slår inn i chartet.
Fallet er UANSETT så godt som 100%. Greit nok for min del! Bare synd for MIN DEL at jeg har som PRINSIPP at jeg aldri shorter!
Redigert 08.12.2020 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
29.03.2019 kl 00:08 3245

suckers rally har det vært, fikk et forvarsel høsten 2018 om at 2019 blir humpete,
Hammers
28.03.2019 kl 22:29 3303

Jeg er enig i det du sier.
Personlig begynner jeg å få et stadig økende pessimistisk syn på OSEBX.
Flere signaler antyder nå dårligere tider selv om noe endelig brudd IKKE har funnet sted.

Ryker 863 ser jeg for meg at 830 etter hvert kan komme. Man får se, men DET er en annen sak - og har har ikke med NAS å gjøre.

Hilsen Hammers
Frodon
28.03.2019 kl 22:10 3325

Det føles bedre å være 1 av 2 i denne aksjen, da det sjelden er lønnsomt å følge saueflokken ;) Jeg pleier å ha mye fokus på det tekniske i aksjer på trådene på HO, men denne gangen lagde du de tekniske bildene, da slapp jeg å ta den støyten :) :) Jeg handler ikke i aksjer uten å lage en egen teknisk analyse først, og den analysen starter på SP500, oljeprisen, osebx, før jeg går videre til selskapet.

Det ser veldig dystert ut Hammers! Spennende å se hvor oversolgt aksjen kan bli og hva slags "nyhet" Kjus har tenkt å slippe ut for å hjelpe kursen over kr 48 og 52 igjen. Noe må komme før Q1 tallene blir sluppet om under 1 måned, eller så har de fleste løftene bommet....igjen. Mulig kompensasjonen fra Rolls Royce blir annonsert snart?

Når NAS gikk under kr 52, som var bruddpunktet for tegnings prisen i emisjonen (kr 33 + TR kr 20), skjedde dette på høyeste volumet siden 29.1.2019. Og hva skjedde 29.1.2019? Det var dagen NAS aksjen stupte pga nyhet om enda en utvannende emisjon, og den ble meldt UTEN tegningskurs, haha. Dagen etter NAS aksjen falt under kr 52, økte volumet i nedgangen enda mer. Et klart teknisk brudd ned på stigende volum. Og da kommer vi til kr 48 punktet du omtaler, som er der de få "heldige" utvalgte fikk lov til å kjøpe tegningsretter av Kjus "billig". Mens alle aksjonærene satt å jublet over at Spetalen og vennene hadde kjøpt seg inn, ble ikke mitt innlegg besvart....denne gangen heller, loool

"Frodon
18.03.2019 kl 16:39
Hehe, hva tror du skjer hvis kursen faller UNDER kostprisen til Spetalen og de styrtrike vennene hans? Og hvor langt ned går kursen hvis de begynner å dumpe under kostpris? ;)"

Det er veldig synd og trist at et tilsynelatende nytt norsk stolt selskap skulle bli så til grader skakk_flydd. Vi ønsker fortsatt veldig billige flybilletter sponset av aksjonærene i NAS, men hvor lenge vil det vare når de plutselig skal fokusere på lønnsomhet?? ;)

Men hva skjedde med IAG egentlig? Der ble selv jeg overrasket. Ønsket de å tape mest mulig penger på NAS aksjene?? Når de annonserte at de skulle selge NAS aksjene sine, sto aksjen i ca kr 170 fortsatt. Jeg trodde det var enda et narrespill og at de ville gjøre et eller annet stunt, eks kjøpe seg inn via emisjonen. Hvorfor skulle de ellers annonsere salg av aksjene sine og beholde de til de var mye mindre verdt? I prospektet står det at IAG eide aksjene pr 18.2.2019. Trekker vi fra 3 dager på VPS blir det 15.2.2019. Da sto aksjen allerede under kr 100. 28.2.2019 ble det meldt at aksjene var solgt, da sto kursen i ca kr 58.

Hva tror du om HS formasjonen i hovedindeksen som har bygget seg opp siden 18.2.2019? Fryker du at den slår til og at den er en vendeformasjon for Oslo børs nå?

"En liten HS formasjon holder på å bli dannet i hovedindeksen den siste måneden. Venstre skulder på 863 og hodet på 890. Ved brudd ned igjennom 863 helst på stigende volum, utløser det et kraftig salgssignal ned til 836. Macd har utløst salgssignal og RSI har falt under 50, noe som forsterker salgssignalet. Hvis RSI klarer å etablere seg over 50 igjen, helst de neste dagene, kan salgssignalet være falskt. Utløses HS formasjonen nå, utløser alle de glid snitt et nytt salgssignal.

Hvis indeksen faller ned til 836 området, er det viktig støtte på 840. HVIS denne støtten holder, kan dette være et bra sted å laste opp med aksjer relatert til handelskrigen. Mulig det blir et rally opp på forventningene til den avtalen etter nedgangen".
Redigert 28.03.2019 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.03.2019 kl 20:54 3393

Vi er i hvert fall TO her inne som ser mørke signaler i NAS - selv om vi ser aksjen fra totalt ulike vinkler!
Jeg sverger selvsagt til det (etter MITT syn) mest pålitelige - det tekniske. Systemet som fanger opp mønsteret gitt av ALL handel.

Handel fra Spetalen, Sissener, Sunde og dess like. Handel fra ulike meglerhus og større investorer.
Slike som selv sitter med STORE midler og foretar sine egne dype analyser. Kjenner markedet på pulsen!

I dag fortsatt spillet som tidligere. Håp og optimisme (eller skal vi si "kurspleie") den første drøye timen.
Deretter ble det som vanlig mer "uggent", men støtten ved 48 holdt fortsatt (så vidt) da jeg la ut på min ukentlige kosetur til de blå-gule!
Denne gang med innlagt "pit-stop" ved tollstasjonen på gml Svinesund. Det ble ? etter en rask og effektig sjekk....?!

Vel hjemme fikk jeg sluttminuttene med meg - og så at NAS hadde blitt interessant igjen - etter et nytt bekreftet salgssignal!
Man ser ikke bildet så enkelt i det 71 dg chartet som nå ligger her på HO, men dra linjalen fra i dag og tilbake til den 20.feb (log chart).
Et bildet som helt klart viser den harde virkeligheten for aksjonærene. NED ca 20% - bare i DEN korte perioden.

I DAG:
- Støtte ved 48 ble brutt på ettertrykkelig vis!
- Øk chartet til 1 år. Legg fallende topplinje fra 23. jan til 19.3.
- Deretter legges en parallell gjennom de fallende bunnene i slutten av feb.
- Forlengelsen av denne treffer fallende bunner i slutten av desember perfekt!

ALTSÅ (pr dd):
- Kursen har ligget i nærmest fritt fall fra slutt desember.
- Dette bildet viser hva ekspertene VIRKELIG GJØR med egne midler!
- Glem all "støyen" med at noen kjente har kjøpt seg inn. For tiden er det et STORT salgspress i NAS.
- Ellers kan man merke seg at en fallende kurs, under et fallende 10, fallende 30 og fallend 100 dg snitt ikke tyder på noen snarlig opptur.
- Støtten på ca 48 har nå blitt motstand!
- Evt "Breaking News" kan raskt forrokke bildet.

Hilsen Hammers.


Redigert 28.03.2019 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.03.2019 kl 08:40 3499

Dette ser ikke bra ut Hammers, men DU treffer bra som alltid ;) Det var synd Kjus ikke var mer opptatt av lønnsomhet enn å få solgt selskapet til en pris som var høyere enn noen ville betale. Endringene i selskapet kom for seint og de må sannsynligvis ut i enda en emisjon. 50/50 er sjansene for ny emisjon/ikke ny emisjon innen 1 år i følge analytiker som følger selskapet. Kr 48 pr aksje er uhyre viktig, det er siste sted nye investorer sitter med null avkastning. Etablerer kursen seg under, vil de også lempe ut aksjer før tapene blir like store som de «langsiktige» investorene i NAS har
Slettet bruker
28.03.2019 kl 06:27 3595

K-teori på høyt nivå?
Hvorfor er opp ned.
Hvorfor er øst vest.
Hvorfor er høyre venstre osv.

Er det håp for de fordummede?
https://www.youtube.com/watch?v=Cu21PxBH5Aw

Eller for de fordummede som kun kan avse et minutt
https://www.youtube.com/watch?v=4lvVFdA8xJw
Hammers
28.03.2019 kl 00:09 3672

Nå har jeg ikke skrevet om NAS på en drøy mnd.......men jeg har selvsagt FULGT MED.......selv om noe av gløden er borte.
Likevel føler jeg at det igjen begynner å komme en aldri så liten gnist......for hva er det NÅ som skjer i chartet?
Et chart som har hatt en del uro i forbindelse med "uttak" av tegningsretter (kraftig fall e/utttak).

