Radforsk porteføljen og differensiering.

Sydney
RADFOR 17.01.2020 kl 09:19 2254

Det finnes en rekke av radforsk selskapene på Oslo børs.

Porteføljen fikk ett oppsving i 2019.
Vil det fortsette.
.jeg vurderer å kopiere porteføljen og har nesten det. Det gir en differensiering som er veldig enkel. Lykkes en av selskapene så går man sterkt i pluss. Istedenfor å satse alt på en og ikke vite helt hvem som når mål først så garderer man.

Spørsmålet man bør stille seg er ikke hvem når målet først men heller: når noen av selskapene der målene sine?

Man kjenner historien. Oppkjøp gir 10-30x markedspris idag.

Nærmest godkjenning er vel Nano? Slutten av 2021. Deretter følger vel ultimovac 2022. (De er kjappe i pasient inklusjon virker det som og aldri forsinket med noe) targovax? .
Pcib er vel også ferdig 2023? Men har flere jokere der iblandet partneravtale og cash oppgjør nå første halvår.

Photocure: allerede i markedet og kan nå gjennombrudd, har partneravtale og tjener penger. Oppkjøp??
Redigert 20.01.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
17.01.2020 kl 10:10 2204

ja , interesant det du skriver.
Personlig tror jeg PHO går først og har 100 % i denne, synes også markedscap er lav i forhold til hvor langt de har kommet
Scoopfinder
17.01.2020 kl 10:14 2193

God ide, Sydney
Men du skriver ikke noe om fordeling av midlene. Vil du sette like mye i alle ?
De har jo svært ulik risiko og potensiale.
Sydney
17.01.2020 kl 12:28 2118

Nei jeg har ikke like mye nå. Men kanskje jeg burde hatt det.

Pcib 20%
Pho 20%
Nano 20%
Trvx 20%
Ultimo: 20%

Jeg tjente bra i 2016 på Nano. Så er nok litt partisk der. Men de nærmer seg kraftig.

Pcib har mulig avtale med Astra denne våren..

Trvx lavt priset og en del resultster.

Ultimovac: universell kreft vaksine. Genialt konsept med mega potensiale blir det godkjent, stsbile regnskap og gode på å nå mål.

Pho: bunnsolid. Vokser og vokser. Selvforklarende om.man kjenner selskapet. På denne kursen ganske bankers.

eiken
17.01.2020 kl 12:56 2080

Photocure 50 % Vekstselskap, selvfinansierende, moderat risiko, økende salg og venter på nyhet om lansering i ny land.Utlisensisert cevira, CIN behnadling /Aseris.Kinesisk selskap.Milepælutbetalinger og royalties.Allerede god trackrecord på dette grunnet tidligere produkter.

Bergenbio 20% Spennende og høy oppside.Høy risiko.Holder timeplaner og har flere samarbeidspartnere.Finansiert 2020.Stor stabil investor( Trond Mohn.)Utvikler AXL inhibitor som kan spille en stor rolle i forverring/spedning av cancer( bremse og i bestefall være sykdomskurerende med kombinasjoner.

Targovax 30 % Allerede fått avtale.Peptidevaksine.Uppfront og milepælsutbetalinger allerede på plass.Venter på resultater av virusvaksiner/mesotheliom/lungehinnekreft og ondartet hudkreft/melanoma maligna.Her forventes 2 viktige resultater neste 6 mnd.Endel oppdateringer forventes neste mnd mtp nye og andre behandlinger.Høy risiko , men betraktelig laverere risiko siste uker grunnet allerede avtale mtp peptidevaksine.Høy risiko, til gjengjeld oppkjøpskandidat slik jeg ser det.Svært lavt priset.Hoder god track record.Må ha penger snart.Avtale, salg eller emisjon må til ila noen mnd.

Har ikke investert i andre grunnet en del skurrende momenter/høy prising

Slettet bruker
17.01.2020 kl 13:04 2068

Jeg har fulgt de fleste radforsk selskapene over mange år nå.

For investorer som ikke har en aktiv rolle med porteføljen sin så er jeg enig i at dette kan være en lukrativ strategi.

Men for andre som kan følge med porteføljen så tror jeg ikke det er spesielt smart å være med ethvert selskap helt fra start til slutten uten å selge/kjøpe underveis, men å komme tidlig inn kan uansett være lurt.
Se på de selskapene vi har i dag, fra første inntreden på børs har de mange hundre posent oppgang på nyheter, før de daler tilbake like mye. Det skjer merkverdig mange ganger i løpet av utviklingstiden. Slik enorm votalitet kan gi enorme inntekter uten å risikere å være med helt til slutt.

Når det er nevnt så er det som du sier smart å holde øye med selskaper som nærmer seg godkjenning. Og ja Nano først, deretter Ultimovax osv. Om man tror på disse selskapene og har et forholdvis godt innskudd når de blir kjøpt opp eller får markedsgodkjenning er et faktum så skal du ikke så bort i fra at du blir steinrik, og 20-gangern + er slettes ikke utenkelig.

En annen filosofi kan være å selge ut halvparten av alle aksjene man kjøper når de har nådd en dobling, sånn sett får man en risikofri reise videre.

Det er ingen hemmelighet at min største investering er i Nano. De sitter med eksepsjonelt gode resultater i et at verdens største kreftmarkeder og er veldig nær godkjenning/oppkjøp. Nano kan også bli en utbyttemaskin.
Redigert 17.01.2020 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
eiken
17.01.2020 kl 13:21 2041

Har ikke noe i NANO da de har en svært dårlig track.Forsinkelser og unnskyldninger, men har heller ikke satt meg godt inn i selskapet.Uansett er det vel ikke til å stikke under en stol at selskapende selv ikke vet om De kommer på markedet før det foreligger godkjennelese av produkt=)
Gode bektraktninger Stinke, selge halve portefølgen når det er doblet er et risikofritt alternativ....
Scoopfinder
17.01.2020 kl 13:30 2030

Jeg synes det er litt drastisk å selge 50% ved dobling. Hvis den dobler seg kommer du ut igjen over null om noe går galt.
Skal man bli rik må man risikere. Men å selge 10-25% kan jo være en mulighet.
Jeg ser heller på potensialet videre.
PCIB var vinneren i fjor. Jeg har ikke solgt 1 aksje. Rimelig sikker på at den blir vinneren i år også.
Redigert 17.01.2020 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 13:33 2018

Takk, jeg er enig i at Nano har litt med tidligere forsinkelser, men det er også derfor vi har ny ledelse og styrerepresentanter. Bravo som ny CEO har iverksatt kraftige tiltak for at de nå skal holde guidingen.
Når det er nevnt å kan det være lurt å skynde seg sakte til mål. nettopp fordi mange feiler pga dårlig dokumentasjon osv. Nano har nå stålkontroll på denne biten og setter CMA høyt opp på prioriteringslista. At Nano også har Fast Track gjør at FDA kan følge med på hele utviklingen og korrigere hvis noe må gjøres. Fast Track gjør også at Nano kan sende søknad i flere "etapper" med Rolling Review, og korrigere igjen hvis det er noen feil i søknadsprosessen. Hele denne fordelen og prosessen som Nano er i nå gir en betydelig derisking av selskapet etter min mening. I tillegg vet vi at Nano sitter med meget gode effekresulteter og at Betalutin er nærmest fri for bivirkninger.

Anbefaler dere og besøke Nanos sider, der ligger det også linker til flere presentasjoner. Den siste presentasjonen fra R&D day bør enhver biotekinteressert se på. Der for man oversikt om hele selskapet samt konkurranse der ute osv.
Redigert 17.01.2020 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 13:42 2001

Scop: Hvis man satser mindre beløp er jeg enig, da må man ta større risiko for å tjene mye.

Men hvis kurs på et nytt selskap er 5 kr og du setter du inn 500K og får en dobling så har du tjent 500.000 om du selger halvparten.

Lar du disse aksjene og de resterende 500k stå og at selskapet får suksess og blir solgt for la oss si 300 til 500 per aksje, så har du blitt mangemillioner.

Blir det derimot krakk og de feiler så er kursen null, men du sitter igjen med dine 500K

Jeg er ganske enig i at man bør vekte etter de selskapene man har mest tro på så din strategi kan absolutt være lurt. Men om de feiler da så kan du får en 25-30 prosent tap, og det med mange års venting på godkjennelse. Det er muligens ikke noe fasit her, men gevinstsikring er kanskje stikkordet.
Redigert 17.01.2020 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.01.2020 kl 13:57 1975

Ingen fasit, nei.
Jeg ville heller tenkt at «jeg skal ikke tape».
Hvis dobling og man selger 25%, så skal aksjen falle veldig mye før man går ut med tap. Da må aksjen falle 75%. Man kommer seg ut før det skjer.

Jeg satser ikke mindre beløp.
Er topp50 i PCIB.
Kanskje 100 i PHO
Redigert 17.01.2020 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
18.01.2020 kl 10:42 1803

Til informasjon så guider PCIB interimavlesning q2 2022 på RELEASE studien. Kan bli avbrutt tidligere eller bli forsinket alt ettersom. Dette i et marked uten godkjent medisin og uten konkurranse. Som du skriver er det flere jokere og triggere før den tid.

Selv har jeg tenkt tanken på differensiering og har noe tørt krutt på lager. Pdd sitter jeg kun på PCIB av radforsk selskapene.
AksjeInvest
19.01.2020 kl 23:16 1530

Jeg har Nano og Oncoinvent fra deres portefølje. Roy Larsen for alle penga!
Sydney
20.01.2020 kl 01:17 1460

Jeg har troa på alle selskapene. De vil nok komme til markedet alle sammen. Men spørsmålet er hvor kronglete det blir å komme dit. Om en medisin for godkjenning blir det Mega stort. Asså for eks ultimo. Universal vaksine som gir økt levetid og complete response I en rekke vanskelige former. Nano som er best om class I mega marked. Pcib har mange bein å stå på og mulig partneravtale med Astra. Trvx undervurdert og billig med en partneravtale i bunn. Pho med bunnsolid business plan. Kanskje det ikke lønner seg å sitte alt i en sekk. Lykkes ett av selskapene blir det solgt for minimum 10x.