Tank/Gas aksjene faller i snitt 5% i dag

ADS 15.01.2020 kl 17:08 5619


OET..... Minus 5,31 % På 3 mnd + 9,18% På 1 år + 72,58%
FRO..... Minus 4,91 % På 3 mnd + 0,38 % På 1 år +129,57%
HUNT....Minus 4,73 % På 3 mnd + 12,35% På 1 år + 77,63%
ADS......Minus 6,06 % På 3 mnd + 6,90% På 1 år + 51,57%
A.GAS Minus 6,69 % På 3 mnd + 15,70% På 1 år + 294,19%
FLNG Minus 1,30 % På 3 mnd - 16,20% På 1 år - 32,29%
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
17.01.2020 kl 08:38 1135

Ser ut som at folk er helt historieløse. Alt over 55k på vlcc er meget bra rater. At markedet fikk priser på 100k$ per dag er utopi og selvsagt ikke vedvarende. De fleste var enige om at ratene var kunstig høye og skulle på et tidspunkt konsolideres. I dag er prisene "normalisert" og ligger på rundt 60k-70k per dag pluss 20k for de med scrubbere. Dette er likevel skyhøyt, også sammenlignet med med 2015-ratene. Tankrederiene tjener penger som aldri før og resultatvarslene vi får fremover er bare å glede seg til. De store pengefiskene hopper på rederiene som fluer på fluepapir og blir sittende. Etter kollapsen i 2016 med altfor mange nybygg, lave rater og høy gjeld ble få nyskip bestilt og gir nå en stor etterspørsel og volatilitet. Utsiktene for 2020 og 2021 er enda meget gunstig og vi venter på resultatvarsler som bør innebære nedbetaling av gjeld og utbytter. Er ganske enig i artikkelen om at markedet tar feil. Nesten på samme måte som skjedde under finanskrisen da selskaper hadde større inntekt enn børsverdien (bl.a. salmar og marinharvest)...
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
pasoc
17.01.2020 kl 09:30 1040

Jeg har sett litt på antall dager reise og betaling. ADS fikk 3 slutninger på 100 000 dollar dagen. Antall dager på slike lange reiser er opptil 145 dager.
AG-Sör korea. Jeg har dermed kuttet ned litt og er litt konservativ.

100 000 dollar (- 15.000 dollar drift) x 3 skip x (dollarkurs) 9 x (dager) 100 = Gir en fortjeneste på 9,6 kroner pr.aksje Blir utbytte av slikt!

Jeg brukte 23 900 000 aksjer. De som nå har solgt under 30 kan umulig ha satt seg inn i caset! Dette blir da Q1-20.
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
Lamps8
17.01.2020 kl 09:56 979

Dessverre tar turen bare ca 40 dager, så du må nok moderere deg litt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
trutta
17.01.2020 kl 10:00 961

kontraktene er på 102k i 46 dager og 110k i 42 dager, men det blir allikevel penger
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
trutta
17.01.2020 kl 10:02 946

Og kun for to av båtene
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
pasoc
17.01.2020 kl 10:16 910

FA skrev om den 3 båten på 100 000 kroner.
Hvor har dere opplysninger fra om at reisen bare tar 42 og 46 dager og hvilken rute ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare

Litt rart handlemønster i aksjen. Ligger inne større salg 40 til 60 øre over siste kurs.
Når kursen beveger seg opp mot disse salgsordrene så forsvinner de.
Kan mistenke at noen legger inn salgssperrer for å plukke aksjer på nivåer under disse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:01 Du må logge inn for å svare