PHO - Teknisk kjøpssignal
Det er etablert et kjøpssignal iflg automatisert teknisk analyse. Her er sikkert folk som er dyktige på teknisk analyse som kan si noe mer om dette.
Det er jo ingen tvil om at TA kan fange opp trender i en aksje, selvom konklusjonene noen ganger blir feil. Vi får se hva som skjer framover.
Det er jo ingen tvil om at TA kan fange opp trender i en aksje, selvom konklusjonene noen ganger blir feil. Vi får se hva som skjer framover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16
Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
27.01.2020 kl 09:57
4210
Da er det nok en stor mulighet for at han bare er i startgropen med kjøpene sine.
riskypick
27.01.2020 kl 10:00
4195
Haha,spetalen inn ja. Ikke de mest langsiktige akkurat. Kan det være de går på en smell her? Har selv begrenset tro på at q4 blir kanon.
At disse aksjene kommer ut for salg igjen om ikke så lenge er hvertfall relativt sannsynlig(ila ett år er mitt tips).
At disse aksjene kommer ut for salg igjen om ikke så lenge er hvertfall relativt sannsynlig(ila ett år er mitt tips).
Det kan du nok ha rett i.
Da er kanskje kursen 200, hvem vet.
såpe i øynene
27.01.2020 kl 10:01
4215
Når han får lastet en del mer så kommer vel hovedoppslaget i FA om at Spettet kjøper seg opp i Photocure. Da har jo vi sett før at aksjen tar av siden det er så få aksjer i selskapet.
focuss
27.01.2020 kl 10:06
4192
At norges beste investor velger Photocure kan ikke sees som annet en positivt.
Hardly
27.01.2020 kl 10:08
4177
Og om en månedes tid på første side i alle finansaviser:
"Spetalen selger seg ut av Photocure" og alle sauene føler etter og kursen stuper.
Dette gjentar seg gang ettet gang etter gang med den mannen der.
"Spetalen selger seg ut av Photocure" og alle sauene føler etter og kursen stuper.
Dette gjentar seg gang ettet gang etter gang med den mannen der.
Redigert 27.01.2020 kl 10:13
Londonmannen
27.01.2020 kl 10:10
4176
Dersom spettet er på vei inn, så anbefaler jeg dem som ikke er langsiktige å følge med når spettet kommer med positive uttalelser, for da er han som oftest på vei ut igjen. Og ettersom en del dumme sauer følger i fotsporene til spettt, så vil vi nok få en dump i kursutviklingen når han trekker seg ut.
Men for den langsiktige burde ikke slike dumper bety noe. Det er bare å la han gjøre sine penger og bli ferdig med det.
Men for den langsiktige burde ikke slike dumper bety noe. Det er bare å la han gjøre sine penger og bli ferdig med det.
såpe i øynene
27.01.2020 kl 10:15
4159
Utelukkende positivt. Vi vet jo utifra en kvartalspresentasjon for noen år siden han var og luktet på selskapet. Følte vel da det var litt tidlig å gå inn. Hvis Spedalen tenker å laste skikkelig som han har for vane å gjøre tar det av. Selv 1mill aksjer blir jo lommerusk for den mannen. Siden broren allerede er inne med en mindre post også kan man tenke seg hva som diskuteres. I de kretser vanker sikkert andre større investorer og så...……..Lager vel sine egne analyser, så hvis Spedalen kan ta sine første lodd på 80 tallet er det godt nok for meg. Kjøpte litt til nå :-).
Tror det eneste som er rimelig sikkert er at han ikke er ferdighandlet. Han vil nok med stor sikkerhet over sin lillebror på listene.
Veldig enig.
Hayen
27.01.2020 kl 10:21
4132
Og før ØSS går ut, så vil vi nok oppleve en hyggelig reise for pho på børsen.
Det blir i første omgang spennende å se hvor mange aksjer han skal ha.
Det blir i første omgang spennende å se hvor mange aksjer han skal ha.
Kartet tegnes fortløpende.
79 er nå et viktig nivå, og som ikke "bør" brytes.
Utover det er ikke noe endret.
79 er nå et viktig nivå, og som ikke "bør" brytes.
Utover det er ikke noe endret.
Computum
27.01.2020 kl 12:02
3989
Talent skrev Det er positivt hel til han selger seg ut ja
Men det gjør han neppe under 100
Hva skal man si, 79 vil jeg tro holder fint idag, fryktindeksen var for ikke lenge siden opp over 9%, nå på vei nedover igjen(7,7%).
Spørsmålet er heller om brødrene Spetalen ønsker å kjøre litt i PHO idag og dagene framover, spennende.
Spørsmålet er heller om brødrene Spetalen ønsker å kjøre litt i PHO idag og dagene framover, spennende.
såpe i øynene
27.01.2020 kl 13:48
3866
Ja ser ut som timingen er bra. Tok noen til i dag selv. Det som trykker børsene nå viser jo bare hvor viktig det er å satse i farma selskaper slik at en kan tilby bedre og rimeligere behandlinger. Synd så mange offentlig plasserte midler står i våpen industri og vindturbiner i stedet. De burde heller sett litt på denne sektoren. Med Photocure vil folkehelse forbedres, samt at de vil få en meget hyggelig avkastning på sikt. I tillegg er det miljøvennlig.
kreinh
27.01.2020 kl 14:10
3927
Etter å ha vært "ute" noen dager kjøpte jeg meg inn igjen på formiddagen. Endelig heldig med timingen. Sto mellom PHO og Targo. Spetalen sin inngang avgjorde saken. 😁
focuss
27.01.2020 kl 14:15
3909
kreinh
Det tror jeg var lurt. Har selv valgt å kvitte meg med TRVX etter at dataene ble presentert og etter å lest meg opp litt i Ultimovax. Er redd de kan feie TRVX av banen.
Det tror jeg var lurt. Har selv valgt å kvitte meg med TRVX etter at dataene ble presentert og etter å lest meg opp litt i Ultimovax. Er redd de kan feie TRVX av banen.
Det prates mye her om flere andre pharmaselskaper. Jeg er "redd" for at dere glemmer det selskapet som kommer til å prestere godt over norm for sektoren.
Ok.
Ja, har noe der, men ikke den investeringen jeg føler tryggest for å si det forsiktig.
Ja, har noe der, men ikke den investeringen jeg føler tryggest for å si det forsiktig.
kreinh
28.01.2020 kl 15:09
3398
Det var nå ei lykke at jeg kom inn igjen.... En av de ytterst få gangene man treffer blink på trade....
Flott at du traff, men dette viser hvor farlig denne av og på jukkingen er.
Denne tråden som ble startet i midten av des 2019 viser tydelig hvor vanskelig det er å spå kursen på farmaaksjer i perioder UTEN SIGNIFIKANTE NYHETER.
Selv i ettertid er det da ikke lett å forklare sikkert hva som har kjørt en aksje opp eller ned.
Men i dag viste aksjen uansett flott styrke.
Selv i ettertid er det da ikke lett å forklare sikkert hva som har kjørt en aksje opp eller ned.
Men i dag viste aksjen uansett flott styrke.
Panis
28.01.2020 kl 18:11
3021
kreinh skrev Helt enig. Dette er unntaket.
Godt at man kan være litt heldig innimellom også, ellers hadde det blitt kjedelig... :-)
Steikje for en deilig Photocure dag på børsen.
Sykt bra oppgang på meget høyt volum. Hvor skal vi i det korte bildet? 92-95 er vel ikke usannsynlig.
Sykt bra oppgang på meget høyt volum. Hvor skal vi i det korte bildet? 92-95 er vel ikke usannsynlig.
kreinh
28.01.2020 kl 20:59
2743
Computum
29.01.2020 kl 10:04
3622
Denne fokuseringen på Spetalen blir bare unødvendig støy som bare gagner de kortsiktige traderne. La oss være glade for at flere legger merke til Photocure, men ikke legge for mye i akkurat det. Det er det fundamentale som teller.
CanonBoy
30.01.2020 kl 19:48
3385
Kopierer innlegg fra FB, Pho-Investors. Artikkel fra 30.01.2020:
"Jaffe said that patients are coming from other regions to his practice because of its use of Cysview both in the operating room and with a flexible cystoscope in the office. One man even comes for checkups from Ohio.
“In the office, we use it for surveillance … to make sure the tumor has not come back,” Jaffe said."
https://www.buckscountycouriertimes.com/news/20200130/new-bladder-cancer-treatment-offers-better-outcomes-detection-st-mary-docs-say?fbclid=IwAR24I4GnSZA_gf6LvSy5jYw_8ZGv06NwMUxOeudtIm5oM1pWju8TmS94-BI
"Jaffe said that patients are coming from other regions to his practice because of its use of Cysview both in the operating room and with a flexible cystoscope in the office. One man even comes for checkups from Ohio.
“In the office, we use it for surveillance … to make sure the tumor has not come back,” Jaffe said."
https://www.buckscountycouriertimes.com/news/20200130/new-bladder-cancer-treatment-offers-better-outcomes-detection-st-mary-docs-say?fbclid=IwAR24I4GnSZA_gf6LvSy5jYw_8ZGv06NwMUxOeudtIm5oM1pWju8TmS94-BI
Redigert 30.01.2020 kl 19:50
Hayen
30.01.2020 kl 21:05
3294
Blått lys i USA er et ustoppelig tog.
Cysview er dømt til suksess.
Eller som de sier i artikkelen :
"This is the latest and greatest for patients with bladder cancer,” Jaffe said. “It’s pretty amazing.”"
Cysview er dømt til suksess.
Eller som de sier i artikkelen :
"This is the latest and greatest for patients with bladder cancer,” Jaffe said. “It’s pretty amazing.”"
Redigert 30.01.2020 kl 21:06
I'm a PHO shareholder and fan, but to call it "the latest" is simply nonsense. It's been around almost a decade
Ypperlig
30.01.2020 kl 21:31
3241
Dette er så lovende! Ingen tvil om hvilken retning det peker i og for ikke å snakke om potensialet. Desto mer etterspørsel og bruksfrekvens - høyere inntjening. Vi har noen fantastiske år foran oss! Finnes intet et bedre investeringcase der du ser kontoen vokser (da snakker jeg ikke om dem 10 usle kronene i kursen du gikk glipp av) samtidig som at du er med på å redde/forlenge levealderen til mange tusen mennesker :-)
Ypperlig
30.01.2020 kl 21:37
3226
Photocure og Cysview er ikke noe nytt, men for sykehusene og doktorene som aldri har benyttet seg av det så er det jo nytt. TTT
Hayen
30.01.2020 kl 21:39
3216
Det er nytt for mange.
I praksis var det først fra rundt 1 jan 2018 at blc/cysview kom igang I USA.
I praksis var det først fra rundt 1 jan 2018 at blc/cysview kom igang I USA.
rischioso
30.01.2020 kl 21:52
3186
Er det i morgen kursen igjen etablerer seg på 70 tallet eller må vi vente til over helgen ...?? ... ;)
Stakkars rischioso og blunkesmileyene hans har stått på perrongen siden 2018 når kursen var 34 kroner og gnålt om børsdager 😂
FunHouseComp
30.01.2020 kl 22:08
3137
Richiosio? Er det han som brant seg på Thin i fjor høst? Navnet høres kjent ut? Mitt inntrykk er at han har tatt feil i alt han sier og gjør. Derfor må han bite litt i fra seg.
Ja, han oppfører seg regelrett som en fortapt drittunge.
Redigert 30.01.2020 kl 22:12
Londonmannen
30.01.2020 kl 22:17
3109
Det er korrekt. Men fornuftige refusjonsordninger har ikke vært på plass og effektive før 1 Jan 2018 for rigide scope og 1 Jan 2019 for flexiscope. Og det hjelper lite å ha et middel/ en teknologi tilgjengelig så lenge det ikke er praktisk mulig å utnytte den.
Man trenger bare lese børsmeldingen fra 28 NOV 2013, samt kvartalsrapportene utover i 2015, 15, 16 og 17 for å skjønne at BLC ikke var en opsjon i USA før vi kom inn i 2018. Og ser man på hva som skjedde mhp utplassering av scope før 1 Jan 2018 og etter 1 Jan 2018, så er det lett å se hvilke holdningsendring som skjedde når praktiske og gode refusjonsordninger kok på plass. For vi ser det samme skje med flexiscopene utover i 2019.
Da KS har fått ordnet opp i problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, så kunne vi se at også utplasseringen av flexiscope skjøt fart utover i Q3 19. Om noen uker vil vi trolig få et nytt bevis på at flexiscopene utplasseres i økende tempo.
Så jeg tror nok at den godeste pafo vil få se at BLC i realiteten ikke var tilgjengelig for amerikanske pasienter på en fullgod måte for et decade siden, men først at BLC teknologien er begynt å spre seg utover USA fra vinteren 2017/18.
Man trenger bare lese børsmeldingen fra 28 NOV 2013, samt kvartalsrapportene utover i 2015, 15, 16 og 17 for å skjønne at BLC ikke var en opsjon i USA før vi kom inn i 2018. Og ser man på hva som skjedde mhp utplassering av scope før 1 Jan 2018 og etter 1 Jan 2018, så er det lett å se hvilke holdningsendring som skjedde når praktiske og gode refusjonsordninger kok på plass. For vi ser det samme skje med flexiscopene utover i 2019.
Da KS har fått ordnet opp i problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, så kunne vi se at også utplasseringen av flexiscope skjøt fart utover i Q3 19. Om noen uker vil vi trolig få et nytt bevis på at flexiscopene utplasseres i økende tempo.
Så jeg tror nok at den godeste pafo vil få se at BLC i realiteten ikke var tilgjengelig for amerikanske pasienter på en fullgod måte for et decade siden, men først at BLC teknologien er begynt å spre seg utover USA fra vinteren 2017/18.
Bare litt korrigering av fakta, før det første så har BLC vart tilgjenglig med blåhvite scope siden 2012. Med eksagt samme behandlings resultat i Turbt med stive scope som i dag. Og medicare refusjon er alltid minst 50 % og resterende betaler forsikring og pasient betaler 10 %. Så pasienterne har nok ikke takket nei til BLC behandling pga. manglende refusjon. Det er nok manglende interesse fra urologer og sykehus, som ligger bak. Det er ingen som takker nei til BLC behandling om de blir tilbudt det.
Og problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, eksisterer bare i ditt og Schneiders hode, De var i høsten 2017 enligt Karl Storz , det var derfor flexiscopen vart lansert i mai 2018. Tre månader efter godkjennelse før bruk i surveillance, og refusjon vart innførd før flexi 1/1 -18 men førbedred og permanent 1/1 - 19. Men dette er noe du aldri klarer att få med deg. Men nu er jo BLC vide kjent, og har reden tatt 0,8 % av totale markedet i USA. Så vi får håpe att PHO selgere ikke behøver bruke 4,5 mån på att hitte noen urolog, som er interessert i BLC scope. Det er jo fortfarende 12.400 urologer som ikke har BLC scope.
Og det nytter ikke att snakke om pipeline og Golden Key, det er først nær urologer klarer att finne ut selv att de vil ha BLC som vi kan erklære det før en suksess.
Og att vi har hatt vekst frem til nu, beror jo på de enorme summer PHO lagt ut. De verken står eller har stått i kø før att skaffe BLC. Og klarer de ikke guiding i USA i år så er det ett bevis på att BLC behandling ikke er det som står først på ønskelisten til urologer. Og som sagt nu hjelper det ikke lengre att komme med vad Schneider har sagt og mener. Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt.
Men det er bare att skryte på vad bra det går i USA, hvem vet snart kanskje de tjener penger der og. Men de behøver vel 3 - 4 år innen de tar igjen alt de tapt der.
Og problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, eksisterer bare i ditt og Schneiders hode, De var i høsten 2017 enligt Karl Storz , det var derfor flexiscopen vart lansert i mai 2018. Tre månader efter godkjennelse før bruk i surveillance, og refusjon vart innførd før flexi 1/1 -18 men førbedred og permanent 1/1 - 19. Men dette er noe du aldri klarer att få med deg. Men nu er jo BLC vide kjent, og har reden tatt 0,8 % av totale markedet i USA. Så vi får håpe att PHO selgere ikke behøver bruke 4,5 mån på att hitte noen urolog, som er interessert i BLC scope. Det er jo fortfarende 12.400 urologer som ikke har BLC scope.
Og det nytter ikke att snakke om pipeline og Golden Key, det er først nær urologer klarer att finne ut selv att de vil ha BLC som vi kan erklære det før en suksess.
Og att vi har hatt vekst frem til nu, beror jo på de enorme summer PHO lagt ut. De verken står eller har stått i kø før att skaffe BLC. Og klarer de ikke guiding i USA i år så er det ett bevis på att BLC behandling ikke er det som står først på ønskelisten til urologer. Og som sagt nu hjelper det ikke lengre att komme med vad Schneider har sagt og mener. Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt.
Men det er bare att skryte på vad bra det går i USA, hvem vet snart kanskje de tjener penger der og. Men de behøver vel 3 - 4 år innen de tar igjen alt de tapt der.
Vel, jeg er ingen økonom, men å si at:
"Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt."
Å si at de taper 50 mill i USA i 2019 blir vel noe suspekt og fingeren i været?
Saken er den at i q3 var inntektene fra Cysview nesten like høye som Partners og Nordic.
I q4 vil muligens inntektene fra USA overgå Partners og Nordic for første gang i historien. Jeg synes det regnskapsmessig begynner å se meget lyst ut, men som sagt jeg er ingen økonom, men klarer hvertfall å lese en positiv utvikling på inntektssiden og det samme hva gjelder kostnader, de øker mindre.
Vet ikke hva det er, men det virker som noen er prinsipielt motstandere av måten butikken drives på i USA og da tillegger man negative input i sine innlegg for å forsøke å få det til å se ille ut, men det ser ikke ille ut, tvert imot.
"Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt."
Å si at de taper 50 mill i USA i 2019 blir vel noe suspekt og fingeren i været?
Saken er den at i q3 var inntektene fra Cysview nesten like høye som Partners og Nordic.
I q4 vil muligens inntektene fra USA overgå Partners og Nordic for første gang i historien. Jeg synes det regnskapsmessig begynner å se meget lyst ut, men som sagt jeg er ingen økonom, men klarer hvertfall å lese en positiv utvikling på inntektssiden og det samme hva gjelder kostnader, de øker mindre.
Vet ikke hva det er, men det virker som noen er prinsipielt motstandere av måten butikken drives på i USA og da tillegger man negative input i sine innlegg for å forsøke å få det til å se ille ut, men det ser ikke ille ut, tvert imot.
GRP
31.01.2020 kl 07:46
2841
Noe av utfordringen til Pafo er at han har problemer med å se forskjell på å investere og å tape.
For bruker du ikke penger så tjener du ikke penger.
Ha en fin fredag
For bruker du ikke penger så tjener du ikke penger.
Ha en fin fredag
Ja det står deg fritt att kalle det vad du vil, men så vidt eg vet så går det att tape på investeringer og.
Men om det er noen forskjell på var man taper dem, er før meg likegyldig. Tap er tap.
Men om det er noen forskjell på var man taper dem, er før meg likegyldig. Tap er tap.
SørenE
31.01.2020 kl 09:22
2700
Hej Norge
Mærklig handel i går efter børsluk kl. 16:43:47 på 30.000 styk -- er der nogen der har pejling hvad det kan være ??
Dansken (den glade :-) )
Tålmodig 2-3 kvartaler
Mærklig handel i går efter børsluk kl. 16:43:47 på 30.000 styk -- er der nogen der har pejling hvad det kan være ??
Dansken (den glade :-) )
Tålmodig 2-3 kvartaler
Ja førstår att du har sett lyset og har fingeren i været, de tjener jo dryge 100 mil i året i Norden og partner. Og så vidt eg vet så investerer de i stort sett bare i Norden og USA. Og var tar de der 105 mil som de tjener vegen. Er det ledelsen i Norden som bruker de opp, eller kan de vare ledelsen før og i USA som de blir brukt. Eg aner jo ikke hvordan du regner, men de kostnader de har må jo komme fra en plats. Men eg antar att du ikke aner var de kommer fra..
Men du vet att det ser bra ut, og det gjorde tydligen ikke Spettet og Voldberg
Men du vet att det ser bra ut, og det gjorde tydligen ikke Spettet og Voldberg
Vet du at Spettet har solgt eller "solgt" til seg selv?