The Government of Quebec.

Jeren
QEC 20.07.2018 kl 00:19 5275

Min personlige mening om disse 45 dager som er innført til høring.
Jeg tror dette ble innført for og gi opinionen en test tid for og sjekke ut hvordan han vil ligge ann visst han tar denne avgjørelsen.
Som de fleste vet er det nok ikke opp til dem og ha denne meningen om fracking...

En politiker kan snu fort på krona visst han ser at dette er et feil veivalg med og forby drilling i Quebec
Dette er politikk på høyt plan.
Husk det er valg til høsten og man skal ikke se bort fra at dette er en test for og se hvordan folket vil reagere med og forby.

St. Lawrence Lowlands, Quebec
Dette er en plass som inneholder MEGET mye gass......
Dette er jobber og store penger inn til samfunnet .Og selvfølgelig dette er noe politikerene vet
Og så er det renere en kullkraft

Nei jeg mener og tror Dette har de ikke råd til
Redigert 20.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
20.07.2018 kl 07:36 5010

Det tror jeg (dessverre) er en grov feilanalyse.
Det ligger MYE arbeid til grunn for reguleringen, både juridisk og strategisk. Selv om det hele er fullstendig galskap, så tviler jeg sterkt på at de tar en qvending nå.

Når det er sagt, så viser dette «politisk risiko» på sitt aller verste, og i et «sivilisert» land. Det at man bruker så mye tid på å legge til rette, for så «forby», er nesten ikke til å tro.

Men for all del, lykke til :)
Slettet bruker
20.07.2018 kl 08:18 4825

Jeren

Sitat: ".....renere enn kull"
Når ble kull et alternativ i vannkraftprovinsen Quebec?

Sitat: ".....innført for og gi opinionen en test tid for og sjekke ut hvordan han vil ligge ann visst han tar denne avgjørelsen"
Du glemmer forrige høringsrunde med utsettelse initiert av Moreau bl.a. for å komme i dialog med kommunene , og som ga regjeringen Couillard rik anledning til å finne ut hvor skoen trykker..



Redigert 20.07.2018 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
antevalente
22.07.2018 kl 21:08 4278

Er rart at de stopper fracking etter 60 år....
Økonomisk uforsvarlig vil jeg påstå.
Slettet bruker
22.07.2018 kl 21:58 4113

Forstår ikke at dere overhode tenker tanken på at regjeringen snur, dette løpet et kjørt og det sa jeg også før den siste spikern i kista ble banka ned. Miljøet går foran griske olje og gass folk, heldigvis.
SabelT
22.07.2018 kl 23:26 3857

Her kunne man måske nøjes med en small SP ;) - i hvert fald ganske utroværdigt at bruge så mange år og foretage så mange undersøgelser (positive), hvorefter man alligvel forbyder produktion af en energiform som er diesel, bensin og kul langt overlegen i miljømæssig henseende. Og bemærk ligegyldig hvor grøn "man" er, vil der gå mange, mange, mange år før fossile brændstoffer kan lægges væk!

Man fristes også til at kalde denne beslutning for direkte industrifjendtlig!

Problemstillingen er vel nok den at Quebeckere er et lidt særligt folkefærd, de er franske i tanke og tale, har flirtet med løsrivelse flere gange, anser sig for mere grønne og miljørigtige end andre canadiere - og til trods for et stort behov for energiimport fra USA (fra frackingindustrien) for lånte penge (massivt voksende underskud: http://www.iedm.org/27-quebec-debt-clock), føler de sig berettigede til at nægte udvinding i deres eget territorie til trods for dets enorme geografi, men også til trods for dokumenterede særdeles rige forekomster af fracking gas.
Imponerende at øvrige canadiere formentlig accepterer disse i deres egen optik "Guds bedre børn" 's forkælelse og særlige hensyn.

Når så hertil lægges en CEO, som fortsætter med at twitte om alt muligt mellem himmel og jord i stedet for at koncentrere sig om Questerre, ja, så ser det meget tungt ud for QEC aktien, desværre!
Redigert 22.07.2018 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
abroker
23.07.2018 kl 10:44 3474

Det har nok dessverre gått prinsipp i hele saken nå?
Og vi vet jo hvordan dette barker ivei da.
Tacosaus
23.07.2018 kl 10:53 3440

opp opp!
antevalente
23.07.2018 kl 10:54 3430

Probably banned heter det.
Vi får se etter høringsperioden.
Rolig50
23.07.2018 kl 11:04 3371


QEC hopper hit og dit på samme måte som useriøse politikere hopper hit og dit uten å forholde seg til fakta. Det gjør at jeg er usikker og sitter på vent med mer kjøp til etter man ser hvordan politikerne forholder seg til høringen når den nå er over.
Tacosaus
23.07.2018 kl 11:13 3334

de useriøse politikerne er priset inn allerede, lykke til!
Redigert 23.07.2018 kl 11:14 Du må logge inn for å svare