Morna Siv!

Slettet bruker
20.01.2020 kl 18:17 7608

Du sto på ditt - skal gi deg det, men var det klokt av Frp å forlate regjeringen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:19 Du må logge inn for å svare
nordnes
20.01.2020 kl 18:18 3737

Det var mulla Krekar som sa det...
OZZY
20.01.2020 kl 18:24 3696

Ja det var klokt. NEI til import av terrorister. INGEN TERRORISTER I GATA VÅR. INGEN TERRORISTER I GATA VÅR.
børst
20.01.2020 kl 18:26 3675

For meg er det helt uaktuelt å stemme Frp så lenge Siv Jensen sitter i toppledelsen. Det er flott at flere veteraner nå stiller spørsmål ved hennes posisjon. Håper hun får fyken. Hun har totalt rasert partiet og ikke fått gjennomslag for en dritt i regjering.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 18:30 3638

Hvis du ikke bor i nærheten av et fengsel så slipper du vel å treffe den dama med det første.
nordnes
20.01.2020 kl 18:31 3630

Der er eg uenig, Frp fikk gjennomført mye: lakrispiper, innkreving av bilavgiften ble pålagt en privat aktør sånn at det skulle se ut som Frp var bilistenes parti. Så har Frp gjort mye for miljøet, som å legge ned Rygge Flyplass. Nrk avgiften, forsvant til fordel for en Nrk skatt. Tulleparti.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 18:38 3605

IS leder nå 1-0 over FRP haha. Det er menneskerettigheter, barns rettigheter og norske lover som avgjør hva som skjer med de ungene og hun dama, ikke hva FRP synes om IS osv. Når de går ut av regjeringen fordi de ungenes rettigheter blir aktivt ivaretatt av den norske staten så viser det bare hvor jævla dumme FRP'ere er. Forstår heller ikke hvorfor de legger seg opp i hva som blir gjort i den saken, ettersom det ikke er et politisk spørsmål engang. Om FRP vil endre lovene/rettighetene i Norge til bare å gjelde hvite mennesker så er det helt ok, men så lenge lovene/rettighetene gjelder alle med norsk statsborgerskap så er jo utfallet i saken gitt, og ikke noe hisse seg opp over.

Og hvordan skal man vinne et valg igjen om man lot norske unger med ekstremt dumme foreldre krepere i ørkenen?

Redigert 20.01.2020 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
omans
20.01.2020 kl 18:47 3566

Vel talt. Se hva de gjør i Pakistan. Tidligere Taliban soldater som terroriserte og ødela, er nå "omskolerte" til fungerende borgere av landet. De var uskolerte , mange analfabeter, unge som "ikke visste" hva de gjorde, eller ikke skjønte helt hva de ble med på, i det store bildet.
Redigert 20.01.2020 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
oppturen
20.01.2020 kl 18:50 3547

Så det er håp for politikere og mener du 😜
omans
20.01.2020 kl 18:53 3511

Jeg synes noen av de burde slanke seg litt og trimme mer, det er bra for helsa, og det er viktig etter som åra går..
Pe9s
20.01.2020 kl 18:56 3490

Det er veldig mangen andre i verden som sliter helsemessig, viss vi i Norge skal ta imot alle som har dårlig helse og vil dø om dei ikke får hjelp, vil vi bli utrolig mangen her i dette landet. Som jeg hinter til her, så er det mangen andre jeg heller vil ta inn i landet å hjelpe en å ta inn terrorister! IS kvinna får ta konsekvensen av det hun har vert med på!

Forslag: vi kan hjelpe barna til IS kvinna med å bli frisk, men da får vi sende dem tilbake etter det!
Redigert 20.01.2020 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
oppvigår
20.01.2020 kl 18:58 3486

Hvor mange norske barn har blitt nektet hjelp ved å bli sent til utlandet for å få hjelp, som vi i Norge ikke kunne gi, og som i verste fall førte til død. På hvem sin vakt har det skjedd?
nordnes
20.01.2020 kl 18:59 3481

Det at enkelte i regjeringen ikke gidder å ta vare på egen helse, (som er det viktigste en har), sier mye om evnen til å prioritere, og mangel på prioriteringer er et kjennetegn for denne regjeringen. NAV sitt budsjett er større enn det finske statsbudsjettet og det norske statsbudsjettet er dobbelt så stort som det finske.
Redigert 20.01.2020 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
oppvigår
20.01.2020 kl 19:00 3465

Kan jo være sykdom, eller er det den billige subsidierte kantine maten, som er årsak?
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:13 3664

Det er et norsk barns rettigheter som blir ivaretatt. Det innebærer trygghet, helsehjelp og ikke bli skilt fra foreldre (såfremt det ikke er fattet vedtak om omsorgsovertakelse). Det kan man like eller mislike, men sånn er det. Hadde det vært opp til meg hadde hele den leiren blitt sprengt i til slinser og fillebiter, men så lenge det ikke skjer så må norske borgere, og spesielt barn, få ivartatt sine rettigheter.
Pe9s
20.01.2020 kl 19:18 3639

Rettigheter er bra, men rettighetene burde frafalle når foreldre er terrorister!
Mr Big
20.01.2020 kl 19:18 3629

Det var en muslim som veltet deg til slutt😂
kaunis
20.01.2020 kl 19:19 3626

No roter du fælt.Dette er ikke for enkle sjæler, frp er prinsipielt den som tørr å stå i mot godhetstyraniet som kappes om å bli mest populær på popuilsmens dummhet. Prinsippløs, historieløs ,konsekvens-fjern, og feig er ikke noe å applaudere.Det snakkes lite om kostnadene denne kvinnen vil pådra av våre skattepenger.Barna har FRP stått steinhardt på for å få dem hjem og hjelpe dem til et normalt liv i Norge.Men moren har skuffet sine syke barn foran seg og har ikke tenkt mye deres sak.Like hjernedødt som hunn har sluttet seg til IS. Hadde hun villet hjem kunne hun brukt tiden etter sin første manns død til det. Nei hun legger seg ned og får et nytt barn til IS hæren, nei stakkars hun kunne jo ikke vite at de ville bli opplært til å drepe , voldta, barbariske henrettelser mm. Få henne hjem og bruk 100vis av mill for å bli frikjent og tilfredstille godhetstyraniets dumhet. Dette vil jo bli et utstillingsvindu for alle som no angrer, for hvordan det gjøres Hun er ikke den eneste som er i den leiren og har barn og er norsk med norsk pass. Hvordan gjør dere dette til rettferdighet, dumskaller. Bruk i alle fall deres egne penger.
omans
20.01.2020 kl 19:32 3583

Du roter litt du også mhp det økonomiske. Man vet ikke heller hvordan presset var, det har kommet frem at hun opplevde oppholdet som "grusomt" . Det fatale var å dra ned, pga han fyren hun som 20 åring var betatt av. Er ikke sikkert det bare var å dra hjem, etter at han første mannen ble drept. Hva vet du om det ?
Hun var allerede fortapt i systemet, og under andres makt antakelig. Jeg tror ikke det er fare for at hun skal skade noen i dette landet her nå.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:33 3571

Hadde det vært opp til meg så hadde det vært dødsstraff for å være med i en terror-organisasjon. Det som er saken, er at norske barn har rettigheter som skal ivaretas uansett. Alt du ramser opp spiller ingen rolle i den sammenhengen. Om man ikke liker de rettighetene så kan kunne det blitt endret på så hadde de daua i ørkenen hele gjengen. Så lenge lovene/rettighetene er som de er så må de bli fulgt uansett hvem det gjelder. FRP kan si at norske statsborgere som er med i en terror-organisasjon mister statsborgerskapet sitt, og da kan man la dem være i leiren. Men så lenge de er statsborgere skal de hjelpes.

Problemet med FRP er at de er prinsipielt prinsippløse. Når en sak gjelder noen de ikke liker, da gjelder ikke lovene lenger. De hylte om å redde Moland og French, selv om de var dømt i en rettsak (riktignok med litt shaky bevisføring og campingstoler i rettsalen). Er mange som er dømt for mye i utlandet, men akkurat med disse to kjeltringene ville FRP strekke seg langt.

Jeg mener bare at det er utrolig dustete å trekke fra seg en regjering når lover blir fulgt som de skal.
kaunis
20.01.2020 kl 19:35 3566

Du skriver som en tosk. Hvor mange partier er de i den regjeringen? Har FRP flertall alene, hva kan du om regjeringssamarbeid? Følger du med i norsk politikk.hvem har lagt frem de forskjellige forslagene, osv osv, Det er to miniparti i denne regjeringen som oppfører seg som om de har flest stemmer bak seg, er det rettferdig og akseptabelt. Viser de respekt i forhold til de stemmene de representerer. Alle visste de at dette ville bli veldig tungt for FRP å godta, respektløst og jævlig frekt gjort av de andre. Helt unødvendig å få kvinnen hjem, men de fikk i alle fall tatt rotta på en samarbeidspartner i denne regjeringa. Prøv å bruk de hjernesellene du har, og forklar hvorfor SAMARBEIDS.regjeringen ikke går av? De er jo i mindretall. TENK TENK TENK.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:40 3547

"Hjernesellene"

Her lukter det illsint FRP'er med mangelfull skolegang! Er verdt å få tilbake negerdama og de halvdøde ungene bare for å bli kvitt Tjukke-Siv, Terje Søviknes den Hakeløse og resten av dusteklubben. I tillegg blir kommentarfelt-skrotnissene helt røde i trynet og knuser tastaturet i forvirret sinne over hvordan statsforvaltningen fungerer.

Knegg knegg
Redigert 20.01.2020 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
kaunis
20.01.2020 kl 19:42 3544

Herre gud, følger du med.Ikke rett i det økonomiske, tror du dette er gratis. Selvfølgelig skulle vi ta barna hjem, men det er FORELDRENE som bestemmer og ikke staten. Hun måtte først ha blitt dømt til å miste retten til å ha barna, før noen bare kunne ta barna hjem.Dette benyttet denne iskalde kvinnen seg av, mot sine barn.Men dustene har alltid veldig stor forståelse for det enkle når ting blir litt vanskelig
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:45 3527

Endelig.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:46 3519

Du må huske mellomrom etter punktum.

-Bare slapp av. Jeg er enda mer rasistisk enn deg, men jeg forstår at de ungene må hjem med moren uansett.

"dustene har alltid veldig stor forståelse for det enkle når ting blir litt vanskelig". Storslagen poesi!
omans
20.01.2020 kl 19:47 3503

100 vis av millioner på hun kvinnen ? Unga skulle hjem allikevel, så de skulle samme veien. Antakelig får PST mye nyttig info nå også.
Redigert 20.01.2020 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
nordnes
20.01.2020 kl 19:51 3484

Jeg er jurist og statsrett er et av fagene, så jeg betviler at du har kunnskap til å vurdere hva jeg kan om statsrett.

Regjeringen og Frp skulle gått av for lenge siden, på Listhaugsaken. Etter konstitusjonell sedvane er det et fast prinsipp at hele regjeringen stiller seg bak en statsråd som får mistillitsforslag mot seg, noe som Sylvi Listhaug fikk. Rødt fremmet mistillitsforslag mot Sylvi Listhaug, i stedet valgte Erna å ofre Sylvi Listhaug. Dette er et brudd på konstitusjonell sedvane, siden Erna ( som alternativ handling) skulle stilt kabinettspørsmål.

Konsekvensen av at Erna ofret Sylvi Listhaug ble at Jonas Gahr Støre & co fikk bestemme hvem som skulle være justisminister, selv om det fremgår av grunnloven at Statsministeren velger sine statsråder. I Norge følger reglene om mistillit av Grunnloven § 15. Dette er en prinsippløs regjering.


Redigert 20.01.2020 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Pe9s
20.01.2020 kl 19:53 3475

Jeg tenkte meg om og slettet innlegget mitt på grunn av reglene i dette landet. Når man ytrer sine meninger fullt ut kan man ende opp i fengsel. Norge er dessverre ikke et fritt land.

Tenk på det før man utaler seg offentlig her og andre steder på internett. 😊
Slettet bruker
20.01.2020 kl 19:58 3455

IKKE KOMM HER MED DE FINE ORDA DINE!!!! INGEN IS I NORGE!!!!!! HEIA SIV OG SYLVI!!!!!!!!

Hilsen
Kaunis

(han koker kaffe og driter, så jeg må skrive for han i mellomtida)
kaunis
20.01.2020 kl 19:59 3454

Regner med at du forstår at jeg ikke snakker om hjemreisen (skulle samme veien). det er når dette blir et ekko av mulla krekar saken. Advokatene blir søkkrike på våre skattepenger og "ler på vei til banken", Vi har sett en allerede på TV, dette blir en jævla lang sak og et utall mill. fra kassa.
kaunis
20.01.2020 kl 20:04 3436

Det var det helt umulig å skulle forstå, du skriver jo som om det motsatte er tilfelle.Men at du er SV er virker mer sannsynlig. Et utrolig tåpelig svar du kom med her. Så jeg tro ikke du er jurist.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 20:06 3429

haha 2 av 2 rette!
nordnes
20.01.2020 kl 20:13 3399

Er det alt du har å komme med ?
Forøvrig er jussen om kabinettspørsmål ganske elementært og kabinettspørsmål skulle vært stilt i Listhaugsaken. Jeg er jurist og ingeniør på motorer om du lurer.
omans
20.01.2020 kl 20:25 3374

I det store og det hele tror jeg det ikke blir noe stort økonomisk tap som påføres as Norge i denne saken. Mullaen er noe annet, det forstår vel alle. Hvorfor han ikke har blitt sent ut før, kan man bare lure på, men vi er jo så snille mot slike terrorister her i landet at vi heller betaler det det koster, fremfor å sende noen til et sted der de risikerer å bli drept, som det heter.
Det kan være mye å lære av saken, og den prosessen med hjemvendt kvinne kan være nyttig for saken. Nå var det også mtp barna i hovedsak.

Redigert 20.01.2020 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.01.2020 kl 20:37 3337

Hører på debatten at tåkefyrsten Støre stoler på norsk rettsvesen. OK, maksstraffen for denne kvinnen er altså 6 år. 6 år!! Man kan altså slutte seg til verdens mest bastialske terrororganisasjoner (ABB blir en smågutt og en human bøddel i sammenligning), der uskyldige sivile mennesker blir kokt i olje, senket til bunns og druknes i bur, homofile blir kastet ut fra høyhus og lemmer blir kuttet av mennesker, kvinner blir voldtatt og brukt som sexslaver. Ja, mennesker lager et helveste på jord og norske kvinner som slutter seg til dette helvetes regime risikerer en maksimum straff på 6 år!!

Gråtekonene på Stortinget og i regjering gjør knefall for et kvinnemeneske som setter sine egne ønsker og behov foran barna sin helbred og trygget. Denne kvinne har gjennom sin kyniske handlinger oppnådd å komme hjem til Norge. I verste fall risikerer hun å måtte sone seks fengselsår i et norske fengsel, det vil si enerom med seng, tre måltider for dagen, tilgang til fjernsyn og radio, varme dersom det blir kjølig og svaling dersom det blir for varmt. En soning som er langt, langt bedre enn det flere milliarder i verden kan drømme om i sin frihet!!

Det er skammelig å se at den snillismen som er å finne blant norske politikere tar så lett på IS-krigere og det helvete de har vært med på å stelle i stand for titusener av uskyldige mennesker. Uansett hvordan man snur ogf vender på dette, så var det denne IS moren som nektet barna sine legebehandling dersom ikke hun også fikk komme tilbake til Norge. Regjeringen eller FRP har aldri vært imot å ta barna tilbake til Norge og gi dem nødvendig behandling. Det var det barnas kjødelig mor som stod for. En kyniske som passer godt med den holdning man kan forvente fra en støttespiller til IS.

suspekt
20.01.2020 kl 21:06 3290

Riktig det du skriver, Det ble krf og venstre som fikk det slik det ønsket, partier med noen få % oppslutning, det er ikke demokrati. Klart denne kvinnen kunne sendt barna til norge for behandling, hun hadde vel famelie i norge som kunne overtatt omsorgen for barna, sikkert bedre enn i en fangeleir i syria, men hun brukte barna kynisk for selv å komme seg til norge. Har det sikkert bedre i kvinnefengsel i norge enn der hun kom fra.
Å gjøre det med norsk pass som en så viktig sak at moren også måtte taes til norge er egoistisk, sett i ett større perspektiv. et pass de i utganspunktet ikke skulle hatt, det er mange syke og sultende barn i verden som kunne trengt hjelp.
omans
20.01.2020 kl 21:17 3263

Din alder er ikke kjent, men man vet ikke hvor lett påvirkelig en ung kvinnes sinn på 20 år er alltid, og mange faktorer som førte til første reis ned, og om noen kan ha manipulert henne til å føle at det hun gjorde ved å følge etter denne fyren som var der. Det er lett å si at man bare skal levere barna fra seg, det er ikke alltid like greit i praksis. Når en "kvinne", jeg vil si jente, først har dratt ned, er det antaklig ikke mulig å bryte ut, da er det fortapt inn i kalifatet helvetet på jord. Men hva vet jeg, det blir iallefall for lett å sitte her å si sånn og sånn...
UNIT
20.01.2020 kl 21:25 3233

Morna Jens(en)
nordnes
20.01.2020 kl 21:50 3193

Det er ikke riktig at «Det ble krf og venstre som fikk det slik det ønsket, partier med noen få % oppslutning, det er ikke demokrati.»

Det norske politiske systemet bygger på parlamentarisme, som innebærer at Stortinget velger en regjering som utøvende makt mens Stortinget er den lovgivende og bevilgende makten. Det er Stortingsflertallet som har valgt regjeringen og regjeringen har støtte i Stortinget, (med mindre det er en mindretallsregjering). Både Høyre, Krf og Venstre var for å hente barna og moren hjem. Med unntak av Senterpartiet som stjeler Frp sine saker, var nok også de andre partiene for å hente disse hjem.

Det blir derfor feil å snakke om mangelen på demokrati, siden Erna også hadde bred politisk støtte fra politikere i øvrige partier. Slik er det parlamentariske systemet i Norge og det bygger på ingen av partiene har flertall alene.

Det store problemet i Norsk politikk er at de fleste politikerene tenker gjenvalg fremfor å gjøre en god jobb. Derfor er det makelig for politikere å unngå «tøffe» avgjørelser der en risikerer å få velgere mot seg. Da blir en ikke gjenvalgt og Erna var trolig livredd for bilder av et dødt barn på forsiden av VG og andre tabloidaviser. Alle husker den døde 3 åringen på en strand i Hellas for noen år tilbake. Dette bildet satte dagsorden i den politiske debatten og derfor tror jeg at hjemhentingen var like mye ønsket av Høyre som Krf og Venstre.
Redigert 20.01.2020 kl 22:51 Du må logge inn for å svare