Avance i 100 rev 2


På tide med en ny revisjon.Kom gjerne med deres «tanker»og innspill om veien videre for dette fantastiske selskapet

I stigende trender er det normalt at selskaper faller på lavt volum👍🏻Litt mer interesse og vi fortsetter ferden forbi 60+.Analysen er ikke drivkraften her,det er det de fundamentale ratene som er.
Redigert 14.01.2020 kl 13:45 Du må logge inn for å svare

Så lenge kapitalsterke investorer skal ha avkastning på sine milliardinvesteringer i algoritmeprogram og datamaskiner får vi nok finne oss i at fundamentale rater snart spiller en underordnet rolle! Se bare hva som skjer nå!

Fearnleys uke 3
1.300.000+200.000$/m WEST
Denne uken ble det en fortsettelse av forrige ukes bollfølelse, om enn med færre inventar. Den reduserte frekvensen av transaksjoner har vært en konsekvens av begrenset levering av gods i stedet for en mangel på henvendelser, som har holdt seg relativt produktive. Posisjonslistene ser veldig korte ut, og noen aktører som kom ut i markedet denne uken for å fikse, klarte ikke å finne skip for å dekke lastene sine. Som et resultat har prisene styrket seg raskt, og eierne leter nå etter rundt 130 Houston / Chiba, avhengig av hvor lekene i 2. februar ligger. Dette har også blitt hjulpet av sammensetningen av den tilgjengelige tonnasjen, og hovedparten av den er kontrollert av de viktigste redere.

Fremover er det vanskelig å finne grunner til at markedet ikke vil forbli sterkt. To mulige fartshumper kan imidlertid være en tilstrømning av tradert eid tonnasje ettersom høyere rater gir mer incentiv til relet og et svekkende bilde på produktsiden; netbacks har allerede kommet av et betydelig beløp siden høydepunktene sett i løpet av de første dagene av 2020. Ellers er alt annet likt, gods ser utrolig sterkt ut når vi nærmer oss den viktigste tåkesesongen i den amerikanske gulfen - noe som kan gjøre markedet til et perfekt storm.

ØST
Østen viste også tegn til økende styrke denne uken, da prisene tok en sving oppover mot 70 Ras Tanura / Chiba. Noen få kandidater som hadde vært åpne i rask tid og ble antatt å være 'billigere' alternativer, er nå faste (til høye priser i forhold til hvor Østersjøen har trykket) eller flyttet vestover, og handelsmannsrelets er begrenset. Saudi-aksepteringer kommer i morgen, og det vil være interessant å se hva dette betyr for godstransport fremover; selv om det antas at det vil være nedskjæringer og forsinkelser gitt situasjonen med andre leverandører i Midtøsten den siste tiden.

Jeg har ikke registrert noen informasjon rundt Sungas sin styrerepresentasjon i Avance fremover, men regner som sikkert at de mister den plassen etter det ‘ødeleggende’ nedsalget nylig. Synspunkter?

Fearnleys uke 4: 1.300.000.
Det er fare for at ratene går bananas
Gass

Charte
ØST
I øst denne uken ble noen få spillere møtt med forholdsendringer og forsinkelser av last når de mottok saudiske aksept. Dette har imidlertid ikke hindret fraktrater å øke raskt; allerede Østersjøen har styrket noen $ 7 pmt relativt til slutten av forrige uke, og det har vært flere inventar rundt $ 80pmt Ras Tanura / Chiba. Det kan fremdeles være en vei å gå, ettersom etterslepet mellom skip mot vest og den resulterende påvirkningen på gods blir tydelig i øst. Kanskje en mulig bremse på prisene kan være gjeninntreden av skip som har blitt drydocked tilbake til markedet. Ellers ser posisjonslister generelt på kortsiden, og vi forventer at rentene vil forbli sterke på kort sikt.
WEST
Denne uken var det en viss fortsettelse av hastigheten som ble sett i løpet av de to siste ukene, og prisene styrket seg i Vesten. Fiksingen har hatt en tendens til å finne sted på rundt 130-135 dollar Houston / Chiba via Panama, og med så sterke nivåer har noen handelsmenn begynt å vinkle skipene sine vest for å gjenopprette og dra nytte av disse prisene. Når det er sagt, har øst styrket seg raskt, og dette har erodert noe av den vestlige premien vi har sett den siste tiden. I skrivende stund sitter den på omtrent $ 15 pmt.
Det er et anstendig antall grunner til å tro at styrken i det vestlige markedet vil holde ut. Det ryktes at det allerede har vært en inventar i begynnelsen av det andre tiåret mars - rundt 50 dager i forveien. Hvis det er sant, vil dette innebære at spillerne allerede er opptatt av ikke å bli fanget i tilfelle en annen fiasko. På produktsiden forblir netbacks betydelig og langt over kanselleringsnivåene. Følgelig er fraktrater på disse nivåene fremdeles ikke en vesentlig nok del av ligningen til å drepe avtaler og motvirke løfting. Endelig rapporterer noen terminaler om ganske små forsinkelser på grunn av tåke, men dette kan raskt eskalere - en å følge med!
Redigert 22.01.2020 kl 21:32 Du må logge inn for å svare

Er vel ikke farlig om ratene går bananas?