PHO-150+ sykehus i USA jobber nå for pasienter og PHO aksjonærer

focuss
PHO 14.01.2020 kl 12:00 16664

Er det ikke fantastisk, 150+ sykehus og klinikker i USA gir nå bedre kreftbehandling til pasienter med Pho sin teknologi samtidig som at PHO leverer flott vekst i sine inntekter til glede for aksjonærene. Ikke nok med det men eventyret er fortsatt i sin spede begynnelse og vi har best behandling å tilby i et kreftmarked som bare i USA er på 15 milliarder kroner. Pasientene blir stadig mer opplyst om at pasienter som behandles med Photocures metode blir kreftfrie lengre og lever lengre. Dette samtidig som at behandlingen er mindre plagsom for pasientene og til og med rimeligere for samfunnet. Pasientene velger bort sykehus som ikke kan tilby Photocures behandling. Photocurs behandling er støttet i alle guidlines og helsemyndighetene i USA dekker kostnadene ved behandling. Vi bør være i startfasen av et børseventyr av de sjeldne. I USA får 80000 nye mennesker diagnose blærekreft hvert år og 18000 dør av sykdommen. Pasienter som får diagnosen må følges opp livet ut med cystoscopi. Derfor utføres det i USA 1,7 millioner cystoscopier i året og stadig flere av disse cystoscopiene støttes av Photocurs produkt Cysview. Med andre ord, et enormt marked å vokse i.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 18:04 3057

HrDuck
Det er kanskje like greit at du ikke bryr deg om TA.

Du kan likevel ha i bakhodet at TA kun er sporene etter hva fundamentalistene i virkeligheten gjør med sine penger.
De som sitter dagen lang og leser presentasjoner og regnskap. Og analyserer språkbruk, setninger og ikke minst, hva som står mellom linjene. Studerer videooverføring av fremleggelsen, gjerne i sakte film, smilte sjefen eller var han mutt og innesluttet, og hva kunne tolkes av kroppsspråket. For deretter å gyve løs på tallene med kalkulator og kuleramme. Addere og multiplisere og deretter legge til en eksponent for virkelig å få det til og svinge. For til slutt å komme fram med et tall. Hvorpå posisjonene plasseres. Slikt noe danner spor. Spor som er lett å lese.

Akkurat som en dyktig jeger kan følge sporene av en rev i nysnø. Du ser hele tiden hvor den har vært, og ut fra det kan de flinkeste ofte forutse (men aldeles ikke alltid) hvor reven har tatt veien.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 18:08 3047

Tror du fortsatt ikke forstår dette, eventuelt så vil du vel kverulere.

1) Jo du kommenterte han for et par innlegg siden og det var det jeg svarte deg på, men dette dreier seg ikke om deg. Her på forumet og andre steder var det stor jubel når det ble kjent at han var aksjonær. Og det er aldri positivt at en større investorer selger, dette er ABC-lære om aksjer og kursen gikk ytterligere ned(fra 80ish) pga av dette.
2) Jeg vet ikke hvor du har vært, men det var ekstremt mange innlegg her om at nye kursmål måtte komme, og at kursmålene måtte øke kraftig. Det ble stor skuffelse og kursras da det kom.
3) Enten spiller du dum eller så vil du bare villede andre, vi snakker om få registrerte scoop i "dette" kvartalet. Det er legitimt å spørre seg hvorfor det går såpass tregt med registreringer og om det er vanskeligheter å få solgt til nye sykehus.
4) Ok, men negativ TA gjør altså utslag på kursen på kort sikt, spesielt når det er flere negative ting som korrelerer samtidig.

Disse fire faktorene pluss svak utnyttelse av scop gjør at kursen synker, du må gjerne fornekte, men jeg synes det er mye smartere og se på faktiske forhold på både kort- og langsiktig perspektiv. Derfor solgte jeg mye ut på høy 90 med inngang på 35 ish. (utelukkende på grunn av den kortsiktige nyheten - det oppdaterte lave kursmålet). Man trengte ikke akkurat å være den skarpeste kniven i skuffen for å forstå at kursen da ville rase. Jeg har en liten post fortsatt og følger tett med. Om jeg skal tilbake med en større post igjen gjenstår å se, da må brukshyppigheten opp og jeg vil se positive tall eksklusive Cevira penger. Altså at selskapet evner å gå med overskudd på egen bein. Hvis det blir så bra som dere hevder så gjør det ikke noe om jeg går inn med en femmer eller tier høyere, det er vanskeligere å komme ut hvis de flopper og dette viser seg å ikke være bærekraftig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 18:15 3037

"Timingen ville være perfekt i henhold til Q4."

Høyst sannsynlig elendig timing.
Det ville antagelig vært ulovlig
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 18:32 3012

Jeg tror ikke du selv tror på det du skriver.
Jeg tror du kun er ute etter å få kjøpt deg inn på lavest mulig nivå.
Du er ikke ute etter fakta, men å spre (feilaktig) negativitet om selskapet.

For øvrig en kort kommentar :
"Disse fire faktorene pluss svak utnyttelse av scop"

a) hva er utnyttelsen av scope?
b) hvor går grensen for "svak"
c) hvor mye utnyttes et scope med kun hvitt lys?

102 og 71 er kun en liten tue og et lite søkk før vi kommer oss over tregrensen. Skal man til de store høyder, så gir man seg ikke 75 meter fra parkeringsplassen.

Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2020 kl 18:54 2962

Hayen
Bare tull og diskutere med Stinke, bli bare surr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 18:57 2951

Jeg har svært liten tro på TA, aner ikke hvor kursen går i det korte bildet og planlegger hverken kjøp eller salg. Jeg har omtrent det jeg planlegger å ha fordi jeg har andre store investeringer fremover.
Ofte pleier kursen å gå dit hvor det smerter mest. Nå har kursen steget 40% på 3 måneder og som oftest ville det har skapt euforisk stemning foran kommende Q-tall. Men denne gangen er stemningen mer trykket fordi aksjen har vært i 102. Mange har tapt penger.
Dette gjør meg mer optimistisk enn vanlig, selv om jeg bekymrer meg for lav aktivitet på cysview.com og svært liten tro på at guiding nås.
Veksten i salget av Cysview i USA er sterkt (jeg tipper i underkant av 28 mill) og jeg tror Cevira kan bli langt sterkere enn markedet priser inn.
Nå har volumet skrumpet inn. Traderne er kanskje ferdige med å ta tap. Jeg tror det blir bra fremover.
Det er også en rimelig bra mulighet for et bud innen 1 år eller 2.

Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 19:29 2889

1. Ref Voldberg som først kjøpte og så solge. Jeg kommenterte kun din påstand om at hans salg var negativt. Ikke på noe tidspunkt tidligere har jeg kommentert hans kjøp som noe positivt eller kommentert hans inngang overhodet. Mener du fortsatt noe annet så må jeg nesten be deg dokumentere det.

For alt det andre så kan jeg oppsummere hvorfor kursen falt: Den falt fordi den steg mye i forkant. Leser du mitt innlegg fra i morges så vil de se at jeg spår dette er noe som vil skje flere ganger.

At selskapet vil levere positive tall fremover ex cevira tror jeg vil skje. Som jeg skriver tidligere så vil vekst tilsvarende de har hatt siste årene være nok til positive resultat og forsvare betydelig høyere kurs. Jeg kan ta feil, men da må det skje et klart trendbrudd i utviklingen til nå. Dette er enkel matte, ikke å stikke hodet i sanden. Du må gjerne vente å se positive tall før du tror på et sånt bilde, men kursen vil stige før du får de tallene du venter på. Men legg gjerne ut når du har kjøpt tilbake så skal vi se om det er 5 eller 10 kr høyere som du nevner. Jeg tipper du ikke vil klare det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 19:35 2870

Støtter denne scoop, jeg har aldri møtt noen tekniske tradere med suksess i annet enn å forklare bevegelser i etterkant. Flinke backtradere altså, men ikke flinke investorer/ tradere.

Jeg er også enig i at de ikke vil nå målet om 20-25 mill usd i US omsetning. Antar vi at trenden fortsetter tror jeg det er realistisk å håpe på ca 16 mill USD omsetning i 2020. Men om vi antar at det er en trend som vedvarer vil aksjen fortsatt ha en fremtidig verdi betydelig over dagens kursnivå (vi snakker om 100 til 200% oppside) uten ketsjupeffekt eller positive nyheter fra Cevira.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 19:44 2844

Enig i betraktninger om oppside. Jeg har forsøkt å estimere 2020 og kan ikke med beste vilje se at det kan bli mer enn 18, men håper (og tror) på mer enn 16.
Håper selvsagt på positive overraskelser.
Uansett er PHO et sted jeg vil være i 2020

Jeg er dessuten mindre redd for et generelt børskrakk i 2020. Alle de viktige indikatorene i USA har bunnet ut, bortsett fra industriproduksjonen. Trumpen holder nok markedet opp til valget.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
kreinh
15.01.2020 kl 20:19 2785

Klinikk nummer 146 oppført på Cysview.
University of Florida Department of Urology
1600 SW Archer Road, Room N216, Gainesville
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 20:19 2786

Hr, Duck, jeg tror ikke du har fasiten for kursfallet her gitt, at dette er en vanlig korreksjon. For da er det jo svært merkverdig at krakket begynte samtidig som nyhetene kom. Så stabiliserte kursen seg, så kom nyheten om Voldberg og nytt kursfall var et faktum.

Hayen:
Hadde egentlig bare tenkt med en snartur innom denne tråden, men her er det visst mange som hadde trengt seg noe beroligende for alt som skrives blir vridd på og kverulert om.

Så hva er feil fakta da? Du har en tendens til å komme med personangrep samt tilegne andre meninger, som at andre vil ha aksjer osv. En ting er sikkert, en seriøs investor ville ikke oppført seg sånn. Kan det være så vanskelig å opptre saklig og respektfult?

Når men ikke engang kan innrømme de faktisk forhold så bør man kanskje styre unna aksjer.
Tror du kursen går ned fordi alt er så bra? Og hvordan forklarer du det store kursfallet?

- Vel, begrepet som lav utplassering av scoop dette kvartalet er blitt brukt av flere. Forstår du ikke innholdet i den setningen, kan jeg ikke hjelpe deg.
- Grensen for svak utplassering: Det får bli opp til enhver investor, men ser man på kursen i det siste så kan det virke som det er lite tilfredstillende for mange investorer. Jeg er ikke fornøyd så langt, men har ikke gjort opp noe fasit, den kommer først på Q4.

Dessuten er det merkverdig at dere ikke vil diskutere hvorfor NYE sykehus ikke har fått noe særlig til scoop dette kvartalet, ref de få registrerte scop til nå. Vi vet jo allerede at de fleste eksisterende kunder ikke vil bli registrert fordi de allerede har scoop, så da er det plausibelt å anta at det selges flexiscoop til eksisterende kunder på bekostning av eksterne kunder. Mulig det er riktig strategi, jeg registrer bare det som vi vet og hva som vi kan lese ut i fra informasjonen som finnes der ute, så får enhver gjøre opp sin egen mening. Men dette er likevel noe man må ta inn til vurdering som investor.

Hadde det ikke vært mye klokere og i hvert fall å innrømme fakta i situasjonen og diskutert mulige utfall videre enn kveile på ting som er helt åpenbare? Som kursfallet som startet eksakt i samme sekund som oppdatering av kursmålet kom.

Hvor kursen skal et stykke inn fremtiden har jeg ingen sterk mening om, (men det er dere spesialistene skråsikre på). Jeg bare konstaterer hvordan situasjonen er nå. Om alt er så rosenrødt som dere hevder så er det rart kursen raser 30%. Men slik informasjon vil aldri synke inn hos dere.

Det man kan og bør spørre seg om er hva som skjer med kursen om ikke Photocure innfrir forventingene i Q4. Og hvor vil lista ligge for at markedet vil se på dette som et positivt kvartal. Jeg har vært med på flere krakk etter kvartalsrapporter i Photocure før så dette er noe jeg og alle andre må vurdere før Q4.
Sånn er det forsøvrig med de fleste aksjer, at kvartalstallene styrer kursen, forskjellen er at bioteks ofte blir hardere straffet enn andre selskaper.

Men hvis dere er så sikre på framtidskursene dere opererer med fremover så må dere jo bare ta dette kursfallet som en gavepakke og kjøpe flere aksjer. Det ville jeg gjort om jeg hadde vært så overbevist.

Jeg tror ikke jeg har så mye tillegge her, jeg tror de fleste her inne er glupe nok til selv å vurdere årsaken til fallet.

Ønsker dere alle en fin oppgang i morgen, jeg ønsker ikke på noen måte en kurs ned, men tror man er klok hvis man vurdere alle aspekter i selskapet, inklusive de kortsiktige faktorene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 20:27 2768

Enig i en ting Stinke: Du har ikke så mye å tillegge her.

For øvrig var det kjent tidligere at Voldberg reduserte aksjer (før fall) så den teorien holder ikke helt. Kanskje er min om oppgangen mer presis?

Og så venter jeg fortsatt på dokumentasjon om at jeg har kommentert Voldberg sin inngang som noe positivt tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 20:29 2764

« krakket begynte samtidig som.....»

Slike krakk (opp 40% på 3 mnd) vil jeg gjerne ha flere av 😊
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2020 kl 20:31 2755

Kommet et par nye sykehus på et par dager nå. Dersom det har vært stille med nye sykehus i Q4 så kan det være at noen har ventet til nytt budsjett år med å ta leveranse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2020 kl 20:35 2747

Det var vel ingen Voldberg i PCIB og PCIB og PHO har hatt samme reaksjon etter en veldig sterk opptur. Det viser at det ikke har noen negative selskaps spesifikke forhold som har gitt reaksjon ned. Rett og slett bare helt vanlig gevinstsikring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 20:39 2733

Tror jeg hadde en fem - seks spørsmål til deg også eller flere. Du har ikke svart på en av de.
Også må du lære deg folkeskikk og svare på sak, altså saklig i stedet for gjentatte personangrep. Du opptrer som svært useriøs, og nesten febrilsk. Kanskje du heller skal lette på aksjene dine enn å sitte med høyspente nerver og angripe folk her inne.

Til ditt spørsmål: Dette er jo forøvrig helt uvesentlig hva du måtte ha sagt, men jeg svarte at du hadde kommentert Volberg og henviste til det spesifikke innlegget. At du mener jeg har ment at du har kommentert inngangen til Voldberg som noe positivt er feil. Jeg har sagt at det ble skrevet om her på Pho-trådene som noe positivt. At du tar forumet her som "deg" som person sier vel litt om oppfattelsen av deg selv.

Ja, nå ble jeg også usaklig, men av den grunn at nå må du faktisk skjerpe seg. Dette er da et diskusjonsforum om selskapet og ikke personer. For et barnehagenivå du velger å legge deg på - slik at alle kan se det til spott og spe.

I rest my case.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 20:41 2725

Scoop, jeg også :-)

Men ikke hån de som gikk inn på 100 og sitter med stort papirtap. Vi har alle vært i samme situasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 20:49 2704

Mange gode og reflekterte innlegg fra deg Hr Duck

"Jeg er også enig i at de ikke vil nå målet om 20-25 mill usd i US omsetning. Antar vi at trenden fortsetter tror jeg det er realistisk å håpe på ca 16 mill USD omsetning i 2020"

Jeg er i samme båt. Mitt anslag er i sjiktet 16-18 mill USD.
Og som jeg har sagt før : skulle de klare guiding, så vil det innebære mye høyere vekstrate enn hva vi har sett hittil.
Det igjen vil gi en ekstrem fart inn i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 20:57 2684

Stinke da...… Om du mener at min kommentar til ditt innlegg om Voldberg tidligere i kveld var bevis for din påstand så har jeg overvurdert deg.

For øvrig leste jeg gjennom hele tråden nå for å finne de fem/seks spørsmålene du påstår å ha ha stilt. Jeg kan ikke finne et eneste spørsmål. Kan du være så grei å være konkret hva du har spurt meg om uten å få svar? Siden du hevder at jeg mangler folkeskikk og ikke svarer på sak så må jeg nesten få vite hva spørsmålene var.

En ting til, kommer tilbake til den i eget innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 20:58 2683

Til å skrive så mye, så svarer du ikke på mine spørsmål (om brukerfrekvens) som var en kommentar til dine påstander.

Få scope i q4, slik det ser ut nå, we selvfølgelig ikke ønskelig, men installasjoner fordeler seg ujevnt og q3 leverte som kjent rekordmange.

20 scope i q4 høres nok ikke mange ut for de fleste, men blir det fasiten, så kan vi nok med noe forbehold erklære at ketchupeffekten er igang.

Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 20:58 2688

Stinke, ser at du har endret litt syn på saker og ting. Du fremstår litt som backtrader også. Se ditt innlegg fra tidligere:

Stinke

08.12.2019 kl 15:31
919


Historien om Nano er ikke avsluttet. Det kan vise seg at de som har sittet hele veien kan få en svært god gevinst.
I etterpåklokskapens ånd så kan man alltid si det var lurt å selge og kjøpe på topper og bunner, men hvem vet hvor disse er før fasiten er klar?

Jeg er helt sikker på at det blir gode gevinster i både PHO og Nano, rett og slett fordi det fundamentale i begge disse selskapene er så sterke.

Jeg blåser i hvilke taktikker folk gjør underveis i de ulike aksjene, det som blir oppgulp, etter mitt syn, er alle de som forsøker å kjøpe selge på topper og bunner som etter å ha solgt, sprer seg rundt med konkursmeldinger i hytt og pine. Mens når de er inne så gjør det motsatte. Uansett, slik volumet er i Pho for øyeblikket så skal det mye til for at nettrollene her inne klarer å rikke kursen i en eller annen retning. Jeg må si at det beste som har skjedd med PHO på lang tid er at de har fått en skikkelig bra CEO. En som forstår hvordan markedet skal vinnes, samt kloke valg med samarbeide med andre som f.eks Cevira.
Jeg er helt sikker på at vi har mange gode nyheter fra PHO i vente, inkl økt omsetning i USA, spørsmålet er når de gode nyhetene kommer?
Redigert 08.12.2019 kl 15:33
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 21:01 2681

Stinke likte lukta av pho tidligere.
Nå kan han plutselig ikke fordra den samme eimen.

Opplegget hans stinker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 21:02 2685

Nei, mener absolutt ikke å håne de som gikk inn på 100. Det føles sikkert helt for jævlig. Hvis man kjøper på maksimalt feil tidspunkt, rett før et ras, så inntreffer gjerne Murphys lov slik at man gir opp og selger rett før det bunner ut også. Det er der jeg har en følelse av at vi er nå.
Men jeg sier ikke at vi ikke skal lenger ned, men jeg tror den lange retningen er opp. Kraftig opp.
Jeg er mye mer optimistisk nå enn på 100
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 21:35 2628

Dette går tydeligvis innpå deg. At du må gå tilbake til gamle tråder sier jo sitt. Og ser ikke at det du kommer med her gjør anklagene dine riktige. Ei har det ikke relevans til Photocures fundamentale forhold.

Noen har det visst svært trangt der under topplokket sitt, sånn for å bruke deres eget språk.
Jeg skal forklare selv om vi nå er inne på et absolutt bunnivå. Si meg en ting, er det bare konfirmanter bak nikkene deres eller?

Jeg har da tydelig forklart at den nedgangen vi har sett av Pho skyldes NYHETER som nytt lavt kursmål, TA som peker ned, salg av storinvestor, og lav utplasering sv scoop. Dette er altså nyheter som har kommet etter at det innlegget du referer til som ble skrevet.
Og når disse negative nyhetene kommer så er jeg er faktisk ikke så dum at jeg sitter med store beløp og ser de svinne hen når kursen så åpenbart skulle ned. Jeg ser fortsatt på meg selv som langsiktig investor i Pho, selv om jeg har redusert. Om det kommer gode nyheter er det mulig jeg øker igjen. Om caset får ytterligere negative nyheter så går jeg helt ut og avventer.
Et annet selskap jeg satt i og som jeg har vært langsiktig investor i lenge kom med forsinkelser, jeg hadde fortsatt tro på selskapet, men solgte alt og ventet til noe endret seg og kursen bunnet. Det har resultert i at jeg nå har fem ganger så mange aksjer i selskapet.

Dere er sikkert bitre på at dere ikke tok gevinst selv, da hadde dere hatt 30 posent mer å kjøpe for nå eller om kursen blir lavere så ville det blitt enda mer å kjøpe for.
Man kan alltid gjøre taktiske valg selv om man er langsiktig, og sitte passiv med porteføljen sin har jeg erfart som lite klokt.

Jeg må si med spesielt enig i den siste setningen til innlegget du har hentet(lol tenk at du holder på sånn hehe)
"Spørsmålet er når de gode nyheten kommer?"

Det dere ikke klarer å skille på er altså faktorer som påviker kursen på lang- og kort sikt. Men lykke til med deres egne taktiske vurderinger.
På andre som leser her så virker det som dere er svært lite mottagelige for fundamentale innspill rundt pho og kursutviklingen.

Hadde dere vært så sikre på Pho så hadde dere nok ikke sittet her på forumet å kverulert med nerverne på høygir.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
bravi
15.01.2020 kl 21:36 2628

Skjønner ikke hvorfor kursen skal forventes å gå opp når mange mener at inntektene ikke blir som tidligere forventet. Forum ekspertisen har tidligere skrevet og kommentert at guidingen på 20-25 mill ville bli oppnådd selv med enda ferre skop utplassert, faktisk ikke veldig lenge siden de hevdet det heller. Ser vi litt lengre oppe i tråden at consensus blandt ekspertisen nå har kommet ned til 16-18 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 21:37 2627

folk må gjerne endring mening, ærlig sak det. Men når han tydeligvis ikke har solgt 8.12 så er påstanden om at han solgte på høye 90-tallet etter norne analysen (som kom 4.12) "merkelig". Fra han postet dette 8.12 så var kursen aldri i nærheten av høye 90-tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 21:41 2617

Ser gjerne at du får rett i det. Håper kursen stiger og at Pho lykkes stort etter hvert.

Ønsker alle bioteks det beste uansett om jeg sitter på aksjene. (selv om noen nettroll tror noe annet:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 21:42 2613

« Skjønner ikke hvorfor kursen skal forventes å gå opp når mange mener at inntektene ikke blir som tidligere forventet»

50-60% årlig vekst pluss Cevira burde være argumenter gode nok.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 21:46 2595

16 mill USD i 2020 og fortsatt 45% årlig vekst i US omsetning. Flat utvikling Hex/Cys resten av verden, 10% årlig kostnadsvekst andre kostnader (salg/ admin og lignende), 90% margin på solgte varer i USA (marginen er i realiteten høyere) og Cevira satt til null verdi gir en kurs på 187 basert på 20x resultat i 2023.

Nedside i regnestykket:
- valutakursendringer (Usd/Nok)
- lavere vekst USA (rest av verden satt til uendret omsetning)
- høyere kostnader

Oppside i regnestykket
- Valutakursendring (høyere USD/NOK)
- Høyere omsetningsvekst i USA enn 45%
- Høyere marginer (allerede kalkulert lavere marginer en reelt).
- Nye geografiske markeder for Hex/Cys.
- Cevira
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 21:46 2590

« Ønsker alle bioteks det beste uansett om jeg sitter på aksjene.»

100% enig. Suksess i f.eks Trvx gjør at en del av gevinstene flyttes over i f.eks PHO.
Dessuten blir det mer oppmerksomhet på hele sektoren.
Hadde vært supert om bio blir «den nye olja» på OSE
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 21:47 2631

Tenker jeg bare svarer deg med ditt eget innlegg, så kan folk gjøre sin egen oppfatning på hvem man skal ta seriøst her inne ;)

Hayen, sitat:

"Stinke likte lukta av pho tidligere.
Nå kan han plutselig ikke fordra den samme eimen.
Opplegget hans stinker".
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 22:01 2607

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, så er bruk av hersketeknikker et lite heldig trekk. Det har forsåvidt motsatt effekt på undertegnede.

For øvrig:
"Hadde dere vært så sikre på Pho så hadde dere nok ikke sittet her på forumet å kverulert med nerverne på høygir."

Jeg kan love deg en ting, og det er at jeg er ekstremt komfortabel med caset pho. Dette kommer til å bli fantastisk bra, men når det løsner helt er ikke enkelt å spå. Min antakelse er at vi vet veldig mye senest etter q2 i år.

" Dere er sikkert bitre på at dere ikke tok gevinst selv, da hadde dere hatt 30 posent mer å kjøpe for nå eller om kursen blir lavere så ville det blitt enda mer å kjøpe for."

0% bitter.
Jeg har en langsiktig strategi og er ikke komfortabel med å trade med store deler av porteføljen. På turen til noe høyt der oppe så trader jeg med 1k for å krydre reisen. De som gløtter til topp 50 kan se at jeg har gjort det i et par mnd.

". Si meg en ting, er det bare konfirmanter bak nikkene deres eller?"
Jeg kjøpte mine første aksjer i 1991.

Du fremstår desperat i innleggene dine.

Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 22:08 2593

Ser ikke at du forklarer dine motstridende opplysninger i innlegget fra 8.12.19. Siden du hevdet at inngang av "kjente" investorer var noe som ble fremhevet på forumet så måtte jeg nesten lete bakover i gamle innlegg. Når jeg da kom over ditt innlegg som viser at det du nå kommer med er backtrading så var det naturlig å kommentere det. Det kan jo ikke være så vanskelig å forstå?
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
bravi
15.01.2020 kl 22:11 2587

Nå tenkte jeg i forhold til den opprinnelige og fremdeles offisielle guidingen. Cevira har ingenting med den å gjøre. Det kommer ikke til å bli noen høydare på Q4 hvis selskapet tar ned guidingen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 22:13 2580

Har aldri i mitt liv backtradet. Punktum. Jeg leker ikke butikk for å si det sånn.

Jeg tror folk er ganske lei av kjeklingen din, kanskje ta hintet og få tråden inn på pho og ikke meg som person?

Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2020 kl 22:14 2581

Jeg synes det er vanskelig for ikke å si umulig å gjøre noen god vurdering av veksten fremover og et høyt lavt og middels estimat kunne vær på sin plass.

1) Blir veksten i Turbt omtrent som veksten vi har hatt så langt?
2) Hvordan vil veksten i det fire ganger større surveillance markedet utvikle seg?
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
15.01.2020 kl 22:21 2559

Jeg er også spent på hva som skjer når/hvis de tar ned guidingen.
Cevira har selvsagt å gjøre med aksjekursen selv om det ikke er en del av guidingen.
Dessuten har vi fortsatt en meget sterk vekst selv om guidingen må ned til 16-20
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 22:23 2551

Enig i det focuss. Ser du på 2023 regnestykket mitt over så vil det implisitt gi en markedsandel på 2,8% av totalmarkedet i USA (Turbt og surv).

Om vi leker litt med tall så vil (se inputs over) en markedsandel på 10% i 2023 innebære en årlig vekst på 100% fra 2020. Holder vi marginer uendret så havner vi da på en kurs rundt kr 1 100 pr aksje basert på 20x eps i 2023.

Antar vi at veksten ikke vil være 45%, men falle til 30% så får vi en total markedsandel i 2023 på 1,9% og med samme forutsetninger ellers så får vi et kursmål på 73 kroner (basert på 20x eps i 2023).

Merk at alle regnestykkene setter verdien av Cevira til verdi 0 pr aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 22:27 2532

Nå var din påstand (ikke min) at andre var misunnelige på deg fordi du solgte så høyt. Hver enkelt leser får gjøre seg opp en mening om det er en troverdig påstand basert på ditt innlegg fra 8.12.19.

For øvrig så har jeg forsøkt å bidra til diskusjonen med en del regnestykker og hvilke inputs jeg har benyttet, men noen blir jo aldri helt fornøyd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare