poLight er klare for det meste nå

Anders9ls1
PLT 21.01.2020 kl 13:26 24224

Hele markedet summer om Xiaomis nye smartklokke. Den har avansert autofokusteknologi basert på poLight-produktet TLens.


– Vi kan dessverre ikke bekrefte eller avkrefte at vi leverer til Xiaomi eller andre av verdens største mobil- og smartklokkeprodusenter. Det sier COO og teknisk direktør, Marianne Sandal i poLight:

– Vår avtale som underleverandør betyr at det er merkeprodusenten som skal ha oppmerksomheten og æren. For oss handler det om at vi endelig er kommersialisert og ute på handelsmarkedet. Vår patenterte TLens, som Gjengangeren har omtalt en rekke ganger opp gjennom årene, har blitt en handelsvare.

KLOKKE: Xiaomis smartklokke med kameralinse fra Horten spesialtilpasset for barn har fått mye skryt for alt den kan klare, men noe pepper for at den er stor og klumpete Foto: Xiaomi

– Med på å flytte grensene
Forståelig nok vil merkeprodusent Xiaomi gjerne ha kredit for nye og grensesprengende kameraløsninger. Men anerkjente nettsteder slår fast at Xiaomis «Mitu Children's Learning Watch 4 Pro» kommer med «T-LENS ultra fast focusing». Og poLights patenterte TLens er den eneste i verden.

– Så da skulle vel den saken være klar, Sandal?

– Jeg kan ikke kommentere navn på andre ifølge inngått avtale. Jeg kan bare si at vi er kjempefornøyde med å ha blitt lansert i et kommersielt tilgjengelig produkt. Det at vi er med på å flytte grensene for hva som er teknologisk mulig, og samtidig får kommersialisert TLens som vi her i Horten patenterte for snart femten år siden, er artig. Det å kunne sende ut noe på markedet som vi tenkte ut her i Horten for mye over ti år siden er stort.

SMÅTT OG GODT: To små flasker polymer er nok til fire wafere og en waferplate inneholdende rundt 2.500 enheter. Vera Dietzel (t.v.) og Marianne Sandal i poLight har tatt verdens ledende mobil- og smartklokkeprodusenter med storm

Full av tekniske finesser
Nesten i samme åndedrag, med det samme glade ansiktet, forteller Marianne Sandal at autofokuslinsa fra poLight gir foreldre muligheter til å se barnas ansikt og omgivelser i sanntid, i fotooppløsning opp til 8 MB. I tillegg er det GPS, sporingsmuligheter, læringsmuligheter, videoløsninger og annet i smartklokka «Mitu Children's Learning Watch 4 Pro».

Finessene stemmer med anmeldelsene av da Xiaomis smartklokke ble verdenslansert på elektronikkmessa CES 2020 i Las Vegas forrige dagen. Men igjen ønsker ikke Marianne Sandal å kommentere:

– Vi har en avtale med klokkeprodusenten som vi må forholde oss til, sier hun med et smil.
SJEKK: Da han var på verdens største elektronikkmesse, CES 2020, passet poLight-direktør Øyvind Isaksen også pa å få sjekket ut konkurerende AR-løsninger. Foto: Privat

– Likefullt, dette betyr vel mye for poLights rundt 25 ansatte i Horten, i Tampere i Finland, i Frankrike samt i Kina og på Taiwan? Blir det flere ansatte nå, Sandal?

– Ja, det at vi er ute på det kommersielle markedet i et produkt fra en stor aktør på markedet, betyr mye for oss. Selv om poLight i flere år har vært et innarbeidet og godt navn hos produsenter av forbrukerelektronikk, er det å være ute på det kommersielle markedet et gjennombrudd for oss. Nå kan alle de som har bestilt og fått poLight til utprøving få oppleve og se at det vi har framhevet og påstått også virker i den virkelige verden. I tillegg ser jeg at vi må ansette flere til salg og markedsføring og kontakt med kundene.

Kan øke kapasiteten når som helst
UNIK LINSE: Forskning og utvikling på TLens står Lars Henriksen og de andre i Kongeveien i Horten for.

