NEL
Hei kjære medaksjonærer i NEL,
Jeg sitter med det meste av mine kroner i NEL. Det gjør jeg fordi at jeg har stor tro på at NEL vil bli et nytt industrieventyr. Hvor dette vil ende vet man ikke.
Trolig vil det ende med at hele NEL vil bli oppkjøpt av noen store som feks Equinor eller andre.
Man skal aldri legge alle eggene i samme kurv sies det. Det er sikkert riktig. Derfor gjør jeg det ikke heller.
Av alle selskap på OSE har jeg valgt å legge noen kroner i Kværner (Kvaer). Kværner er ingen trader favoritt, men de sitter på en egenkapital som nesten er like stor som selskapets verdi. Dertil sitter de på en backlogg som sikrer selskapet sysselsetning til langt ut i 2022, og ingenting tilsier at de ikke skal fylle på backloggen i årene som kommer.
Takk for oppmerksomheten, og lykke til :-)
Jeg sitter med det meste av mine kroner i NEL. Det gjør jeg fordi at jeg har stor tro på at NEL vil bli et nytt industrieventyr. Hvor dette vil ende vet man ikke.
Trolig vil det ende med at hele NEL vil bli oppkjøpt av noen store som feks Equinor eller andre.
Man skal aldri legge alle eggene i samme kurv sies det. Det er sikkert riktig. Derfor gjør jeg det ikke heller.
Av alle selskap på OSE har jeg valgt å legge noen kroner i Kværner (Kvaer). Kværner er ingen trader favoritt, men de sitter på en egenkapital som nesten er like stor som selskapets verdi. Dertil sitter de på en backlogg som sikrer selskapet sysselsetning til langt ut i 2022, og ingenting tilsier at de ikke skal fylle på backloggen i årene som kommer.
Takk for oppmerksomheten, og lykke til :-)
Redigert 19.01.2021 kl 08:22
Du må logge inn for å svare
anderix
19.07.2018 kl 11:13
2260
Ingen dårlige plasseringer dette Ajax1. Har også klokkertro på NEL, og Kværner er et godt selskap med sterk økonomi.
Pølsmannen
19.07.2018 kl 12:16
2081
Har fulgt med NEL sånn av og på de siste årene etter jeg gikk ut for snart 4 år siden, ikke mye som har skjedd med kursen akkurat i denne perioden. Det jeg kan se er at siden jeg var inne er antall aksjer nesten tatt en 4 gange, har egentlig ståltro på aksjen men hvis de til stadighet skal utvanne er jeg redd det ikke blir så stor oppgang som man kan håpe på. Ser Nicola annonserer på sine sider at NEL har fått en multi Mrd. kontrakt på siden MEN før denne skal sette i gang i 2020 blir det flere utvanninger?
Hilsen en som følger med på sidelinjen foreløpig
Hilsen en som følger med på sidelinjen foreløpig
NEL er et helt annet selskap nå enn for 4 år siden. Fikk du med deg at NEL kjøpte Proton for en tid tilbake. Hydrogen står i en annen kategori nå.
Pølsmannen
19.07.2018 kl 12:36
1991
Har ikke fått med meg det, har en del å sette meg inn i igjen høres det ut som...
Får ta litt googling å Research, føler det begynner og bli på tide å sette seg litt inn i aksjen igjen.
Får ta litt googling å Research, føler det begynner og bli på tide å sette seg litt inn i aksjen igjen.