PetroNor - Oppsummering og kommende eventer

FkL
PNOR 16.01.2020 kl 15:14 38907

Tenker at vi begynner med en ny generell tråd for PetroNor. De eksisterende er lange og jeg tror det kan være nyttig med en oppsummering så langt og hva vi venter i "nær" fremtid.

Slik står det til i dag:
- Produksjon: 2640 bpd
- Reserver 2P: 11.1 mmbbl
- Reserver 2C: 26 mmbbl
- Reserver unrisked: 4,9 bnbbl
- Lån: $12,9 mill
- Cash: $26,9 mill

Mål mot 2023:
- Produksjon: 30.000 bpd
- Reserver: 300 mmboe

Hva skjer i 2020 og videre?
- Start på ny lisensrunde i Senegal 28. januar
- Videreutvikling av Kongo felt PNGF Sud, økning i produksjon.
- Sluttføre kontrakt på nytt felt, Kongo PNGF Bis.
- Revitalisere og videreutvikle Aje i Nigeria, økning i produksjon.
- Avklare disputt i Senegal sommer 2020, "warrantsverdi" 1 nkr.
- Avklare disputt i Gambia sommer 2020, "warrantsverdi" 1 nkr.
- Oppgjør Aje sommer 2020, samt avklare fordeling mellom aksjer og cash.
- Vår andel i Aje Petroleum vil på sikt øke fra 38,7% til 54%.

Løse og uavklarte eventer:
- Det foregår forhandlinger om felt i Gabon.
- Det foregår forhandlinger om felt i Ghana.
- Det ryktes om at PetroNor snuser på New Age sin andel på Aje.
- Det ryktes om at PetroNor kan "bistå" på OPL310 hvor Lekoil nå sliter.
- Tee Mac har hevdet at det er forhandlinger på to andre felt i Nigeria.
- Vi vet at det finnes en uavklart "warrants"-gassavtale med verdi 1 nkr.

Strategi er smarte og gode dealer ved kjøp av billige underutviklede felt gjennom bla. M&A og trolig vil PetroNor overraske med ukjente avtaler i tiden som kommer.
Det er tilført 15% mer produksjon siden fusjonen, større reserver og nye felt. Det er prognoser på 9000 bpd på det vi allerede har og med de planer som foreligger.
Arctic priser oss til 1,5 uten det som kommer fremover. Sitat West faktisk :)

Nytting og utfyllende informasjon i forhold til ovenstående informasjon
- Selskapspresentasjon: https://newsweb.oslobors.no/message/493062
- Verdivurderinger selskap/Senegal/Gambia: https://newsweb.oslobors.no/message/473267
- Analyse SB1M: https://petronorep.com/media/1302/20190917_sparebank-1_oil-and-oil-service-sector-report.pdf
- Analyse Artic: https://petronorep.com/media/1298/20191210_arctic_initiation-of-coverage.pdf
- Aje: https://newsweb.oslobors.no/message/490912

Leser du alt dette så er du up to date :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
klaesp
31.01.2020 kl 08:58 3522

Tross mange roadshow hos meglerhus og flotte analyser er kursen under krona og lannnngt unna kursmål og intressen er helt fraværende.. Hva er årsaken til det?
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 08:59 3517

Ja,der er vi enig.Men er sikker på meget god avkastning i PNOR fremover,så da er det bare å sitte og eventuelt øke når muligheten byr seg.Ingen vits å hoppe ut og inn,kjipt å misse en godmelding, når man har så tro på caset🙂Så går det jo ann å ha flere aksjer,har et par til😉
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 09:01 3506

Nyhetstørke,som i alle knøtter🙂Slik er det i alle aksjene på ose,som er små.Så fort nyheter kommer,tar volumet og interessen seg opp betraktelig!Greit å kjøpe når interessen er lav og vi vet verdiene er mye høyere.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.01.2020 kl 10:29 3346

Enig i at man ikke kan ta JP på noe rent selskapsmessig. Han har gjort det han kan når det gjelder lisensene i Senegal og Gambia og han har vært med å fikse en emisjon med Petronor. Det er en bragd i seg selv med selskapets utgangspunkt.

En ting vil jeg imidlertid ta han for. Han har fremstått litt for sikker og optimistisk. Kan her nevne spesielt Sierra Leone som egentlig var usalgbart. På den annen side er det hans jobb å fremtre trygg og optimistisk. Det gikk bare litt for langt synes jeg. Uansett historie nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Warom
31.01.2020 kl 10:35 3318

FF;
Husker JP snakket om Sierra Leone på Paretopresentasjonen i april-17. Han snakket varmt om at Stuart Lake(tidligere CEO som gikk av i -15) hadde "stjerner i øynene" når han omtalte de lisensene. Der var vel både JP og SL litt i overkant optimistiske. Uansett, det er historie, nå skrives nye historier :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 10:50 3266

Her er jeg enig med dere begge to, men jeg tror ikke det er så lett å komme utenom å være CEO og ikke være positiv. Tipper at man får fyken ganske fort om så skulle være tilfelle :) Som vi også har sett av andre så er det flere som mener han er helt udugelig og ikke har fått til noe. Helt greit å mene det, men jeg synes det da bør legges med en begrunnelse uten at den er "han har ikke fått til noen ting". Personlig så synes jeg han har gjort mye bra, men selvfølgelig ikke når det gjelder alt. Videre så har han jo virkelig stått i det som har vært noen meget tunge år med hodet langt under vann. Uansett, PetroNor er et helt annet selskap og jeg tror han endelig får en ren CEO rolle med pusterom og at det teamet som er rundt kan løfte hele virksomheten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.01.2020 kl 10:54 3248

Jeg mener bestemt det var West som sa det. Gjaldt spesielt et prospekt. Lake var CEO da, og JP var vel ikke i selskapet da.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 11:16 3189

Upstream har oppdatert sin artikkel vedr. lisensrunden og skriver nå at SOSP er med i det materiale som så langt har vært tilgjengelig for interessenter. Har ikke sett noe annet som har lekket så langt.

UPDATE: Upstream has since learned that maps presented by Petrosen during the official launch in Dakar this week clearly showed both the Senegal Offshore South Deep (SOSD) block and Senegal Offshore South Shallow (SOSS) block among the 12 listed free for application under the 2020 licensing exercise.

Petrosen has included these two blocks in the official bid round launch documentation available for suitors.

https://www.upstreamonline.com/exploration/senegal-announces-licensing-round-stirring-controversy/2-1-746097
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 11:25 3167

Håpe det kommer noe mer utfyllende,det som jo kan være litt spennende 🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 11:38 3134

Noe må jo lekke etter hvert, men jeg begynner å bli litt redd for at Senegal ikke publiserer dette og kun gir det til interessenter. Helt merkelig håndtering av Senegal og personlig så forventet jeg en offentlig lansering. Kan selvfølgelig fremdeles komme. Vi får "trøste" oss med at PetroNor så langt ikke har sent ut melding om at de reserverer sin rett til lisensen. Det hadde de nok gjort hvis det var krystallklart at Senegal kjørte på alene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
klaesp
31.01.2020 kl 11:39 3131

Kommer sikkert en melding fra JP om at de fortsatt har rettigheter til Sosp og at prosessen fortsetter hos ICSID.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 11:47 3110

Nja, jeg synes ikke det ser slik ut. Da tror jeg den ville kommet allerede.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 11:50 3099

Bedre å vente på noe håndfast i denne lisensstriden,da vi har NULL kontroll på hva som skjer mtp forhandlinger og hvordan en eventuell løsning blir.Så gitt litt opp spekuleringen🙂Som de sa,løsning forventet rundt q2/q3,så får vi se.I mellomtiden burde det vel være duket for nye avtaler.Så vet jeg ikke hvordan de informerer om produksjonsøkningen i Kongo. Burde jo løfte kursen litt,400fat er jo tross alt 15%økning!
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
31.01.2020 kl 12:17 3037

YNWA250505 skrev
Hvor mange år har det gått for ditt kjære fantastiske PEN da Gunnar? Er vel 50% ned på få uker. Vi b..
Skjerp deg ynwa25867!Er du helt blåst??Må gå ann for andre å ha meninger,selv om de ikke er like som dine eller??Faen meg mye rart her inne🙂Var jo bare morro når du skrev på PNOR,for du har jo ikke peiling på caset.Men ville bare skåne de andre, for ubrukelige innlegg.

Da var tyven inne på IOX og tøffet seg litt igjen og her kommer jeg tilbake da Tyven synes det var morsomt at jeg er her inne. Jeg nevnte et kursmål her i forrige uke på rundt 0,92 om jeg ikke husker helt feil. Ble slaktet av alle lovers her inne og ikke minst Tyven. I går lå tyven og prøve å fiske aksjer på 0,92 i dag er lavest 0,945. Og dere tror at alt er på stell i Afrika? Bare å innse at det er håp og tro og null peiling på samtlige her inne. Samme er det på IOX trådene. At noen er gode p å klippe inn og lime inn saker betyr ikke at de vet hvordan det til slutt vil gå. Still dere dette spørsmålet: Er alt så rosenrødt som dere vil ha det? Kan det komme dårlige meldinger? Svaret er ja det kan det, men det kan seff også komme svært gode nyheter akkurat som at det kan komme gode nyheter og elendige nyheter for IOX. Dere tror og håper og vet ikke en dritt om hva som skjer, det samme er det hos oss på IOX. Så kan vi ikke bare slappe av nyte livet? Kutt ut dette pissegreiene dine Tyven. Du har bommet enormt allerede. Skiller vel 70-80% + i IOX sin favør fra da du anbefalte alle å selge IOX på 1,60 øre å gå inn i Pnor?
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
okai?
31.01.2020 kl 12:22 3011

Så Så. Selv om legen foreskrive piller nok til å fylle hele dosetten betyr det ikke at du skal ta alle på en gang
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 12:31 2988

Er dere i gang nå igjen! Dersom det legges ut innlegg om IOX som du mener er over streken så får du melde det til admin. Det gjør jeg. Dersom du er er genuint interessert i Petronor så er du hjertelig velkommen til å bidra, men ikke med usaklige innlegg som dette.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 12:31 2992

Hva er det med deg🙂??Begynner virkelig å lure på hva slags problemer du har.Skjønner du ikke selv hvor idiotisk du fremstår?Akkurat som du skal bestemme hvem som har lovt til å skrive osv.Og diagnosen din blir vel ikke bedre,når du i tillegg strør om deg med fantasier og selvoppdiktet tull.Har aldri anbefalt noen å selge iox,og det har jeg sagt flere ganger,men du skjønner tydeligvis ingenting. Jeg sa kikk på pnor, ikke selg iox!
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 12:32 2985

Se hva jeg skrev i iox og hvorfor,så skjønner du at vi har med en person som ikke er helt oppegående🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 12:54 2935

Det var ikke meningen å fremstå som anklagende og jeg har ikke lest på IOX tråden. Er selv ikke inne i IOX og jeg ønsker ikke å lese om dem verken her eller der. Det beste er nok å benytte admin, men det er lettere å si enn å gjøre :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
FkL
31.01.2020 kl 16:09 2767

Nå som Saudi Arabia ønsker å fremskynde OPEC+ møtet på grunn av nedgangen som Coronaviruset har forårsaket så er vi nok tilbake med olja om ikke lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 16:36 2741

Sterkt å ende i pluss,på en dag med utålmodige aksjonærer,rød børs og kraftig fall i oljeprisen🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 16:37 2766

De kommer alltid på banen når olja går litt under 60🙂Så ingen langvarig nedgang dette.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.01.2020 kl 16:45 2786

Håper at Petrosen legger ut et resyme av kickstarten på lisensrunden. Regner som 98 % sikkert at SOSP var med. Det som er spennende er jo om det var med eller uten forpliktelser til de som vil være budgivere. Dette burde vi vel nesten forvente å få en børsmelding om fra selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 17:08 2745

Helt på trynet å legge ut sosp,hvis de ikke har blitt enige om noe.Er jo så amatørmessig som det går ann,akkurat slik de ikke vil fremstå for budgiverene🙂Den er jo faktisk i voldgift,hvordan skal eventuelle budgivere forholde seg til det.Plutselig må de gi fra seg lisensen,ved tap.Vanskelig for å tro Senegal kjører den stilen nå.Da det gjøres en innsats for å fremstå ryddige og åpne🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
KennyL
31.01.2020 kl 17:28 2809

Helt typisk PNOR-dag, og et godt eksempel på at den holdes i sjakk av tradere... Man blir møkka lei av å vente, og selger seg nedover til nærmeste pott.
Og på slutten av dagen kommer det litt kjøp tilbake, og selger trekker seg oppover!

Her er det bare å sitte helt rolig i båten, evt kjøpe på litt om man har cash, og vente på neste store nyhet! :-)

Denne vil smelle opp når det kommer noe annet enn finansiell kalender og styregutter som går av!

God helg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
31.01.2020 kl 19:48 2712

Nesten så en skulle vurdert no bull olje .Vanvittig nedgang denne måneden pga viruset,10dollar ned!! Og nå rasler opec med sabelen også,de vil nødig ha oljeprisen noe lavere🙂
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Nils
01.02.2020 kl 11:09 2462

Det er jo ingen nyhet at sosp er med. Er også bakt inn i kursen at lisensen er tapt og enda litt til. Pnor har også sagt at de tar det med knusende ro at sosp er til salg:

PetroNor said on Tuesday that it was still in arbitration proceedings with the Government of Senegal and continues to reserve its rights to its operating working interest in SOSP.

“As such, this […] has no impact on the arbitration process, and the board of PetroNor remains steadfast in its legal position, and looks forward to having the matter resolved through either the independent channels of arbitration or via a satisfactory settlement agreement in the interest of all parties,” PetroNor stated.

Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2020 kl 11:33 2426

Ser mest fram til regelmessig rapportering fra selskapet! Er tallene så bra som antatt vil det nok føre til økt interesse. Disse lisensene i Senegal og Gambia ser jeg på som en bonus.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
01.02.2020 kl 11:35 2424

Ja,i forhold til kursen er jo både Senegal og Gambia tapt,pluss enda mer negative nyheter🙂Rimelig underpriset nå,burde vært godt over krona.Men sånn er det noen ganger,når det er lenge siden gode nyheter.Da selger de kortsiktige seg ut,uten å tenke seg om hva de selger for,de vil bare videre.Flott for oss som er langsiktige,og skal være med på veksten.Da kan vi kjøpe billig.Og når nyhetene kommer,vil alle tilbake igjen🙂Liten tvil om at petronor er et meget solid case. Ingen problemer med gjeld,godt med cash,sterke eiere med kontakter og kompetanse.Og er heller ikke i tvil om at de vil få til noe i senegal/Gambia. Det tar bare tid.Men så lenge man har planer om å sitte i petronor gjennom vekstperioden(30k på 3år,muligens),så spiller det liten rolle om løsning kommer i morgen eller mot sommeren (Som ledelsen har antydet )🙂Så kursen skal nok mye høyere enn 1kr. Allerede nå har meglerhusene kursmål på 1.3-1.5kr.Hva da når produksjonsøkning i Kongo kommer,ny blokk i Kongo,utvikling av Aje, nye avtaler(nigeria,Ghana,Gabon ?)og muligens løsninger i Senegal/Gambia?Da er vi nok både på 2 og 3kr!Blir nok en kursutvikling ala PEN.Ikke akkurat like voldsom,men at den går oppover i takt med produksjonsøkning/reserver!Nå er interessen liten pga nyhetstørke,men det forandres fort med nyheter og fremgang i diverse saker.Da er ikke kursen 1kr lenger!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
01.02.2020 kl 11:36 2421

OK så når styret i selskapet sier de fortsatt er sikker så betyr det at myndighetene i Senegal er enige med styret til Pnor? Er d så enkelt og 100% sikkert. Kan dere her inne garantere at det er sikkert? Eller er det tro og håp som gjelder også her? Ikke hogg hue av meg, baisser ikke bare stiller et kritisk spørsmål og får jeg jo lov til?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
01.02.2020 kl 12:09 2372

Helt greit innlegg det ynwa250505🙂Tja,ingenting er sikkert,da ville nok kursen vært mye høyere.Disse sakene er ganske kompliserte,og sånn situasjonen er nå,har myndighetene mye mer å tape enn petronor.Hadde vi fortsatt vært apcl,ville vi ligget dårlig ann,pga penger og at disse lisensene var det eneste apcl hadde av verdi.Da kunne vi blitt presset til å godta hva som helst.Sånn er det ikke lenger🙂Petronor har godt med penger,og ikke avhengig av disse lisensene i det hele tatt. Vi har en solid produksjon,som gir gode overskudd.Derfor har vi ikke noe press på oss,for å ordne dette kjapt.Myndighetene derimot har det jo litt travelt.De vil jo gjerne i gang på disse lisensene.Og Senegal har jo allerede gjort en tabbe med å selge apcl sin lisens ROP til TOTAL,uten at den var avklart.Og total har som vi vet drillet på lisensen 1 gang og brukt mye penger,og de har planer om å drille mer.Hva skjer da,hvis petronor skulle vinne ROP/SOSP tilbake i voldgift?🙂Da sitter Senegal dypt i dritten,tror man de tar sjansen på det?NEPPE.Samme gjelder i Gambia,der BP har kommet inn på en av lisensene.De vil vel føle seg mye tryggere at en løsning kommer,før de begynner investeringene. Kjipt å tape i voldgift for Gambia også,mye større konsekvenser for de enn oss,nå som vi er petronor og ikke apcl.Og noe annet som helt klart heller mot løsning,er jo faktisk at petronor fusjonerte med apcl.Hvorfor gjorde man det?Petronor var i samtaler med 5 andre selskap og i seriøse samtaler med ett annet.De valgte altså apcl🙂Hva hadde vi av verdier,som kunne bidra til deres mål om vekst?Lisensene i Senegal og Gambia, var jo bare det apcl bestod av.Og når vi vet petronor brukte 7mnd på å bestemme seg for apcl,en av storeierene i petronor er kongefamilien i Abu dhabi og Abu dhabi har et særdeles godt forhold til Senegal og president Sall,samt Gambia.Da har de nok garantert tatt kontakt med disse myndighetene i løpet av de 7mnd de brukte på å bestemme seg for apcl🙂Og at de fikk positive tilbakemeldinger.De fusjonerte nok ikke med apcl for å gamble i en voldgift.Så vet vi at de var nærme en løsning i gambia,men at medieopperksomheten ødela litt,og at det tar litt mer tid.Og de kommuniserte akkurat til aksjonærene på et møte at samtalene var positive,og forventet løsning rundt q2/q3! Hva de snakker om på bakrommet og hvilke løsninger de ser for seg,er jo umulig for oss å vite.Derfor det tar den tiden det tar.Petronor fusjonerte neppe med apcl,av ren gambling.De gjør grundig jobb,slik vi har sett med PEN-avtalen.De stuper ikke ut i noe,men har en plan🙂Så skal presidenten til Senegal på besøk til Abu dhabi igjen den 8.februar. De har et meget godt forhold.Dette er nok det,som vil trigge en løsning.Noe Petronor garantert visste de ville profetere på,når de valgte apcl.
Var et langt svar,men disse lisensene og forholdene mellom de forskjellige partene,er jo litt kompliserte🙂
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Nils
01.02.2020 kl 13:06 2302

Well said, men syns kanskje en oppdatering fra petronor hadd gjort seg. Ser jo på andre selskaper som har mye mindre av underliggende verdier som er mye høyere priset pga av at de er flinke med å gi ut informasjon. Ikke at det har så mye å si for oss som tenker å sitte sålenge at vi ser at de klarer 30.000, egentlig så er det vel supert at kursen holdes lav så lenge som mulig. Er bare litt kjipt å måtte hente all info fra utenlandske aviser og ikke fra håndfaste børsmeldinger^^ men på den andre siden så kommer vel kvartalsrapportene tidsnok. Og det er vel ingen tvil om at de blir kursdrivende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
FkL
01.02.2020 kl 13:18 2278

En meget god oppsummering og jeg tror i tillegg vi skal ta med oss at selskapet ikke har sendt ut noen børsmelding som følge av lanseringen der det ser ut til at SOSP er med. Det sammen med at vi har god dialog med Senegal er et godt tegn på at det helt klart foregår noe på bakrommet.

Nå legger vi derimot denne i bonusskuffen og så tikker den inn litt etter sommeren tenker jeg, akkurat som selskapet har forespeilet.

Med de meget gode marginene vi har på $20 så blir Ikke oljeprisfallet dramatisk for oss det heller. Ut i fra sammenliknbare selskaper og ikke minst de verdianalyser som er gjort så tenker jeg at vi bør ligge betydelig høyere enn i dag og det tar nok ikke lang tid før kursen presses oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
01.02.2020 kl 14:16 2231

Takk for svar. Var selv i apcl i mange år med Berg og dalbane hele tiden. Vi ventet hele tiden på myndighetene som trenerte alt. Om ikke disse lisensene har noe å si er det bare å glemme og evt ta det som en bonus. Jeg mener bare at vi som sittet laaaangt utenfor styrerom i Norge og Afrika vet ingen ting og kun tro og håp som styrer risikovilligheten. Kan lykkes og kan misslykkes. Men når noen tror feks IOX kanmangedoble sin oljeproduksjon blir det latterliggjort, men når Pnor skal 10X sin produksjon i løpet av et par tre år er d helt OK. Jeg er bare ute etter balansen her. Det KAN lykkes for oss begge. KAN
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
FkL
01.02.2020 kl 14:29 2212

Forskjellen er at Pnor allerede har lykkes og at Senegal og Gambia allerede er bonus. Pnor har sterke eiere, solid produksjon, mye penger og lav gjeld I DAG. Vi vet at dette kun kommer til å gå oppover og det helt uten verken Senegal eller Gambia. Tar ikke stilling til IOX, for jeg har ikke satt meg inn i selskapet, men det har jeg gjort når det gjelder PetroNor. Vi er allerede en suksess, det er kun snakk om hvor stor den blir. 9000 bpd på det vi har med mål om 30000. Jeg er kjempefornøyd om det kun blir 9000, men det er jeg rimelig sikker på at det ikke blir.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
01.02.2020 kl 14:46 2192

Ganske rått at potensialet på det vi allerede har,er 9000fat🙂Og de er vel allerede i gang i Kongo.Skulle vel starte på slutten av 2019 og utover i 2020!Og petronor har produksjon,penger og finansielle muligheter (lån) til å klare dette UTEN utvanning!Vil si en 3dobling fra dagens produksjon!Så kursen skal nok betydelig opp,ettersom utviklingen tiltar.For å nå 30k,må flere avtaler i boks,og vi vet de holder på i mange land(nigeria,Ghana og gabon)Så potensialet skal nok økes enda et par hakk🙂Nå er det bare å lande noen avtaler/løsninger,så kursen kan reflektere verdiene og potensialet.Kurser under krona er latterlig billig!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
klaesp
01.02.2020 kl 14:51 2185

Med tanke på at JP ikke har levert noe som helst over en lengre periode og guider helt forferdelig så er sannsynlighet for avtaler produksjons økning på promille nivå, dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.02.2020 kl 14:54 2177

Det er helt utenkelig at Petronor kan nå 30 000 fat pr. døgn alene, men de kan kjøpe seg inn i produserende felt eller felt som er veldig nærme produksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
01.02.2020 kl 15:00 2164

Nå er det vel ikke JP som har ansvaret lenger og som skal lande avtaler.De sa vel på møtet at Abu dhabi hadde tyngde og at "gamle petronor" er med .Dette ble ganske tydelig sagt i den siste halvårsrapporten til apcl.Der de sa at ting var kommet langt på vei,med hjelp fra petronor.Er jo åpenbart de som skal løse dette,ikke JP🙂
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
FkL
01.02.2020 kl 15:06 2152

Nå er du rett og slett useriøs Klaesp. Enten så baiser du eller så har du virkelig ikke forstått hva vi holder på med.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare