DNO blir en utbyttemaskin eller tatt av børs.

Slettet bruker
DNO 17.01.2020 kl 12:06 31266

I løpet av året vil det komme store nyheter i DNO. For de av oss som i all hovedsak har vært long i aksjen i 10-15 år, har avkastningen vært totalt begredelig. Historien rundt kjenner de som har fulgt opp og nedturer, så jeg hopper harelabb over alt sammen. Saken er den, at kursen ble halvert på noen mnd etter den famøse capital markeds day. Disse er jo ment for å gi analytikere og forbindelser et dypdykk i ståda i selskapet. Resultatet uteble på ingen måte, kursen gikk rett i dass og ble der værende. Kritikken har siden haglet, imens DNO har kjøpt 10% treasury samt ryddet i finansene ellers. -driften er som vanlig sterk, og til alt overmål har den styrket seg vesentlig gjennom nedturen på børsen. Er det et enigma spør du kanskje?
Nei, eneste åpenbare grunn er at markedet ikke greier å lese den eneveldige hersker Bikan Mossawar Rahmani. Hva vil han? Han har nå to åpenbare valg: #1 Ta en "Per Sævik", og la all etikk og moral være glemt og bare kuppe selskapet til en billig penge. (De siste 10-15% blir det ikke søndagstilbud på). Eller #2 Gjøre DNO om til den utbyttemaskinen den burde bli. DNO besitter et (kanskje to) oljefelt i verdensklasse, men aksjonærene har ikke sett mer enn noen småpenger av inntjeningen. En inntjening som er totalt RÅ, og gjør dagens aksjekurs enda mer gåtefull. Markedet er som meg, meget i tvil. Jeg håper nå at man endelig skal få betalt for denne årelange maraton, og at DNO leverer minst en krone i utbytte per annum. -Dette klarer de fint på toppen av vekst, her er det kun snakk om vilje.
Alternativt, så tar største eier rotta på 15 tusen medaksjonærer og allierer seg med utenforstående penger. Vipps, så var det snipp snapp snute for Norges eldste oljeselskap.
Da får vi bare krysse fingre og knipe igjen øynene. -Jeg selger ikke før jeg MÅ, denne gangen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
oto1
21.01.2020 kl 21:53 5499

Beklager.

Det minste du kan kjøpe er en aksje, og da rekker ikke 4 kr.

Men du har nå mer å rutte med enn Malony, Det skal du ha.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Malony
22.01.2020 kl 11:16 5137

Hehe så søtt. Jag har nå sagt hva jeg trader med, men det er jo svært vanskelig for bl.a deg å innse/skjønne at noen kan tjene på DNO slik jeg har gjort. Hadde alle fulgt dine av dine likesinnede sine råd, tror jeg mange hadde gått personelig konkurs. HARAMI, P/E, analyser, hjertebarn osv osv.... Dere må da se på det tekniske, psykologi, handlemønster og bruke sunn fornuft. Det enkle er ofte et beste. F.eks så har noen av de største vinnerne på børsen de siste årene P/E på minus 50-150...så de som kjøper aksjer kun basert på P/E kommer skjelden å tjene penger.
_

Ser DNO er litt heldigere idag, med Positiv børs og Energisektor som holder den oppe.. Vi så forsmaken i går på hvordan det går hvis ikke. Er jo ingen støttekjøp som holder denne lengre.
Redigert 22.01.2020 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 12:30 5059

Siden du mener DNO er sterkt overpriset, hva anser du som riktig mcap for selskapet?
Malony
22.01.2020 kl 13:29 5019

Har ikke sagt de er sterkt overpriset. Pr. Idag ligger de noenlunde på riktig nivå, med tanke på bl.a Oljeprisen.. Ser flere Meglerhus har 11 krones som kursmål, men da mener jeg olja må opp i 70 dollar får å oppnå det.
9 tallet ser vi i DNO når/hvis olja bryter 62 dollar.
Slettet bruker
22.01.2020 kl 14:12 4963

Den kalkulatoren din må være like sprengt og dum som deg selv Malony. Analytikere som godtar steady cashflow og P/E på 4, er like troverdig som deg, de også.
Eneste grunn til ødelagte kursmål, er å gi Bijan Mossawar Rahmani en skikkelig smekk på fingrene, slik at han tar til fornuft. DNO kan tjene så mye penger de bare vil, så lenge investorene ikke ser noe til dem. DNO har bare et svakt punkt, nemlig styrelederen. Driften er super. Corporate governance er utydelig og mistenksom. -da investerer folk heller i AkerBP og Equinor.
Malony
22.01.2020 kl 14:22 4946

Rart hvor sprengt den kalkulatoren er, men likevel har fungert rimelig nøyaktig siden den ble tatt ibruk. Tror kanskje du bør kalibrere din litt du også... Eller evt følge min versjon, som har gitt bra avkastning (113%) siste 6 mnd på DNO.
Den dagen det snur, så sitter jeg muligens jeg også.
Nå venter jeg (som vanlig) bare på å komme inn igjen etter salg på formiddagen... Ser jeg kan hente ca 10-12 øre allerede nå.
Hva P/E angår, er jeg helt likegyldig til. Hadde jeg kjøpt etter det, hadde jeg gått glipp av mye penger.
Slettet bruker
22.01.2020 kl 14:29 4932

Malony

Ta deg en pause fra forumet, se om du klarer det, eller om du rett er et arbeidsledig hektet nett troll,
Slettet bruker
22.01.2020 kl 15:02 4857

Billigsalget er igang igjen. Snart på 9-tallet?
K
Malony
22.01.2020 kl 15:46 4802

Alt går etter den normale planen. Inne igjen nå med 15 øre gevinst fra formiddagssalget. Forstår ikke f.eks Hugoil som mener det er vanskelig å følge dette mønsteret.. Mulig han bør finne seg noe annet å tape penger på? Selv blodferske konfirmanter kan tjene på DNO.... Blir gøy den dagen man kan tjene penger i oppgang..om ikke dagens situasjon er enkel, så blir hvertfal den tid det. 114% opp synes jeg er innafor i nedgang.
Hugoil
22.01.2020 kl 15:50 4804

Har nå den fjerde BULL DESCENT BLOCK i olja i dag og jeg kjøper nå.
Har ferdig formert BULL DOJI STAR i kvarterchart.
--
Har inverterte RSIer for DNO, noe som bebuder en rekyl.
Redigert 22.01.2020 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Hugoil
23.01.2020 kl 08:22 4618

State Streetèn på nr. 3 på topp50 kjøte 652K på mandag,
JPM på nr. 16 kjøpte 285K,
Salt Value pånr. 26 kjøpte 216K,
DNBM kjøpte 292K
og Univest kom inn igjen, dvs kjøpte minimum 400K.
Største selger er Storebrand med 171K, deretter SEB 74K og Nordnet 11K.
Redigert 23.01.2020 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2020 kl 08:49 4579

Hvis det faktisk er slik at du klarer å tjene penger på tradingen slik du sier bør du vel ikke skrike det ut ? Man skal jo ikke ha mange vekttallene i statistikk og sannsynlighetsregning for å forstå at hvis "alle" gjør som deg så vil ingen tjene penger. De som tjener på sin trading er nok helst de som sitter rolig i båten og er tyste om sine etablerte mønstre.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 11:44 4391

I en analyse, 08.01 kutter Swedbank kursmålet på DNO-aksjen kraftig fra 21 kroner til 11 kroner, og nedgraderer samtidig aksjen fra kjøp til hold-anbefaling.

I øyeblikket er det 10% opp til 11 så det skulle vel være mulig hvis vi får et romjuls rally i år?
Malony
23.01.2020 kl 11:54 4378

Mja... Olja ned på 60, så er det plutselig 20% opp til 11kr. Meglerhus har alltid en tendens med å overdrive kursestimatene.

Ser forøvrig at mine estimerte beregninger treffer spott On,... Igjen.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 11:56 4377

Ja alt er mulig wwbwb. Kan du fortelle hvorfor du gidder å bry deg med DNO? Den har en begredelig utvikling, ingen tvil om det. NEL og Tesla må da være fristende?
Jeg innrømmer gladelig at min filosofi har stått til stryk. Fundamentale forhold er ikke så viktige lenger i verden, og iallefall ikke på børs. Det er som ellers i en fjollete verden, at det som er på moten kan du gange med ti og få riktig pris. Olje er old news, selv om behovet stiger. NB! Du baisser et selskap med knallgod drift og inntjening. -kan ikke være en god strategi i det lange løp.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 12:14 4349

Historisk tilbakeblikk, snart 10 år og kursen i dag til tross for "fantastisk vekst grunnlag", nøyaktig den samme.
"Styreformann Bijan Mossavar-Rahmani vil ha slutt på bråket rundt DNO, men tror selskapet har grunnlag for fantastisk vekst.

DNO faller onsdag formiddag 0,79 prosent til 10,01 kroner på Oslo Børs.

Siri Knutsen Vosgraff
Publ. 14:30 - 31.10.12 | Oppd. 22:04 - 16.12.13"

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2012/10/naa-er-styrelederen-lei-av-dno-braaket
Redigert 23.01.2020 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2020 kl 13:35 4234

Apropos relevant informasjon er vel DNO sin hjemmeside den beste også når det kommer til kursinformasjon når vi snakker DNO.

DNO har jo på sin hjemmeside denne, regner jeg med, pålitelige grafen om DNO sin kurs utvikling.
Her kan du også legge inn selskaper du mener er sammenlignbare år for år, kun for hyggen sin skyld eller kanskje ikke.
https://www.dno.no/en/investor-relations/share-price-development/
Hugoil
23.01.2020 kl 15:16 4088

Kjøper her, støtte for olja.
Støtte også for DNO i parallell i tidligere nevnte fallenedet topplinje/topplinja til kilen, samt fjorårets bunn på 9,noenogsøtti. Vi er også i bunn av fallende trendkanal siden op.oppdateringstoppen 10.9 14.jan.
OSEBX ligger an til å stige oppover utover ettermiddagen da USindeksene ikke faller så mye.
Redigert 23.01.2020 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2020 kl 15:56 4013

Er det mulig vi ser 6-tallet før Langfredag?
Skjer det så må det da endelig snu? Da kommer det kanskje et tilbud fra et nylig registrert selskap på kroner 7,. pr.aksje og penger på bok. DNO tjener jo i følge deres regnskap penger?
Er det hva Bijan Mossavar-Rahmani spekulerer i? Nå eier han, direkte og indirekte, 50,45% pluss hans gode venner med sine eierandeler.
Redigert 23.01.2020 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Hugoil
23.01.2020 kl 16:10 3969

Har BULL HARAMI i kvaerterchart, som pt ligger inne med avgitt, og BULL IN-NECK pt formert i timeschart.
Vikusen
23.01.2020 kl 19:58 3767

Oljeprisen senkes av virusfrykt
Oljeprisen har falt halvannen prosent og nordsjøolje omsettes nå for rundt 61,50 dollar fatet.

WHO: Ingen bevis for smitte utenfor Kina
Verdens helseorganisasjon (WHO) opplyser ifølge AFP at det ikke foreligger noen bevis for at coronaviruset har smittet mellom mennesker utenfor Kina.

Overeaksjon på Ose dette her. Opp igjen i morgen.
Redigert 23.01.2020 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
23.01.2020 kl 20:11 3745

Blir det 2 kr utbytte i vår?
Hugoil
23.01.2020 kl 20:47 3697

Olja ligger an til å velge en bullish reversal med en nå avgitt dobbel bunn på sentralt støttenivå. Denne itnradagDBen utvikler seg trolig til en intradagOHS for avgivelse i morgen.

DNO har en omtrentlig 4dagers BULL 3 GAPS DOWN ved ste nging i dag
+ sluttet avgitt BULL HARAMI i kvarterchartet og formert BULL GRAVESTONE DOJI i timeschartet.
--
Stor sjangs for et grønt candle i morgen for DNO og dermed også betydelig sjangs for et formert bull-signal - og om sticket blir rødt i mrogen, så kan det bli en bull homing pigeon. Det aktuaøliserer spek 2ukersDobelBunn som den andre bunnen i 3mndDB.
--
Kan være de er forsinket med Baeshiqa-oppdateringen fordi feltet er både dypere og bredere enn det de trodde i august.
Nå er det Poisson-fordelingen som gjelder.
Redigert 23.01.2020 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Aventura
24.01.2020 kl 08:46 3371

Kvartalsrapport nu 6 Februari, DNO kommer säkerligen att presentera lite strategi för att förbättra värderingen framöver.
Finns lite olika alternativ för hur man kan gå tillväga, men ett par åtgärder kommer nog att kungöras.
Vikusen
24.01.2020 kl 09:33 3289

Herregud for ein møkka aksje, sånn no er det sagt. Burde snu i dag.
rockpus
24.01.2020 kl 10:13 3214

Forstår du hvordan alle dine bull signaler blir oppfattet? Hvor mange ganger har kursen gått motsatt av hva du spår?
Jeg er i utgangspunktet tilhenger av en respektfull tone og form på dette forum. Men jeg har samtidig en viss bekymring for dem som måtte ha fulgt dine kjøpsanbefalinger.
Slettet bruker
24.01.2020 kl 10:34 3163

Anti-US demonstrations begin in Baghdad
2 hours ago
Mohammed Rwanduzy
ERBIL, Kurdistan Region- Anti-US demonstrations have begun in Baghdad today alongside the daily reform protests that have rocked Iraq for almost five months.

https://www.rudaw.net/english/middleeast/iraq/24012020
Malony
24.01.2020 kl 10:48 3132

Har rapportert Hugoil til Admin... Spammere og folk som kommer med misvisende og falsk informasjon burde kastes ut av dette forum.. Og evt holde seg til klovneforumet på Chatten til Oto1 og disiplene.
Slettet bruker
24.01.2020 kl 10:54 3150

'We want them out': Iraq protesters call for US troops exit
Thousands march in Baghdad, heeding to call by Shia leader Muqtada al-Sadr for an anti-US 'million-man march'.
16 minutes ago

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/iraq-protesters-call-troops-exit-200124080811442.html
Hugoil
24.01.2020 kl 11:18 3112

rock:
Kvarterssignalet som jeg skrev var avgitt slo til.
Timessignalet ligger pt som avgitt.
Ligger pt med en formert BULL HOMING PIGEON i dagchartet.
Dermed er all TA som jeg skrev sist ovenfor på tørr grunn, særlig når vi rimeligvis hensyntar det som er oppgitt som avgitte signaler.

Korsar=Maloney lyver som vanlig.
--
23rd January 2020 in Politics
As a part of his meetings with a number of leaders and heads of State, President Salih held in-depth talks with US President Donald Trump on Wednesday, on the sidelines of the World Economic Forum (WEF) in Davos.

The President stressed the need to intensify international efforts to establish international and regional security and stability, noting that their consolidation and strengthening is the only way to ensure comprehensive and lasting peace in the region.

His Excellency added that Iraq is eager to establish balanced relationships with all friends and allies to strengthen its sovereignty, respect its independent decision, achieve the interests of Iraqis, continue the economic development and reconstruction. In addition to Iraq must not be turned into a battleground to settle scores, he stated.

The US President, in turn, reiterated his country’s support for Iraq, showed his desire to have a closer relation, expand the scope of cooperation and raise the trade volume between Iraq and US to serve both peoples. Iraq’s pivotal role in the region, he appreciated.

Discussions covered the presence of foreign forces, the reduction in troops strength in the country as well as the importance of respecting Iraqis people’s demands in maintaining national sovereignty and ensuring security and stability.

(Source: Office of the Iraqi President)
Redigert 24.01.2020 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Malony
24.01.2020 kl 12:01 3075

Du må gjærne tro jeg lyver, men vi kan jo sammenligne analysene våre og se hvem av is som har hatt rett og hvem som bare prater svada.
Fikk forresten inn i PRS i går...og flaks som jeg har, så har jeg tjent like mye på en dag her, som på 14 dager med DNO trading.
Hugoil
24.01.2020 kl 12:16 3049

De fleste tror du lyver Korsar=Maloney og mange vet det.
Hvorfor har du behov for å snakke om PRS her? Det indikerer svak standing. Men likevel fint at du har tjent 14dager*1000,- i PRS. Hjelper jo på tapet for hovedposten din i DNO "kjøpt på høyt 10-tallet", din "største investering i porteføljen".
--
Ang. ww`s link om demonstrasjoner. Dette er shite-initierte demonstrasjoner, altså Iran-vennlige. De Irakiske shitene har bedt Kurdistan om militærhjelp for å stabilisere Irak som argument for at det må være mulig å sende USA ut av Irak. Dette demonstrerer de for nå. Så Kurdistan er trygt og DNO/KOMO selger trolig bedre nå i januar enn tidligere januarer, da KRG-olje går ut av landet i Kirkuk og til Tyrkia i rør og ellers i lastebil rundtomkring.
Redigert 24.01.2020 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
rockpus
24.01.2020 kl 12:27 3033

Det er mulig at både jeg og mange andre misforstår dine anbefalinger. Dersom de er basert på investeringer ned til et kvarters og/eller timers varighet, så blir gjerne bildet et annet enn om vi ser på det som generell anbefaling. Da skyldes det i tilfelle at vi faktisk ikke leser hva du skriver grundig nok.
Slettet bruker
24.01.2020 kl 12:53 2995

Barzani added that the lack of a unified national identity is a key problem in the country.

“I believe that the problem is that there is no loyalty to Iraq. You see that there are Sunnis, Shiites, Turkmens, and Christians.”
Hugoil
24.01.2020 kl 13:51 2922

Det er sant og kurderene i nord er de som er venner med 4*klart flest av disse + også på god fot med Iran. Hele lapskausen der blir litt sånn som lapskausen her på HO, ikke sant Korsar=Maloney?

Avgitt dobble bullsignaler i times og også avgitt 2dagers KILE.
--
DNB på kjøpern.
Redigert 24.01.2020 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Aventura
24.01.2020 kl 14:55 2850

Är bara att passa på så länge DNO är på billig sälj!
För här kommer hända saker snart. Har en stark känsla av att det blir så (och med lite rykten i tillägg... vänta till 6:e februari...).
Hugoil
24.01.2020 kl 15:56 2773

Har sendt mail til IR.
Håper Korsart=Maloney over har lært seg forskjell på trading og backtrading nå om han skal være med lenger her.
--
KJØPSSIGNAL 2dagers DOBBE BUNN med KURASMÅL 10,18 avgitt.
Redigert 24.01.2020 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 16:26 2733

Kompiser som er kurdiske irakere er ikke akkurat enige i at Kurdistan er på god fot med Iran. Ikke så lenge siden at iranske "leiesoldater " hjalp sentralregjeringen mot kurderne i oljefeltdisputten. En kjenning som var på jobb i Erbilområdet for noen år siden rapporterte at det var en haug israelske kampfly på vennskapsvisitt på flyplassen. Mange kurdere er av den mening at Israel er eneste vennen i området.