Trenger tid

Slettet bruker
ELE 19.07.2018 kl 17:07 14974

Tror vi må vente en god stund før ELE når nye høyder. Ikke noe nytt med det. Gitt situasjonen med transjene er dette dømt til å ta tid. En kan være for eller imot transjer, men faktum er at vi må forholde oss til dem. Personlig tror jeg det var eneste muligheten ELE på daværende tidspunkt hadde for å få inn de midlene de trengte for å ta selskapet videre. Kortsiktig negativt i et langt perspektiv? Uten tvil ja. Langsiktig positivt? Uten tvil ja. ELE er i en posisjon der de har fått et visst økonomisk spillerom til å utvikle selskapet til å stå på egne ben. Jeg kan ikke fri meg for tanken på at det må være en god grunn for at BO stiller opptil en milliard kroner til disposisjon for ELE. De må ha fått et innsyn i ELE sine planer for veien videre som de har vurdert som attraktivt. Husk at ELE får penger på konto umiddelbart når de trekker en transje. Selvsagt skal BO ha pengene sine tilbake med en god avkastning. Men det er de som må konvertere til aksjer, og få omgjort disse til penger. Noe som til tider vil gå utover aksjekursen. Det er det jeg tror vi opplever nå. Frustrerende, men ikke sjokkerende. At noen shorter aksjen i disse tider er bare å forvente. Regner med at alle de som dømmer selskapet nord og ned gjør gode penger i disse dager. All ære til dem for å vise god teft. Selv har jeg ikke tatt sjansen på det. Har nok ikke nerver som tåler den belastningen, da aksjen er veldig sensitiv for nyheter. Satser heller på at tålmodighet skal lønne seg i det lange løp. For gitt at de fundamentale verdiene selskapet har, og er i ferd med å erverve seg, utvikler seg positivt fremover, tror jeg kursen kan mangedoble seg fra dagens nivå. Derfor legger jeg aksjene mine i den berømte skuffen, og tar dem frem igjen når kursen tilsier salg. I mellomtiden får transjer være transjer, BO får herje fra seg uten at jeg fortviler av den grunn, shortere kan ta sin gevinst, og jeg vil prøve lykken i andre aksjer. Noen vil kanskje kalle meg en naiv idiot. Alltid nok av dem som skal mene noe om andre. Men jeg har tatt mitt valg, og jeg står trygt på det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Fenrisulven
13.08.2018 kl 16:34 3981

Og vil bare presisere at du ikke er noe mindre verdt i min bok i fht. Andre på forumet. Det ble bare kanskje litt mye i dag?
tuja
13.08.2018 kl 16:38 3967

Tenker BO(etter i dag) kun har igjen de resterende 4mill kr som skal konverteres av første tranche.
Kommer den meldingen før børsåpning i morgen, har de da kun ca 2mill aksjer igjen å selge. De forsvinner på en god føremiddag. Deretter er de ute resten av august, og flere triggere kan falle på plass.

:)
rischioso
13.08.2018 kl 16:44 3940

Fenrisulven,

det hadde også gledet meg etter at jeg har fulgt selskapet tett siden i fjor men når man ser utviklingen så er det alt annet enn fornuften som styrer om man fortsatt sitter og håper på det selskapet først forespeilet.

Hele det rimelige kapitalgrunnlaget er vekk gjennom den strukturerte token og man går nå inn i sluttfasen av selskapets egen deadline (q3) for innvilget prod lisens Ambershaw hvor eierandel ennå ikke er gjort opp hvor selskapet også har antydet at de kan trekke seg.

I tillegg så virker de å ha gapt over for mye i tilknytning til JV med Auplata hvor de på basis av en usikker Ambershaw og en ubrukelig token egentlig ikke hadde noe valgt for de sitter jo i realiteten ikke igjen med noe av verdi som kan materialiseres når den asset backed token ikke ble noe av og om Ambershaw lisensen uteblir.

Det er denne paniske handlingen som gir usikkerhet. Vi har sett det før for uten 5% investeringen i Ambershaw som ingen andre ville ha så ville selskapet ha vært konkurs i dag.

Så fant de på token for Ambershaw lot vente på seg.

Så feilet token så hiver de seg på JV med Auplata igjen som en nødløsning for Ambershaw lar fortsatt vente på seg, et mønster så tydelig at det ikke skulle være mulig å ikke få det med seg...

Det blir derfor spennende og se hva som blir det neste store de vil prøve seg på, men både trist og tragisk på en og samme tid...

Redigert 13.08.2018 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 16:53 3918

tuja
I dag kl 13:43
601
Del
Rapportér
Gud bedre, tror du de sjangser på samme triks 2 ganger?
LB på xi har fått hørt hva enkelte mener om den slags påvirkende journalistikk.
Det er historie, framtida er ikke skrevet.


Nei, det har ingenting med å "sjangse samme triks 2 ganger", så langt er det vel lov å forvente at folk tenker selv? Det har å gjøre med at dette er rett og slett en kjeltring. Lederne for det her er Cecilie "Longshanks" Grue og Lars Christian "Sortebill" Beitnes. Har ikke førstnevnte også vært politianmeldt for svindel? Flotte figurer å satse sparepengene sine på dette altså, framifrå oppegående mennesker.
Fenrisulven
13.08.2018 kl 16:54 3912

Ikle LED stakkarer inn i denne nå. Tror du vet like godt som meg at vi nå er i en hengemyr. Vi kommer til å gå langt under 2..
Slettet bruker
13.08.2018 kl 16:54 3910

Enig med Risc. Enten tar dere dette til dere eller så blir dere med som en møllesten til bunns med ELE (hvor nå den bunnen måtte være?) og BO kommer til å tjene godt og konvertere mer til lavere kurser? Godt i minus på en melding alle her «ventet på» forteller sitt. Og er det virkelig noen som tror st profesjonelle aktører vil kjøpe token? Det er som å tro på julenisse. For en aksje, det var nesten mer «seriøst» tilbake i tiden med ITX og Jan Vestrum.
Men Cecilie Grue er som sedvanlig like fornøyd. Akkurat som hun var med å inngå den nye elendige avtalen med BO.
Redigert 13.08.2018 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
Fenrisulven
13.08.2018 kl 17:22 3869

Risch, det er nettopp det som blir spennende på kort sikt. Jeg var veldig klar for bedre nytt i dag, men så hvor skuta skulle og gikk derfor ut med mine besøkspenger tidlig. Det som trigger min interesse for ele har egentlig ingenting med hvor de står i dag. Jeg har en oppriktig tro på lang sikt, men setter ikke penger å snakke om her på en god stund. Ikke har jeg heller noen interesse av å analysere caset før de når( som jeg mener ), produksjon, mulig produksjon, eller en stor overaskelse, pre- Tge. Som vi burde sett noe til nå om det ble noe...til da har jeg null tiltro til å sette spenn på det her, men det kan jo endre seg. Kan male veggen opp og ned om annet som kan være av interesse å sttte penga i, men det gidder jeg ikke...
rischioso
13.08.2018 kl 17:25 3861

Fenrisulven,

enig - jeg skal heller ikke snakke om IOX eller andre case på denne tråden...:)
Slettet bruker
13.08.2018 kl 17:28 3851

Han stiller et interessant spørsmål. Hvor mange tror Iron token er attraktivt? Som innkjøpsalternativ til industriaktører er det en fiasko, det tror jeg ikke det er noen som krangler på? Men selv for spekulanter er det jo dobbelt risiko med å ta pengene sine til bitcoin, så til iron token, så til bitcoin og så til penger igjen. Stryk det, tredobbelt risiko. Mulig er det vel at noen går på men kan virkelig ikke fatte at noen ser en mulighet i det her.
Fenrisulven
13.08.2018 kl 17:32 3842

Ikke jeg heller? men hold your horses, det er mer å hente lavere ned?
Slettet bruker
13.08.2018 kl 17:49 3806

Ikke uenig i mange av argumentene som kommer her. Yess er nok inne på noe i sin skepsis til BO og dette "dødsspirallånet", siden ingen kommer med argumenter mot. Selv forholder jeg meg til en langsiktig investeringsplan, hvor gitte kriterier skal oppfylles. Det er, for meg, alt for tidlig å konkludere med noe. Også når det gjelder avtalen med BO.

Selv om forumet bærer noe preg av kortsiktig tankegang, er det likevel en rekke personer her som deler informasjon som gir meg bedre forståelse for selskapet. Ønsker gjerne invitasjon til en lukket tråd om selskapet, dersom noen med langsiktig perspektiv har opprettet noe slikt her.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 17:51 3800

da er alle negative folk her på tråden ute så da regner jeg med dere slutter å diskutere ele mer?:) det er rett og slett bortkasta tid, tid dere kunne brukt på å tjene myyyye penger andre plasser. tror dere er litt forelska i ele, farlig det.
Fenrisulven
13.08.2018 kl 17:58 3784

Der er du vel ute å sykler... jeg mener iallefall ikke noe negativt om ele selvom jeg er overbevist om at vi skal ned? Har du ikke fått med deg gjeldende? Først ned, så.....
badkrukan
13.08.2018 kl 18:48 3716

instemmer her! spørsmålet er om bunn er 1 eller 0,1? 100 tusen blir fort 10.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 20:24 3612

De som kjøper ELE aksjer nå og holder på aksjene ett års tid vil bli børsvinnere på OSE. Alt går etter planen for oss langsiktige. Litt forsinkelser betyr NADA da oppgangen uansett vil komme neste år. Hva så med inntekter? Garantert utbytte fra CMT, høyst sannsynlig noe salg fra AMI allerede i år, samt jokern TGE. Ikke glem at ELE kan bli et mangemilliard selskap UTEN egen gjeld
Uansett, ELE blir jo en pengemaskin når de kommer i gang med planene med CMT.... :-)
Redigert 13.08.2018 kl 20:31 Du må logge inn for å svare