Strålende nyhet om LNG frakt

Fox
FLEX 17.01.2020 kl 09:11 2661

Etter at USA og Kina har signert avtalen forventes det et betydelig bedre fraktmarked spesielt for LNG; les om det i Finansavisa og ref meglerhus som dekker shipping mer enn normalt. Begynner markedet å kjøpe Flex aksjer igjen får vi en "dobbel" spinn oppover for aksjen, da short bør dekkes inn. Unsett er Flex på vei til å bli et utbyttecase så for oss som er "lange" betyr ikke dette så mye, fokus mer på utbytte enn aksjekurser.
Fox
17.01.2020 kl 09:26 2611

Sjelden har vi sett en bedre nyhet og som ikke skaper mer reaksjoner enn noe småtteri av en omsetning - når aktører "oppdager" hva som er i ferd med å skje i LNG markedet så skaper det stor interesse = kjøpsinteresse. Mulig vi får se det i ettermiddag-amerikanerne forstår seg mer på markedsmekanismer.
Bertelli
17.01.2020 kl 09:30 2586

Selv økte jeg med 6000 aksjer på åpning med forventning om rally i dag.

Vi får satse på det løsner nå. Etter min mening har aksjen vært betydelig
nedtradet siste månedene. Dersom Kina innfører "kvotekjøp" av LNG fra Usa,
kommer ratene til å stige betydelig.
Fox
17.01.2020 kl 10:17 2456

Marketwatch; helt klart! OG ikke selg aksjene til "shortern" nå - trekk salgsordrene - her blir det gøy å være en lang stund. Husk at Flex stort sett kommer fra 115 - 125 kr aksjen, i en tid da driften var dårligere.
Redigert 17.01.2020 kl 10:20 Du må logge inn for å svare

Men hva med de som snakker om at det blir altfor mange skip? Det skrives jo masse om det
Fox
17.01.2020 kl 11:26 2333

Joda men du kan ikke bare ta den ene delen av kurven: tilbud - etterspørsel. Etterspørselen etter LNG øker kraftig - og det er bare begynnelsen for verden kan ikke leve med KULL - øker interessen for å bygge skip. MEN det er noen gamle holker også som skal ut av markedet og det snakkes det ikke så mye om. De proffe investorene som følger dette markedet liker å fokusere på det negative da de får kjøpt billig aksjer. Uansett Fredriksen systemet har moderne båter, drifter best og har lave driftsutgifter. Du må få med hele "kaka" ikke bare si at det kommer 139 nye båter i 2021, hvor mye øker markedet? hvor mange båter blir ut av drift - skraping, hvem er flinkest med å inngå kontrakter osv..... FREDIKSEN = FLEX!! Trenden er gass og gi gass! Ikke l shorterne vinne.
Redigert 17.01.2020 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
17.01.2020 kl 11:31 2318

Et viktig poeng. Det kommer mange nye skip inn i markedet (139), det er flere enn det som trengs for å frakte den gassen som faktisk produseres. Derfor er det spådd gode rater siste halvår i år og inn i 2021.. deretter lavere rater i 2022-24.. For Flex sin del betyr det lavere inntjening og mindre utbytter. Derfor har analytikernes kursmål på FLNG blitt nedjustert i det siste. Jeg tror ikke det er noen fare for at Flex sine 6 nybygg blir arbeidsledige, vi snakker supereffektive skip som vil være ettertraktet fremover. De vil bare ikke tjene så gode penger som man trodde i fjor...
Og Kinadealen er jeg skeptisk til, all den tid det fortsatt er uklart hva som skjer med straffetollen på 25% på LNG..
Redigert 17.01.2020 kl 11:32 Du må logge inn for å svare

Det å spå ratene to år frem i tid, er like vanskelig som å spå været. Mye av nybyggene som er bestilt
går til Quatar, de bygger helt sikkert ikke for å la de ligge stille. Med det miljøfokuset som er, må LNG
være en del av løsningen, ellers må vi begynne med hest og kjerre. At drivstoffet til skipene til Flex
er lng, er vel heller ikke noen ulempe.
CapitaL
17.01.2020 kl 19:42 2118

Det er ikke så vanskelig som du tror.. Det er ikke sånn at LNG prosjektene popper opp som paddehatter. De er planlagt i årevis og ordreboken for LNG skip er også kjent.. Variablene her er stort sett været, rørledninger og Trumps tweets.. Man kan også håpe på økt skraping av gamle skip?
Etterspørselen etter LNG økte med 4% i fjor, mot forventet 13% i følge Cleaves.. Lng prisene har falt, og det igjen kan bety kroken på døra for planlagte prosjekter i USA som ikke lenger kan sies å være lønnsomme.
Jeg sier ikke at man ikke skal kjøpe Flex, jeg tror bare at oppsiden er lavere nå enn det markedet så for seg i høst..Oppsiden det nærmeste året er nå kanskje 30-40 prosent opp fra dagens kurs, mot tidligere en dobling. Bra for nye aksjonærer, ikke fullt så bra for de som betalte 142,50 for aksjene sine..
Bertelli
17.01.2020 kl 20:14 2065

Huffda bare 30-40% avkastning.
Triton
17.01.2020 kl 22:48 1909

SHIPPING ETTER HANDELSAVTALE: Kepler Cheuvreux roper kjøp om shippingaksjer etter avtaleinngåelsen mellom USA og Kina denne uken, og tror på kraftig eksportvekst og økte seilingsdistanser. De viser til at Kina i henhold til avtalen som ble inngått onsdag, skal øke sine innkjøp av energi – olje, gass og kull – fra USA med over 300 prosent i år. Dette skal hvis avtalen gjennomføres som planlagt gi en solid boost til shippingnæringen globalt. CEO Øystein Kalleklev i Flex LNG sier at Kina må kjøpe energiprodukter fra USA med begge hendene og peker på at sjefene for to store amerikanske LNG-eksportører var til stede i Det hvite hus da avtalen ble undertegnet. Fearnley Securities tror avtalen vil være spesielt gunstig for LNG-shipping mens de ikke tror på større effekt for tank og LPG. (FA) Hellenic shipping news påpeker at det fortsatt er mye usikkerhet rundt implementering av kjøpene fra kinesisk side. CEO Jack Fusco i Cheniere Energy som er den største LNG-eksportøren i USA mener at avtalen er et steg i retning av å få tilbake den tidligere raskt voksende amerikanske LNG-handelen med Kina som helt forsvant da Kina la på større toller på slik import når handelskrigen brøt løs. Kina har dog ikke annonsert noen kutt i tollene på hverken oljeimport og LNG-import fra USA noe som en høytstående amerikansk tjenestemann bekrefter må gjøres (kutt eller unntak) for at Kina skal kunne møte sine kjøpsforpliktelser.
CapitaL
20.01.2020 kl 10:51 1466

Ser ut som om det har sunket inn i markedet at straffetollen fortsatt henger i lufta.. Det ble mye ståhei rundt en handelsavtale som egentlig inneholder lite håndfast.. 20 i blest og null i innhold eller noe sånt.
bellx
21.01.2020 kl 15:18 1186

Pussig at flng gjør det så dårlig i dag da resten går rett opp på stort volum.

Ser GLNG stuper i USA. Hva er årsaken til det?
Aramis
09.03.2020 kl 15:57 577

Årsaken til den siste tidens fall i LNG-aksjer er fem prosent fakta og nittifem prosent hysteri.
Det er slik det går når markedet mister hodet, slik vi ser nå. LNG får seg kanskje en dupp grunnet Coronaviruset, men har fremtiden for seg.
Vi må ikke glemme at børsen består av folk med nervene utenpå kroppen. Overreaksjoner og hysteri er en del av hverdagen på børsene. Om noen måneder er LNG-aksjene tilbake på normalt nivå igjen.
Redigert 09.03.2020 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
suspekt
09.03.2020 kl 16:01 556

Kommer nok tilbake, men det kan ta noe tid, utbytter snart like høyt som kursen i avance og bwlpg!!!
bernes
13.03.2020 kl 09:23 349

Oslo (TDN Direkt): SEB nedgraderer anbefalingen på Höegh LNG til hold fra tidligere selg, samtidig som at kursmålet nedjusteres til 15 kroner pr aksje fra tidligere 50 kroner. Det fremgår av en oppdatering onsdag ettermiddag.
Meglerhuset nedjusterer rateestimatene for LNG-skip med TFDE-tonnasje til 50.000 dollar pr dag for 2020 og 57.000 dollar pr dag for 2021-22.
Videre peker meglerhuset på at det sannsynligvis blir vanskeligere å konkludere FSRU-kontrakter i dette markedsmiljøet.

Kommer vel en nedgradering på FLEX også etterhvert...