Jeg velger fortsatt å forholde meg til det chartet Netfonds har liggende her inne på HO. Akkurat som uttak av verdier som UTBYTTE ikke skal korrigeres for - regner jeg og med at verdier i form av "retter" lider den samme skjebnen! Ingen korreksjon av chartet.

NAS er nå i ferd med å bryte den siste tekniske bunnen på 48......som ble satt for en ukes tid siden.
Dagens notering endte 20 øre under denne. Fortsatt litt for lite til å fastslå noe som helst KONKRET......men ABSOLUTT et faresignal!
Dette til tross for at det i mellomtiden har blitt kjent at en del sauer (m/bjelle på) har kjøpt seg tungt inn i EMI'en.
Det vi ikke vet er om disse nå har solgt/selger seg stort ut etter at det etter deres inngang ble grounding av MAX-flyene.

Har som sagt fulgt med på kursen (dog ikke vitenskapelig nøyaktig), og mener å ha kunnet registrere et daglig mønster.
Kursen starter rundt dagens høyeste - for så å falle jevnt ila handelsdagen. Dog med noen variasjoner ila dagen. Jevnt fallende!
For meg virker det som om det er noen store som "på død og liv" snarest ønsker å komme seg ut! Uansett pris! Chartet viser dette.
Brytes tidligere bunner v/48 på et skikkelig vis kan det komme nye (brutale) fall framover!

Hilsen Hammers........som synes at det blir ynkelig når "papirtigre" begynner å "brøle" på 40-50 tallet - når andre da har mistet gløden.
Ja, er "småmett" av NAS etter å ha sett kursen falle med UHORVELIGE 84% fra de første advarslene ble gitt.....for nesten ett år side!
Redigert 28.03.2019 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
John8
20.02.2019 kl 07:49 3959

Den som betaler kr.80 for 1 NAS-aksje idag kan ikke ha fulgt med ...
toffen4
20.02.2019 kl 07:43 3967

Kjos selger tengingsrettene til 15 kr? Herregud for ett sirkus
ksandal
20.02.2019 kl 07:21 4034

Denne tråden er fantastisk lesestoff nå i etterkant. Hammers har hele veien kommet med korrekt info og gode spådommer. Imponert Hammers! Jeg har fulgt denne en tid, men ikke turt og shorte den før nå i det siste. Spent idag på utfallet. 70-80kr?
Kaksi
20.02.2019 kl 07:19 4044

Kjos trenger penger og kommer sikkert også til å låne ut aksjer til shorting
rafaello
20.02.2019 kl 04:34 4139

På 30kr skal vi handle før q1. Situasjonen ser dårlig ut. Hvis Kjos var villig og miste 10% av selskapet så snakker vi om mulig konkurs. Nå kommer Frederiksen snart til å lønne aksjer til shorting det som han er vant å gjøte. Han kjøper selskapet til Kjøs på billig salg meg hjelp av shorting.
Redigert 20.02.2019 kl 04:39 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.02.2019 kl 00:07 4263

Jeg registrerer at flere aksjonærer nå føler seg rundlurt av NAS - og deres håndtering av begivenhetene.

Hvilke bud som evt KOM (hvis noen) da det kokte som verst over kr 300 - og til hvilken pris - har ikke jeg noen formeninger om, men allerede i fjor vår antydet jeg at det var noe som ikke stemte i selskapet. Jeg skrev også at "rette myndigheter" burde ta en nærmere titt hva som egentlig hadde gått for seg.

En gransking ang det som ble kommunisert og hva som var realiteter burde vurderes.
Selskapet hadde tross alt hentet inn flere 100 mill i emisjon.......og HELE bakteppet var;
MASSEVIS av beilere (underforstått; BUD KOMMER - vi kan velge og vrake) - og EMI aksjene er billige/rimelige (ref Kjos u/intervju på NRK).

Vanlige arbeidere føler seg nå rundlurt av den virkeligheten som er i ferd med å åpenbare seg!
En virkelighet som kanskje knekker personlige økonomier......til fordel for NAS!

Hilsen Hammers............som synes dette har blitt en trist sak. En sak som jeg i LANG tid har advart mot - og fantasifult fabulert rundt.
En sak der jeg hadde en grunn for å velge den overskriften som jeg gjorde.
Nei, jeg kunne ikke vite konkret, men en rekke SMÅ signaler pekte ALLE på at den OFFISIELLE versjonen fra NAS "luktet"......en god del!
____________________________

PS:
Etter Q4 ble det klart at NAS brente av ca 1 mrd pr mnd.
Det tar LANG tid å snu et stort og tungt "tankskip" - et som NAS. TENK hvis snuoperasjonen går langt tregere enn som så.
Nå har nesten 2 mnd av Q1 gått - og TENK hvis selskapet allerede har brent av 2 av de 3 NYE milliardene!
TENK om aksjen handles helt nede på 30-tallet etter DE tallene (Q1).....og kun 10% er igjen etter HALLELUJA-dagene i fjor vår.

I grunnen tre skrekkelige tanker. Spesielt for aksjonærene, men og for en som liker å reise rimelig med NAS!
Men, SLAPP AV - så langt er dette bare TANKER som det må grubles mer på.
Redigert 20.02.2019 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.02.2019 kl 22:56 4445

Jeg har aldri shortet - og jeg vet ikke noe SIKKERT!

Hilsen Hammers
RGTBJØRN
05.02.2019 kl 22:37 4481

Jeg støtter her Hammers 100%
stud_trd
05.02.2019 kl 21:38 4553

Regner med at Hammers gjør gode penger på shorting, all den tid han vet hvor langt NAS skal ned. Du fortjener den gevinsten ! ;-)
Hammers
05.02.2019 kl 21:32 4578

ABSOLUTT ingen grunn til å slappe av i NAS! Joda, kursen har falt mye, men det kan FORT bli enda verre!

Noen snakker om morgendagens trafikktall, men i det store bildet tror jeg uansett at disse er HELT uvesentlige (ventelig svake).
Det som NÅ gjelder for NAS er det kommende Q4+emisjonen. Hvor lavt settes kursen for å sikre at denne går i boks?

Den TEKNISKE utviklingen har atter gått over til å bli av det SØRGELIGE slaget!
Utviklingen som forteller hva SUMMEN av alle aktører VIRKELIG gjør med reelle penger i selskapet -
og ikke hva de skryter av eller forteller DEG hva DU bør gjøre med dine.
Dette bildet viser at spes de STORE (de veier tyngst i omsetningen) LEMPER UT til stadig lavere kurser!

Da kursen raste som verst for en ukes tid siden stanset fallet på drøyt kr 120 (sluttkurs). Oversolgt de luxe - en naturlig rekyl (132) kom.
Deretter har det igjen gått sydover - og dagens 124,70 ligger kun kr 4,30 fra bunnen på drøyt kr 120. Vi snakker om KUN 3-4%!
Brudd på dette nivået (betingelse) som sluttkurs = NYTT og SKUMMELT salgssignal.

Hilsen Hammers.......som minner om at chartet på sikt antyder at kurser mot sjiktet 80-70 etter hvert kan komme!
Du tror det nok ikke - selv om du nå leser det. Akkurat som du heller ikke trodde på mine spådommer fra kr 300 og nedover fra rundt påsketider i fjor....men NÅ ligger vi på det nivået som DA ble antydet!
Redigert 05.02.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
undrende
30.01.2019 kl 01:56 3835

Bare å bøye seg i støvet for Hammers her ja. Skal ikke påstå at jeg har holdt meg unna NAS når det har gått som verst ene og alene på grunn av Hammers, men det ble etter hvert en god pekepinn på NAS veien videre, i motsetning til det overveldende flertallet av unge gutter på tråden, som helt ukritisk har haussa denne aksjen hele veien ned.(og som vel fortsatt gjør det) Riktignok har det vært gode tradingmuligheter i denne jojo aksjen på grunn av begrenset selskaps informasjon, hvor man bare har ridd bølgene og forhold seg taus opp mot markedet på mer kursdempende informasjon. Skandale egentlig at kursen fikk gå hele veien fra 170 til langt opp mot 240 i april også før ose stoppet handelen og NAS måtte informere om mulig interesse fra IAG. Inside informasjonen her føyer seg inn i et kjent mønster på denne børsen. Vel, ser frem mot å følge Hammerstråder videre, ikke minst denne etter Q4.
Ellers ser det vel ut som om West Ham kursen er i ferd med å danne en nedadgående skulder igjen ;-)
Personlig savner jeg tia med Trevor Brooking, Billy Bonds og Frank Lampard sr da vi blå Ipswich gutta brynte oss, hadde gode dager til tider mot Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2019 kl 23:52 3948

Forstår fortsatt svært lite av hva som stemte jeg... TS påsto i fjor at IAG var "BEORDRET" av PR hos Norwegian å lage falske oppkjøpsrykter for å få kursen opp. En stund ble det også påstått at det var for å få jøyest mulig emi kurs (inntil TS skjønte at emisjonen skjedde lenge før IAG kom på banen).

Vil det si at de også var "beordret" til å varsle salg for å få kursen ned?
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
29.01.2019 kl 23:37 3971

Gratiss Hammers. Ble innertier til slutt
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.01.2019 kl 21:55 4080

Takk og takk.
Emisjonen har jeg ingen tanker rundt - annet enn noe jeg skrev om det tekniske bildet for ikke så lenge siden.
Et nytt KRAFTIG salgssignal ble gitt - og jeg (også Haugen på HO) antydet langt lavere kurser. Slikt blir det ikke uten rusk.
I dag kom det noe. Jeg ønsker uansett å komme forbi Q4 og deretter se ståa!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Vincent
29.01.2019 kl 21:32 4126

Bare å gratulere med innertier på denne, Hammers. Jeg er imponert over dine analytiske evner. Du har hatt rett hele veien, i motsetning til menigheten som kun har fantasert om oppkjøp, gull og grønne skoger. Roger Berntsens opptreden på hegnar TV var pinlig, Jeg klarte knapt å se på.

Hva tror du om emisjonen og de videre utsikter for NAS?
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.01.2019 kl 20:53 4194

Ja, ja......da har man opplevd det også!
Våkne til en dag der nyhetene varslet om storemisjon i NAS, en aksjekurs som startet ca 30% ned (kr 100), noe rekyl (naturlig nok) - og til slutt NYE FAGEKSPERTER på NRK (dax18) som denne gang forklarte det logiske i det som hadde skjedd. Ikke et ORD om "oppkjøpet" som gikk i vasken. Summa summarum........innlegget jeg startet på 300+, og den overskriften jeg byttet til da 200 ble passert - gikk av med FULL SEIER.

I dag har jeg ikke hengt opp noen "krans" på sydveggen, men i stedet laget 2 snølykter (hver side av innkjørselen) der det nå lyser "lystig"! Den ene HELT hvit og uskyldig - den andre med en "gul halvmåne" på kanten. "Ja, bare piss på den" - sa jeg til bikkja - da jeg så den løftet på bakfoten etter kveldsturen. "Akkurat som en haug av uskyldige aksjonærer rundt om også har blitt pisset på de siste månedene.

Lykta det IKKE ble pisset på - var min. DEN står der, ren og jomfruelig - og som et utmerket symbol over mine RENE ord for pengene de siste 10 mnd. Når analytikerne og "ekspertene" ikke gjorde annet enn å skrike over seg mtp hvor høyt "BUDET" ville bli - og hvilke synergier som skulle oppnås. Når INGEN av dem var inne på de samme tankene som meg på kurs 300 - at "dette stemmer ikke" - for en budgiver opplyser ALDRI om sine hensikter!

Her er forresten et lite "gjenhør" fra da Roger Berntsen hadde feberfantasier om Amazon - om sjefens fly i Alta - og massevis av annet sprøyt.
I grunnen en ganske lystig forestilling......der Trygve H prøvde å stagge den opphissede Warren Buffet Jr med i hvert fall LITT sunn fornuft.
Ikke enkelt når også HAN så store synergier og kr 4-500 pr aksje (eller hva det nå var) i det NÆRE fjerne - og indirekte anbefalte folk å sitte med sine aksjer: https://www.hegnar.no/TV/video/49e1892d-00080348-b0b1f7db

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 20:36 4537

Jeg skev på denne tråd 86-88 for lenge siden. Der skal vi, sier min linjal og min magefølelse.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.01.2019 kl 19:22 4599

Jeg går riktignok på treningsstudio når jeg får tid til det - men jeg tror nok du overdriver mine "muskler" en aldri så liten smule!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 17:31 4634

Kanskje en ide å følge med shorte registeret så ser vi hvem de store gutta har troen på:
https://ssr.finanstilsynet.no/
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
26.01.2019 kl 15:27 4707

Nå er dette med narrespill kommet i min interesse. Hvem startet kursraset i Nas og Nofi? Var det Hammer som satt og ventet på en dårlig nyhet i et nervøst marked? og satte en short, eller var det Tore Kjos som måtte selge for å dekke inn sine utfordringer i seismikkselskapet Read As? Adferden til IAG kan se ut som forhandlingene gikk i dass og han ble sur, alternativt ropte en studiekompis fra Trinity College, Dublin inn en tjeneste fra Willie Walsh . Uansett det lignet på et massivt økonomisk angrep.

Det hadde vært kult om NAS begynner å kjøpe tilbake obligasjoner med 15% rabatt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.01.2019 kl 20:15 5076

Da har støvet endelig lagt seg etter en hektisk dag i NAS - med delvis KRAKK for aksjonærene.

Den 17.jan fikk jeg et spørsmål; Hva er neste stopp om støtten (dvs ca 170) ryker? Omkring 100??
Svaret mitt var: JA, MINST! Jeg skal skrive mer konkret hvis signalet blir klarere.

Det hadde i tankene å skrive om er i prinsippet det SAMME som Haugen skrev på HO i dag - inkl et utmerket chart som sier det meste:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Norwegian-broet-viktig-teknisk-stoette

- Hode/skulder formasjonen er KLAR og halslinja ligger der - skrått fallende.
- Etter bruddet er fallpotensialet UNDER linja lik høyden OVER - målt i cm i et logaritmisk chart.
- Min gamle og slitne plastlinjal - med knapt leselige cm/mm - antyder da et potensiale til kr 80-70 et sted.
- Det finnes også gml støtte i dette omr. Altså ytterligere 42-50% under dagens kurs........over noe TID!

- Det er DETTE (fallpotensialet) som får meg til å ane uro i fbm Q4. At det kan bli av det SKREKKELIGE slaget! Ta gir et forvarsel om dette.
- TA sier ikke at det kommer til Q4, men dette er vel mest nærliggende å tro?
- Mine betraktninger er skrevet ut fra at det ikke kommer spesielle breaking news i mellomtiden.

Hilsen Hammers........som snart skal sjekke om Hr Braastad satte igjen en aldri så liten vareprøve i hjørneskapet etter sin siste visitt.
I så fall blir det DOBBEL! Den første for å feire dagens NAS-seier! Den andre for å kurere en stadig mer hissig påbegynnende forkjølelse.
Den BESTE medisinen av alle de som likevel IKKE virker.....!
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 18:55 5213

Hvordan kan Hammers ha tatt feil fra 300 når kursen stenger på 140 Funcom Hektar?
Tallene er rimelig klare, og enkle. Du er en sjefskverulant om du påstår noe annet.

Hammers har spart MANGE for mye tapte kroner, og kommet med KUN gode råd.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 18:23 5265

Hektar kan man bare le av - verre narr enn Hektar kan vel ikke narren i seg selv være!
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.01.2019 kl 17:54 5311

Ja, enig i at den har blitt lang, men jeg vil i hvert fall vente til etter Q4 (tror jeg) før jeg lager ny.
Jeg lurer på om det kan komme MER drama når sannheten DA legges på bordet!

Lengden spiller uansett ingen rolle hvis du trykker på "Omvendt rekkefølge/Naturlig rekkefølge" like under hovedinnlegget.
Trykk her slik at du står på Naturlig rekkefølge.
Da vil alltid hovedinnlegget stå øverst - og siste, nest siste, tredje siste....osv. innlegg kommer deretter.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 16:47 5407

Om styret og Kjos ikke ville selge på 300 måtte de ha rimelige grunner til og si nei takk vi vil ha mere.
Kjos sitter selv på majoritet for et salg skal kunne gå gjennom da han eier over 20%-
Nå vil kanskje selskapet åpne seg for nye investorer og beiler.Npen snakker om at IAG allikevel spiller taktisk og urent.Får de billige aksjer her nede kan snittprisen allikevel bli 300 kr.Nå er mange aksjonærer på flukt men diverse korte investorer i vennskap med IAG kan kjøpe seg betydelig opp billig.Det ser useriøst ut og NAS fikk seg en saftig smekk på trynet i dag,trist dag for mange som sitter i god tro mht oppkjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Vincent
24.01.2019 kl 15:33 5538

Jeg er mektig imponert over Hammers, han får som regel rett !

Jeg tar av meg hatten og sier gratulerer med treffsikker analyse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:31 5551

La det hagle med angrep fra alle kanter ? Jeg ler like godt!
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare