Avance i 100 rev 2

AVANCE 14.01.2020 kl 13:42 11039

På tide med en ny revisjon.Kom gjerne med deres «tanker»og innspill om veien videre for dette fantastiske selskapet
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare
14.01.2020 kl 13:44 7334

I stigende trender er det normalt at selskaper faller på lavt volum👍🏻Litt mer interesse og vi fortsetter ferden forbi 60+.Analysen er ikke drivkraften her,det er det de fundamentale ratene som er.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01 Du må logge inn for å svare

Så lenge kapitalsterke investorer skal ha avkastning på sine milliardinvesteringer i algoritmeprogram og datamaskiner får vi nok finne oss i at fundamentale rater snart spiller en underordnet rolle! Se bare hva som skjer nå!
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
14.01.2020 kl 16:26 7351

😂
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
16.01.2020 kl 00:11 7133

Fearnleys uke 3
1.300.000+200.000$/m WEST
Denne uken ble det en fortsettelse av forrige ukes bollfølelse, om enn med færre inventar. Den reduserte frekvensen av transaksjoner har vært en konsekvens av begrenset levering av gods i stedet for en mangel på henvendelser, som har holdt seg relativt produktive. Posisjonslistene ser veldig korte ut, og noen aktører som kom ut i markedet denne uken for å fikse, klarte ikke å finne skip for å dekke lastene sine. Som et resultat har prisene styrket seg raskt, og eierne leter nå etter rundt 130 Houston / Chiba, avhengig av hvor lekene i 2. februar ligger. Dette har også blitt hjulpet av sammensetningen av den tilgjengelige tonnasjen, og hovedparten av den er kontrollert av de viktigste redere.

Fremover er det vanskelig å finne grunner til at markedet ikke vil forbli sterkt. To mulige fartshumper kan imidlertid være en tilstrømning av tradert eid tonnasje ettersom høyere rater gir mer incentiv til relet og et svekkende bilde på produktsiden; netbacks har allerede kommet av et betydelig beløp siden høydepunktene sett i løpet av de første dagene av 2020. Ellers er alt annet likt, gods ser utrolig sterkt ut når vi nærmer oss den viktigste tåkesesongen i den amerikanske gulfen - noe som kan gjøre markedet til et perfekt storm.

ØST
Østen viste også tegn til økende styrke denne uken, da prisene tok en sving oppover mot 70 Ras Tanura / Chiba. Noen få kandidater som hadde vært åpne i rask tid og ble antatt å være 'billigere' alternativer, er nå faste (til høye priser i forhold til hvor Østersjøen har trykket) eller flyttet vestover, og handelsmannsrelets er begrenset. Saudi-aksepteringer kommer i morgen, og det vil være interessant å se hva dette betyr for godstransport fremover; selv om det antas at det vil være nedskjæringer og forsinkelser gitt situasjonen med andre leverandører i Midtøsten den siste tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Jeg har ikke registrert noen informasjon rundt Sungas sin styrerepresentasjon i Avance fremover, men regner som sikkert at de mister den plassen etter det ‘ødeleggende’ nedsalget nylig. Synspunkter?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
22.01.2020 kl 21:31 6643

Fearnleys uke 4: 1.300.000.
Det er fare for at ratene går bananas
Gass

Charte
ØST
I øst denne uken ble noen få spillere møtt med forholdsendringer og forsinkelser av last når de mottok saudiske aksept. Dette har imidlertid ikke hindret fraktrater å øke raskt; allerede Østersjøen har styrket noen $ 7 pmt relativt til slutten av forrige uke, og det har vært flere inventar rundt $ 80pmt Ras Tanura / Chiba. Det kan fremdeles være en vei å gå, ettersom etterslepet mellom skip mot vest og den resulterende påvirkningen på gods blir tydelig i øst. Kanskje en mulig bremse på prisene kan være gjeninntreden av skip som har blitt drydocked tilbake til markedet. Ellers ser posisjonslister generelt på kortsiden, og vi forventer at rentene vil forbli sterke på kort sikt.
WEST
Denne uken var det en viss fortsettelse av hastigheten som ble sett i løpet av de to siste ukene, og prisene styrket seg i Vesten. Fiksingen har hatt en tendens til å finne sted på rundt 130-135 dollar Houston / Chiba via Panama, og med så sterke nivåer har noen handelsmenn begynt å vinkle skipene sine vest for å gjenopprette og dra nytte av disse prisene. Når det er sagt, har øst styrket seg raskt, og dette har erodert noe av den vestlige premien vi har sett den siste tiden. I skrivende stund sitter den på omtrent $ 15 pmt.
Det er et anstendig antall grunner til å tro at styrken i det vestlige markedet vil holde ut. Det ryktes at det allerede har vært en inventar i begynnelsen av det andre tiåret mars - rundt 50 dager i forveien. Hvis det er sant, vil dette innebære at spillerne allerede er opptatt av ikke å bli fanget i tilfelle en annen fiasko. På produktsiden forblir netbacks betydelig og langt over kanselleringsnivåene. Følgelig er fraktrater på disse nivåene fremdeles ikke en vesentlig nok del av ligningen til å drepe avtaler og motvirke løfting. Endelig rapporterer noen terminaler om ganske små forsinkelser på grunn av tåke, men dette kan raskt eskalere - en å følge med!
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Frontman
22.01.2020 kl 22:20 6546

Er vel ikke farlig om ratene går bananas?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
29.01.2020 kl 17:18 6277

Fearnleys uke 5: 1.800.000$/måned
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Hva var de de sist, hvilken retning/tendens?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
CFell
29.01.2020 kl 21:15 6089

Ag/japan
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
05.02.2020 kl 10:56 5845

influensasesongen er over og nå forventer jeg en god stigning før Q4.Gratulerer til alle som hadde baller og kunnskaper nok til å selge seg ut da kursen sank som mest👍🏻Jeg tipper Avance står i 60kr i slutten av februar.Hva tror dere?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Vanskelig å spå, - særlig om fremtiden :)
Influensasesongen (Corona) er vel ikke helt over enda, meg bekjent. Virusets utvikling videre får sikkert mye å si for markedene generelt, og shippingsektoren spesielt, men om det går som forventet, at frykten roer seg, så tror jeg det blir en positiv utvikling i inneværende måned. Før åpning i USA i ettermiddag vil Dorian presentere sitt kvartalsresultat. Resultatet og ikke minst deres guiding vil slå an tonen for hele sektoren den nærmeste tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
05.02.2020 kl 11:21 5778

Blir spennende å se tallene fra Dorian👍🏻
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Via Dorian LPG sin hjemmeside kan vi følge en diskusjon rundt resultatet. Skjer kl. 17:00 norsk tid. "A conference call to discuss the results will be held the same day at 10:00 a.m. ET."
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Men når meldes selve resultatet? Hadde håpt det var rundt kl 15.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
05.02.2020 kl 16:33 5495

Fearnleys uke 6: 1.800.000$/mnd.De har begynt å forhandle om kontaktene for mars måned. De nevner noe om at virus og kinesiske festivaler påvirker ratene noe,men det er bare,mest sannsynlig,kortvarig gruff.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Det ble meldt kl. 06:05 ET i formiddag. Du kan lese om det i flere tråder.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
12.02.2020 kl 16:24 5040

Fearnleys uke 7 er uforandret på 1.800.000$/måned
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Bra. Håper høysesongen kan gjennomføres uten for mye trøbbel.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
12.02.2020 kl 16:54 4924

Det virker som at influensasesongen på børsen er over.Nå er det bare å vente noen uker på det spennende 4.kvartalet,som kan komme med litt av noen overraskelser.Hvem vet,kanskje blir 2020 det året med høyest utbytte i Avances historie.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Spennande!
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Meget spennande!
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
27.02.2020 kl 06:39 4250

Fearnleys uke 9: 1.500.000 $/mmd.Uforandret fra uke 8.
Ingenting er som børsen,for tenk,i dag kommer det en kvartalsrapport som vi kan nilese,diskutere og forhåpentligvis glede oss over👍🏻Om noen timer har vi svarer på hvis,om og men.Lykke til ,Avancere
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
27.02.2020 kl 07:33 4093

0,3$ i utbytte🤗
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Drowsy
27.02.2020 kl 07:41 4055

O,58 i resultat. Over halvparten i utbytte. 😊
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
omans
27.02.2020 kl 08:16 3935

Er 2,82 NOK. Ganske bra det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
27.02.2020 kl 08:18 3895

utnyttelsesgraden var på 100%! Det er sinnsykt bra
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
27.02.2020 kl 08:26 3816

Litt tidlig å si,men Q1 2020 kan bli som dagens resultat.Det som kan forbedre det betraktelig,er om Avance beslutter å betale 100% utbytte av overskuddet for Q1.Uansett,50% er ikke galt,for pengene forsvinner ikke,de blir i selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
27.02.2020 kl 08:45 3735

Klasse, resultatet taler for sig selv. Bliver spændende at høre, hvad selskabet tænker om den nære fremtid. Ledte efter oplysninger vedr dividende ( hvornår man skal man eje dem, udbetalingsdag etc) men kunne ikke finde noget. Har I fundet de oplysninger ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Frontman
27.02.2020 kl 08:49 3697

Eier du ikke aksjer?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Gnesdam
27.02.2020 kl 08:52 3658

Ja, det gør jeg. Men med corona, der hærger, kan 2 - 3 uger være en laaang tidshorisont. Jeg er mest bekymret for, om den rammer det amerikanske fastland i større antal. I givet fald tror jeg, det vil udløse voldsomme fald og så blir alt revet med.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
J.T.
27.02.2020 kl 08:54 3684

Fra kvartalsrapporten:

The previously announced Enterprise terminal expansion is expected to reach fully operation in Q1 2020. Much of the seasonal upswing in domestic demand has been supplied from volumes otherwise exported through the Marcus Hook LPG terminal. With the expected seasonal reduction in domestic demand, normally from March, we expect exports from the Marcus Hook terminal to rebound.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Null
27.02.2020 kl 08:58 3637

Når er EX date for utbytte??
jeg ser ikke det i meldingen på OSE
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Drowsy
27.02.2020 kl 09:03 3598

Ler meg skakk.

Avance åpner flatt for deretter å falle 2-3 prosent! Hahaha
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Snur om 25 min:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Frontman
27.02.2020 kl 09:16 3490

Vet ikke om det er lurt å få panikk! Holder seg fint på en blodrød dag. Mer enn bra nok, så stiger den fint opp mot ex utbytte. Husk at både AVA og BWLPG har falt mye mer enn børs frem til nå. Foreløpig ingen tegn til at markedet for LPG rammes nevneverdig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Ling
27.02.2020 kl 09:26 3419

Da tror jeg at det blir en halv dollar i utbytte i BWLPG i norgen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Utrolige kjøpsmuligheter nå. Her er det mange som ikke kjenner sin besøkelsestid.
Vi snakker om et knallmarket fremover, PE på under 2!
Kjøpte enda 5000 nå til 38,15 :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Frontman
27.02.2020 kl 09:34 3359

I tråd med mine forventninger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Helt utrolig hvordan markedet tar imot gode nyheter.
De har betalt ned 40 millioner dollar i gjeld i løpet av fjoråret.
Eiendeler er økt med 30 millioner dollar og de betaler ut 2,80 kroner i utbytte for Q3.
Herregud at jeg ikke klarte å ligge unna hele veien ned(bare deler av det) dette er tragisk.
Aldri sett en slik mulighet på børsen her kjøpes det så lenge det kommer nye midler. Meglerne anbefaler andre søppelaksjer.
Faen nå trenger jeg feriepengene fort!!!!!!! Jeg tror børsen vil gå på en knekk, men Vi har falt så mye, og med den inntjening vi har så sitter jeg rolig trolig helt frem til 2025. Har folk virkelig lest rapporten ? Virker ikke slik på kursen. Denne sjansen vil du trolig aldri få mer. Det er så billig at jeg er skuffet nå :)
2 av båtene har nå fått scrubber(ligger i Singapore)og de nye 4 vil komme tilbake i løpet av et par måneder.

Kassabeholdningen har økt fra 47 millioner dollars til 86 millioner dollars :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare