PHO-150+ sykehus i USA jobber nå for pasienter og PHO aksjonærer

focuss
PHO 14.01.2020 kl 12:00 16667

Er det ikke fantastisk, 150+ sykehus og klinikker i USA gir nå bedre kreftbehandling til pasienter med Pho sin teknologi samtidig som at PHO leverer flott vekst i sine inntekter til glede for aksjonærene. Ikke nok med det men eventyret er fortsatt i sin spede begynnelse og vi har best behandling å tilby i et kreftmarked som bare i USA er på 15 milliarder kroner. Pasientene blir stadig mer opplyst om at pasienter som behandles med Photocures metode blir kreftfrie lengre og lever lengre. Dette samtidig som at behandlingen er mindre plagsom for pasientene og til og med rimeligere for samfunnet. Pasientene velger bort sykehus som ikke kan tilby Photocures behandling. Photocurs behandling er støttet i alle guidlines og helsemyndighetene i USA dekker kostnadene ved behandling. Vi bør være i startfasen av et børseventyr av de sjeldne. I USA får 80000 nye mennesker diagnose blærekreft hvert år og 18000 dør av sykdommen. Pasienter som får diagnosen må følges opp livet ut med cystoscopi. Derfor utføres det i USA 1,7 millioner cystoscopier i året og stadig flere av disse cystoscopiene støttes av Photocurs produkt Cysview. Med andre ord, et enormt marked å vokse i.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 22:49 3360

Få "ekspertene" rett i det de spå som US inntekter for 2020 på mellom 16 - 18 mill dollar og Schneider benytter anledningen å nedjustere den flere år aktuelle guiding til dette nivå, så går ikke kursen opp på det uansett hvor den måtte være. Det føler jeg meg ganske sikkert på.
Alle må tross alt ha i minne at selskapets guiding var basert på kun regide skope. Nå er det noen få fleksi vidunder i bildet, men nedjustering av den aktuelle kursmål vil tvinge seg fram før eller siden. Den så langt presenterte årlige vekst holder rett og slett ikke mål.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Oregon
15.01.2020 kl 22:54 3348

En liten refleksjon fra meg:

Mange på disse PHO trådene er «stormforelsket» i PHO aksjen. Man blir ofte litt blind når man forelsker seg (også i et selskap) og det har jeg lært meg etter mange år i aksjemarkedet at det er litt farlig å forelske seg i en aksje. Merker nok at flere her inne har falt ( pladask) for aksjen og blir fort hånende og småaggresive når noen omtaler PHO på en måte dere ikke liker og da ser man jo heller ingen negative sider. Og det er mulig det er rett, «PHO dama» er knallvakker, har alt som skal til osv. ❤️)

Etter at jeg hadde vært på DNB Healthcare konferansen nå i desember skrev jeg følgende gjengitt under. For det jeg skrev der ble jeg anmeldt ( av moneymachine; flere andre kom med trusler osv.). Nå har jeg ikke aksjer i PHO lenger så derfor henger jeg ikke her inne lenger, men titter innom og synes det er spennende og følge med. Jeg har mange tanker om PHO og ser at haussegjengen også har fått litt å tenke på etter at kursen har vist en fallende tendens den siste tiden.

Oregon
12.12.2019 kl 21:51

«Schneider ble i dag spurt om USA guidingen ( 20- 25 mill. USD ) i 2020 på DNB Healthcare. Til å være den « amerikaneren» han på mange måter har utgitt seg for å være så virket det allikevel ikke som det var helt realistisk, men kanskje mulig. Men han har ikke selv satt opp denne guidingen og det er jo riktig; det ble utformet lenge før Schneider begynte.
En annen sak han nevnte er at det går med såpass mye ressurser til oppfølging av de som skal bruke/ bruker scoopene at direkte salgsvirksomhet av nye enheter ikke får den prioritet som ønskelig.«
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 23:03 3322

Feil, har ikke hevdet du er misunnelig, men at du kan virke bitter og rabiat har jeg skrevet. Synes du har en patetisk oppførsel for de som er det minste kritiske til selskapet. Jeg vil ha alle kort på bordene og ikke skjønnmaling av fakta.

Ja, jeg solgte høyt etter nytt skuffende kursmål, og det viste seg å være klokt.

Du roper ALT er bra, mens kursen går ned 30%, så hvem burde man egentlig hørt på? Har du tenkt på at folk leser her inne og kanskje lyttet til hausingen din og nå sitter på store tap?

Jeg takket forøvrig Fokus etter den eventyrlige oppgangen fra 35 til 100, fordi han gjorde meg oppmerksom på pho, men han hadde i det minste vett nok til å underbygge fakta om selskapet og drev ikke med spydigheter og fornærmelser i tide og utide til alle som var uenige (selv om han har vært slem gutt senere:).

Lærdommen bør bli, tenk litt før du skiver og ikke bare bus ut og hauss i vei når kursen hadde en klar retning, nedover. Og gikk minst lytt til andre og opptre saklig. Egentlig burde det være helt unødvendig med slik barneoppdragelse, men i ditt tilfelle så er det helt nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 23:09 3304

Bra innlegg: Tiltredes.
PS: Var også på samme konferanse.

Det blir spennende å se hva den nye guidingen blir.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 23:14 3292

Få du HrDuck rett i ditt 2023 regnestykket som tilsier 2,8 prosent av totalmarkedet i USA, så må det gode gamle ordtak som gjelder for Biotec selskaper som da heter: ttt (ting tar tid) for Photocure sitt vedkommende forandres til ttet (ting tar evigheter tid). Hvordan noen av dagens investorer, muligens Hansen reagerer på det er ikke godt å si, men det er ikke det som Schneider forespeilte i diverse opptreden etter han entrer Photocure scenen.
At det desidert beste produkt innenfor blærekreft markedet ca 2/3 år etter markedsinnføring har litt over et prosent markedsandel og noen nye PHO aksjonærer snakker om skarve 3 prosent om 4 år, er ikke bare utrolig det er også fullstendig uakseptabel. Klarer Schneider ikke mye bedre enn som så, så er han ikke verdt halve prisen av det han tydeligvis koster.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 23:29 3256

Re stinke, om det er viktig for deg så beklager jeg at jeg sa du brukte ordet misunnelig og ikke bitter som nå påpeker. Ser ikke helt at det endrer betydningen, men rett skal være rett. Fortsatt ser jeg ingen troverdig forklaring fra deg angående det jeg synes ser ut som backtrading, men vi kan gjerne la det ligge for min del.

Fortsatt venter jeg på innspill om hvor jeg finner de fem/seks spørsmålene du hevdet å ha stilt meg og som iflg deg var uforskammet av meg å ikke svare på. Jeg kan rett og slett ikke finne (og jeg har prøvd å lese grundig gjennom dine innlegg). Det er altså ikke av vond vilje og jeg mener ikke være uforskammet. Når du viser meg hvor de finnes så vil jeg prøve å svare etter beste evne.

Så til det med at haussing kan gi folk tap.... For det første er vel dette noe som går to veier. Om lesere her blir ivrige etter å kjøpe eller blir nervøse og selger er vel samme risiko for tap (kursfall som gir tap ved kjøp/ gevinst ved short eller kursoppgang som gir tapt fremtidig gevinst/ tap ved short).
Uansett så har jeg presentert mitt syn på utsikter som svært mange andre også har gjort (også du stinke). Du ba for litt siden om at vi skulle holde oss til saken og ikke bli personlige.... Da var jo ikke akkurat ditt innlegg innafor nå.

Men du må gjerne vise til hva jeg har gjort av haussing som du oppfatter som ikke greit.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.01.2020 kl 23:30 3260

Onuk
Hvordan vet du at guidingen for 2020 må justeres ned? Sitter du på innsiden av selskapet og samtidig er synsk, slik at du ser ledelsen i PHO ennå ikke har sett? DS og CFO har begge stått ved at guidingen for 2020 vil bli innfridd. En del av dere har tydeligvis ingen tro på det og mener at det må utplasseres langt flere scope enn hva som er praktisk mulig i 2020.

Men hvorfor må det utplasseres så veldig mange flere scope? Ikke glem at det allerede PR Q3 19 var utplassert 211 scope, hvorav 184 var rigide scope. I løpet av Q4 vill det komme ytterligere 20 scope på plass. Det vil si at vi går inn i 2020 med ca 230 operative scope. Men ut fra beregninger, som må sies å være svært usikre, så blir ikke mer enn ca 10-15% av kapasiteten av disse utplasserte scopene benyttet. Det vil si at der ligger en betydelig ubemyttet kapasitet i allerede utplasserte scope. En utfordring det jobbes med. I tillegg må vi forvente at det gjennom inneværende år blir utplassert ytterligere 100+/- nye scope. Og selv om kun de scopene som utplasseres første halvår vil bidra til økt bruk, så vil vi da snakke om anslagsvis 280 scope.

Det er lov å være skeptiske til hva ledelsen vil evne å utrette, men jeg velger å tro på at selskapet innfrir guidingen, uten at jeg kan være sikker på at det skjer. Men ledelsen har vært klinkende klare på at det skal de klare. Og ledelsen er vel dem som har best innsikt i hva som skjer og således best forutsetning for å uttale seg om guidingen vil bli innfridd. Men dersom det skal skje må veksten være særdeles sterk, men det er ingen umulighet med det antall scope som allerede er utplassert og som vil bli utplassert i år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.01.2020 kl 23:32 3251

les hele innlegget mitt onuk. 2,8% var basert på farten selskapet har hatt siste par år. Det illustrerer hvor lite som prises inn i dagens kurs. Men dersom du har forslag til aksjer som du helt sikkert kan si vil gi mer enn en tredobling de neste tre år så er nok både jeg og andre interessert i høre.

Og la meg minne om at siden du tydeligvis tar deler av regnestykket mitt for "face value" så innebærer altså det som du kaller svært dårlig utvikling noe som ville forsvare en kursoppgang på ca 150%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Hayen
15.01.2020 kl 23:38 3237

Du skriver følgende:

"Schneider ble i dag spurt om USA guidingen ( 20- 25 mill. USD ) i 2020 på DNB Healthcare. Til å være den « amerikaneren» han på mange måter har utgitt seg for å være så virket det allikevel ikke som det var helt realistisk, men kanskje mulig. Men han har ikke selv satt opp denne guidingen og det er jo riktig; det ble utformet lenge før Schneider begynte.
En annen sak han nevnte er at det går med såpass mye ressurser til oppfølging av de som skal bruke/ bruker scoopene at direkte salgsvirksomhet av nye enheter ikke får den prioritet som ønskelig.«

Erik Dahls kommentar til dette var i desember følgende:

"
Kommentar vedr guiding virker som ren spekulasjon fra forfatter.

Den andre kommentaren om prioritet er bare halve storyen. Dan fortalte at for å unngå dette så deler vi være selgere i «hunters & farmers». Hunters går etter nye kunder, mens farmers følger opp eksisterende kunder og sørger for utvidet bruk hos disse. Dette innebærer for eksempel at de kan guide og hjelpe i operasjonsrommet."
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
bravi
15.01.2020 kl 23:40 3229

Ja onuk, det er dessverre en risiko for at markedet kan bli skuffet ved Q4, da har DS sin økte satsning pågått såpass lenge at vi må se resultater, får vi ikke det må styret med de 2 nye medlemme ta noen grep. For alt vi vet kan det samme salget ha vært oppnådd med helt andre kostnader. Merk at den prosentvise veksten var omtrent like stor før DS kom inn i bildet som etter. Det er få muligheter for noe SOC med det tempoet vi har sett hittil. Dette caset kan bli brukbart uansett men da må utgiftene i Us komme ned, tviler på at det går ut over hverken salg av Cysview eller utplassering av skop, men det vil vises på resultatet. I tillegg har vi Cevira som kan komme med positive overraskelser. Ingenting er verre enn evighets case som ikke greier å tjene kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.01.2020 kl 23:48 3213

Stinke
Dersom du ikke har hår nok på brystet til å stå for egne valg i aksjemarkedet så foreslår jeg at du finner deg en annen sandkasse å leke i. Enhver som velger å gå inn i aksjemarkedet med sine surt opptjente sparepenger må, jeg gjentar må skjønne at det er risiko i enhver investering i aksjemarkedet. Uten en slik forståelse, så bør man beholde pengen i sik lokale sparebank og nyte sikkerheten banken kan gi.

