NEL - VW melder; HYDROGEN = historie for deres del!

Hammers
HAMMER 18.01.2020 kl 17:42 4640

Nå begynner produsentene å trekke seg - i takt med at batteriene får helt nye, og langt bedre egenskaper.

https://www.tu.no/artikler/volkswagen-kutter-hydrogen-til-fordel-for-elbil/483094?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2020-01-18

Hilsen Hammers.........som faktisk ikke kan HUSKE sist NEL meldte om sin siste kontrakt......bortsett fra noe lommerusk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
OZZY
18.01.2020 kl 17:48 4621

Nå er det vel ikke noe å høre på hva disse Tyske bilprodusentene sier. De har sagt mye feil tidligere som vi husker. Han tar selvfølgelig feil. De andre bilprodusentene kjører videre. Dette er noe flåsete prat fra en aldrende mann.

Det står ikke at mannen KUTTER ut hydrogensatingen men det står at « Dermed skal Volkswagen redusere fokuset på brenselceller«. Det er jo opp til de hva de ønsker å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
power
18.01.2020 kl 18:01 4553

Nokia case...
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2020 kl 18:13 4500

Og i bunnen av artikkelen kan man lese hva Kina ville gjøre:

https://www.tu.no/artikler/kina-vil-gjore-for-hydrogenbilen-som-de-har-gjort-for-elbiler/461523
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
princes
18.01.2020 kl 18:14 4475

power skrev Nokia case...
https://www.elbil24.no/nyheter/opp-mot-25-kroner-mila-for-a-lade/72037493

Du kan tro folk ønsker å betale opp mot 25 kr mila
Hydrogenbil vil kjøre under det en dieselbil koster pr. mil
Veldig mange i byer har ikke mulighet til lade andre steder en på stasjoner og det går de fort lei.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
milk
18.01.2020 kl 18:15 4467

For en gangs skyld så skal jeg være enig med deg "Hammers.... Jeg er imponert over hvor mye tid du bruker på analyser,med og uten linjal ;-) Du har jo vert med på forumet lenge før Anton Berg og Norske Skog herjet som verst... Det sier meg at du har masse erfaring og kunnskap! Du er i ferd med å bli et nick navn som det er verdt å følge med på. Jeg har flere selskap i porteføljen og jeg legger merke til at du er innom mange av de trådene som omfatter de selskapene det gjelder. Ikke så mye oppdrett kanskje,men stå på... De gamle er eldst :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
princes
18.01.2020 kl 18:16 4462

power skrev Nokia case...
Slettet
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2020 kl 18:26 4426

Jeg vil bemerke at kursen på NEL har steget fra 8.38 til siste 9.92, fra da tråden "Nel - og den første millionen" ble opprettet før jul. og frem til stengning fredag.

Dvs i et indirekte forsøk på å forhindre andre i å tjene igjennom pårvirkning, har kurs steget 18.4%

Det er jo egentlig flott fortjeneste på ca 1mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.01.2020 kl 18:29 4405

Takk for det, milk!
Nei jeg skriver ikke om oppdrett.

I sin lagde jeg en FANTASTISK analyse av PANFISH (forhjengeren til MOWI).
Jeg satte EN strek i chartet på (tror det var) 60 øre. Det var før en/flere? spleis'er av aksjen!
For ca 10-12 år siden? Skrev om en MEGATREND som var på vei ved brudd av den streken!

Dessverre kom det noe lakselus og sykdom i bildet - og jeg dreit i det hele! Orket ikke all den usikkerheten.
Min aller største brøler i markedet! NÅ orker jeg i hvert fall ikke å ha noe med fisk å gjøre. Uansett!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2020 kl 18:59 4353

http://vxz.eu/2020-01-18__FA-MOTOR_25__Hydrogenby-ved-vulkanen
I artikkelen står det at byggestart er i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2020 kl 20:15 4227

Hammer og SS.
Gnåler om det samme år etter år.
I stedet kunne de fått noen hundre % gevinst i NEL.

Og det verste er at de ikke skjønner det selv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.01.2020 kl 00:40 4022

En sak er at kursen stiger av forundelige grunner.
En annen sak er om selskapets underliggende verdier stiger i samme takt.
Jeg tviler. I så fall blir gapet mellom faktisk nåværende kurs og reell kurs etter oppnådd inntjening stadig stadig større.
Som en rottefelle som spennes på "vidt gap"! https://www.youtube.com/watch?v=gWrxNEviVGY

Hilsen Hammers.......som har tatt sine 100-vis av % i et annet børsselskap. Et jeg anbefalte på egen tråd fra april.
Da sto kursen i 8,40.....etter at jeg selv kjøpte på kr 8,-. Selvsagt et selskap med solid overskudd og snart milliarden som backlog!
Et EKTE selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
nokia123
19.01.2020 kl 05:53 3863

VOW så flink du er
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
princes
19.01.2020 kl 09:05 3728

Til info så har Tyskland rundt 100 hydrogenstasjoner idag og skal øke til 400 innen 2023.
Så hvor mange hydrogenstasjoner skal bygges over hele verden Hammers.
Det er her en LITEN DEL av markedet til Nel er.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
omans
19.01.2020 kl 09:15 3706

81 stasjoner pr idag, men hvis 400 i 2023 blir det fin stigningstakt.

https://www.h2-view.com/story/germanys-81st-hydrogen-station-opens/
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Admoff
19.01.2020 kl 09:17 3692

Hammer, kan du korrigere overskriften.
Hvis du vil fremstå som den objektive å dyktige analysetyder, bør du publisere i det minste riktig info til de linker du laste opp.

Ref. Link: Dermed skal Volkswagen redusere fokuset på brenselceller, ettersom det ifølge Diess vil gå minst et tiår før denne teknologien er konkurransedyktig mot elbiler. De legger ikke ned utviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 09:31 3649

Det eneste som tar av i Nel er aksjekursen.
Ordreinngangen er mildt sagt av det stusselige slaget, det må selv de mest ihuga skribentene se. Løkke startet vel i sin stilling i begynnelsen av 2016 og sa da at han skulle snarest mulig gjøre Nel til et selskap med milliarden i omsetning, snaut 5 år senere klarer dem fortsatt ikke mer enn i overkant av 500 mill. Kostnadssiden vil med stor sannsynlighet nå milliarden langt tidligere enn inntektene.
Samme Løkke mente også at en vil kunne oppleve positiv Ebitda i enkelt kvartaler i 2018.
Jeg synes det lukter meget dårlig og sjansene for at luften går ut av denne ballongene er overhengende. Cashbeholdningen minker med svimlende summer kvartal for kvartal og imens den vitrer hen til arbeidskapital må det nok snart reises ny kapital til større prosjekter som dem liker å kalle det.
Mcap på over 12mrd er ikke annet enn galskap, samtidig som en må gratulere aksjonærer som har gjort det svært godt underveis i denne aksjen. For oss utenforstående synes det som aksjekursen er det eneste som er "on track" og punkteringen nærmer seg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
19.01.2020 kl 09:48 3604

Det kan du si om alle aksjer der en ikke har fått tatt del i oppgangen,alt kan skje,dotcom boble,laksedød,oljekrise,biotex fuck up.konking,verdens undergang...
Gevinstsikring underveis er aldri feil uansett sektor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 10:31 3520

NEL er en .com priset aksje, så enkelt er det.

Når det smeller, sitter Bull-Omans å skriker hele veien ned til 2 kr om støtte på hver 10 øring i chartet.

Lurer på hvor Bull-Omans ser børsene i 2020, ønsker da topp og bunn i hans hode på OSE, og DOW / NASSE !

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
nokia123
19.01.2020 kl 10:38 3487

Si hva du vil om prisen
Vi som har vært inne i slike selskaper over tid er våkne og er nok ikke med ned.
Ser ikke på dato her , men årstall fremover
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 10:54 3447

Trangt i NEL døra når alle skal ut, det så vi sist SS sa selg, og den raste fra 9,20 til 4,20 !

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 13:27 3339


Enig, Nel skal ned til 3 kroner de med hull i.

Den indoktrinerte Salabull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Hemsen
19.01.2020 kl 13:37 3306

Hei,hei veslegutt!
Nå må du ikke glemme alt om herlige Løkke, og alle ordrene som før kom i bolker hver eneste dag. Manns minne er som kjent 14 dager.🤡
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 20:53 3050

Jentene gjort klar salgsordren til 09 i morgen ?

SS
KNM
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Bayer
19.01.2020 kl 21:08 3005

Nei. Jeg kjøper mer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.01.2020 kl 23:00 2611

Ref dagens børsmelding fra HEX: https://newsweb.oslobors.no/message/493916
Hvis det ikke er VW den omhandler er det vel en NY aktør som avslutter sitt forhold til hydrogen!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Båtbyggern
23.01.2020 kl 23:39 2515

Hydrogen har ingenting i biler å gjøre. Bensinstasjoner vil bli utdatert på sikt og byttet med ladeparker i fremtiden. De med litt rom mellom hverandre kan lade bilen ved boligen.

NES jobber med hydrogen på skip. Det er et marked som er passende for hydrogen. Eller lagring av overskuddsenergi fra sol/vind/atomkraft. Jeg tviler sterkt på at elektriske batterier klarer slike mengder jeg skisserer. Pris/nytte blir også for stor.

Batterier har derimot en virkningsgrad som hydrogen er sjangseløs mot. Og da er vi tilbake til energidebatten - sol/vind/kull/atom/havvind/olje? Fra et grønt perspektiv nytter det ikke med hydrogen når utvinningen av energi er skadelig for klima.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2020 kl 23:47 2483

Batteribiler suverent brukervennlige, du kan enkelt lade de hjemme til en lav pris.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
RLB76
23.01.2020 kl 23:58 2450

Nå har elbiler blitt så bra og brukervennlige så nå bør avgifter på disse likestilles med diesel og bensin biler for å ta inn igjen noe av de tapte milliardene i statskassen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
OZZY
24.01.2020 kl 00:47 2373

Engelsk er vanskelig å lese forstår jeg. VW kutter ikke ut hydrogen, de skifter kapital fra forskjellige steder, inklusive hydrogen inn i forsøket på å bli ei SW firma, sammen med dagens BEV push. De lister også ut MAN f.eks.

I samme uttalelse så sier CEO'en at hydrogen er en teknologi for fremtiden, men at den ifølge han er 10 år frem i tid.
For intetanende så har dem en enkel vei inn igjen gjennom Audi, som jo tross alt er innenfor VAG gruppen. Audi har en JV med Hyindai angående hydrogen-segmentet.

Og hva gjør VAG gruppen? Jo de utvikler en MPE platform. Hva skal den støtte? Jo FCEV og BEV.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/vw-baukasten-mpe-brennstoffzellen-hybrid-wasserstoff/

Ikke bare er fyren en klovn, men han suger i å forstå Engelsk også?
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 01:02 2355

Blokker dem Ozzy.
Da slipper du lese, og trådene blir mye kortere.
Spesielt etter røde dager.
Holder med 0,5% nedgang og de dukker opp.
Ikke har de aksjer og ikke har de noe å komme med.
Det er en 4-5 stk. som går igjen totalt uten kunnskap og med dårlig skjult agenda.
Ene har bytta nick for 6 gang på 12 mnd.
De er ikke gamle nok til å handle annet enn i kiosken på hjørnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
OZZY
24.01.2020 kl 01:59 2331

Her jeg holder til nå er det en umulighet at alle i gata bruker elnettet til å lade bil. Da hadde alt av kabler blitt overbelastet og kobberet i kabelen hadde smeltet. For ikke å snakke om hele byen her. Elnettet hadde brutt sammen. Det hadde vært en umulighet. Skjønn det.
Men biler med Hydrogen passer perfekt og det gjelder i de aller fleste land utenom «de typisk vestlige landene» og selv der også kan få problemer med kapasiteten med det elekstriske nettet.
men vi vet at Nikola og andre kommer med batterier som kan lagre ca 40% mer strøm enn nå tror jeg det var.
altså for Nikola sin del blir det et mindre batteri og mer Hydrogen i hver bil og mer nyttelast på trucken. vinn vinn
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare