Jeg tror fremmede makter har overtatt hjernen til Erna

Slettet bruker
19.01.2020 kl 20:31 355

Jensen ga Solberg advarsel for to uker siden, sier kilder til DN

Allerede på strategiseminaret på Voksenåsen for drøyt to uker siden kom Frp-leder Siv Jensen med en advarsel til statsminister Erna Solberg, sier kilder til DN.

Ifølge en person som var til stede på strategiseminaret på Voksenåsen konferansehotell torsdag 2. og fredag 3. januar, er stemningen internt i regjeringen mye verre enn det som hittil er kjent. Der kom det en advarsel fra Siv Jensen til statsminister Erna Solberg (H), opplyser denne kilden til Dagens Næringsliv. Avisen får opplysningene bekreftet også av flere andre personer med kjennskap til seminaret.

Mandag møter Siv Jensen og Erna Solberg hverandre for å diskutere kravlisten Frp har jobbet intenst med de siste dagene. Bakteppet er imidlertid langt mer enn striden om hjemhentingen av den terrorsiktede kvinnen og hennes to barn, ifølge avisen.

Etter møtet vil det, etter det NTB forstår, være opp til Solberg hvordan hun videre vil håndtere situasjonen – om hun vil avvise kravene eller se på dem og eventuelt drøfte dem videre med Venstre og KrF.

En kilde som står Siv Jensen nær, sier imidlertid til DN at firepartiregjeringens fremtid avhenger av hvordan Solberg svarer på Frp-lederens beskjed på regjeringens strategiseminar rett over nyttår.

– Møtet vil handle om hva som må til for at Frp skal fortsette i regjering. IS-saken må utlignes politisk med terrorbekjempelse, sikkerhet og beredskap. Men så må Erna ta opp tråden fra Voksenåsen og erkjenne at partiene må få klare politiske seire, sier kilden.

(©NTB)

Slettet bruker
19.01.2020 kl 20:55 333

Fire fylkesledere ber Siv Jensen ta Frp ut av regjering

Begeret er fullt for sentrale Frp-ere etter statsminister Erna Solbergs (H) uttalelser om at flertallet i regjeringen – minus Frp – handlet «moralsk riktig» med hjemhentingen av den IS-siktede kvinnen.

Tidligere har bare én av Frps fylkesledere – Odd Eilert Persen i Troms og Finnmark Frp – sagt klart og tydelig at Frp bør gå ut av regjeringen.

Nå får han følge av tre til som mener Frp bør gå ut av firepartiregjeringen uansett utfall av eventuelle forhandlinger med de andre regjeringspartiene.

– Den Høyre-arrogansen vi nå ser fra Ernas side reagerer våre tillitsvalgte veldig sterkt på. Hun gir uttrykk for en nedlatende holdning som vi har følt på lenge fra Høyre, sier Frps fylkesleder i Møre og Romsdal, Frank Sve, til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/rAKP7R/fire-fylkesledere-ber-siv-jensen-ta-frp-ut-av-regjering
kokkohill
19.01.2020 kl 21:15 317

Mindkontroll skal dere ikke spøke med for tanker kan leses og skrittet er ikke langt til det TS beskriver..

Når det gjelder erna så tipper jeg hun knasker skjelvetablettene til angela
Slettet bruker
19.01.2020 kl 21:20 306

Jeg spøker ikke. Jeg har mistenkt en stund at hun kan være under MK.
Slettet bruker
19.01.2020 kl 21:27 292

Hva bygger du mistanken din på Change?
Jeg tror det er noe så enkelt som at noen har fortalt henne hva hun skal gjøre om hun vil ha en jobb i.........
Redigert 19.01.2020 kl 21:27 Du må logge inn for å svare