Men når man først velger å satse på aksjer, så må man ha det klinkende klart for seg hvilke risikoprofil man ønsker på sin investering. Her finnes aksjer som er rimelig sikre (og kjedelige) og aksjer der risikoen er langt høyere og der ting svinger voldsomt. Etter min mening er ikke PHO av de verste. Det er ingen her på FA forum som kjenner til anonyme aktørers økonomi og hvilke risiko de kan ta med pengene de bruker i aksjemarkedet. Det må vi kunne forvente den enkelte har full kontroll på selv. Hvis ikke er vedkommende uansvarlig og burde aldri vært i aksjemarkedet.

Men når du først har valgt å gå inn i markedet, så bør dine investeringer være basert på kunnskap du har tilegnet deg fra diverse kilder. Og i den forbindelse må du vite at enhver skribent på FA forum skriver objektivt og de fleste har en agenda. Er du positiv til en aksje så er det et uttryk for den tro du selv har opparbeidet deg om aksjen. Men at en er positiv til en aksje vil nødvendigvis ikke si at kursen ikke kan gå ned. Man vet jo ikke hvilke erfaring og kompetanse skribenten har ommselskapet han investerer i. Mitt råd har alltid vært at du IKKE ensidig skal basere dine investeringer på det du leser på FA forum. Og gjør du det, da er du en fare for deg selv. Og du bør ikke komme sutrende tilbake dersom dine investeringer går åt skogen. Slike mammadalt-egenskaper trenger vi ikke på dette forumet.

The bottom line er; i aksjemarkedet er du din egenskap lykkes smed og du er ene og alene fullt og helt ansvarlig for hvilke grep du gjør. Spiller du familiens økonomi falitt, så kan du ikke komme å skylde på at noen på FA forum var positive til et selskap. Kan hadde vedkommende var positiv for å få solgt sine aksjer? Eller en annen er negativ for å få komme seg inn i et selskap som han ser en stor oppside i? Før du satser pengen dine på et selskap noen anbefaler her på GA forum, så skal du gjøre dine egne vurderinger gjennom å sette deg inn i selskapet. For dersom du kun benytter utspill på FA forum som grunnlag, så er du garantert å gå på en blemme før eller siden.

Det er mange dyktige skribenter her på forumet. Men selv de dyktige er subjektive i sine vurderinger og de kjenner ikke til din økonomi. Pengene dine er det du og kun du som har ansvar for.

God natt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2020 kl 23:56 3198

Hei igjen LM, jeg er ikke synsk såvidt jeg vet, sitter heller ikke på innsiden av Photocure. DS og Dahl har så langt stått ved 2020 guidingen, helt korrekt. Men ved neste presentasjon har vi kommet så langt inn i 2020 at jeg tror/frykter/mener at Schneider benytter anledningen til å "korrigere" den til noe han mener er realistisk. Hvis han ikke snart tar stilling til det, så lurer jeg for min del på hva slags CEO han egentlig er? Han kan da ikke være ansvarlig for å presentere en omsetning som han ikke klarer å holde, kan han det? Dagens aktuelle veksttall holder ikke mål, 50 prosent vekst på årsbasis hit eller dit, det holder ikke å nå guidingen. Ikke den opprinnelige, kun basert på regide skope. Og glem Cevira jokeren, hvis det er en da.

Utplassere flere skope er overhodet IKKE noe vits, hvis ikke brukshyppigheten økes betraktelig. Det er rett og slett for dyrt å utplassere nye skopes, som nesten ikke brukes. Få opp farten på de som eksisterer, si opp halvparten av selgerne som ikke selger noe nevneverdig uansett og la folk som ønsker den beste behandling reise ditt hvor dem kan få den. Som i Norge forøvrig........
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 00:22 3165

Kanskje DS oppdaterer guidingen, og legger seg på det nivået LM argumenterte sterkt for at han burde.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 00:29 3152

Spørsmålene var i plenium. Jeg svarte stort sett deg og Hayen i samme innlegg. Og jeg skrev da også dere. Trodde det var ganske enkelt å forstå.

London, komplett enig i hele innlegget ditt, så forstod ikke helt at den var adressert til meg.
Men du merket deg kanskje min kritikk at den ekstreme hasuingen til enkelte her inne når alle piler pekte ned. Klart alle får stå for egne handlinger, men man kan i det minste være redelig å fortelle fakta, og det er ikke nødvendigvis så rosenrødt som det males av enkelte her inne. Jeg listet opp fem helt åpenbare grunner til kursfallet. Slike faktaopplysninger var ikke populært, men de fleste forstår nok at disse punktene er vesentlige for kursen.
Husk at det også er en del rookies her inne.
Jeg er ikke noe i mot positivitet (haussing) så lenge det underbygges med fakta, men når alt butter i mot og kursen stuper over uker, så er det kanskje på tide å spørre seg hvorfor dette skjer.

Duck: jeg tror ikke du er mottakelig for saklig info, defor velger jeg å unnlate å svare deg på samme spørsmål om og om igjen.

Tror det fleste dog er trøtte av den gneldringen til enkelte her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 00:36 3140

"Utplassere flere skope er overhodet IKKE noe vits, hvis ikke brukshyppigheten økes betraktelig".
Dette har jeg forsøkt å kommentere også, men det er vist som å banne i kjerka.

God natt, folkens, Stå opp med riktig bein ut av sengen i morgen tidlig, så blir alt mye bedre. Så får vi håpe på en blå dag for alle biotekselkapene i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 01:03 3123

Stinke

I går kl 20:39
447

"Tror jeg hadde en fem - seks spørsmål til deg også eller flere. Du har ikke svart på en av de.
Også må du lære deg folkeskikk og svare på sak, altså saklig i stedet for gjentatte personangrep. Du opptrer som svært useriøs, og nesten febrilsk. Kanskje du heller skal lette på aksjene dine enn å sitte med høyspente nerver og angripe folk her inne.

Til ditt spørsmål: Dette er jo forøvrig helt uvesentlig hva du måtte ha sagt, men jeg svarte at du hadde kommentert Volberg og henviste til det spesifikke innlegget. At du mener jeg har ment at du har kommentert inngangen til Voldberg som noe positivt er feil. Jeg har sagt at det ble skrevet om her på Pho-trådene som noe positivt. At du tar forumet her som "deg" som person sier vel litt om oppfattelsen av deg selv.

Ja, nå ble jeg også usaklig, men av den grunn at nå må du faktisk skjerpe seg. Dette er da et diskusjonsforum om selskapet og ikke personer. For et barnehagenivå du velger å legge deg på - slik at alle kan se det til spott og spe.

I rest my case. "


Stemmer vel ikke helt påstanden at du hadde stilt spørsmål til flere (ordet du brukte var "du" og ikke "dere" som du nå hevder). Men om du trekker det tilbake så kan vi legge saken død for min del.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Computum
16.01.2020 kl 01:05 3115

Har skummet gjennom denne tråden nå sent i kveld. Jeg imponeres over de som spanderer så mye tid og argumenter på det megetsigende nicket "Stinke".
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
bravi
16.01.2020 kl 01:09 3110

Tenkte litt tilbake i tid helt fra høsten 2018 og fremover. Da var oppfatningen her på forumet at guidingen på 20-25 mill måtte økes, den var alt for lav. Mange regnet med at DS oppjusterte denne allerede på Q4-18, det ble det ikke noe av, i stedet kom det store utgiftsøkninger med mange nye selgere og uttalelse om kanskje overskudd i 2020 og at alt tar sånn tid og at dette er så vanskelige greier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 01:09 3105

Du kan så si computum, men det er lett å bli fascinert når man får sånne kommentarer som at "det har jeg ikke skrevet" når det bare er scrolle et par sider og så se at, jo nettopp det ble skrevet. Skal vi liksom bli lurt av sånt? Jaja, det får være som det er.

God natt
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Fevang
16.01.2020 kl 01:36 3090

Ser du skriver: "uttalelse om kanskje overskudd i 2020".

Og samtidig har vel de stått ved guiding. Kalles selvmotsigende - eller er det bare en helgardering??
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
kreinh
16.01.2020 kl 03:22 3052

Tippetråden til OK viser at nesten alle tipper høyere aksjekurs ut året enn dagens kurs. Vi gjør alle opp våre meninger/beregninger etter grundig gjennomgang av selskapet og de fleste er optimistiske om fremtiden til Photocure. Denne optimismen vil/må etterhvert gi utslag i aksjekursen.
Forrige tippetråd for 2019 var også optimistisk og fasit ble en oppgang på 72.44% ytd (altså 15.01.2019-15.01.2020).
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 04:27 3022

Ja vi vet jo att HrDunk har søkt hjelp, og fått hjelp. Men det hjalp tydligtvis ikke, han er fortfarende lykkeligt omedveten om hvordan man oppfør seg. Og blir sint og aggressiv om man ikke er ening i alt han påstår. Han har vanskeligt med att skille på fakta og drømmer. Og lager fremtids senarier og kommende inntekter, som han argumenterer før med sine enorme kunnskaper. Og att han anser seg selv komplett overlegen de fleste her, har han jo gitt klart uttrykk før.

Men att tippa en inntekt på 16 mil usd i usa 2020 er jo en katastrofe, det dekker ikke 2019 kostnader ens en gang. PHO klarte en markedsvekst på 0,2 %, og Dunken spår att den veksten skall 10 dobble seg til 2023. Men veksten han spår i år er bare 0,25 % til av markedet. Men nær man er mest opptatt av att kritisere person, så er det ikke alltid like lett att holde orden på tall og fakta. Og man kan jo ikke låte bli att bli imponert av Schneider, som påstår att hans selgere er opptatt med att pleie kundeførholdet. De har jo visserligen all verdens tid, før selger gjør de ikke. Men vi vet att amerikanske urologer har mye att gjøre, og bruker tiden sin på att tjene penger ikke snakke med inkompetente selgere..

Så att noen kan påstå att selgerne bruker tiden sin på urologer, må man nesten vare geni før att hevde som herr DUNK. Eller verdensledere i bortforklaringer som Schneider eller LM før att komme frem til det. Og det er jo fantastiskt att de klart selge 211 scope på 7 år, og bare tape 300 mil. Og det er jo tvilsomt om cysview bidrar på pluss siden i år også.
Men gudskjelov så har vi cevira som antaglingen gjør att kursen ikke er på 50 tallet nu, og de bidrar med 36 mil nu i Q4. Og antagligen enda mer innen Q1 resultat
blir presentert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 05:22 3012

Man syns jo det er litt merkelig nær noen argumenterer før att de behøver 18 mån før att bestemme seg. Om de skall investere 100.000 usd i ett scope som er til pasientens beste nær man leser sånt her.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/01/15/7489061/helsegigant-slo-egne-forventninger-aksjen-stiger.
Nei pengerne finns, men viljen att investere i noe som minker inntekterne er ikke til stede.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Hayen
16.01.2020 kl 07:17 2962

"Forrige tippetråd for 2019 var også optimistisk"

Ja, det er korrekt.
Og grunnlaget for de flestes tips var nok at guidingen ville øke en god del.
Selskapet hadde selv over tid signalisert at den ville bli oppjustert.
Så skal man gi kred til Schneider som kommer inn og holder den på samme nivå. Vi ser nå at det var fornuftig
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 09:03 2848

16 mill og likevel underpriset pafo.... Ellers hatten av for deg, etter det innlegget er det overhodet ikke tvil om at du er forumets soleklart mest usaklige og usympatiske deltager.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 09:20 2805

Dudck:

Som du ror deg avgårde. Du gjør jo alt for å ikke diskutere sak, ikke det minste rart at kursen synker hvis mange baserer seg på dine intetsigende innlegg.

Les denne igjen (se under)så ser du at den er adressert til deg og Hayen, det står da også beviselig dere i innlegget.
Men igjen du forsøker å henge deg opp i bagateller i stedet for sak. God bedring.

Pafo, må bare si du har en stayerevne når du klarer å diskutere med sånne som mer og mer ligner på et nettroll.

PS, du får scrolle deg til innlegget selv, så får du fakta i saken, At folk ljuger liker jeg dog ikke. .
Stinke
I går kl 20:19
556
HrDuck skrev
1. Ref Voldberg som først kjøpte og så solge. Jeg kommenterte kun din påstand om at hans salg var ne..


Som sagt, i rest my case - bruker ikke tiden på lystløgnere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 09:30 2783

re Stinke

Hva du hele tatt mener med ditt siste innlegg skjønner heller ikke jeg. Fakta fra i går står likevel fast:

- Du hevdet i går at du hadde solgt mesteparten på høye 90-tallet etter Norne
- 8.12.19 skrev du et innlegg som helt klart viser at du ikke hadde solgt. Kursen var aldri på høye 90-tallet 8.12 eller senere.
- Du hevdet i går at du hadde stilt meg 5/6 spørsmål som jeg ikke hadde svart på og hevdet at jeg var uforskammet.
- Du hevdet så at du ikke hadde stilt meg spørsmål.

Jeg blir litt forvirret av folk som lyver direkte til alle her og så på tross av skriftlige bevis som alle kan lese etterpå hevder at de ikke lyver. Tror du at folk er for late til å lese gjennom og se at du lyver?.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
bravi
16.01.2020 kl 09:36 2759

Fevang, jeg vet ikke, men det er endel usikkerheter her. Guidingen 20-25 mill. har stått lenge. Nå har consensus på forumet kommet til 16-18 mill. Samtidig uttalte DS og Dahl ved Q3 at de var on-track. On-track til hva?
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 09:40 2753

Forstod du ikke innlegget, hehe, du er en liten røver du. Vel det beviser at jeg svarte spesifikt deg og stilte dere sprøsmål. I stedet fortsetter du med ljuging og personangrep.
Du er jo et makeløst nettroll, jeg tok deg akkurat i løgn så kommer du med nye personanklager og mere løgn. Dette beviser jo at du ikke takler faktaopplysninger og vrir deg unna til nye personanklager. Jeg har tilbakevist alle løgnene dine mer enn én gang tidligere, men må si meg overrasket hvor lite voksen du er.

Jeg tipper ditt neste innlegg også vil omhandle meg og ikke pho, noe jeg tror ikke leserne her inne er tjent med.
Til din orientering, her er punktene som innlegget mitt dreier seg om men som ikke du takler å lese for da går du bananas.

1) Storinvestor selger
2) Norne/Edison har lave kursmål(dette startet kursraset)
3) Lite registrerte scop i dette kvartalet
4) De som kan TA sier null støtte før 60.-
5) laber bruksfrekvens

Dette er de kortsiktige fakta mange av aksjonærene nå må forholde seg til.


Se bare hvordan du svarer andre her inne, at du ikke skjemmes:
" Ellers hatten av for deg, etter det innlegget er det overhodet ikke tvil om at du er forumets soleklart mest usaklige og usympatiske deltager".
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 09:46 2734

Det forandrer ikke at du kommet med flere løgner på tråden her stinke. Som du ser i mitt forrige innlegg har jeg listet opp punktene det gjelder.
Du har unnlatt å kommentere de. Kan fint bare legge den død om du ikke vil snakke om hva fakta er.

Om du likevel ikke forstår, i går kveld hevdet du:

"Spørsmålene var i plenium. Jeg svarte stort sett deg og Hayen i samme innlegg. Og jeg skrev da også dere. Trodde det var ganske enkelt å forstå. "

tidligere på dagen sa du: "Tror jeg hadde en fem - seks spørsmål til deg også eller flere. Du har ikke svart på en av de.
Også må du lære deg folkeskikk og svare på sak"

Jeg fatter ikke hvorfor du gidder å benekte noe som du selv skriftlig bekrefter og beviser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 09:52 2717

Jeg har da svart - dette er oppdiktet løgn og har tilbakevist det tidligere.
Der fikk jeg rett igjen. Du er bare ute etter å trolling - ynkelig figur.

God bedring.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 09:55 2667

Oppdiktet? Mener du at jeg har hacket kontoen og skrevet det for deg? Helt utrolig Stinke.
EmmieSi
16.01.2020 kl 09:56 2666

Bravi og pafo.

Dere hevder dere er eiere av aksjen. Dette er jo fullstendig galskap. Dere har vært negative til aksjen fra den lå på 30-40 tallet, og vært de mest ivrige skribentene her inne. Dere kaller de positive for "menigheten" men sannheten er jo at den nye menigheten her inne er en klype med baissere som desperat prøver å snakke til seg billige aksjer.

Hvorfor solgte dere ikke på 100kr? 90? eller 80 for den saks skyld? Du hadde vel 3-4 gangern Bravi i forhold din ingang?

Mange folk er sjuke i huet og gjør mye rart i aksjemarkedet, men det er vel ingen med vettet i behold som klarer å la seg påvirke av deres skriblerier her inne. i så tilfelle er jeg forundret over at dem evner å ta på seg sokkene om morran.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 10:05 2641

Stakkars mann, Forstår du ikke at du driter deg ut.

Jeg skal for siste gang svare deg igjen, selv om du ikke fortjener deg og fordi dette er både er usaklig og nettrolling.

- Ja, jeg solgte ut brorparten av Pho med en gang det nye kursmålet kom.
- Hvor står det at jeg ikke hadde solgt tidligere. Dette er mere løgn fra din side. Jeg gevinstsikret til og med på 70-tallet på vei oppover.
- At du er uforskammet kan alle lese, og at jeg forsøkte å få deg tilbake til teamet som er Pho og ikke meg, det vet jo alle her inne nå.
- Hæ

Her er altså svarene igjen på dine usakligheter som ikke omhandler Pho, kanskje daa på tide å komme tilbake til temaet som er Pho)og ikke fortsette med utstrakt løgn.

Kverulant.
Redigert 16.01.2020 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 10:10 2628

Jeg har sagt mitt og står på det, du står på ditt. Vi får la forumet dømme.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 10:10 2623

Her finnes åpenbart mange skribenter som er kombinasjon av å være tjukke i huet, kroniske kverulanter av en annen verden, folk med personlighetsforstyrrelser og som ikke skjønner sitt eget beste.
Kan dere ikke få fred i sjela og tenke på noe positiv? Som f. eks. at det er fint vær ute og at det finnes en drøm om at PHO ikke bare er, men skal bli en god investering.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 10:17 2601

Ja eg er jo van, nær folk går tom før fakta og argumenter. Så angriper de alltid meg som person. Og Dunken som er hevet litt over oss andre, blir jo krakilsk. Nær vi ens kan tenke oss att ifragesette hans enorme kunnskaper. Man trur jo att sånn kapasitet, skall førklare hvordan de skall få solgt scope før oss vanlige uten att bruke en formue på det men ikke. De fleste førstår att man skall tjene penger, ikke bruke dem. Og att de da blir sint nær man prøver førklare for dem att man må begynne i en ende er jo oførståligt.

Det er jo lustigt att nær kursen var rundt 100 så uduglig forklare våre eksperter norne og edison, men de er mer optimister og spår jo att PHO skall klare guiding. Men ikke ett ord fra dem, nær ett null som Dunken spår 16 mil usd i inntekt i år. Men som sagt eg som alltid er optimist uansett, setter min lit til Cevira. Da man lært lit vad som er enkelt att få på markedet, og leger etterspør.
bravi
16.01.2020 kl 10:18 2595

EmmiSi, er ikke negativ til aksjen i hele tatt, er skuffet over at ikke mere av potensialet blir tatt ut og vises i kursen. Hva slags inngang i aksjen den enkelte har er uinterresant i den sammenhengen. Alle som har sittet en stund i dette papiret kan man si har i dag et urealisert tap på differansen mellom 102 og ned til 75.
Computum
16.01.2020 kl 10:21 2587

Mange lesverdige skribenter har forlatt forumet. Sist ut var Andy. Det er synd at noen få skal få ødelegge. Det burde være en vennlig tone og ærlige meninger som luftes og diskuteres her. Det er det dessverre ikke. Det taper vi alle på.
HrDuck
16.01.2020 kl 10:21 2585

Fortsatt billig med 16 mill pafo. Utover det så viser både dette og innleggene fra i natt din mangel på saklighet pafo.

Du har ikke kommet med noe nytt så lenge jeg har lest her så setter deg nå i fryseboksen.