Et annet spørsmål er om lille poLight fra Kongeveien i Horten har leveringskapasitet nok. Utifra egne børsmeldinger nådde bedriften kanskje et par hundre tusen leverte enheter totalt i 2019. Hva hvis, eller når, Apple, Samsung, Huawei og Xiaomi ønsker TLens på sine enheter? Finansdirektør Alf Henning Bekkevik svarer slik:

– Kapasiteten er ikke noe problem. Med forskning og utvikling her i Horten og produksjonen av polymervæske som gir oss en million enheter per liter polymer er det bare å rampe opp produksjonen vår i Italia og Taiwan hvis det er ønskelig. Vi kan raskt gå opp i en million TLens i måneden ved behov.

STORT: CES 2020-messen i Las Vegas er verdens største messe for konsument-elektronikk, noe som gleder Øyvind Isaksen. Foto: Privat

– poLight er klare for det meste nå, sier Marianne Sandal.

– Vi har jo sett hvordan mobiltelefonen er i ferd med å overta for spesialkameraet for folks fotobehov. Vi ser ikke bort fra at smartklokker med alle sine finesser – blant annet telefoni, GPS, internett, SMS og fotografering med autofokus – vil ta over mer og mer fra mobiltelefonen i mange situasjoner. I tillegg har du jo strekkode., AR-briller og annet som kombinerer dataverden og virkeligheten – og annet som ikke er realisert ennå. Vi vet at Microsoft har nevnt TLens i en av deres patentsøknader, legger hun fornøyd til.


– Kommenterer ikke 2019-tallene ennå
Helt siden Gjengangeren første gang skrev om bedriften og TLens, har poLight hatt store underskudd. Det har ikke har vært mulig for bedriften å hente inn store forsknings- og utviklingskostnader, fordi prisen på hver TLens har vært rundt et par-tre dollar stykket.

– Men nå skal dere altså begynne å tjene penger til både dere og statskassa?

– Jeg kan ikke si noe om 2019-tallene fordi de er ikke klare ennå. Dessuten er vi et børsnotert selskap som skal varsle børsen og eierne før Gjengangeren og avisas lesere. Det jeg kan si er at det vi hadde i omsetning for hele 2018 nådde vi i tredje kvartal i fjor. Etterpå har vi hatt leveranser og blitt kommersialisert nå i januar 2020. Det langsiktige bildet ser bra ut, svarer finansdirektør Alf Henning Bekkevik fornøyd.

https://www.gjengangeren.no
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
provence
24.01.2020 kl 13:34 6298

T.D Veen kom inn i selskapet i 2015 og det ble hentet inn .. tar det på minnet .. 150 mill ..

Utfordringen i dette selskaptet har vært disse nedsalgene og mange har realisert stor tap .. Artic Funds og ut fra en pre IPO emisjon i 2016 realiserte etter mine beregninger 25 mill !

Her er det bare å holde på PLT .. fremtiden kan bli fantastisk !
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kraamz
24.01.2020 kl 14:11 6259

Enig med deg Provence😃
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Olga
24.01.2020 kl 14:17 6225

Rare svigninger idag. Hva ender dagen på i dag, blir det kanskje et rally siste timen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
24.01.2020 kl 14:45 6157

Det har vært en fin uke som poLight aksjonær. Er vi heldige får vi nyheter fra Plt før Q4. Det vil ikke overraske meg. Snart helg, og godt blir det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
provence
24.01.2020 kl 14:59 6113

Ja, det kan man si !

Aksjen kan ikke stige 20% hver dag. Denne uken og så langt hele 1,7 mill. aksjer er blitt omsatt !
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.01.2020 kl 15:22 6107

Olga
Det vil jeg ikke utelukke. Volumet de siste to dagene og retningen på kurspilen, tyder på økende interesse fra større investorer. Det er i utgangspunktet positivt. Men dersom du ønsker større volum i en aksje som poLight, da risikerer du å bevege kursen opp. Følgelig er det nok enkelte av disse som bruker sin kløkt og triks for å lokke ut aksjer. Tidligere i dag har vi sett forsøk på å utløse stop loss og i tillegg tror jeg nok vi kan få et heftig sluttrally. Så ja, jeg blir ikke overrasket om vi får en ny hyggelig avslutning og en sluttkurs innpå 80 tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
24.01.2020 kl 16:29 5952

Ble kjøpt for nærmere 3 mill i sluttauksjonen..
Langt over dobbelt så mye som i går så vidt jeg fikk med meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
edvin
24.01.2020 kl 16:30 5974

Ja da fikk du rett, med slutt 79,50 (+5%) og store volumer i sluttauksjonen. Lå fortsatt igjen over 27 000 på kjøp på 79,50 og det er ingen tvil om at noe større er på gang her!
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
kruna
24.01.2020 kl 16:48 5916

Hvordan fungerer stopp loss?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
provence
24.01.2020 kl 17:11 5845

Ikke spør meg .. har aldri prøvd meg på den greia :)

Flott avslutning .. slik jeg ser det .. dette var rene kjøp i sluttauksjonen !

God helg alle PLT aksjonærer .. the future is going to be so bright .. we gotta wear PLT shades
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kraamz
24.01.2020 kl 17:18 5840

Hvis smarte briller kommer med Tlens, da ska jeg kjøpe det😁
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
2211
24.01.2020 kl 17:34 5886

God helg til alle som er langsiktige aksjonærer😎
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
edvin
24.01.2020 kl 17:41 5873

Stop loss er når du legger inn en nedre kurs, og hvis den når det så selges aksjene automatisk. Det vanlige er vel 15% for da å begrense videre tap. For min del har jeg kun stop loss i mitt eget hode, siden en plutselig og brå kursnedgang uten noe fundamentalt, ofte fører til at kursen går rett opp igjen etterpå. Da er det kjipt å ha solgt.
Noen spekulerer i dette, for å riste av seg aksjonærer på stop loss for å få kjøpt billig. Den fellen skal ikke jeg gå i en gang til ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Sydney
24.01.2020 kl 17:47 5869

Får vi påfyll av kontrakter kan det går.rett opp. Dessuten prises en del aksjer på forventning. Vi vet at de har ca 5 prosjekter i siste fase før kommers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kraamz
24.01.2020 kl 18:38 5766

Patent er i dag aktiv🙂

https://patents.google.com/patent/US9224022
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
24.01.2020 kl 18:50 5763

Langsiktighet er stikkordet. 2020 kommer til å bli et meget spennende år for poLight. Hvilke stunt tradere og kortsiktige spekulanter måtte finne på i mellomtiden bryr meg lite. God helg til alle.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
24.01.2020 kl 19:08 6183

15 February 2019
KEY EVENTS

* Smart-phone activity driven by requirements for autofocus (AF) in front-facing camera and interest for high-frame-rate video cameras to support expected 5G driven applications
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
24.01.2020 kl 19:47 6106

5G-nettet vil internasjonalt bygges ut på 2020-tallet, og med utbyggingen vil også mobiltelefoner som kan utnytte mulighetene som ligger i det langt raskere nettet komme. Med et langt raskere mobilnett, så vil man kunne forvente at kostnaden for mobildata vil falle, noe videre vil kunne bety at man i økende grad vil benytte seg av videosamtaler. Implementering av PoLight sine linser muliggjør at brukeren alltid vil være i fokus (All in Focus™) når under videosamtaler gjennom telefonen. En annen viktig og nødvendig egenskap under (lengre) videosamtaler er at linsene/kameraene er svært energigjerrige.

