Whatever you do: Ikke selg!

MorganKane
REC 15.01.2020 kl 21:59 20590

Hvis denne åpner under 10 kroner i morra vurderer jeg å øke.
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
MorganKane
16.01.2020 kl 23:08 3682

Ja,

Hehe, de har 'lovet'. Tror du skal ta hva det betyr rent juridisk med en klype salt. Spesielt etter at eierstrukturen endret seg. Og uansett, hvem sier at REC noensinne har `lovet` den bort til 300? Jeg har hele tiden sagt at kravet ville være minst 400 mill. Som var mer rimelig for det langsiktige potensialet.

Det er dessuten rimelig opplagt at en slik 'lovnad' ikke gjelder for evig og alltid. For meg så er det opplagt at 'lovnaden' ble trukket når Røkke kom inn døren.

Men igjen, hva har du på ebitda for 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
16.01.2020 kl 23:16 3648

Celsius,

Fattig er ærlig nok. Ikke noe vits å fryde seg over andres tap. Litt høflighet skader ikke. I hvertfall ikke mot fattig (litt anderledes mot safari).

Fattig,

Keep calm og det er aldri for seint å snu:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
16.01.2020 kl 23:19 3620

Uenig MK

Det er nettopp ærligheten der i gården det skorter på

Men som sagt, jeg er for min del ferdig med fattig
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
16.01.2020 kl 23:23 3592

Mye negativt skriverier om REC i de norske finasavisene i kveld...vil dette påvirke kursen i morgen?? Skal vi ut i morgen...for så å se det litt an i noen dager ...før ny inngang? Denne kan lett duppe 20% i morgen?? Hva teker dere seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
16.01.2020 kl 23:28 3559

HVA
står
HVOR
hevder du.... ?

Du er nok heldig om du får 1 aksje for 5'ern

Til din orientering ble det gjort en emisjon i REC i april 2019 på kr 6,70.
Den gang REC stod med en fot i graven.
Nå er det to føtter på trappen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
OZZY
16.01.2020 kl 23:30 3538

fint hvis du legger ut linkene her så kan vi lese seriøsiteten i de

tipper vi går opp et par kroner i morgen. Tyskerne skal jo ha mer aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.01.2020 kl 23:33 3508

Registrerer at "nye troll" hetser i øst og vest, og da spesielt forumdeltagere som har vært i denne aksjen en vinterdag før. At @fattigstakkar er åpen på at han har tradet REC er ikke en nyhet - det er noe vi alle har fått med oss i lang tid. Fattigstakkar har (som regel) vært åpen på sine posisjoner, og har delt nyttig informasjon om hvordan han har lest "terrenget" være seg fundamentalt og/eller (kanskje spesielt) teknisk. Mange har fått uvurderlig informasjon fra fattig opp gjennom årene. At man ikke har valgt å følge denne infoen (les tolke hans innlegg) får stå for den enkeltes regning. Kanskje hadde kontoen for REC sitt vedkommende vært bedre stillet dersom det var tilfellet.

Det som er spesielt er at de samme "trollene" ikke skjønner at det er mulig å trade en aksje begge veier - spekulasjon på opp- og nedgang (long eller short) alt ettersom terrenget forandrer seg. Noen ganger har et kjøp/salg av f.eks en mill aksjer (nå 100') resultert i at man flytter fokuset opp/ned til neste "hakk". En aksje som er så "skjør" har uomtvistelig noen fundamentale utfordringer man ikke skal overse sånn helt uten videre.

Markedet har en lei tendens til å reagere litt urasjonelt av og til, og det er det "noen" som har benyttet seg av. Skyld ikke på de som trader REC, være seg short eller long (daytradere eller andre), for at aksjen har falt som en stein det siste året. Ting er IKKE på stell og aksjen er IKKE friskmeldt ved at det nå har kommet er fase1-avtale på plass. Det er fortsatt mange skjær i sjøen, hvilket mange ser ut til å glemme når euforien nå er på topp. Randers er en som har minnet oss på hvordan det står til rent økonomisk (cash) - andre (questi og nemi's for å nevne noen) kommer med nyttig informasjon som flere bør lese/tolke før man kaster seg på toget. Alt er IKKE rosenrødt selv om kursen gikk helt bananas i dag. Hvor den ender i morgen, se det er det ingen som vet akkurat nå selv om "noen" mener det er risikofritt å kjøpe aksjer i REC for øyeblikket. Ypperstepresten mente det samme, men i følge ryktene har vedkommende "kastet kortene" for ikke lenge siden og "forduftet" fra sin nye arena også. Så kan man jo registrere at en annen gammel traver er tilbake som REC-aksjonær. Vi får håpe han får lyst til å bidra i diskusjonene etter hvert dersom de blir litt mer "edruelige" og litt mer saklige, for kunnskap om selskapet REC og industrien ellers er det ingen tvil om at vedkommende besitter.

At det på close i dag ble en svært hyggelig sluttkurs betyr IKKE at man får den samme bevegelsen i morgen, eller dagen etter (mandag). Jeg sier IKKE at folk skal selge, eller kjøpe REC - det får hver enkelt gjøre seg sin egen oppfatning om. Oppfordringen er derimot å sette seg litt inn i caset for det er ikke fullt så enkelt som enkelte hevder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
16.01.2020 kl 23:33 3497

Ingen av disse er "nytt" lesestoff da de kom ut tidlig i dag mens børsen fortsatt var åpen. Hadde ikke veldig stor effekt på kurs..
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
16.01.2020 kl 23:37 3473

Orket ikke lese hele doktoravhandlingen Sa2ri.

Men Meyer, fattig og du er dere selv nok. Altså krona, på selve "verket".

Du har tydeligvis heller ikke tilgang på Shareville, der AB har en rekke gode innlegg nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.01.2020 kl 23:42 3434

@Celsius:

Du er en noksagt det ikke er verdt å bruke tid på. Hvis ypperstepresten har stått opp fra de døde på Scaryville er det flott for de som ønsker å lese det vedkommende skriver. Jeg har ikke tid, eller ork, til å skumme alle tråder om REC her inne, eller på andre fora. Livet består faktisk av andre ting enn hva som skjer på et diskusjonsforum - kanskje du skulle sjekke, men du har tilsynelatende mye tid til overs i og med at du poster totalt uinteressante innlegg "hele døgnet". Ønsker deg lykke til videre for dette er det siste svaret du får fra meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
16.01.2020 kl 23:47 3410

Hyggelig med lykkeønskning fra deg Sa2ri 🙃

Men jeg, for ikke å si resten av finansnorge, har behov for et ytterligere orakelsvar fra Sa2ri/Meyer om det fortsatt er 1krona som REC bør selges for i morgen.

Se etterlysning fra oss alle om dette i en, av dine ellers svært mange tråder, som er nylig oppdatert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
questi
16.01.2020 kl 23:49 3401

Spørsmålet om hvordan REC skal klare å selge i Kina når prisene er så lave tror jeg har følgende svar, REC sine granuler, i motsetning til andre produsenter sine chunk er ikke samme ulla, selv om renheten skulle være den samme.. I perioden frem til processing-trade smutthullet ble lukket, var faktisk REC den foretrukne produsenten, ikke bare pga pris men fordi NextSi har noen unike egenskaper

https://www.recsilicon.com/RECSilicon/media/RECSilicon/products/datasheets/NextSi-Blending-datasheet_ENG_web.pdf?ext=.pdf|

Quantified Benefits of Blending Chunk and NextSi™
PV ingot manufacturers can increase initial crucible load weights by as much as 29.3% while reducing loading time by 41.0%. Furthermore, the use of NextSi™ granular at the plant scale can increase the total yieldable ingot produced per year by several hundred tons while reducing consumables cost by several million dollars and providing other benefits.

Ved samme renhets spesifikasjon, vil en ingot produsent spare inn flere millioner dollar ved å bruke en blanding av granuler istedet for bare chunks, slik som de andre leverer.

Det blir omtrent som å spørre hvordan MAC skal skal kunne selge når WindowsPC'er er så billige :) vel.. de har de samme processorer.. men designet er annerledes og MAC er rett og slett enklere å bruke. NextSi er enklere å bruke.. man kan automatisere hele fabrikken med samlebånd dersom man bruker granuler, i motsetning til Chunks der en automatisering vil kreve høy-teknologiske roboter :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
16.01.2020 kl 23:55 3344

@fattigstakkar:

Takker for link. Interessant å se hva Bertheussen, en analytiker "alle" har hatt tillit til de siste årene, skriver. Her er et klipp fra artikkelen som jeg syntes var interssant:

"Skulle imidlertid REC Silicon og de andre amerikanske silisiumprodusentene starte opp produksjonen igjen og tvinge seg inn på det kinesiske markedet, hvor over 90 prosent av kjøperne befinner seg, er det grunn til å anta at silisiumprisene presses ytterligere ned."

Lover ikke bra for businesscaset REC spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.01.2020 kl 23:59 3316

Ja, han går veldig langt i å avskrive muligheten for at ML vil kunne konkurrere på det kinesiske markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
17.01.2020 kl 00:00 3311

Ærlige fattig

Synspunktet fra Bertheussen har stått å lese "i hele dag", og artiklene oppdateres jevnlig.

Slik fungerer digitale media.

Det er jo dessuten bare pissepreik om at det er "for sent". REC skal prise seg lykkelig for IKKE å ha fulldrevet ML de siste år.

Med Røkke er vi, ved oppgradering av ML, i førersetet med ren solargrade som kineserne selv ikke makter å produsere.

Skremmende å se hvor lite "analytikere" begriper, og hvor lett de misbrukes av baissere som jakter på billigere inngang i REC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Celsius
17.01.2020 kl 00:01 3297

Takk Sa2ri.

Da går du og fattigmann for salg av REC på 1 krone i morra ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
questi
17.01.2020 kl 00:03 3284

Det er sant at det allerede er etablerte kunde og leverandør forhold i Kina. Men for REC så konkurrerer de ikke bort de eksisterende leverandører, men de suplementerer de eksisterende leverandørene. En typisk ingot produsent i Kina, kjøper per i dag Siemens Chunks fra sin vante leverandør.. så banker REC sin selger på døra og demonstrerer for dem hvordan de kan ved å legge til REC sine granuler i Chunk-blandingen oppnå 29% bedre utnyttelse av en smeltedigel.

I et stramt marked søker alle produsenter å finne bedre marginer, så hvis noen tilbyr dem en måte å bli 29% bedre, uten at det koster dem noe ekstra.. da sier alle ja-takk :) MED REC blir eksisterende produsenter bedre, UTEN REC forblir de på stedet hvil :)

Ferdiglagd prospekt klar for det kinesiske marked :)
https://www.recsilicon.com/RECSilicon/media/RECSilicon/products/datasheets/NextSi-Blending-datasheet_SCN_A4_web.pdf?ext=.pdf|
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 00:15 3262

@Sa2ri - Veldig bra innlegg!

At det er risikosport å være rec-aksjonær, tror jeg de fleste er klar over. ... At det har vært - og fortsatt er mange "skjær i sjøen" for selskapet, gjenspeiles i aksjekursen.

Når det gjelder debattklimaet på dette forumet, så hadde det vært kult om trådene ble brukt til å belyse det som er tema for trådene - og at det blir slutt på de mange stygge- og tidvis sjikanøse personkarakteristikkene som enkelte bruker mot sine meningsmotstandere.

Den mest effektive måten å få testet egne vurderinger er å bli konfrontert med motsatt syn. Så uenighet om sak er veldig, veldig bra. Det er dessuten mange dyktige bidragsytere og skribenter her inne. Du peker på noen av dem. Personlig synes jeg det er trist at AB forsvant. Han var analytisk, gjennomtenkt og grundig, selv om han - i likhet med mange av oss andre, tok feil med hensyn til aksjekursens retning. Selv må jeg helt opp til kroner 15 før mine tap er dekket inn. Om vi noensinne komme dit vil tiden vise. Jeg har med årene lært meg til å være både tålmodig og langsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
dno corelli
17.01.2020 kl 04:25 3097

Bertheussen har blitt forlatt på perrongen, toget er gått andreas!!! Du fikk ikke være med, og kundene er galne på deg.. bear mistet alt i går da rec steg over 50%, dnb kappet hodet av dem og tok alt.... nei, for en fjott, samme nivå som en fra sparebank 1, som også fikk rec shokk!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 08:36 2828

REC har i årevis vandret i en ørken hvor sterk konkurranse fra Kina har rammet lønnsomheten hardt. Man kan si mye om President Trump, men Trump-administrasjonen har lyttet til polysilikon-industrien og som Frances Sullivan sier: Vi er en prioritert industri i Fase 1 i avtalen mellom USA og Kina. Dette er et solid signal fra USA at de vil jobbe for å legge vekstforholdene til rette for selskaper som REC, trolig også innenlands i veksten i tiden som kommer. Når noen da stikker hodet frem, godt hjulpet av bakstreberske analytikere og prøver å få dette dreid over til å bli en negativ nyhet, ja da ser man mer bakover enn fremover.
Dette blir en gamechanger for REC, og her kommer flere strategiske gode grep både fra Trump-administrasjonen og selskapet fremover. Minner også om mulightenene for bruk av silisium/silicone i batterier til elbiler, som kan endre hele industrien. Dette er overhodet ikke reflektert i kursen i dag.

Kursmål 15 kroner før påske.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Woody
17.01.2020 kl 08:50 2763

"Toget er gått" blir useriøst. Et marked er ikke en konstant tilværelse, det endrer seg hele tiden. Det er et stort grønt skifte på gang og investeringene i grønt vil øke kraftig fremover. Tilgangen til Kina er av stor betydning for REC hvis man ser fremover.

Det blir som om Statoil skulle funnet et gigantisk oljefelt da oljeprisen stod i 10 dollar på 90-tallet og noen skulle sagt: "Toget er gått", oljeprisen er for lav. Så gikk prisen i 120 dollar noen år senere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
17.01.2020 kl 08:56 2695

God sammenligning Woody.
Det er jo også lettere å få inn villig kapital til endring og tilpasning når fremtidsutsiktene ikke bare er preget av mørke skyer - lyn og torden for å si det på den måten.
Jeg skal ikke mene annet enn tiden vil vise hva det blir mht. REC og aksjekurs fremover. Jeg er optimist. God helg !
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:05 2633

Hehe,

REC kan absolutt konkurere med kinesiske bedrifter. De har fortsatt den klart mest effektive produksjonen. Det viser Yulin med cash cost under 6 dollar.

Det er masse feil i artikkelen. Senest i q1 2018 med 63 % produksjon hadde ML cash cost på 9,4 usd tror jeg det var. Da sa TT at med full produksjon kom de ned til 8 usd. Ikke 9 slik som Bertha påstår. Det var 2 år siden. Det er ingenting som skulle tilsi at de ikke har blitt enda mer effektive nå. Verden går fremover. Jeg tror at med full produksjon kommer man ned mot 7 usd/kg, i hvertfall godt under 8 usd/kg.

For det andre må vel Bertha innrømme at REC er den mest kostnadseffektive produsenten i USA. Dermed hvis ikke REC er konkurransedyktig så er i hvertfall ikke de andre produsentene det. Så alle takkebrevene og lobbyvirksomhet det siste året. For hele industrien. Er altså bare tull? Helt bortkastet? Nei, Bertha vil billig inn. De som hørte på q3 hørte også at REC fortsatt er den mest effektive produsenten i verden. Husk også at prisen på topp kvalitet blir bestemt av etterspørselen. Den kommer til å øke kraftig fremover. Etterspørselen blir større enn tilbudet og da går prisene opp. Husk også at subsidiering av kineserne nå tas i fase 2. Da er det helt åpenbart at REC blir den billigste produsenten i verden. Og hva med miljøet. Bertha må vel innrømme at REC har i så måte en bedre produksjon? Og har han tenkt på om det kan være en fordel fremover?

Nei, dette er tull. Det er absolutt ikke for seint for REC.

Keep calm and sit still. Still!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:08 2570

Og ikke glem Butte. Butte kommer til å gå som en drøm fremover. En skikkelig pengemaskin, verdt 500 mill usd and growing.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
questi
17.01.2020 kl 09:12 2505

https://seekingalpha.com/pr/17694947-daqo-new-energy-announces-unaudited-third-quarter-2019-results
Det finnes kun ett eneste kinesisk polysilisium selskap som går med overskudd og det er DAQO som gikk med +8.8 millioner USD for 3.kvartal 2019. (til sammenligning gikk Butte-fabrikken til REC med 8.2 millioner USD i overskudd i 3. kvartal 2019)

Dette er ETTER at DAQO har optimalisert sin produksjonslinje og økt produksjonen til maks, og ellers har fått alle de fordeler et kinesisk selskap kan få :)
https://seekingalpha.com/article/4104631-daqo-new-energy-lowest-cost-producers-will-survive
"...Daqo New Energy (NYSE: DQ) is the lowest-cost polysilicon producer located in China. Polysilicon is used for the manufacturing of solar panels. Until 2013, GCL Poly was the largest and lowest cost producer. In 1Q14 DQ took the lowest-cost-producer title and has maintained that status.
- low electricity prices in Xinjiang,
- low metallurgical silicon costs,
- low equipment cost and
- debottlenecking of the CVD (chemical vapor deposition) /TCS (tri chloro silane) process
are the four reasons that they declare to be the reasons behind the low production cost..."

Så hvilken relevans har dette for REC? Les lengere ned i samme artikkel på hva slags risiko som kan ramme DAQO (bruk søk og søk på nøkkelord FBR)
"...technology-wise, there are two risks. First, polysilicon could be produced cheaper using fluidized bed reactors (FBR). But as far as I have gathered, only REC has succeeded in ramping up its FBR plants for large- scaled commercial production. Other firms are working on trial versions..."

REC sin MoseLake fabrikk vil etter en oppgradering som koster 50 mUSD, gå fra å være FBR-A til å bli FBR-B, og produsere mono-krystallinsk grad polysilisium tilsvarende DAQO's :) Prisen vil være som Morgan sier være rundt 7 USD/kg

Se her for en oversikt hvordan REC står i forhold til de andre polysilisiumprodusentene når det gjelder pris, inklusive DAQO ... (jeg har annotert oppå REC sin originalpresentasjon nederst til venstre)
https://imgur.com/a/Hq1h9z4
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:23 2421

Veldig bra Quest,

Husk også at for 9 måneder siden så var både JUM og DnB og mange flere villige til å betale 6,7 kroner per aksje. Og dette kun pga et håp om en slik avtale vi nå har fått. Det er åpenbart at REC var konkurransedyktige da. 9 måneder siden altså. Og så skal Bertha ha oss til å tro at alt har endret seg på 9 måneder? Tulling!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.01.2020 kl 09:23 2419

Ja, REC er konkurransedyktig i et normalt marked, men så lenge kineserne tillater at selskapene deres drives med tap er det ikke det. Og det har ikke endret seg ved at polysilicon kom med i Fase 1. Prisen må opp og da trengs antakelig mekanismer i Fase 2 som kan stoppe det. Derfor mener jeg at meldingen på onsdag ikke endrer mye for REC på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:25 2398

Og igjen ikke glem Butte som ligger i bunnen her. Den er gull. Spesielt med den oppgangen vi nå også har fått i dette segmentet. Trust me, 500 mill usd and growing!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:26 2386

Ok,

Så du er enig i at Bertha snakker skit?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.01.2020 kl 09:29 2339

Det spørs hva du mener. Hvis du tolker ham som at REC aldri vil kunne konkurrere med Kina på like vilkår er jeg uenig med ham,
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:31 2320

Men hvorfor var prisen godt over 15 usd/kg i 2018? De fikk jo lov til å produsere med underskudd da også. Jo, fordi etterspørselen var større enn nå. Det er etterspørselen som har falt ekstremt. Dermed har det skapt prispress. Nå forventer man kraftig vekst igjen, noe som vil skape prispress oppover igjen. Jeg tror vi derfor raskt kommer godt over 10 usd/kg igjen. Med eller uten subsidiering av kinesiske produsenter. Husk også at Yuanen vil styrke seg. Den har allerede gjort det, relativt kraftig og det vil fortsette, i hvertfall 5-10 % til. Bare det tilsvarer en oppgang, i dollar, på 1 usd/kg. Gull!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.01.2020 kl 09:35 2433

Ja, det er mulig, men vi har sagt det samme i mange år nå, så vi har ingen garanti for at det skjer akkurat nå heller. Vanskelig å spå i dette markedet. Jeg vil se oppang i prisene før jeg tror på det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.01.2020 kl 09:38 2398

Denne er nøkkelen, og den ligger på ATL: http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-463.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:39 2391

Fair enough,

Men da er nok allerde kursen godt over tosifra...
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Randers
17.01.2020 kl 09:42 2343

MK - du er jo blitt Reserve-Anton, som nå kloprer i vei med tilhenger`n Reserve-Takeoff. Sammen greier dere å
støye såpass at kvaliteten på forumet trekkes kreftig ned. Det er synd.


"Det er masse feil i artikkelen. Senest i q1 2018 med 63 % produksjon hadde ML cash cost på 9,4 usd tror jeg det var.
Da sa TT at med full produksjon kom de ned til 8 usd.

-Dette er feil.

At cash cost ble såpass lav den gangen (skyldes som REC selv oppga), at: 1) produksjon ble over 50% fordi vedlikehold
ble utsatt slik at Silane 3 gikk nesten i 2 år uten stans. 2) De brukte MGS fra 2017-lager. 3) ting nevnt i pkt 1 og 2
er årsaken til at cash cost ble under 10/kg for Q1 2018

-Jeg skjønner du pløyer gamle innlegg fra forumet. Men da bør du også greie å lime inn korrekt info. Du bør også
skifte "tone" og oppførsel. Du har heller ingenting å gjøre med om folk selger/kjøper - sitter utenfor (på gjerdet) eller ikke. Samlet sett er det du holder på med helt sjukt.

En idè for deg er jo å skrive på Shareville. Og kun skrive der. Skal du (og tilhenger`n) fortsette i samma stilen her
på forumet, så bør dere skrive under egne navn. Møkkaoppførsel bak en eller flere nick er forkastelig
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
17.01.2020 kl 09:43 2341

Må være kjedelig å være en betalt analytiker å ha så lite gjennomslagskraft.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
questi
17.01.2020 kl 09:43 2337

Jeg estimerer at det at de lokale myndighetene i Kina refinansierer tapsselskaper med stadig større lån for å holde på sysselsettingstall vil virke i ca 2-4 år, som er den tiden det tar for å bygge en ny polysilisiumproduksjon som er konkurransedyktig.

For også i Kina skjer det konkurranse. Mellom utlån til to selskaper, et som låner for å oppgradere sin fabrikk, og et for å fortsette å drive med tap, så vil den som oppgraderer få prioritet :) Innen 2-4 år.. telt fra 2017 da priskræsjet skjedde, vil alle kinesiske polysilisium selskaper måtte erstattes av andre, unntatt DAQO.. Arbeiderne vil da jobbe i disse nye selskapene.

Tian-REC er en prototype på de nye fabrikkene, og Røkke vil sikre seg 49% for å kapitalisere på ombyggingen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
MorganKane
17.01.2020 kl 09:45 2322

Husk også at avtalen spesifikt krever at Kina øker importen av polysil. Det sier seg selv at hvis dette skal gi mening så må det være over cash cost til den billigste amerikanske produsenten. Eller hur?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Mr Big
17.01.2020 kl 09:46 2315

Virker som en nyutdannet analyteker med lite erfaring som vil ha oppmerksomhet. Amatørene går på den og selger. Vi skal over 5 kr igjen etter at amatørene har solgt seg ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare