Hvorfor ikke hente alle IS terroristene og barna deres?
Hvorfor skal vi bare hente de «norske»?
Hva med alle de som er igjen og ikke blir hentet, de er jo omtrent like norske de også, hvorfor tar vi ikke ansvar for dem også?
Det har vi råd til. Vi er tross alt verdens rikeste og beste land, og plass har vi nok av.
Hva med alle de som er igjen og ikke blir hentet, de er jo omtrent like norske de også, hvorfor tar vi ikke ansvar for dem også?
Det har vi råd til. Vi er tross alt verdens rikeste og beste land, og plass har vi nok av.
Nå er vi verdens 10. beste land ifølge FN. Så de 9 foran oss kan jo ta en del også?
ja fyfader nå må vi faen meg ta ansvar å hente alle terrorister og deres familie slik at de kan leve et godt liv
verdens rikeste, lykkeligste og beste land.
bare å bruke oljefondet opp før krakket er et faktum og når denne er brukt opp så er det bare å øke skatter og avgifter :D
verdens rikeste, lykkeligste og beste land.
bare å bruke oljefondet opp før krakket er et faktum og når denne er brukt opp så er det bare å øke skatter og avgifter :D
Ja det er jo det verdensfaderen din ønsker så da er vel du enig med ham.
Hva med å hente en stk kristen forfulgt mor med barn for hver lakenrøye, så lar vi heller Assad fire lakenflagg i heisekranene sine?
Nuka
19.01.2020 kl 11:28
1021
Det er vel ikke mer enn rett og rimelig at vi henter hjem de som er norske statsborgere. Syrerne, Kurderne og Irakerne har ingen interesse av å beholde dem, og vil bli kvitt jævelskapet fortest mulig. De kan jo ikke holde disse galningene og barna i fangeleir til evig tid. Så der er jeg for en gangs skyld enig med " verdensfaderen"
Jo jo, så har vi falt litt nedover lista da, men de ønsker jo å være sammen, og da er det dårlig gjort av oss å splitte dem opp. Plass har vi nok av, og skattebetalerne har penger nok. Dette klarer vi.
Verdensfader Donald J. Trump ser på dette med amerikanske øyne. Han tror nok at vi bare kan gjøre som USA og drone ut verstingene, og sperre resten inne på en øde øy på ubestemt tid, uten noen rettsak først.
Trump ser neppe for seg DET massive støtteapparatet, DEN massive hjÆrnevasken, DE syke journalistene, alle DE statslønnede asyladvokatene, DE lave straffene, DE ghettoene, med alle DE moskeene, eller DE NAV ordningene, som medfører at terroristene kan rusle rundt gatelangs i Midtøsten-kostymer, og sende MASSE penger tilbake, UTEN å jobbe, og KOSE seg med fredagsbønn. Akkurat som i Midtøsten. På norske skattebetaleres regning.
Trump ser neppe for seg DET massive støtteapparatet, DEN massive hjÆrnevasken, DE syke journalistene, alle DE statslønnede asyladvokatene, DE lave straffene, DE ghettoene, med alle DE moskeene, eller DE NAV ordningene, som medfører at terroristene kan rusle rundt gatelangs i Midtøsten-kostymer, og sende MASSE penger tilbake, UTEN å jobbe, og KOSE seg med fredagsbønn. Akkurat som i Midtøsten. På norske skattebetaleres regning.
CapitaL
19.01.2020 kl 11:55
997
Jeg har et bedre forslag. Hvorfor ikke bare gjøre Norge om til IS nye kalifat? Vi har da både finansieringen og underdanigheten på plass allerede...
Det synes jeg blir litt for drøyt, men Stor-Oslo kan de få overta og bygge mur rundt.
Det er da på betingelse av at de overtar ansvaret for stortinget og politikerne.
Trodde ikke snille trump drev med droner og sånn.
Nei Trump gjør ikke sånt, han er jo ikke helt pervers heller, sånn som forgjengeren var, han som hadde fast dronedag hver tirsdag.
Det overlates selvsagt til fagfolka nedover i systemet å fatte og iverksette de nødvendige vedtakene.
Det overlates selvsagt til fagfolka nedover i systemet å fatte og iverksette de nødvendige vedtakene.
Redigert 19.01.2020 kl 12:11
Du må logge inn for å svare
Jepp, der var du på plass igjen. Si pent takk for at jeg rettet opp tabben din.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LAg0mP/statens-finanser-er-under-press-vi-maa-oeke-skattetrykket
jada fortsatt å masseimporter nav klienter hehe
jada fortsatt å masseimporter nav klienter hehe
Hva er poenget med denne seigpiningen med å importere noen få titusener nye navere i året? Også så mye styr av en liten IS familie.
Skattebetalernes lommer er dype.
NAV er stort og har plass til alle.
Åpne slusene.
Skattebetalernes lommer er dype.
NAV er stort og har plass til alle.
Åpne slusene.
borgerlønn er det eneste riktige. alle ansatt i den offentlige kaffedrikkehæren hehe
folk med formue og vil ha et fritt liv er det å stikke eneste mulighet
hvor ellers i verden blir man tvunget til å masseimportere parasitter og betale for en tv-kanal man ikke vil ha?
folk med formue og vil ha et fritt liv er det å stikke eneste mulighet
hvor ellers i verden blir man tvunget til å masseimportere parasitter og betale for en tv-kanal man ikke vil ha?
Jomma123
19.01.2020 kl 13:18
914
Har jo bare kostet godt over 10 millioner og hente den kvinna og ungene. Hva de vil koste i fremtiden veit ikke jeg men det botner vel ikke med 10 millioner til. Er vel småpenger så la oss hente alle der nede.....
Alle som har deltatt i IS må få sin straff. Enten de har deltatt direkte i grusomhetene eller om de har smurt matpakken til disse. Det sitter nå en haug med "utlendinger " i fangeleirene.
Mener dere da at vi skal forvente at kurderne skal passe på disse til evig tid ? Her bør de enkelte nasjoner hente hjem sine kriminelle og bure de inne, og ikke overlate kostnaden til de som allerede har hatt de høyeste kostnader/tap påført av IS.
Mener dere da at vi skal forvente at kurderne skal passe på disse til evig tid ? Her bør de enkelte nasjoner hente hjem sine kriminelle og bure de inne, og ikke overlate kostnaden til de som allerede har hatt de høyeste kostnader/tap påført av IS.
Redigert 19.01.2020 kl 13:38
Du må logge inn for å svare
De skal ha sin straff i Syria, og det er tauet. 2 år i norsk lekefengsel er ikke straff.
Nuka
19.01.2020 kl 13:43
890
Hvis det er brukt 10 millioner på å frakte ei kjærring og 2 barn fra Irak til Norge, så er det vel ikke hennes skyld. Da må det være noen som har rota det jævlig til.
Tøffe gutten. De er nok faktisk ikke like tøffe som deg der nede. Du kommer ikke til å se 10tusener fanger dingle fra lyktestolper i Syria, Irak og Tyrkia. Rapporteres jo allerede at fanger jevnt og trutt forsvinner fra leirene. Hvor ender disse? I gjenværende IS celler kanskje ? De "norske" IS folka i leirene er en større trussel der de er nå enn i norske fengsel. Kanskje ikke direkte for deg, men for verden som sådann. Noe jeg forsåvidt tror mange skribenter her inne dritet i.
Ja alle IS terroristene må få sin straff i Norge, og deretter bolig, elbil, og godt med trygd resten av livet.
Alle de som er igjen der nede er jo ikke noe mindre norske enn «den lille familien» som har kommet nå.
Hent dem hjem.
Øppna eran hjærtor nå.
Alle de som er igjen der nede er jo ikke noe mindre norske enn «den lille familien» som har kommet nå.
Hent dem hjem.
Øppna eran hjærtor nå.
Det er synd å la noen bli igjen. De kan jo betale reisen selv, iflg. TittenTei i UD. Så kan vi rehabilitere dem (er det ikke det som deklameres?). Da blir de ikke bare godt integrert, men kanskje adaptert.
Du overdriver nok litt nå i din godhet. Er du svensk ? Er vel ikke mer enn noen titalls norske statsborgere der nede og jeg tenker vel at det holder at vi sørger for at de får sin straff. Så får andre land ta sine.
Det er Norge som har det mest omfattende støtteapparatet, de aller laveste straffene, og de aller beste trygdeordningene.
Det er ca fire milliarder fattige mennesker i verden (stadig økende), som er like norske som «den lille IS familien».
Åpne hjertet og slusene. Dette klarer vi.
Hent dem hjem.
Det er ca fire milliarder fattige mennesker i verden (stadig økende), som er like norske som «den lille IS familien».
Åpne hjertet og slusene. Dette klarer vi.
Hent dem hjem.
Hva gjør Sotah & Co når den neste med et "sykt" barn krever sin "rett" ?
Akkurat når det gjelder straff for "medlemskap" i foreninger som IS har vi vel en strafferamme på inntil 7 år. I Sverige har man ikke anledning til å straffeforfølge for dette. Hva mener du med "like norske" ? Er disse 4 milliardene du snakker om faktisk norske statsborgere altså ?
Lakenet har også pakistansk statsborgerskap, og barna har null tilknytning til Norge.
Er hatets ideologi så gjevt at man blir med i Profetens Ummah og deretter IS, så må det da være bedre å reise til Pakistan for å slippe oss vantro hunder og våre hedenske land?
Så lenge den trigd og den bostotta og det barnatilskodd er i potten, så er visst ikke fredens religion så interessant lenger.
Er hatets ideologi så gjevt at man blir med i Profetens Ummah og deretter IS, så må det da være bedre å reise til Pakistan for å slippe oss vantro hunder og våre hedenske land?
Så lenge den trigd og den bostotta og det barnatilskodd er i potten, så er visst ikke fredens religion så interessant lenger.
Jomma123
20.01.2020 kl 11:38
654
Kreves store sikkerhetstiltak og hente en fra ett såpass utrygt land som Syria. Er ikke bare og sende en person og hente henne og barn. Dette er planlagt siden tidlig i høst og flere 10 talls personer har reist nedover. Om det er brukt eget hyra fly koster jo det millionbeløp alene. Så det er ingen som har rota til dette. Dette vil være prisen pr stykk hvis flere hentes hjem. Hva de vil koste etter de kommer hit med rettsaker og oppfølging kommer ilegg. Kan fort bli flere hundre mill....
Det er vel den kristne tro i praksis vi ser utfolde seg nå.
Slik Gud har tilgitt oss mennesker våre synder, slik skal vi også tilgi andre.
«Da gikk Peter til ham og sa: Herre, hvor mange ganger skal min bror kunne synde mot meg, og jeg tilgi ham – inntil sju ganger? Jesus sa til ham: Ikke sju ganger, sier jeg deg, men sytti ganger sju!» Matteus 18,21-22.
«For dersom dere tilgir menneskene deres overtredelser, da skal også deres himmelske Far tilgi dere. Men om dere ikke tilgir menneskene deres overtredelser, da skal heller ikke deres Far tilgi det dere har forbrutt.» Matteus 6,14-15.
Man kommer ikke unna den kristne kulturarven vi aller er farget av. Eller hur?
Det kan bli folk av de fleste;)
Slik Gud har tilgitt oss mennesker våre synder, slik skal vi også tilgi andre.
«Da gikk Peter til ham og sa: Herre, hvor mange ganger skal min bror kunne synde mot meg, og jeg tilgi ham – inntil sju ganger? Jesus sa til ham: Ikke sju ganger, sier jeg deg, men sytti ganger sju!» Matteus 18,21-22.
«For dersom dere tilgir menneskene deres overtredelser, da skal også deres himmelske Far tilgi dere. Men om dere ikke tilgir menneskene deres overtredelser, da skal heller ikke deres Far tilgi det dere har forbrutt.» Matteus 6,14-15.
Man kommer ikke unna den kristne kulturarven vi aller er farget av. Eller hur?
Det kan bli folk av de fleste;)
Je foreslår at du reiser ens ærend tell Al-Hol leiren og forkynner det glade krestne budskap gett, Imprex. Det tenker je nok døm setter pris på se.
Hehehe...avstår. Er ikke en av de kristne. Bare kaster inn en liten brannfakkel;)