Det synes generelt åpenbart at poLight sin linse vil kunne ha store muligheter for implementering i 5G-telefonene som kommer, men også i andre enheter som har behov for energigjerrige kamera av høy kvalitet. Fremtidige smartklokker kan være særlig aktuelle for implementering av linsene. Klokkene har små batterier og har liten plass til et kamera, noe som videre gjør at man faktisk er avhengig av ny kamerateknologi om det skal være mulig å implementere et kamera i enhetene. I forhold til videosamtaler, så kan man for eksempel tenke seg at disse samtalene kan føres gjennom smartklokkene.

https://investing24h.com/2019/06/06/polight-q1-2019/2/
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.01.2020 kl 20:01 6077

Dersom du ønsker å sikre deg mot at kursen faller mye i perioder du ikke selv har anledning å følge med i aksjemarkedet, så kan du benytte stop loss. Det vil si at du legger inn en limit der du har bestemt deg for å selge, dersom kursen faller.
Dersom kursen toucher det forutbestemte nivået går aksjene dine automatisk for salg. Men det er ikke noen garanti at du får den kursen du har satt stop loss på, den kan bli lavere dersom fallet er sterkt og det ikke er flere kjøpere på det nivået.

Men deesom mange har satt stop loss, så kan et fall utløse et ras av salg. Et slikt ras kan bli bevisst utløst av investorer som har nok aksjer å selge og som sådan kan selge ned kursen til stop loss utløses.

Jeg anbefaler ikke bruk av stop loss. Du mister kontrollen med din investering. Vi ser ofte at kursen stuper ned for deretter å ta seg raskt opp igjen. Sitter du da med stop loss så kan du fort miste aksjene dine.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
24.01.2020 kl 20:17 6031

En patent-prossess er en kostbar og langvarig affære, og dette var en god nyhet. Ingen tvil om at poTech og Napatech er godt posisjonert for 5G, og har en lys fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
24.01.2020 kl 20:28 5997

👍👍👍👍👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
25.01.2020 kl 23:53 5504

4G har responstid på 50ms.
5G har responstid på 5ms.
TLens har responstid på 1ms.

Polight er klare for 6G.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2020 kl 09:09 5302

🤩🤩🤩🤩🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Let it be
26.01.2020 kl 12:10 5135

Blir spennende den neste uken. Kursen sluttet på fredag (79,5). De 2 siste emisjoner(var det i 2016 og 2018) var vel 115 kr og 50 kr. Det vil si at snittet for de som representerer dagens største aksjonærer (som eier opp mot kanskje 70 % av aksjene fremdeles) fremdeles har inngang over dagens kurs, hvis den første emisjonen var større i volum enn den siste på 50 kr. (og de fleste var med på begge emisjoner) I og med de største ikke selger og kjøper( unntatt et aksjefond) så er aksjeomsetning i perioden hvor aksjen var kr.7,5 og kr.40 vært av aksjonærer med relativt få aksjer. Tydelig at kursen ble presset av at aksjefondet ville ut, samt i denne perioden var det ikke noe nytt. Ved emisjon sist verdsatte aksjonærene kursen til 50. Uten avtaler da produktet ikke var helt ferdig og klar for markedet. Bl.a testing og kvalitetskontroll må utføres nøye. Men så kom nyheter. Flere produsenter tester produktene. En produksjonstester. Og en inngår avtale om valg av Polight. Blir spennende når denne kunden gir info om hvordan salget deres har gått. At Polight må gå stille i dørene og ikke melde om antall leveranser i denne perioden, sier seg selv. Det er produsenten som skal være i førersetet og opplyse om hvordan salget går. Og de opplyser ikke hvor mange Polight enheter de trekker. Men det vil endre seg når intro-fasen er over for produktet og produsenten informerer om salget.

Polight er nå i en ny fase. Omsetning av produktene. Og da må aksjen reprises. Hvor mange av aksjonærene som kjøpte aksjer på kurser mellom kr. 7,5 og f.eks. kr.30 og som fremdeles har aksjer,, ja si det. Men snitt kjøpskurs alle aksjonærer som eier aksjer i dag er ikke kr. 7,50 men opp mot kr. 65 +-

Kursen i dag er så vidt jeg kan forstå der den skal være. Inngås flere avtaler og salget for produsentene som kjøper går bra
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Kraamz
26.01.2020 kl 13:04 5055

Første innlegget jeg leser fra deg Let it be🙂 Må si det var et flott og reflektert innlegg! Det du nevner om antall leveranser tlens ble plutselig veldig logisk når du nevner at det ER OEM som skal stå i fokus og ikke Polight! Dette forklarer nok hvorfor vi ikke har fått info om etterfølgende ordre fra OEM! SPENNENDE!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Let it be
26.01.2020 kl 15:00 4939

Takk for det
Hva kan en da forvente fremover.
Polight vil videreutvikle/forbedre produktene sine, etter selvtesting samt testing og tilbakemelding i fra potensielle/eksisterende kunder.
Og over tid inngå avtaler innenfor et veldig bredt spekter av kunder. Innenfor masseforbruks markedet(tekniske produkter) og helse og militær. De 2 siste representerer lavere volum, men høyere prising. Vil også nevne softwareutvikling tilhørende bruksområde av T-lens. Software gir vanligvis veldig bra fortjenestemargin.
Og det er dette scenariet Polight nok er tuftet på. Og nå er de i startgropa for markedsføring og produksjon/salg, med en design win inngått.
Da er det å håpe at det forsetter som det ser ut som, med inngåelse av avtaler. Og da vil aksjekursen gå deretter. Og dette er hva jeg tror på.

Risikoen er at status nå er det beste som oppnås. 120.000 enheter levert til testproduksjon, og det ble det. I tillegg at det kommer krakk i teknologiaksjer pga omsetningsfall, ref økonomisk tilbakeslag. Krakk pga f.eks virus i Kina henføres ikke til Polight, men markedet generelt, og bør diskuteres på annen ticker. I dette scenariet er over og ut for firmaet og aksjen. Men ikke sannsynlig. Midlertidig uroligheter kan nok påvirke salg osv, men alle potensielle kunder vil jobbe videre ok komme tilbake når tiden for det er moden.

Så over til aksjekurs. Stor omsetning sist uke. Spennende om det er noen nye av interesse. Pga ingen melding i siste uke om nedsalg eller kjøp av større aksjonærer synes det som det er aksjonærer som ikke har meldeplikt som har solgt eller kjøpt. Det vil neste aksjonærutskrift gi svar på.

Jeg tror og håper på følgende:
Flere avtaler inngås. En industriell aktør kjøper seg opp til 20-30 %. Emisjon og videreutvikling av produkt og produksjonfasiliteter og markedsføring. Eller
at Polight klarer dette løpet selv uten andre aktører. Men det gir større utfordringer og lengre tid(tror jeg)

Aksjekursen vil da fortsette oppover etter de fremskritt som blir oppnådd. Kursen vil svinge som alle andre firmaer, men vil gå oppover. Nå er det spådommer om veldig høy kursstigning. Og drømmer gir risikovilje. Pr. dato er det ikke noe omsetning i firmaet slik at en kan beregne noe fair pris på aksjekursen. Så det må baseres på forventning om salgsvolum. Og det er jo i massemarkedet de primært satser. Går det slik som jeg håper og satser, så går kursen oppover. Ved 3-5 kunder og Polight i produksjon og salgsfasen går dette bra. Fair pris i dag med det som er kjent, synes kr.80 som ok. Kommer flere gode meldinger vil kursen gå opp. Drøyer det med positive nyheter vil den svinge etter børsmarkedet ellers. Og de som stiger mest faller mest ved aksjeuro. Men i dette tilfellet kan markedet/aksjonærers tro på produktet og Polight være sterkere enn uroen i markedet generelt.(forutsatt slik uro)

Tiden får vise, og spennende blir det
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
26.01.2020 kl 15:09 4915

poLight involved in real project for barcode

• TLens designed into next generation long range scanner product to improve AF performance
• Currently at EVT stage
• Ordered 700 TLens samples
• Planned market release mid-2020
• Product life time estimated to 5+ years
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2020 kl 16:15 4814

Stor fallhøyde eller så vil alle inn? Blir spennende å se i morgen. https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/01/26/7491859/de-beste-aksjene-til-na-i-2020
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2020 kl 16:28 4783

Det omsettes ikke ett par millioner aksjer på få dager bare for gøy! Folk vil inn. Her er det mye i gjerdet og Norges neste store eventyr 🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
26.01.2020 kl 18:08 4578

Helt ærlig så forstår jeg ikke hvor fallhøyden er med fredagens sluttkurs på 79,50?

Prissettingen er latterlig lav i forhold til sammenlignbare selskaper som ikke har fått til noe. Potensialet for poLight og deres produkter er stort og voksende.

Min vurdering er at dette er et selskap som skal høyt og langt, uten at jeg vet hvor mye.

Jeg vil tro vi får vite mere om 3 uker. Da er det Q4. PoLight er et selskap det er lett å bli glad i. Underveis vil det alltid være støy fra ulike aktører. Noen skal ut. Andre skal inn.

Vi som har valgt å følge selskapet over tid har gjort riktige og gode vurderinger. Til alle andre kan jeg si: velkommen etter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.01.2020 kl 20:31 4375

Synes som om poLight ligger foran sin tid. Herlig!
Blir artig å se i morgen om forrige ukes flotte utvikling fortsetter eller om det er på tide med en pust i bakken. Ut fra volumet torsdag og fredag i forrige uke samt at det gikk relativt store poster, så vil jeg ikke bli overrasket om festen fortsetter. I så tilfelle vil kursen kunne passere kr 100,- før januar er omme.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
26.01.2020 kl 20:57 4289

In January, a doctor in Fujian, a province in southeastern China, removed the liver of a test animal about 30 miles away. It was reportedly the world’s first remote surgery over 5G, which kept the lag time to 0.1 seconds

https://www.youtube.com/watch?v=yFR61jjL1vo&feature=share

Heftig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Kraamz
26.01.2020 kl 21:52 4158

Stili! Tlens er jo meget aktuelt her!!🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.01.2020 kl 08:09 3815

Ta en titt på hva som skjedde volummessig utover i forrige uke. I uken som sluttet fredag 17 Jan var det kun en dag der volumet var over 70k aksjer. Fredag 17 Jan var den sågar ikke mer enn vel 12k aksjer. Utover i forrige uke steg volumet kraftig dag for dag inntil det på torsdag og fredag lå på henholdsvis 597k og 533k aksjer omsatt. Og det er ikke mer enn 8,116 mill aksjer i selskapet.
Økning i omsetning skjedde også på kraftig økende kurser, med sluttkurs fredag på kr 79,50. Det er ca kr 30,- mer enn sluttkurs fredag 17 Jan.

Tydelig at noen større fisker som har fått smaken på poLight og som ser noe småaksjonærene ennå ikke har sett. Derfor er det en del som får høydeskrekk og som selger sine aksjer, trolig alt, alt for tidlig. Men man får trøste seg med den ene fuglen i hånden, men de store gutta trolig får de ti, som får enkelte sitt utilgjengelig på taket. Mulig de ikke er så utilgjengelig som enkelte synes å tro.........For hvorfor omsettes det slike store poster til kurser som ligger langt over det en del småinvestorer tydeligvis er komfortable med? Kan ikke skyldes noe annet enn at neon ser noe de har tro på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Gasman
27.01.2020 kl 08:17 3781

Ny aksjonærliste nå.
Ingen storfisker har dukket opp.
T.D.Veen er inne med 120.000 og Terje Grieg Amundsen med 50.000.
Ingen på topp 20 har redusert.
Heller ingen store økninger på Nordnet og lignende, som tyder på at det heller ikke er småsparere som har fuelet oppgangen. Så hvem har stått for de store kjøpene?
Virker mystisk...
https://www.polight.com/investors/share-information/largest-shareholders/default.aspx
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
2211
27.01.2020 kl 08:25 3744

Når jeg har økt på onsdag og torsdag har ikke torsdagens handel kommet med på mandagens topp 50 oppdatering. (Egen erfaring) så om forrige ukes torsdag og fredag omsetning er ikke sikkert blir synlig på topp 50 før neste mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 08:27 3735

Det er ikke riktig så mystisk. Du må huske på at "monsteromsetning" både fra torsdag og fredag forrige uke IKKE synes i den ferske oversikt som kom i dag. Den synes først neste mandag....
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Cumulus
27.01.2020 kl 08:40 3683

Det er riktig, det er 3-dagers oppgjør på aksjehandel. Dvs at det vi ser i dag er tirsdag i forrige uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare