Meddelelse fra selskabet

Slettet bruker
FIVEPG 14.01.2020 kl 11:22 1532

Der er da kommet lidt gang i handlen pga nedenstående meddelelse.
- Mange af dem er vel lykkeriddere, der håber på gode nyheder d. 29 Januar, så de kan få en hurtig gevinst.
Men kursen stiger ikke lige så hurtigt eller meget som den gjorde for år tilbage ved positive nyheder.
Der skal indtjening til.
- Bliver spændende, hvad der kommer af udmeldinger fra selskabet.
Jeg håber på, at der kommer mere information om Vikings og eventuelt info om nye spiltitler.

COPENHAGEN, January 14th, 2020: 5th Planet Games A/S (OMX: FIVEPG) invites
shareholders and other stakeholders to join an investor call on Wednesday 29th
January at 14:00 CEST. The topic of the investor call will be the status of the
present and near-future games in the company portfolio.

The investor call will be hosted by 5th Planet Games' CEO Henrik Nielsen. At the
Investor call, Mr. Nielsen will discuss the status of the present games and
elaborate on the development of upcoming games.

The investor call on January 29th can be accessed live at
https://5thplanetgames.eventcdn.net/2020q1/

Participants will be asked for their name and company. To attend the investor
call, use the phone in order to listen and ask questions - or use the Live link
(audio cast) to listen and follow the presentation on your computer or any
smart-device from anywhere in the world.

Call-in numbers:

NO: +47 2350 0243 (use PIN for NO: 50212157#)
DK: +45 7815 0109
SE: +46 850 55 8354
UK: +44 3333 009 263
US: +1 833 823 0587

The presentation will be made available at www.5thplanetgames.com after the live
presentation.


About 5th Planet Games: 5th Planet Games is a mobile games developer and
publisher located in Copenhagen and Berlin. We cooperate with strong IP´s as the
Adventures of Tintin and premium sports brands as Cristiano Ronaldo and Nyjah
Huston. We are proud to expand the world of the Vikings TV series, the legendary
game Doodle Jump and Dawn of the Dragons. For more information see
www.5thplanetgames.com or contact CEO Henrik Nielsen +45 27 200 200.
Click here for more information

Redigert 20.01.2021 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.01.2020 kl 18:53 1274

Svar fra IR 17 desember. Det blev utsatt 14 dager til 29, men her er det de kommer til å snakke om:
Her er mine spørsmål: Har dere satt en dealine eller forventet lanseringsdato for TIN TIN, DJ2 og Vikings?
Hvor fornøyde er dere med inntjeningen dere har på eksisterende spill? Hva med Dawn 2, generer dette nok penger
Hva er det som drøyer så med å få ferdig spillene deres skal lage?
Muligens ikke de beste spørsmål og seff kunne de ikke svare meg direkte på dette, men lov å prøve seg og jeg fikk jo ut en dato

Tak for din e-mail.

Vi planlægger at afholdes et investor kald onsdag den 15. januar, hvor vi gennemgår nedenstående, herunder en status på vores spil.

mvh
Slettet bruker
14.01.2020 kl 18:45 1288

Dawn2 blev sat i softlaunch på dagen til præsentation i august og forventer at det samme vil ske med Tintin og vi får nogle en præcise datoer på Tintin officielle launch og Doodle Jump i februar.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 18:05 1308

Det regner jeg også stærkt med.
Efter d. 29 er der kun to dage tilbage af Januar, så det bliver lidt interessant om Tintin kommer i soft launch til tiden så få dage efter eller om de udskyder det.
Berlin studiet har arbejdet på spillet i over et år, så forhåbentlig har de fået lavet et kanon spil.
Jeg har set de få billeder og den meget korte beskrivelse på selskabets hjemmeside ( som virker lovende ), så der er endnu meget mystik omkring spillet på trods af at det snart burde komme i softlaunch.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 17:40 1325

Præcis det bliver spændende at høre d. 29 januar.

Det vil være meget mærkeligt hvis det bare er en gentagelse af august præsentation om hvilket spil som er på vej. Jeg tror vi får nogle præcise datoer ligesom vi fik med DOTD2 i august.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 16:25 1354

Ja det kommer de forhåbentlig til efter lanceringen af de her to spil.
Der er gode muligheder/chancer for at selskabet får vendt rundt på tingene i år.
Nej det er korrekt - det har formue nord selv oplyst tidligere.
De har tiltro til selskabet og håber at det lykkes.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 13:32 1406

Nej det er helt sikkert ikke med vilje men hvis de overlever det her så overlever de med still fordi i mellem tiden er potentialet bare steget.

Men de skal i princippet bare tjene nogle par millioner mere end de allerede gør nu om året for at gå i plus.

Folk glemmer at de faktisk tjener penge men de mangler bare lidt flere penge for at gå i plus det betyder at deres cash burn er ikke så ekstremt som et bio selskab uden produkter..

Så hvis der kommer nye aftaler med PlaynGo og de for lanceret Tintin og Doodle Jump og giver Ronaldo Kicknrun en opdatering til EM som de plejer at gøre til EM og VM så kan de næsten ikke andet end få en god forretning ud af det.

Formue Nord er ikke ude på at gør 5PG ondt og 5PG er et børsnoteret firma så de får nok nogle eksklusive gode aftaler.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 13:05 1436

Som jeg ser det og har forstået det er det ikke et strategisk valg at spillene først bliver lanceret nu.
Selskabet har været inde i nogle turbulente år med udskiftning i ledelsen, fyringer af en masse ansatte og lukning af flere forskellige studios pga manglende effektivitet og manglende evne til at gøre spillene profitable nok.
De har ikke haft mulighed for at lancere spillene før nu pga alt det kaos, der har været i selskabet.
Forhåbentlig kommer det selskabet og aktionærerne til gode, hvis de formår at præstere.
Jeg håber også på, at der kommer mere ro på i selskabet og at de ikke bliver nødt til at fyre flere folk eller at lukke et studio ned for blot at finde et andet sted og ansatte nye folk.
- Det har de efterhånden gjort nogle gange uden, at det har ændret noget som helst.
Noget stabilitet i selskabet ville være en god ting.
Jeg giver dig ret i at potentialet er stort og at de har sikret sig nogle virkelig store Iper.
De må have nogle gode overtalelsesevner siden, at de har formået at få sådan nogle aftaler.
- Men der er stadigvæk et stort pres på selskabet, når man ser på historikken og det er ikke ligefrem blevet mindre efter at de har indgået aftalen med formue nord.
Der er stor konkurrence på gaming området og den vil sikkert bare blive større med tiden.
Redigert 14.01.2020 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2020 kl 13:02 1446

Det mobile internet bliver også billigere og bedre efter den store efterspørgsel det betyder at man ikke bliver afbrudt i spil og man altid har mulighed for at downloade det osv..

Der er så mange ting som vil booste potentialet af mobil spil og ja konkurrencen er også øget men hvem har de store IPs? Det har 5PG og derfor har større gennemtrængende for forbrugerne.

2020 bliver et guld år 🙂
Slettet bruker
14.01.2020 kl 12:29 1471

Hele gaming og mobile gaming industrien har vokset ekstremt siden 2016 og mobiltelefoner har fantastisk skærm, hurtige, 5G, større batteri, Oled bedre kvalitet spare på strømmen osv..

Mange vil nok mene at det har været forkert at de har ventet så lang tid med at lancere spillene men jeg synes det er perfekt fordi de kan få meget mere udbytte i dag end de kunne for 2 år siden fordi industrien bare har vokset og vokset.. indien, Afrika, Pakistan, er nye mobil gaming markeder som slet ikke har været så store som nu. Potentialet er ekstremt.

5PG har de helt rigtige Iper til at slå igennem på både indtjening og potentielle til nye aftaler med andre kendte brands fordi når man først har fået ja fra Ronaldo, Tintin, Vikings, Doodle Jump jamen så har man et solidt globalt CV som andre spil producenter drømmer om.
Slettet bruker
14.01.2020 kl 12:17 1485

Selskabet vil ikke lave en præsentation så hurtigt efter deres sidste præsentation i august hvis der ikke er noget nyt at sige om udviklingen.

Plus de har lukket spil ned og det vil man ikke gøre hvis man ikke har noget at erstatte med i selskabet situation hvor pengene vælter ud af kassen..

Jeg krydser fingre for at se kan nå at lave give Ronaldo Kicknrun en opdatering til EM eller lancere Kings Of Soccer inden EM.

De har ikke lanceret en så kendt IP som Tintin og Doodle Jump siden Juni 2016 med Ronaldo imens har kursen faldet ekstremt også mere end fortjent.