De som hyler høyest

Sotah
19.01.2020 kl 13:47 1890

mot IS-kvinnen er tilhenger av de samme metodene som IS brukte. Vi får la det synke inn.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 13:49 1064

Og de som hyler høyest er det Norge tar inn....
De som virkelig trenger hjelp klarer ikke å hyle.
Redigert 19.01.2020 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 14:30 1038

Dette er i relasjon til altruisme å være moralsk selvopptatt og ineffektiv egoist.
Det er ikke noe annet enn Partipolitisk Propaganda som foranlediger at dette uønskede individet skal kunne presse seg forran i køen av trfengende.
Det som har diktert utfallet av denne saken er Det Norske Ekkokammer og Arbeiderparftiet. Og har ikke NOE SOM HELST med hvem som trenger hjelp.
Redigert 19.01.2020 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
kokkohill
19.01.2020 kl 14:59 1021

Nå er du sunket lavt soten , har du link til den syke påstanden din ?
Sotah
19.01.2020 kl 15:04 1016

Det tas til orde for både dingling, skyting, borgerkrig, fullaskalakrig med innlagt nuking på forumet. Du finner det hvis du leser her en stund. Idag var det Leif som fremsnakket dingling som metode. Og voldelige forslag dukker opp her jevnt og trutt for den som følger med litt.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 15:14 1004

3. august 2014 lød desperate rop om hjelp fra fjellet Sinjar nord i Irak. Tusenvis av jezidier var i ferd med å bli massakrert av terrorgruppen som kaller seg «Den islamske staten» (IS).
https://www.hlsenteret.no/aktuelt/arrangementer/2019/moter-med-jezidier.html

En internasjonal intervensjon mot IS forhindret et mer omfattende massedrap. Likevel er over 70 massegraver funnet. Kvinner og barn ble tatt til fange og holdt som sex-slaver. Flere hundre tusen lever fortsatt i flyktningeleirer.

Hva med å gi bistandmidler til å bygge opp igjen infrastrukteren deres, vann og kloakk, sykehus og helsetjenester osv i områdene der de bor?
En kan antageligvis hjelpe 1000 personer mer der enn hva det koster å importere 10 andre som hyler høyere.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 15:22 994

Under Sotahs moralske superior overoppsyn med sine medmennesker, bøyer jeg nakken og innrømmer at jeg tror barnet var i livsfare. Vi kan ikke ha noe av at små vergeløse lever sammen med en mor som tok med seg sin førstefødte sønn fra trygge Norge og ned i en forferdelig krigssone for å Vasque underbuksene til IS-krigerne. Sånt kan ikke gå bra, det forstår alle ansvarlige mennesker, og det gikk da heller ikke bra - den første sønnen ble drept.

Likevel får dette uansvarlige kvinnemennesket 2 barn til der nede i krigssonen. De er neppe noe mindre i livsfare enn deres døde bror var.
Men om de er "våre" og vårt ansvar er en helt annen sak! De var kanskje heller IS-kvinnens "insurance" for å komme seg hjem?

Redigert 19.01.2020 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:01 970

Mange jezidier ønsker å vende tilbake til Sinjar og landsbyer i nærheten, men området er ikke trygt.

– Det må settes inn mer ressurser til gjenoppbygging av områdene som ble ødelagt under folkemordet. Ett av tiltakene er minerydding, for området er forsøplet av livsfarlige improviserte miner og eksplosiver som IS har lagt igjen, sier Henriette Westhrin, generalsekretær i Norsk Folkehjelp.

– Jezidiene som har overlevd IS-fangenskap har enormt behov for medisinsk hjelp, i tillegg til psykisk og sosial rehabilitering. Dette gjelder spesielt kvinnene som har vært holdt som IS-slaver og blitt utsatt for seksuelle overgrep. I tillegg må vi jobbe med lokalsamfunnene disse kvinnene er en del av, for å hindre at de blir stigmatisert, sier Lisa Sivertsen, konstituert generalsekretær i Kirkens Nødhjelp.
http://xn--bodposten-n8a.no/krever-rettferdighet-for-jezidiene/

Her har norske myndigheter en storartet mulighet til å kunne hjelpe folk 𝐩å 𝐬𝐭𝐞𝐝𝐞𝐭.
Det finnes norske oppfinnelser og norsk kompetanse i minerydding som er den beste i verden.........kjenner faktisk et par som driver på med det.
I tillegg til infrastruktur som nevnt og krisehjelp.

Prioriteringer heter det, og det må det være. Selv om det kanskje er ekkelt å snakke om budsjetter og ressursbruk blant folk som ikke har peiling på hva praktisk arbeid er, og enda mindre har en forståelse om hva som til for å skaffe og oppnå et fungerende kloakkanlegg blant annet.

Selv et gigantisk ojlefond på 10 000 milliarder blir vel snaut om alle skal hjelpes...sorry, sånn er det bare. Det må prioriteres.
Redigert 19.01.2020 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:11 954

Jepp,og prioritert,det har vi gjort! Denne nyinnhentede er vel bare en døråpner for resten av "is-fruene".
Tror det var en elendig prioritering,og har en mistanke om at beskjeden kommer fra høyere hold.I det ligger jeg FN-jobber,Nato-jobber osv.
Var det Trump som ville at europeerne skulle ta hjem sine is-fanger?
Og erna,bet på kroken.

Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:15 949

Det er så jævlig trist å bo i et land der hele den styrende eliten har kastet rasjonalitet og sunn fornuft over bord:
Når den kritiske og rasjonelle siden av mennesket forsvinner eller er underutviklet, så har vi ikke annet enn følelser og aggresjon.
Politisk korrekthet som er blitt førende for de politiske elitene i et land der det ikke tillates noen kritisk offentlighet.

Sotah har i oppdrag (tidligere betalt, nå frivillig) å sverte kritiske røster med moralsk forargelse på nettet - lite forstår han at han selv egger opp følelser og aggresjon som de eneste uttrykksformer som gjenstår når ytringsfriheten skjendes med moralske pekefingre.

Redigert 19.01.2020 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.01.2020 kl 16:18 941

Mitt kall er å tilføre forumet litt realisme innimellom. Så folk ikke hisser seg opp på feilaktig grunnlag. Verre er det ikke.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:20 939

Ditt kall er å være ei oschloklyse Sotah...
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:22 936

Hva får du ut av det? Hva er motivasjonen? Je synes du tar feil i mye av det du skriver, så det er ikke realisme for meg.

Nå: potetgull, pinot noir og hvit trøffel.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:22 934

Vi skjønner at du heller vil at folk skal hisse seg opp over din moralske pekefinger. Var det ikke bedre de fikk hevde sitt syn og slippe å hisse seg opp? For slik er det med ytringsfriheten - den som føler at hans stemme faktisk blir hørt og reflektert over, har lite å bli sinna for!

Redigert 19.01.2020 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:34 918

Innimellom?
Er vel heller langtimellom du mener zven?
voffvoff,du
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:36 916

Når folk har fått et "kall" er de som regel modne for opphold i egnet institusjon.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 16:46 906

Helt alvorlig, Sotah, så synes jeg du skal tenke litt over dette - jeg bruker en lignelse som ikke trår deg for nær - slik at du kan tilegne deg innsikten og klokskapen som generelt grunnlag, uten å komme i forsvarsmodus:

I en utredning for noen år siden om norske soldater i Kosovo viste Tone Røkenes og Thorvald Sirnes hvordan politikere og ledelsen i Forsvaret underslo yrkesstoltheten, ærligheten og virkelighetsforståelsen hos norske soldater.
Etter å ha blitt trent opp til kamp, havnet de norske styrkene som freds- og sosialarbeidere i en korrupt og voldelig virkelighet der de var maktesløse. Men erfaringene og de skandaløse forholdene som soldatene opplevde, ble ikke kommunisert oppover i systemet, fordi erfaringene og språket som soldatene formidlet erfaringene med, ble oppfattet som rasistiske.
«Mange kulturelle og sosiale innsikter må friste en undergrunnstilværelse. Kommer de opp i dagen, fungerer de som en effektiv demonstrasjon av hva det ikke er mulig å hevde offentlig uten å bli skandaløs», skrev de to forfatterne i sin studie.
«Virkelighetsvegringen hos politisk korrekte politikere gjør det nødvendig å rense det politisk korrekte vokabularet for politisk ukorrekt, verbalt slagg. Dette fører til at det blir skapt en form for nytale som politikere benytter i diskusjoner om norsk krigsdeltagelse, og som politikerne bruker for å tvinge soldater og offiserer til å ordlegge seg som barnehagetanter når de skal uttale seg om krig».
https://resett.no/2020/01/19/borge-brende-politisk-fjols-og-global-misjonaer/

Slik går sannheten tapt - men moralsk opphøyde eliter slår seg på brystet med edel moral - og styrer landene sine i grøfta med folk og fe!

Redigert 19.01.2020 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
kokkohill
19.01.2020 kl 17:13 891

Ditt kall kalles kynisk løgner , kverulant og snylter . Intet annet fornuftig tilfører soten dette forumet.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:19 881

Hvis Sotah nå har fordøyd visdommen, så er vi klar for å applikere tankegangen på Sotahs eget interessefelt:

"For en del år siden intervjuet undertegnede lederen i Politiets Fellesforbund, Arne Johannessen, der han forklarte norske politikeres taushet om den internasjonale kriminaliteten som er trussel mot samfunnssystemet i Norge og de andre nordiske landene.
– Det er få som kjenner det kriminelle trusselbildet på grunn av denne tausheten fra politikere og politiet selv, sa Johannessen på en konferanse om internasjonal kriminalitet i regi av Nordisk Råd.
– Derfor må denne tausheten bort, understreket Johannessen, som også var nestleder i Nordisk Politiforbund og initiativtaker til denne konferansen mellom nordiske politikere og politifolk, som ble holdt på Stortinget i Oslo."

Som vi alle vet, så var det Johannessen som måtte bort, og med det ble tausheten fra politiet fullstendig - samtidig som kriminaliteten nå brer om seg i en takt selv vanlige folk lukker øynene for mens gatene daglig dynkes i blod til politisk korrekte rop om "Ingen rasister i våre gater"!

Redigert 19.01.2020 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.01.2020 kl 17:19 879

Men jeg tar ikke til orde for å henge eller skambanke folk uten lov og rett. Jeg holder på rettssamfunnet. Og jeg jager ikke sjuke og traumatiserte tre-eller femåringer. Det skal jeg ha.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:25 863

Poenget gikk deg hus forbi, Sotah, du gikk rett i psykologisk forsvarsposisjon! Gå tilbake til start og les om igjen - mens du prøver å bryte ut av ditt fastlåste mønster. Fleksibilitet er en forutsetning for å oppfatte, tolke og endre verden, veit du - det kan ikke gjøres med moralske pekefingre!

Redigert 19.01.2020 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:26 861

Hei Zoten/folkens:))

Og...ny uautorisert, men oppdatert bulletin fra Ullevål Sykehus:

- kl.17:15 Barna har fått ro og hvile og virker i fin form - kan snart utskrives.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 19.01.2020 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:32 853

De som kynisk har løyet om at dette barnet var dødssykt, bør tiltales og straffes for å ha påført norske skattebetalere kostnader i hundremillionersklassen!

For ikke å snakke om regjeringskrise! Lite håp om å redde regjeringen nå når følerifjollene har latt seg lure opp i stry!
Redigert 19.01.2020 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.01.2020 kl 17:33 938

Litt uautorisert pr-virksomhet der. Da får bare Erna pakke sammen og overlate roret til bedre egnede folk. Hurra for uautoriserte buskjournalister. Om det ikke stemmer så kan vi i det minste hisse oss opp.
Redigert 19.01.2020 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:34 934

Nå blir det trangt ved muren.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 17:35 931

I det minste kan de støtte det som virkelig hjelper Sotah.
convert
19.01.2020 kl 17:53 907

Vi som har fulgt med en stund på HO, ser at islam-sosialistene alltid støtter muslimer. Uansett. Selv de mest ekstreme IS-terrorister, folk som koker unger levende, skal disse ekle menneskenes støtt. Ikke bare støtte, dekt reise til Norge og tilgang til nordmenns skattepenger gjennom NAV. Fysj. Det er ekkelt å se.
Sotah
19.01.2020 kl 18:00 902

Jeg, derimot står på retten til å ikke ha peiling på hva som feiler gutten. Ensomt, med så mange eksperter på fjerndiagnose som vi har her. Tradisjonelt har jeg vesentlig mer tillit til Røde Kors enn til Lilletull i saken. Men hvis dette skulle få tjukkasregjeringen ut av bilene så skal jeg leve lett med det også. Jeg kan ikke tape, sånn jeg ser det.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 18:11 885

Hei Zoten/folkens:))

Og...hadde barna vært alvorlig syke vill hele legejournalen vært smurt ut over alle landets aviser, Zoten - agendaen med taushet virker mot sin hensikt slik Solvang poengterer - ingen ber om diagnosen, men kun svar fra autorisert hold på det hele regjeringen minus FRP har basert sitt standpunkt på...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 19.01.2020 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
19.01.2020 kl 18:14 881

Ikke én eneste av dere tomsinger som er opptatt av jesidienes skjebne har løftet en finger for å hjelpe eller gi pengehjelp.
Sotah
19.01.2020 kl 18:15 878

Loven er ganske enkel og grei. Titt på den. Uoffisielle meldinger fra agendafolket har jeg et ytterst avventende forhold til.
Redigert 19.01.2020 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Lurulf
19.01.2020 kl 18:36 867

Men gjette-diagnosene til venstremedia og hyene-advokater mener du det er godt hold i?
Sotah
19.01.2020 kl 18:45 859

Agenda her og agenda der, jeg antar vi må leve uten tilgang på journalen til gutten. Og har ingen problemer med det, det er en fin sak at de er ute av det helvete de har levd i der nede uansett. Egentlig spiller resten liten rolle for min del. Men det er litt morsomt å se det teatret som utspiller seg, dette blir mat til fredagskosen i månedsvis fremover.
Lurulf
19.01.2020 kl 18:52 852

Ved å ta denne IS-kjerringa hit så spytter vi alle jesidiene i trynet.

FrP er det eneste som er rakrygget i denne saken og har moralen i behold.
Redigert 19.01.2020 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 18:59 847

Ikke bare i denne saken, men alle saker som omhandler innvandring.
kokkohill
19.01.2020 kl 18:59 846

Din falske hykkler , ute av det helvete de har levd i der nede uansett..... Du tenker ikke på hva dette IS maskineriet har drept ,lemlestet og torturert i årevis...
Slettet bruker
19.01.2020 kl 19:03 841

Hva med lakenet som har nektet ungene reise til Norge i over ett år for "livreddende" og "nødvendig" behandling, kun fordi hun selv skal redde det verdiløse skroget sitt tilbake til Norge, hun har du selvfølgelig ingenting å utsette på?

Er du med på leken, så får du også tåle steken. Nytter ikke komme å grine til herrefolket i Vest etterpå. Smugler jeg heroin til Japan så vet jeg at straffen er døden. Leker du kalifat i Syria så vet du også at straffen er døden. Samme regler gjelder for alle.
Sotah
19.01.2020 kl 19:06 838

Og de to små har ikke valgt noe som helst. Så enkelt er det.
kokkohill
19.01.2020 kl 19:07 837

Hun må settes på første fly tilbake og bli pådømt der nede, vi har ikke loverk for slike her.
Sotah
19.01.2020 kl 19:08 837

Du blir skuffa, koko. Det kommer ikke til å skje.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 19:08 836

Hei folkens:))

Og...toern og Zoten bør se ARK dagsrevyen nå i kveld - folkeopplysning fra Jezidiene om hva som skjedde i kalifatet og hvordan de reagerer når millioner blir brukt på en fals flagg operasjon - registrerte også at Ropstad nå ikke lengre bruker "antatt sykt barn" - ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla