PHO - Teknisk kjøpssignal

Computum
PHO 18.01.2020 kl 11:07 16735

Det er etablert et kjøpssignal iflg automatisert teknisk analyse. Her er sikkert folk som er dyktige på teknisk analyse som kan si noe mer om dette.
Det er jo ingen tvil om at TA kan fange opp trender i en aksje, selvom konklusjonene noen ganger blir feil. Vi får se hva som skjer framover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Computum
29.01.2020 kl 10:04 3517

Denne fokuseringen på Spetalen blir bare unødvendig støy som bare gagner de kortsiktige traderne. La oss være glade for at flere legger merke til Photocure, men ikke legge for mye i akkurat det. Det er det fundamentale som teller.
CanonBoy
30.01.2020 kl 19:48 3280

Kopierer innlegg fra FB, Pho-Investors. Artikkel fra 30.01.2020:

"Jaffe said that patients are coming from other regions to his practice because of its use of Cysview both in the operating room and with a flexible cystoscope in the office. One man even comes for checkups from Ohio.
“In the office, we use it for surveillance … to make sure the tumor has not come back,” Jaffe said."

https://www.buckscountycouriertimes.com/news/20200130/new-bladder-cancer-treatment-offers-better-outcomes-detection-st-mary-docs-say?fbclid=IwAR24I4GnSZA_gf6LvSy5jYw_8ZGv06NwMUxOeudtIm5oM1pWju8TmS94-BI
Redigert 30.01.2020 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Hayen
30.01.2020 kl 21:05 3189

Blått lys i USA er et ustoppelig tog.
Cysview er dømt til suksess.

Eller som de sier i artikkelen :

"This is the latest and greatest for patients with bladder cancer,” Jaffe said. “It’s pretty amazing.”"
Redigert 30.01.2020 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 21:30 3142

I'm a PHO shareholder and fan, but to call it "the latest" is simply nonsense. It's been around almost a decade
Ypperlig
30.01.2020 kl 21:31 3136

Dette er så lovende! Ingen tvil om hvilken retning det peker i og for ikke å snakke om potensialet. Desto mer etterspørsel og bruksfrekvens - høyere inntjening. Vi har noen fantastiske år foran oss! Finnes intet et bedre investeringcase der du ser kontoen vokser (da snakker jeg ikke om dem 10 usle kronene i kursen du gikk glipp av) samtidig som at du er med på å redde/forlenge levealderen til mange tusen mennesker :-)
Ypperlig
30.01.2020 kl 21:37 3121

Photocure og Cysview er ikke noe nytt, men for sykehusene og doktorene som aldri har benyttet seg av det så er det jo nytt. TTT
Hayen
30.01.2020 kl 21:39 3111

Det er nytt for mange.
I praksis var det først fra rundt 1 jan 2018 at blc/cysview kom igang I USA.
rischioso
30.01.2020 kl 21:52 3081

Er det i morgen kursen igjen etablerer seg på 70 tallet eller må vi vente til over helgen ...?? ... ;)
Slettet bruker
30.01.2020 kl 21:59 3056

Stakkars rischioso og blunkesmileyene hans har stått på perrongen siden 2018 når kursen var 34 kroner og gnålt om børsdager 😂
Ypperlig
30.01.2020 kl 21:59 3055

Kontoen din er nok nullet før den tid, 78kr maks nedside nå
FunHouseComp
30.01.2020 kl 22:08 3032

Richiosio? Er det han som brant seg på Thin i fjor høst? Navnet høres kjent ut? Mitt inntrykk er at han har tatt feil i alt han sier og gjør. Derfor må han bite litt i fra seg.
Slettet bruker
30.01.2020 kl 22:08 3029

Ja, han oppfører seg regelrett som en fortapt drittunge.
Redigert 30.01.2020 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.01.2020 kl 22:17 3004

Det er korrekt. Men fornuftige refusjonsordninger har ikke vært på plass og effektive før 1 Jan 2018 for rigide scope og 1 Jan 2019 for flexiscope. Og det hjelper lite å ha et middel/ en teknologi tilgjengelig så lenge det ikke er praktisk mulig å utnytte den.

Man trenger bare lese børsmeldingen fra 28 NOV 2013, samt kvartalsrapportene utover i 2015, 15, 16 og 17 for å skjønne at BLC ikke var en opsjon i USA før vi kom inn i 2018. Og ser man på hva som skjedde mhp utplassering av scope før 1 Jan 2018 og etter 1 Jan 2018, så er det lett å se hvilke holdningsendring som skjedde når praktiske og gode refusjonsordninger kok på plass. For vi ser det samme skje med flexiscopene utover i 2019.

Da KS har fått ordnet opp i problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, så kunne vi se at også utplasseringen av flexiscope skjøt fart utover i Q3 19. Om noen uker vil vi trolig få et nytt bevis på at flexiscopene utplasseres i økende tempo.

Så jeg tror nok at den godeste pafo vil få se at BLC i realiteten ikke var tilgjengelig for amerikanske pasienter på en fullgod måte for et decade siden, men først at BLC teknologien er begynt å spre seg utover USA fra vinteren 2017/18.
Slettet bruker
31.01.2020 kl 06:16 2826

Bare litt korrigering av fakta, før det første så har BLC vart tilgjenglig med blåhvite scope siden 2012. Med eksagt samme behandlings resultat i Turbt med stive scope som i dag. Og medicare refusjon er alltid minst 50 % og resterende betaler forsikring og pasient betaler 10 %. Så pasienterne har nok ikke takket nei til BLC behandling pga. manglende refusjon. Det er nok manglende interesse fra urologer og sykehus, som ligger bak. Det er ingen som takker nei til BLC behandling om de blir tilbudt det.

Og problemene som var beheftet med flexiscopene frem til månedsskiftet feb/mar 2019, eksisterer bare i ditt og Schneiders hode, De var i høsten 2017 enligt Karl Storz , det var derfor flexiscopen vart lansert i mai 2018. Tre månader efter godkjennelse før bruk i surveillance, og refusjon vart innførd før flexi 1/1 -18 men førbedred og permanent 1/1 - 19. Men dette er noe du aldri klarer att få med deg. Men nu er jo BLC vide kjent, og har reden tatt 0,8 % av totale markedet i USA. Så vi får håpe att PHO selgere ikke behøver bruke 4,5 mån på att hitte noen urolog, som er interessert i BLC scope. Det er jo fortfarende 12.400 urologer som ikke har BLC scope.

Og det nytter ikke att snakke om pipeline og Golden Key, det er først nær urologer klarer att finne ut selv att de vil ha BLC som vi kan erklære det før en suksess.
Og att vi har hatt vekst frem til nu, beror jo på de enorme summer PHO lagt ut. De verken står eller har stått i kø før att skaffe BLC. Og klarer de ikke guiding i USA i år så er det ett bevis på att BLC behandling ikke er det som står først på ønskelisten til urologer. Og som sagt nu hjelper det ikke lengre att komme med vad Schneider har sagt og mener. Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt.

Men det er bare att skryte på vad bra det går i USA, hvem vet snart kanskje de tjener penger der og. Men de behøver vel 3 - 4 år innen de tar igjen alt de tapt der.
Slettet bruker
31.01.2020 kl 07:27 2767

Vel, jeg er ingen økonom, men å si at:
"Han må opp til bevis, vi har hatt nok av bortforklaringer både fra han og andre. Og ett tap i USA på ca 50 mil i 2019 seier vel sitt."

Å si at de taper 50 mill i USA i 2019 blir vel noe suspekt og fingeren i været?
Saken er den at i q3 var inntektene fra Cysview nesten like høye som Partners og Nordic.
I q4 vil muligens inntektene fra USA overgå Partners og Nordic for første gang i historien. Jeg synes det regnskapsmessig begynner å se meget lyst ut, men som sagt jeg er ingen økonom, men klarer hvertfall å lese en positiv utvikling på inntektssiden og det samme hva gjelder kostnader, de øker mindre.
Vet ikke hva det er, men det virker som noen er prinsipielt motstandere av måten butikken drives på i USA og da tillegger man negative input i sine innlegg for å forsøke å få det til å se ille ut, men det ser ikke ille ut, tvert imot.
GRP
31.01.2020 kl 07:46 2736

Noe av utfordringen til Pafo er at han har problemer med å se forskjell på å investere og å tape.
For bruker du ikke penger så tjener du ikke penger.
Ha en fin fredag
Slettet bruker
31.01.2020 kl 09:06 2630

Ja det står deg fritt att kalle det vad du vil, men så vidt eg vet så går det att tape på investeringer og.
Men om det er noen forskjell på var man taper dem, er før meg likegyldig. Tap er tap.
SørenE
31.01.2020 kl 09:22 2595

Hej Norge

Mærklig handel i går efter børsluk kl. 16:43:47 på 30.000 styk -- er der nogen der har pejling hvad det kan være ??

Dansken (den glade :-) )
Tålmodig 2-3 kvartaler
Slettet bruker
31.01.2020 kl 09:47 2550

Ja førstår att du har sett lyset og har fingeren i været, de tjener jo dryge 100 mil i året i Norden og partner. Og så vidt eg vet så investerer de i stort sett bare i Norden og USA. Og var tar de der 105 mil som de tjener vegen. Er det ledelsen i Norden som bruker de opp, eller kan de vare ledelsen før og i USA som de blir brukt. Eg aner jo ikke hvordan du regner, men de kostnader de har må jo komme fra en plats. Men eg antar att du ikke aner var de kommer fra..
Men du vet att det ser bra ut, og det gjorde tydligen ikke Spettet og Voldberg
Slettet bruker
31.01.2020 kl 10:01 2518

Vet du at Spettet har solgt eller "solgt" til seg selv?
Slettet bruker
31.01.2020 kl 10:36 2464

Tja,
Hvem tror du handler idag, idioter uten peiling?
Ypperlig
31.01.2020 kl 10:59 2406

Haha. Forstår ikke helt agendaen til disse gjengangere av noen pessimister. Shorter dere PHO? Virkelig? Hvis ikke, hvorfor bruke opp sin verdifulle tid på noe ubetydelig man ikke er investert i? For min del kan dere bare shorte, gjerne øke shorten også. Dere er jo bare med på dra kursen videre når stop-loss utløses. Det setter vi PHO aksjonærer stor pris på :-)
Londonmannen
31.01.2020 kl 10:59 2406

Si meg pafo, sliter du med å lese norsk? Har du tatt deg tid til å finne frem til børsmeldingen som ble sendt ut 28 NOV 2013 og forstått hva som ledelsen i PHO sier om konsekvensene av den refusjonsordningen som kom på plass PR 1 Jan 2014? Har du forsøkt å sette deg inn i hvordan PHO kjempet, godt støttet av urologmiljøet,1 Jan 2018?

Når det gjelder ting du hevder kun foregår i mitt og DS sitt hode, så ber jeg lesere om å høre hva DS sier i innledningen til Q4 18 presentasjonen i februar 2019. Der påpeker han at det har vært problemer med flexiscopene. Det ene problemet var relatert til en underleverandør og det andre var at de ikke hadde fått FDA godkjent rengjøringsprosedyrer for flexiscopene. Dette er slett ikke noe som kun finnes i mitt og DS sitt hode, men noe enhver som skjønner engelsk kan få med seg dersom man lytter inn på presentasjonen.

Og effekten av dette kan man utmerket godt lese ut fra utplasseringstakten på flexiscope i 2018 og det som skjer i Q3 2019.

Pafo, anbefaler deg til å holde deg til dokumenterte fakta når du ønsker å arrestere noen med fakta og ikke komme drassende med disse grunnløse påstandene dine.
Haltopen
31.01.2020 kl 11:09 2359

Risch har tidligere uttalt at han lever av aksjespekulasjon og trading. Kommer han for sent til en oppgang i en aksje, begynner han å snakke ned aksjen i håp om lavere inngang og bli med på opptur nummer to. Alle bør ta det han skriver med en stor klype salt.
Slettet bruker
31.01.2020 kl 12:05 2261

Har prøvd førklare dette før deg før. Høsten 2017 melde Karl Storz att de hadde problem med arbeidskanalen i flexiscopen da den kjerve spesielt vid bruk av laser. De var nøtt att skifte matriale i arbeidskanalen, og dermed utsette lansering av dem til mai 2018. Men glemde endre renseprosedyren, men var fort gjort nær de opptekkte det. Så da står det mellom Karl Storz versjon eller din og DS versjon vad som er fakta. Nu er jo Karl Storz ett stort og seriøst selskap, mens du og Schneider er verdensledande i bortførklaringer som ni alltid kommer drassende med.

Og att selskapet har førklart dårlig salg med manglende refusjoner, kommer under samme katorogi.
Londonmannen
01.02.2020 kl 09:50 1970

«Og att selskapet har førklart dårlig salg med manglende refusjoner, kommer under samme katorogi.»

Så i henhold til din teori så trenger ikke et selskap refusjonsordninger i USA for å lykkes. Det må det jo bety, all den tid at dårlig salg basert på manglende refusjoner i henhold til deg kun er bortforklaringer.

Tror du noen oppegående her på forumet tar slike hjernedøde forklaringer for god fisk? Hvor tar du alt tøvet fra? Refusjonsordninger er helt avgjørende for å lykkes i USA. Det er jo PHo et glimrende bevis på. De har, som du helt riktig påstår, vært i det amerikanske markedet med sitt Cysview siden 2012, men det er først i 2018 at det begynte å bli økende salg. Npe som fortsatte gjennom 2019 og som vil bli enda ,er synlig gjennom 2020.

Du får nå heller vandre rundt med din forkvaklede tro. Selv skal jeg nyte oppturen med PHO og gi en god dag hva du måtte finne på med dine skillemynt.
tynnidioten
01.02.2020 kl 12:04 1878

På Thin-trådene beviste han til det fulle at han ikke kan «leve av aksjer».