ELE - Refleksjoner etter dagens DN artikkel
Vet ikke hvem som initierte dagens DN artikkel - DN eller selskapet, men etter kursutviklingen å dømme var det dessverre for selskapet ikke en vellykket øvelse.
Artikkelen beskriver forsåvidt godt den siste tids utvikling, men selskapets forsøk på å forklare at markedet har misforstått, spesielt konsekvensene av det konvertible lånet, viste seg på kort sikt ikke å være vellykket. Jeg kan være enig med Grue at aksjonærene og BO bør sitte i samme båt, men vil tro at selskapets begrensede fokus og tilsynelatende manglende oppmerksomhet på kursutviklingen ikke oppleves spesielt hyggelig for alle som trodde på at det konvertible lånet var det eneste saliggjørende for selskapet.
Selskapet yter pt. 0 tillit i markedet. Enhver annen leder som uttrykker stor tro på markedet for sine produkter, ref. Iron Token, (med ditto begrensede kostnader) vil med stor sannsynlighet oppleve at markedet gir selskapet en positiv respons. Denne er dessverre totalt fraværende i ELEs tilfelle. Fremover bør Grue utvise en større grad av ydmykhet både overfor marked og aksjonærer, samt ha 100% fokus på å foreta kloke valg og levere håndfaste resultater.
Artikkelen beskriver forsåvidt godt den siste tids utvikling, men selskapets forsøk på å forklare at markedet har misforstått, spesielt konsekvensene av det konvertible lånet, viste seg på kort sikt ikke å være vellykket. Jeg kan være enig med Grue at aksjonærene og BO bør sitte i samme båt, men vil tro at selskapets begrensede fokus og tilsynelatende manglende oppmerksomhet på kursutviklingen ikke oppleves spesielt hyggelig for alle som trodde på at det konvertible lånet var det eneste saliggjørende for selskapet.
Selskapet yter pt. 0 tillit i markedet. Enhver annen leder som uttrykker stor tro på markedet for sine produkter, ref. Iron Token, (med ditto begrensede kostnader) vil med stor sannsynlighet oppleve at markedet gir selskapet en positiv respons. Denne er dessverre totalt fraværende i ELEs tilfelle. Fremover bør Grue utvise en større grad av ydmykhet både overfor marked og aksjonærer, samt ha 100% fokus på å foreta kloke valg og levere håndfaste resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10
Du må logge inn for å svare
Namtrah
18.07.2018 kl 23:40
10930
Enig, men dette bør absolutt formidles videre til Grue og Co.
Element er også godt tjent med disse warrantsene da de kan få inn gode penger der. Men da må de levere og få kursen opp opp opp
Element er også godt tjent med disse warrantsene da de kan få inn gode penger der. Men da må de levere og få kursen opp opp opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:34
oddivar
18.07.2018 kl 23:50
10895
Det er jeg enig i, Namtrah, men det får andre ta ansvar for. Min innflytelse som "rådgiver" for selskapet har vel ikke vist seg å være særlig stor.
nopetter
19.07.2018 kl 00:13
11444
Grue sin prioritert er å gjennomføre det aksjonærene har stemt for. Og det kommer hun til å gjøre fordi GF har gitt henne mandatet. Det som er problemet er at resultatene uteblir og markedet tror ikke at dem klarer å nå disse målene. Hvordan de skal klare å kjøpe seg opp i CMT er vanskelig å forstå siden de ikke har klart å selge hele transje 1. Og siden det ikke kommer oppdatering fra AMI om prosjektets tilstanden de når produksjons oppstart inneværende kvartal tviler vel markedet også på. Ergo så henger det meste i en tynn tråd. Legger dem ut flere fasiliteter oppå dagens kurs så faller aksjen 50% til
I et seriøst selskap ville Grue vært ferdig og styret kastet etter en sånn finansieringsavgjørelse og påfølgende smerte for aksjonærene. Det er ikke småtteri å miste 60% av mcap på få måneder. Men, dette er ikke et seriøst selskap, det er ikke en seriøs ledelse og det er så definitivt ikke kritiske eiere til stede. The carnival continues.
oddivar
19.07.2018 kl 00:25
11344
Selskapet har fått et betydelig mandat fra aksjonærene, men det er også et mandat som selskapet nærmest påtvang aksjonærene... men selskapet kan ikke velge sine aksjonærer ;)
Der er bare å tenke seg hvor mye bedre en vanlig emisjon ville vært for alle parter. Jeg sier ikke mer
De hadde aldri fått hentet så mye penger som de er ute etter via en emisjon. Om det kanskje hadde klart seg med ett investeringsprosjekt istedet for hvor mange det egentlig er de driver på med så hadde det vel vært mulig. Men det hadde jo krevd planlegging og rettferdiggjøring osv og det er mye jobb for en scam.
