AVANCE EXIT FOR STOLT NIELSEN

Slettet bruker
AVANCE 14.01.2020 kl 17:09 130864

Uffa meg https://aksjelive.e24.no/article/6jvrL8
Redigert 21.01.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
nordnes
25.01.2020 kl 20:30 4810

Jeg har jobbet på en kjemikalietanker på 90 tallet, kjemikatietankbåter er noe annet enn lpg gass. Det skjønner jeg, men jeg skjønner ikke dette med smittefare knyttet til lasting lossing som en her påstår. Da jeg seilte opplevde jeg mye bruk av verneutstyr pga gasser og vesker, verneutstyr som sikkert beskytter mot virus. Så jeg er enig i det Avanceman skriver.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Avanceman
25.01.2020 kl 20:05 4857

Det er direkte gement det MV driver med her; benytter skremselspropaganda rundt utbruddet av Coronaviruset i et forsøk på å skaffe seg billige aksjer. Dette er uhørt og simpelt og viser at personen bak nicket ikke eier moral. Skammelig! La det være klart: Virusbeskyttelse går ut på å hindre store folkemengder i å forflytte seg, fordi det er statistisk sett er sannsynlig at en eller noen med smitte befinner seg i mengden. Det er overhodet ingen info om at noen aktører ønsker å redusere skipstrafikk og frakt av gods, kjemikalier, olje eller gass. Viruset smitter fra person til person og ikke med LPG. La ikke krapylet MV lure dere. Han er en umoralsk svindler!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Springer
25.01.2020 kl 19:34 4896

Lurer på hvorfor denne tank-tråden har ticker: Avance. Har min teori, men lar den ligge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2020 kl 15:43 5109

Eg er faktisk imponert over hvordan Kina taklar dette her. Dei viser virkeleg handlekraft, sjølv med store nærings og samfunns tap. Alle må bidra til og få viruset nøytralisert, også Avance aksjonærane 👍😎
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.01.2020 kl 15:32 5135

Vær oppmerksom på at Marketvalue er et shortersvin som er opptatt av å snakke dritt om aksjer for egen vinnings skyld.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2020 kl 15:31 5135

Det var slik tråden starta første gangen, Kai anløp stans 👍 Om ein les nyheiter frå Asia stemmer vel dette ganske så greit. Kina stanser vel alt av kommunikasjon, effektive som dette kommunist styret er👍Hva skjer med alle tank båtene til Avance tror dere nå?


Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
BennyATM
25.01.2020 kl 15:11 5174

Hvor finner du dette i teksten? Ingen skip ligger å venter på kaiplass gratis fordi mottaker ikke kan ta imot skipet.
Har du solgt igjen nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
nordnes
25.01.2020 kl 15:06 5173

Når overskriften endres på tråder etter at andre har begynt å svare på tråden, så sier det mye om deg, og jeg har sent en klage til admin. Useriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2020 kl 12:52 3166

Nettopp, som eg sa, når tankskipet ikkje kjem fram ogfårl ossa pga stengte havner blir da ikkje dollars, regulert i kontakten og bestemmelsar iflg NOR 👍
Redigert 25.01.2020 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
25.01.2020 kl 11:17 3295

Humre
Ikke så greit for en som blir så ivrig at det
skrives både nynorsk og bokmål i samme
innlegg: «Ikkje lenge til høst/vinter» :)
(En brøler, ville min nynorsk-lærer sagt)
Redigert 25.01.2020 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2020 kl 10:09 3400

Ja så eg? Her kjeme ein stor sell off i tank. 3 parts problemer er ikkje dekka i kontraktene. Kostnader ligg på Avance og vil i tillegg til 2020 kostnader skrelle q1 på inntjening. Lenge til høst vinter 2020/2021.
Hr Dust
25.01.2020 kl 08:45 3492

Marketvalue skriver også under skipssjefen.
BennyATM
25.01.2020 kl 08:42 3499

Hvis skip ankommer Kina og ikke får losse så ligger de nok fortsatt på rate frem til de får losset lasta. I tillegg til dette så binder jo dette opp skip som ikke får hente flere laster. Det må jo skape ytterligere ratepress
Klimbull
24.01.2020 kl 23:55 3662

De har havn også i Wuhan, men de nekter anløp så skip må vente lenger nede i elven.
Det skal være stoppet alt salg av pakkereiser. Filippinene returnerer turister fra Wuhan som er i Boracay.

Fortsatt svært gode rater.
Avanceman
23.01.2020 kl 19:53 4131

Er du så dum at du tror det du skriver, eller forsøker du bare å spre ubegrunnet frykt? Uansett, er det trist for deg - God bedring!
Greenhorn
23.01.2020 kl 16:41 4283

Båtene kommer bare til å braute seg inntil kai tenker eg.Stenge kaiene :-)))
kodenavn
23.01.2020 kl 16:31 4310

Og vi elsker shorterpakk som snakker dritt om aksjen de har shortet.
Klimbull
23.01.2020 kl 15:44 4397

De stenger nok ikke havnene, men hittil er 3 byer stengt og noen byer har avlyst kinesisk nyttår...
Klimbull
23.01.2020 kl 14:33 4545

Reduserte beholdningen i det meste tidligere i dag pga. virus i Kina.
I verste fall er det en "Black Swan", men har beholdt mesteparten innen LPG.

Har tatt en kortsiktig Tesla short for de kan rammes hardt hvis det først begynner å falle i USA.
DAX viste svakhet og ble solgt ned hver gang den nærmet seg 13480.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 13:56 4637

Snakka drit? eg sa at eg ikkje har tru på analytikarane sin haussing. Etter å ha gått 300%, hjelper det vel ikkje heilt at 6 av 14 skip er ute i q1, samt 2020 kost. Difor sette eg short på 56,35. Ingenting veks inn i himmelen;)
BennyATM
23.01.2020 kl 13:21 4722

Tenkte jeg også skulle gjøre det i går med BWLPG men våget ikke. Tror nok LPG frakt plutselig tar fart snart
Redigert 23.01.2020 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
rogero30
23.01.2020 kl 12:19 4817

Avance går så det griner........... Bare å holde ut....Skal opp mot 65 - 75 kr innen juni/juli + min. utbytte på 2-4 kr fra Q4 2019...
kodenavn
23.01.2020 kl 12:15 4796

Og vi elsker shorterpakk som snakker dritt om aksjen de har shortet. Tenkte det var slik.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 11:50 4854

Ikkje so opptatt av og tjene meir på denna transaksjonen, fornøgd med 73 000 kr på nokre dagar, pengane er på konto,da kjeme nye sjansar begge veier;)
Siphlonurus
23.01.2020 kl 11:43 4883

Har nesten vondt for å tro at du har faktisk har bedrevet shorting i Avance, men hvorfor i all verden har du i så fall dekket deg inn?
Skulle ikke Avance ned på 40-tallet da..? Nå går du jo glipp av en masse avkastning ;)
sjakknøtt
23.01.2020 kl 11:42 4876

MV Selvfølgelig traff du toppen og bunnen!
Null tillit fra meg!
Slettet bruker
23.01.2020 kl 11:31 4908

Dar fekk eg dekka meg inn siste ut på 52,8, snitt 52,7;) så da blei kun 73 000 denne gongen;)
Slettet bruker
23.01.2020 kl 11:14 4950

Må jobbe også, i tillegg til ei mnd løn i å shorte 20k avance;) ikr 77 000 i fortjeneste på frå kurs 56,35 til kr 52,50 rimeleg enkelt;)
Redigert 23.01.2020 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
sjakk
23.01.2020 kl 10:09 5034

Dekksgutten (MarketValue) synger igjen. Var litt bekymret for deg siden du ikke var å se på LPG trådene i går.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 09:57 5027

tøm og røm no, ser vi 40 tale idag? Kinesarane stenger nok havnene no
kentove
21.01.2020 kl 23:38 5359

88% av flåten fikset til over 50k stod det i q3, så valgte å være konservativ og legge med lavest mulig :)
kentove
21.01.2020 kl 22:44 5476

avance tjente 0,39 usd på ca 45 i snitt, i q4 hadde de vel rundt 50k i snitt, tipper rundt 2-3 kroner ja, selv om potensialet tilsier rundt 5 men tipper de legger av litt til scrubbere og de to nye skipene og å betale gjeld, betalte vel ned et lån på 35 musd i forrige kvartal.. er vel ikke over-gearet men virker som de er litt forsiktig for å være et JF-selskap
CFell
21.01.2020 kl 22:25 5545

2-3 kr är nog en bra utgångspunkt, med tanke på att bw betalte ut 3nok i q3 vid 50%. Nu med imo kanske de är lite restriktiva. Men men kan också bli 5-6 nok i bw.... 😋