EL-Bileier er ikke bilinteressert

Elbileiere er ikke bilinteresserte, de tror det er en smarttelefon :-) Så tror de at de imponerer ihuga bilentusiaster! El-bil er ikke bil.

Totalt Idiotisk og uvettig kjøring, der elbileiere kjører forbi på høyresiden av andre i fart høyt over fartsgrensen. Mange farlige situasjoner oppstår daglig fordi de tror de kan kjøre elbilen sin med hjernen lagt igjen hjemme. Det ser bare vanvittig idiotisk og farlig ut.

Koser meg stort over at staten nå på torsdag tok inn rundt 0,8 mill. i bøter fra elbilister som sneik i busskolonnen på Furuset.

De hyler over økte bompenger og ladestasjoner som tar seg bare riktig betalt, men premiumbiler ska dere ha. Så Tror de at Tesla ikke kommer til å justere prisene over tid som ionic gjør.

Min Porsche brenner over 2 liter på mila med super 98 bensin til 18,5, når jeg kjører bilen slik den skal. Jeg brøler forbi Tesladustene i tunnelene.

Ofte blir typisk Teslasjåfører provoserte, og tailgater meg, etter at jeg virkelig har satt skapet på plass. 😃😃😃😃 ser i speiltet at de kaster seg ut i venstrefila etter meg. De gir seg fort når de skjønner at de bruker for mye strøm og lappen henger i en tynn tråd :-) :-)

El-biler er stygge, skal du ha en måtte det vært Porsche sin i det minste.

Redigert 19.01.2020 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Odi.1
19.01.2020 kl 12:36 1720

Helt ok med EL biler der de hører hjemme, og at det har selvkost.
zrythar
19.01.2020 kl 14:27 1641

hahah kos deg i porchen din du:)
merkelige ting folk klarer å irritere seg over.
Men for all del, noe av det mest irriterende jeg vet om er panelovner. Disse beistene som sluker strøm i bøtter og spann (direkte fra kull kraftverk i tyskland) Alle vet jo at en skikkelig ovner er vedfyrt:)

Ja dette var Ironi
omac
19.01.2020 kl 14:37 1620

Hilzen Terje, atten og ett halvt.
GT2RS
19.01.2020 kl 15:08 1594

En selvgod elbildrittsekk.

Godhetstyraniet råder, måtte ladepris fly i taket og elbilen falle til grus i verdi.

Hvis det hadde vært motsatt. At det hadde vært elbiler i 70 år og at endelig diesel eller bensinmotoren gjorde sitt inntog så hadde du sikkert skrevet det samme bare med motsatt fortegn.
Konklusjon: noen blir påvirket i ung alder og klarer ikke omstille seg.
Andre har den evnen.

Uvettig kjøring kan vi vel alle ha prestert uansett biltype
Men her en dag opplevde jeg en situasjon som ikke var bra.
Jeg skulle ut på en motorvei, og det var mye trafikk på den. Han foran på akselerasjonsfeltet kjørte i 40 så jeg måtte bremse ned for å ikke kjøre på han, og så da det bare var noen få meter igjen så ga han det han hadde med sin Tesla 3 og da fikk han fart nok han, men jeg i varebil hadde ikke så mye kraft disponibelt så det var ikke rare farta jeg hadde da det ikke var noe mer felt igjen.
Jo man har selv skyld for hvordan man kjører men han syntes sikkert det var morsomt å skape den situasjonen for meg bak. Jeg kunne jo stoppa i stedet for å legge meg ut i for lav fart men det er ikke noe fint å stoppe i enden av et aks felt heller.

Ellers så tror jeg at bilinteresse er på hell i det store og hele. Unge i dag gidder ikke cruise rundt i bil, de sitter hjemme og spiller.
Redigert 19.01.2020 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.01.2020 kl 18:34 1426

"En selvgod elbildrittsekk."

Når man kjører rundt i en GT2RS(?) og attpåtil må skryte over det på nett, for ikke å glemme å skryte av egen Idiotkjøring, så kan det vel stilles spørsmål om hvem som er selvgod
Matsern
19.01.2020 kl 18:46 1401

Kristen er et faktum, når det går opp for porsche leiren at de har kastet bort store summer.
https://www.youtube.com/watch?v=xz5mV0Y1804
Britax
19.01.2020 kl 18:50 1391

Har aldri skjønt hvorfor folk som ikke skal ha elbil er så vannvittig opptatt av nettopp elbil..

Er vel som de værste homofobene, livredd for å måtte akseptere sin egentlige legning.
Så har vel de fanatiske elbilmotstanderne egentlig et stort ønske om å få seg elbil.

Kjenner forøvrig flere med både porsche og elbil..

Eh, det har jo vært produsert elbiler siden 1828, og produksjon av disse tok for alvor fart på 1880-tallet, greit det var en pause der det ikke ble produsert mange fordi de ble utkonkurrert av bensinbiler og senere dieselbiler men det endrer ikke på det faktum at elbiler slett ikke er «moderne» men heller stikk motsatt....!

At elbiler har kommet tilbake er jo ene og alene pga en kommunistisk ide om at de er «renere» mht miljøet, noe som er en sannhet med enorme modifikasjoner.

Joda, vi har en elbil i husholdningen vi og, men det er ene og alene fordi det har med økonomi å gjøre, den blir ladet gratis på arbeidsplassen, det er store økonomiske insentiver både på kjøp, bruk og mht firmabilskatt.

Så at elbiler er noe «bedre» er kun fordi kommunistiske politikere har bestemt seg for noe.

Når det gjelder kjøreegenskaper, å feie rundt med 2.5 tonn bil er heller ikke å foretrekke, man merker at elbilen er enormt tung, ikke mht akselerasjon men hvordan den oppfører seg på veien, og sammenlignet med f.eks den andre bilen i husholdninger, en stor dieselbil så er det omtrent som man skulle tatt ut drivstofftanken på 60 liter og erstattet den med en 15 liter stor tank, slitsomt, irriterende og ikke akkurat praktisk.

Greit at elbilen har ressurser mht akselerasjon, men man er så livende redd for å minske rekkevidden at den blir kjørt med det berømte egget på gasspedalen hele tiden, for å slippe å måtte lade så mye, for man vet jo om man må plutselig på en lengre tur og vil nødig måtte risikere å lade når man ikke har tid til dette.
Redigert 20.01.2020 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
Matsern
20.01.2020 kl 00:52 1220

Miljøet blir renere med det resultat, at færre vil dø av luftforurensing. Hvis noen mener jeg er kommunist ved å ønske renere luft, lever jeg fint med det

https://www.motor.no/artikler/diesel-advarer-mot-hoye-utslipp-fra-diesel-med-partikkelfilter/
Redigert 20.01.2020 kl 00:54 Du må logge inn for å svare

Men du tar jo feil, elbilen slipper jo ut enorme mengder mens den er under produksjon, og elkraft blir laget på kull over hele verden, og dette vil fortsette i mange mange mange år.

Du lurer deg selv. Men greit, dersom man sparer penger så er det jo bare å gjøre slik bl.a vi har gjort, kjøpe elbil, men å spare «miljøet» innser vi jo ikke akkurat er det vi har gjort da elbilen som sagt ikke forurenser lokalt, men på måten den blir produsert på og på måten man produserer elektrisitet på.
Redigert 20.01.2020 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Matsern
20.01.2020 kl 01:01 1205

Det er verdt å merke seg at Diesel er hovedproblemet, kjøp heller bensinbil hvis du må ha fossilbil.

Forskjellen er batterier og elmotor.
Hva legger du i enorme mengder sett i forhold til raffinering av olje i hele bilens levetid når det gjelder strøm vs drivstoff?

Seriøst...for å holde en viss saklighet i diskusjonen så kan du ikke dra elbiler fra attenhundretallet opp av hatten.
Elbilgenerasjonen begynte med Nissan Leaf i 2011.
RLB76
20.01.2020 kl 07:33 1089

Dere som tror diesel er værstingen har ikke fulgt med i tiden, på nye Mercedes c220d er NOx knapt målbart.. Mellom 0 og 1 mg/km. Så da kan man sette seg å fundere på hvem som forurenser mest av tunge elbiler eller moderne diesel.
ynot
20.01.2020 kl 07:56 1055

TS
Du skriver "Min Porsche brenner over 2 liter på mila med super 98 bensin til 18,5, når jeg kjører bilen slik den skal. Jeg brøler forbi Tesladustene i tunnelene"

Det er nettopp sånne som deg som ødelegger for dem som gjerne vil kjore sin bensinbil. Brølene dere lager på kveldstid gjør at flere og flere tar avstand fra bensinbiler.
Og gir oss som har bensinbiler et dårlig rennomé.
Matsern
20.01.2020 kl 08:05 1031

Det er blank løgn fra en Dieselgatefornekter. Alle dieselbiler uansett euro-type, slipper ut dødelig NOx.
https://www.motor.no/artikler/diesel-advarer-mot-hoye-utslipp-fra-diesel-med-partikkelfilter/

« den automatiske rensingen av partikkelfiltrene som foregår under kjøring, ikke registreres i de offisielle testene, selv om man har vært oppmerksom på problemstillingen siden 2007.»
RLB76
20.01.2020 kl 08:24 999

Dette er blank løgn fra t&e eller i beste fall feilaktige målinger og kamuflering av tall. Kun synsing for å skape overskrifter.

Allerede for over 100 år siden ble det produsert elbiler spesielt i USA der rekkevidden faktisk kom opp i ca 30 mil, kan ikke se at utviklingen har gått i rekordfart akkurat....

Du står fritt til å mene at elbilgenerasjonen startet for 200 år siden. Jeg har en helt annen oppfatning.

De som kjørte elbil da var i grunnen ganske heldige som slapp masse drittslenging i sosiale media.

....og utviklingen stoppet opp fordi Ford kom med en bensinbil til halve prisen.
Hadde elbilene kostet det halve av bensinbilene så hadde det ikke blitt solgt mange bensinbiler..

Redigert 21.01.2020 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Britax
21.01.2020 kl 20:48 755

At denne mercedesen under ideelle forhold slipper ut lite nox hjelper jo veldig lite siden dieseleksos består av mye mer enn nox.
Og det er verd å merke seg at selv nox utslippet i store deler av kjøremønsteret er høyt.
Som når motoren er kald, lav motorbelastning(kø, altså bykjøring), lave utetemperaturer, under regenerering etc.
Så har vi alle som kobler bort slike systemer fordi de er svindyre å vedlikeholde.
Så har vi alle de andre kreftfremmkallende gassene i dieseleksos og co, co2, hc osv osv osv

På tide at dieselsnifferne slutter å lure seg selv til å tro at diesel er miljøvennlig.
pengex
21.01.2020 kl 23:50 687

Kunne godt tenkt meg pick-upen til tesla dersom den kommer med alt som er reklamert.
Uknuselig glass,rustfritt stål,maximale lasteevner,lang rekkevidde og fantasiprisen 400k nok.
Nesten like perfekt som en konteiner på hjul.
Mr Lupo
27.01.2020 kl 17:54 501

Liten elbil ok til butikken og rulle noen km til jobb. Rekke-sekser fossilbil er toppen her. Det er jo NITRIST å sitte å høre på noe el.motor summing mer en noen få minutter.

«Står fritt til å mene»

??

Jeg snakker bare om fakta, dette har ikke noe med nå mine meninger å gjøre.

Nei det er en definisjon på elbilgenerasjonen.

Begynte LED lys generasjonen i 1962 da? Eller er det noe som har tatt verden med storm de siste årene?
Redigert 27.01.2020 kl 19:55 Du må logge inn for å svare

Jeg har ikke sagt et ord om elbil»generasjonen», har bare påpekt at elbiler startet allerede i 1828, og at de var pop mellom 1890 og 1920 cirka.

Ja men det er jo ikke relevant for diskusjonen.