Vi må vel alle mann og kvinner innrømme at en ny transje ikke er praktisk gjennomførbart slik markedet nå oppfører seg. Selv gode nyheter blir overkjørt av BO, shortere og vanlige tradere.
Akkurat nå er det jo reneste mekka for baissere.
Er helt enig med de som skriver at vi må få gode nyheter angående AMI og ha det som et sikkert kort i ermet, utsette OMM oppkjøpet og transjene inntil en token utstedelse er gjennomført.
Skulle de gjennomføre transjene (3 stk) på dagens nivåer tror jeg fort kursen daler ned mot kronen og kanskje under dessverre. Det var skivebom mht. inngang fra min side også. Kjøpte over 3kr :-)
Kursen snur nok opp før eller siden likevel, dersom alt går etter selskapets plan om en tenker på børsnotering av AMI, token, oppkjøp, utbytter osv.
Det kan trossalt ligge ekstremt mye penger i en token utstedelse - men igjen, her må vi få klarhet i hva som skjer med AMI fremover.
Akkurat nå er det jo reneste mekka for baissere.
Er helt enig med de som skriver at vi må få gode nyheter angående AMI og ha det som et sikkert kort i ermet, utsette OMM oppkjøpet og transjene inntil en token utstedelse er gjennomført.
Skulle de gjennomføre transjene (3 stk) på dagens nivåer tror jeg fort kursen daler ned mot kronen og kanskje under dessverre. Det var skivebom mht. inngang fra min side også. Kjøpte over 3kr :-)
Kursen snur nok opp før eller siden likevel, dersom alt går etter selskapets plan om en tenker på børsnotering av AMI, token, oppkjøp, utbytter osv.
Det kan trossalt ligge ekstremt mye penger i en token utstedelse - men igjen, her må vi få klarhet i hva som skjer med AMI fremover.
Tigerberget
19.07.2018 kl 09:23
10745
Spent på når triggerlista til Riskokeren slår ut i full blomst.
ELE er helt "ødelagt" av denne finansieringen med BO som DN referer til. Tror ikke det er lenge til at ELE er tilbake på 1 tallet? Et utrolig spill her, og hvem husker ikke tiden da ELE sto i kr 6 og alt så lyst ut?
ELE er helt "ødelagt" av denne finansieringen med BO som DN referer til. Tror ikke det er lenge til at ELE er tilbake på 1 tallet? Et utrolig spill her, og hvem husker ikke tiden da ELE sto i kr 6 og alt så lyst ut?
Namtrah
19.07.2018 kl 09:28
10633
Tigerberget skrev Spent på når triggerlista til Riskokeren slår ut i full blomst.
Det har vi ventet på i månedsvis. Er helt utrolig hvor lang tid Element trenger for å gjennomføre noe som helst. I morgen er fristen for JV’en, at de aldri kan komme med noe før fristen er ute viser bare hvor arrogante de er. De bør ihvertfall ikke komme med enda en utsettelse. I mellomtiden fortsetter Element nedover...
Enig i det du skriver, oddivar.
Tror markedet vil forbli tvilende/avventende en stund til, i påvente av tydelighet, forhåndssalg av tokens, og betydelige konstruktive nyheter.
Tror markedet vil forbli tvilende/avventende en stund til, i påvente av tydelighet, forhåndssalg av tokens, og betydelige konstruktive nyheter.
Aleksss
19.07.2018 kl 09:40
10557
Nå er kursen så lav at at grue og co burde bli enig med bo om å droppe de resterende transjene, og i tillegg droppe resten av transje 1 !!!
Grue og co og resten av aksjonærene burde lyttet til oddivar på egf
Grue og co og resten av aksjonærene burde lyttet til oddivar på egf
Aleksss
19.07.2018 kl 09:42
10530
Gode nyheter ang Ami-token-mindoro uten ekstrem utvanning er vel det vi trenger for å snu trenden nå ?
nopetter
19.07.2018 kl 09:44
10504
HUSK. det er kun solgt 440k aksjer og kjøperne ligger klar å hive seg over de som dumper lavere
Liverbirds
19.07.2018 kl 10:41
10358
Hvor har det blitt av nicket som lovet oppgang, mange positive triggere og at det var viktig å komme seg inn føre et viss møte...
Namtrah
19.07.2018 kl 10:46
10333
BO-avtalen er bare å skrote, sammen med oppkjøpet av CMT. Element var ikke moden for et slikt oppkjøp, noe som er bevist av kursen. Men tror dessverre ledelsen er for opptatt av "langsiktige" verdier, som tar årevis, om det noen gang blir verdier av det.
Aleksss
19.07.2018 kl 10:57
10291
Frykter at du kan ha rett i det,
Men jeg tror ikke bo er interessert i å sitte på flere 100 millioner aksjer i årevis :p og visst kursen skal gruses slik den er blitt nå, for hver transje som blir trekt snakker vi enormt mange aksjer,
Så eneste utvei slik jeg ser det, er som du nevner
SKROT hele bo avtalen sammen med cmt og konsentrer dere om token-Ami-mindoro
Men jeg tror ikke bo er interessert i å sitte på flere 100 millioner aksjer i årevis :p og visst kursen skal gruses slik den er blitt nå, for hver transje som blir trekt snakker vi enormt mange aksjer,
Så eneste utvei slik jeg ser det, er som du nevner
SKROT hele bo avtalen sammen med cmt og konsentrer dere om token-Ami-mindoro
nopetter
19.07.2018 kl 11:08
10236
BO sitter ikke med mer aksjer enn det som konverteres til enhver tid. p.t. sitter de inne med 3,7mill aksjer av det vi kjenner hvis de ikke bare har most disse ut med tap, de også som mange andre.
Som flere er inne på er det eneste som kan få aksjekursen til å snu oppover det at selskapet leverer på det de har guidet. I første omgang kanskje først og fremst Ambershaw. Bør vel snart bli litt aktivitet der. Da kan transjelånet rettferdiggjøres. Ellers må jeg si at det forventede fallet i kursen har blitt noe større enn det jeg trodde. Synset meg til at 2,5 kunne være en nedre grense, men pr.nå er vi i ferd med å passere 2,3. Selvsagt surt å se papirtapet øke for hver dag. Har sittet i denne i over et år (litt gevinstsikring har det vært), og har ikke mistet troen ennå. Men det er klart at risikoen er høy. Markedet må få noe mer en luftige visjoner å gnage på. Så får vi se fremover om det er hold i noe av det selskapet har forespeilet oss.
Triggly
19.07.2018 kl 11:28
10172
Oi oi, har alle plutselig blitt realister?
Store papirtap kan få den mest innbitte hausseren til å se lyset! Gammelt jungelord
Personlig tror jeg det går nedenom og hjem på mandag, folk pleier å selge på nyheter, og JV-meldingen tviler jeg på blir noen slager :)
Store papirtap kan få den mest innbitte hausseren til å se lyset! Gammelt jungelord
Personlig tror jeg det går nedenom og hjem på mandag, folk pleier å selge på nyheter, og JV-meldingen tviler jeg på blir noen slager :)
rischioso
19.07.2018 kl 11:29
10152
RE - Det er viktig å understreke at Alpha Blue Ocean er i samme båt som våre aksjonærer, sier Element-sjef Cecilie Grue.
* Dette var jo en mager trøst, ei heller er det sant når BO uansett får sine 25m/nok i tillegg til alt de har tjent på alle transjer + warrants frem til i dag så er de fortsatt himmellangt unna en minus slik aksjonærene er...
Får håpe de tar til vettet og kansellerer hele JV spesielt om de ikke får overta OMM sin gamle gjeld og ikke får inn nok kapital gjennom TGE som planlagt.
TGE kan være nøkkelen og av samme grunn er det merkelig at ikke selskapet legger alt inn på å få gjennomført den. Dette gir derfor indikasjoner på at ting ikke går helt som planlagt - ikke der heller...
Risken ved å kansellere JV er også betydelig og er helt avhengig av at prod lisens for Ambershaw kommer på plass veldig snart for hvis ikke så sitter man jo i realiteten igjen med ikke annet enn 2 gruver hvor man ikke har tilgang på verdiene og en Token ide som fortsatt etter hele 8 mdr ikke er annet enn en ide...
* Dette var jo en mager trøst, ei heller er det sant når BO uansett får sine 25m/nok i tillegg til alt de har tjent på alle transjer + warrants frem til i dag så er de fortsatt himmellangt unna en minus slik aksjonærene er...
Får håpe de tar til vettet og kansellerer hele JV spesielt om de ikke får overta OMM sin gamle gjeld og ikke får inn nok kapital gjennom TGE som planlagt.
TGE kan være nøkkelen og av samme grunn er det merkelig at ikke selskapet legger alt inn på å få gjennomført den. Dette gir derfor indikasjoner på at ting ikke går helt som planlagt - ikke der heller...
Risken ved å kansellere JV er også betydelig og er helt avhengig av at prod lisens for Ambershaw kommer på plass veldig snart for hvis ikke så sitter man jo i realiteten igjen med ikke annet enn 2 gruver hvor man ikke har tilgang på verdiene og en Token ide som fortsatt etter hele 8 mdr ikke er annet enn en ide...
badkrukan
19.07.2018 kl 11:34
10107
ingen kommentar på snuoperasjonen din? var ikke slike som meg tullinger? sorry, kanske hade vart på sin plass? ikke til meg, men de stakkara du lurt inn i denna møkka for at få din exit?
rischioso
19.07.2018 kl 11:37
10094
Hva prater du om, jeg sitter fortsatt fast som mange andre med aksjer her, men det utgjør vel ingen forskjell på den reelle situasjonen, Skal vi ikke kunne diskutere ting når det ser utfordrende ut så bør vi vel ikke diskutere i det hele tatt...
Jeg har fokusert på og forholdt meg til det ledelsen til enhver tid har meldt - når de nå ikke virker å kunne levere som forventet så bør vi ikke ignorere det...
Jeg har fokusert på og forholdt meg til det ledelsen til enhver tid har meldt - når de nå ikke virker å kunne levere som forventet så bør vi ikke ignorere det...
nopetter
19.07.2018 kl 11:40
10060
det grue sa der betyr at hun kun bryr seg om BO og gir f.. i aksjonærene.
jokeren er TGE men jeg har sluttet å se på hva de guider her er det bare realitetene som gjelder. hvordan kan de gjennomføre TGE hvis de ikke får tilgang på råvarene. men CEO har fått mandatet av GF til å gjennomføre raidene og jeg lurer bare på hvordan de skal få til dette.
jokeren er TGE men jeg har sluttet å se på hva de guider her er det bare realitetene som gjelder. hvordan kan de gjennomføre TGE hvis de ikke får tilgang på råvarene. men CEO har fått mandatet av GF til å gjennomføre raidene og jeg lurer bare på hvordan de skal få til dette.
rischioso
19.07.2018 kl 11:53
10024
nopetter,
det er KUN 2 reelle jokere slik jeg ser det:
(1) Prod lisens Ambershaw - Denne gjør at man kan kansellere JV
(2) TGE - denne vil kunne redusere bruken av transjer helt eller delvis utennom de 3 obligatoriske
* Overtagelse av gammel OMM gjeld alternativt kansellering av JV og Mindoro nytt med positivt fortegn (lettelser i regelverket event salg) er ingen jokere, men en heller å anse som en konsekvens av - hvis/om/atte....
Mao, fortsatt betydelig risk og flust med usikkerheter noe som gjenspeiles i dagens aksjekurs - i morgen får vi svar på hva som skjer videre med JV....
det er KUN 2 reelle jokere slik jeg ser det:
(1) Prod lisens Ambershaw - Denne gjør at man kan kansellere JV
(2) TGE - denne vil kunne redusere bruken av transjer helt eller delvis utennom de 3 obligatoriske
* Overtagelse av gammel OMM gjeld alternativt kansellering av JV og Mindoro nytt med positivt fortegn (lettelser i regelverket event salg) er ingen jokere, men en heller å anse som en konsekvens av - hvis/om/atte....
Mao, fortsatt betydelig risk og flust med usikkerheter noe som gjenspeiles i dagens aksjekurs - i morgen får vi svar på hva som skjer videre med JV....
nopetter
19.07.2018 kl 12:08
9956
produksjonslisensen til AMI avhenger at det ikke er kommet inn innvendinger fra for eksempel first nation reservatet i Ontario. de spiller en nøkkel rolle i alle natur inngrep på deres territorier. det er ikke kommet noen nyheter siden mars 2018 og der ble dette ikke nevnt med et ord, da de skulle begynne tokens salget den 1/1-18 gjennom produksjon av 1 mill tonn konsentrat så ble dette ikke noe av, og grunnen kan være at reservatet gikk imot at de fikk en midlertidig lisens. de har beskrevet i WP at når pre salget av tokens starter så vil ikke den fysiske leveringen skje før etter 1/1-20. dette gir dem et spillerom iht. TGE
Mindoro er bare å glemme p.t. duterte har åpenlyst sagt at han ikke godtar open pit mining og de har ikke ECC,en og dermed er alt låst. det eneste som er positivt er at myndighetene på filippinene har tillat kryptovaluta og da også tokens ifølge en link på coinmarkedcap.
jeg får bare håpe at vi blir overrasket i morgen selv om jeg er mer en skeptisk, dette er russisk rulett med 3 skudd i kammeret
Mindoro er bare å glemme p.t. duterte har åpenlyst sagt at han ikke godtar open pit mining og de har ikke ECC,en og dermed er alt låst. det eneste som er positivt er at myndighetene på filippinene har tillat kryptovaluta og da også tokens ifølge en link på coinmarkedcap.
jeg får bare håpe at vi blir overrasket i morgen selv om jeg er mer en skeptisk, dette er russisk rulett med 3 skudd i kammeret
tuja
19.07.2018 kl 12:09
9936
Skulle da tro at lettelser i regelverk og eventuelt salg av Mindoro er en stor trigger?
Ellers er det vel slik at når det flyter blod i gatene, da skal man kjøpe.
Ha en fin dag
:)
Ellers er det vel slik at når det flyter blod i gatene, da skal man kjøpe.
Ha en fin dag
nopetter
19.07.2018 kl 12:17
9890
nytter ikke med lettelser i regelverket som nesten ikke er iverksatt i tillegg sliter nikkel produsentene på filippinene med å selge low grade nikkel fordi kineserne etterspør higer grade som brukes i bil batteri produksjonen, pig iron nikkel kan ikke brukes til dette formålet. hvordan kan de selge uten at de har en miljøtillatelse fra myndighetene. ikke sjans i havet. ingen vil se på det engang.
tuja
19.07.2018 kl 12:27
9837
Det er din mening, nopetter.
Men om noen sjangser på kjøp etter eventuelle lettelser i regelverket på Filipinene, så får de en stor rabatt. Om en kjøper venter til alle tillatelser er på plass, vil prisen bli i en helt annen skala. Ledelsen skal ut på reise til Filipinene, og de har selv guidet salg av Mindoro inneværende år. Så jeg ville ikke vært så bastant som du i mine uttalelser.
Kun tiden vil vise hva som blir utfallet.
Men om noen sjangser på kjøp etter eventuelle lettelser i regelverket på Filipinene, så får de en stor rabatt. Om en kjøper venter til alle tillatelser er på plass, vil prisen bli i en helt annen skala. Ledelsen skal ut på reise til Filipinene, og de har selv guidet salg av Mindoro inneværende år. Så jeg ville ikke vært så bastant som du i mine uttalelser.
Kun tiden vil vise hva som blir utfallet.
nopetter
19.07.2018 kl 12:31
9813
tuja
de har prøvd å selge Mindoro til nesten gi bort priser siden før 2008 og da hadde de ECC. at grue skal få til dette er som å tro på julenissen. og hva har denne ledelsen ikke guidet og lovet og hva har de holdt. det er ikke mye. markedet tror iallfall ikke mer på grue og co
de har prøvd å selge Mindoro til nesten gi bort priser siden før 2008 og da hadde de ECC. at grue skal få til dette er som å tro på julenissen. og hva har denne ledelsen ikke guidet og lovet og hva har de holdt. det er ikke mye. markedet tror iallfall ikke mer på grue og co
tuja
19.07.2018 kl 12:34
9927
Dess større blir reaksjonen om det kommer positive nyheter. Nå er aksjen tradet i fillebiter. Ett positivt pip, og det blir rock`n roll.
Triggly
19.07.2018 kl 12:50
9881
Sorry tuja, men det tror jeg ikke
Snart kan BO konvertere under 2,5 og samtidig har de bygd et massivt tak på 2,8-3.
Her trengs det mer enn et positivt pip :)
Det er ingen sikre triggere på kort sikt. BO er ikke på langt nær ferdig med transje 1 og snart kommer transje 2 også.
Nyhetene om AMI kommer nok sent i q3 og da står allerede BO klare med transje 2.
Når det gjelder TGE så ser det ut til at ledelsen har rotet seg inn i et hull de ikke klarer å komme opp fra, og JV vil nok forbli en ønskedrøm.
Snart kan BO konvertere under 2,5 og samtidig har de bygd et massivt tak på 2,8-3.
Her trengs det mer enn et positivt pip :)
Det er ingen sikre triggere på kort sikt. BO er ikke på langt nær ferdig med transje 1 og snart kommer transje 2 også.
Nyhetene om AMI kommer nok sent i q3 og da står allerede BO klare med transje 2.
Når det gjelder TGE så ser det ut til at ledelsen har rotet seg inn i et hull de ikke klarer å komme opp fra, og JV vil nok forbli en ønskedrøm.
dritten går sakte men sikkert under 1kr LOL
mange som sitter i klisteret og drømmer om et mirakel :D
mange som sitter i klisteret og drømmer om et mirakel :D
Triggly
19.07.2018 kl 14:13
9724
RT 2,26 (-5,83%)
Her går det bare nedover og nedover
Skulle nesten tro det var dommedagsnyheter som kom i morgen
Snart under 2-tallet ;)
Her går det bare nedover og nedover
Skulle nesten tro det var dommedagsnyheter som kom i morgen
Snart under 2-tallet ;)
nopetter
19.07.2018 kl 14:55
9641
bare ta det med ro triggly så fort går det ikke. det må omsettes minimum 10 mill aksjer og da må den bare duppe før den når disse nivåene. noen må være villig å ta dette tapet også
habbu
19.07.2018 kl 15:53
9523
Selg i vei, jeg kjøper med begge hender på disse nivåer.
nopetter
19.07.2018 kl 15:59
9509
heller ikke i dag ble shorten økt. dette forundrer meg
Kurt
19.07.2018 kl 16:12
9452
Det er viktig med likestilling. Kvinnelige ledere som Grue er alltid bedre enn menn. Disse kvinnene skjønner finans godt. Aldri noe svindel. Fra gruvedrift til bitcoin, finansiert med kreativ kapital. Kombinert med Håkon Sæther og Rikard Storvestre er det bare en ting å si: Stay away.
tuja
19.07.2018 kl 16:22
8899
Er vel shortermafiaen som håper å få aksjer/dekke inn på 2,26.
Redigert 21.01.2021 kl 05:43
habbu
19.07.2018 kl 16:25
8883
Nei det er bare meg som prøver å skaffe meg noen billige aksjer. Jeg tar imot hele veien ned til 2, så det er bare å selge.
pengex
19.07.2018 kl 21:02
8618
Skulle jo tru at noen trodde metall ble til gull for en stund siden. Selv om valutaen forandres er jo verdien i selskapet akkurat den samme.
hahah...ja litt slik det er i europris og orkla?
Ikke bry deg om han Tim, baggern prøver seg flere steder så klart. Går ikke alltid så bra ;)
Sovjetlars
20.07.2018 kl 01:27
8319
I morgen kommer mest sannsynlig ny utsettelse på løsning vedrørende JV
Det tar tid å forhandle
Men veldig veldig positivt om de får til en ny deal men sånne ting tar tid
Kanskje kommer det noe annet nytt i morgen også? Det er mye som skjer i kulissene
Element har antageligvis aldri vært mer Bull enn nå, helt i motsetning til aksjekurs
Hopefully the interest in the Iron TGE is more than anticipated, it would be the ELE savior
Namtrah
20.07.2018 kl 09:46
7977
Jeg skjønner ikke hvem som selger denne ned dag etter dag, noen må jo ta store tap? Og hvorfor? AMI er meldt med produksjonsstart i Q3, skal børsnoteres i Q2 2019. Tokendelen har såvidt begynt men er allerede dømt ned. I tillegg har de en del penger fra transje 1 som ikke er brukt på noe som helst enda. MCap er utrolig lav nå