POSISJONERER ELDRE SKIP FOR SALG TIL KINESISKE REDERE

Volf
JIN 20.07.2018 kl 08:44 13152

JIN: POSISJONERER ELDRE SKIP FOR SALG TIL KINESISKE REDERE -TRADEWINDS
Oslo (TDN Direkt): Jinhui Shipping and Transportation posisjonerer sine eldste bulkskip for potensielle salg til kinesiske redere i forkant av Kinas nye lovgivning som vil forby import til landet på skip som ikke er tier-II.

Det skriver Tradewinds fredag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
16.08.2018 kl 12:47 5465

tankardjr
Jeg har symbolsk litt mer enn deg, og har samme tanker som deg. Ser for meg å selge rundt 25 kroner.
Skjønner heller ikke noe av kursen, men kan vel se mer ut som noen leker til seg en bra inngang. Supra har i alle fall i følge tidligere grafer, pleid å ta seg opp fra ca. nå og fremover mot/over jul.
Så har fortsatt ståltro på at dette er høstens vinner.

Thegoldenone
Mange gode betraktninger du har.
Jeg tror de gamle skipene, salg av disse, er godt begrunnet og riktig. De er solgt med bra gevinst, og er med å synliggjøre verdien av flåten.
Jeg vet ikke, har spurt dem, men de svarer ikke før etter H1 resultatet. Spørsmålet var i hvilke grad de gamle skipene bidrog til bra inntjening, eller om det var som td. annet gammelt utstyr, at det er mer vedlikehold enn fortjeneste.
Finnes sikkert andre som er mer bevandret i shipping, som har gode innspill til det?

Tar for øvrig også innsidekjøpene som et kraftig signal om at vi er lavt priset. Deler av kjøpene ble gjort over dagens nivå, rundt 9 tallet.
Jeg tror sterkt at vi får flere kjøp, ut over høsten.

Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.08.2018 kl 13:45 5426

Ja enig i alt som står skrevet ovenfor. I dag så har Dnbnor markets en videosending og en anbefaling til tørrbulk sektoren der de blant annet også nevnte at 2 halvdel historisk har en bedre inntjening. Med forbehold til visse jokere som Kina og brasiliansk eksport av jernmalm. Men som vanlig gikk praten dog om Golden ocean. Men det ligger en fundamental analyse om alle tørrbulk selskaper på Dnb nor markets. Jeg får ikke lest da jeg ikke har gjort 5 handler den sist tiden. Tipper Jin har meget gode nøkkeltall. Gogl er nå pris bok 1 på dagens kurs i følge kanalverten på Dnb Markets.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
16.08.2018 kl 13:58 5413

Vanligvis er innsidekjøp veldig positivt. Men jeg vet ikke sikkert hva det betyr i Jins tilfelle. Her er det kona til CEO som har kjøpt osv.. Kan motivasjonen være at de ønsker å kjøpe så mye av sitt eget selskap at de tar det av børs? Håper ikke det selvsagt. Uansett så tyder vel innsidehandlene på at ledelsen spiser sin egen kake og at de ikke vil gjort dette hvis selskapet drev med regnskapsfusk eller var på vei mot konkurs.GOGL er selvsagt det selskapet som alltid blir snakket om når det gjelder tørrbulk. Men får ratene fart og jin begynner å betale utbytte vil det komme på radaren til flere investorer og kursen vil øke enda mer kun pga dette tror jeg. Jin er helt glemt og ignorert i forhold til Gullsjøen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
16.08.2018 kl 15:11 5369

Panamax stiger 3,1 prosent 11.594
Supramax legger på seg 0,4 prosent til 11.326
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
skvisen
16.08.2018 kl 16:23 5319

Ratene for Jin´s Supramaxer tikker fint oppover og normalt vil dette fortsette da ratene vanligvis er høyere i 2. halvår
Mange piler som peker riktig vei for Jin nå. Er overbevist om att vi kan forvente ett godt resultat for 2q. Spørsmålet er hva de skal bruke pengene til? Tilbakekjøp av egne aksjer eller utbytte hadde satt fyr på kursen!! Tilbakekjøp må vel event skje etter resultat. Eller skal det investeres mer i eiendom? Noen som har betraktninger om dette??
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
holysmoke
16.08.2018 kl 19:54 5233

Jinhui har sittet på gjerdet i forhold til IMO2020, og må etterhvert ta stilling til strategi i forhold til dette. Det kan være greit å ha en sterk balanse i forhold til utfordringer og muligheter i den forbindelse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
tankardjr
17.08.2018 kl 00:35 5131

Hehehe. Alle redere sitter på gjerdet i forhold til IMO2020. Det er ikke helt klart enda hva det innebærer.
Er visstnok mange som påstår at det skal la seg gjøre å innatallere en såkalt scrubber. Jeg har også forstått eller muligens misforstått at de gamle skipene kan kjøres på lettere olje som er dyrere å bunkre.
JIN gjør helt rett i å vente. Men allikevel artig at noen her på nisseberget tror at Jins ledelse er bak mål. Det er de så absolutt ikke. De følger en nøktern og forsiktig framferd som blir misforstått her i nord. Da er det bare å kjøpe Gogl til en pris/bok ganger 3 av Jins kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
skvisen
17.08.2018 kl 15:25 4975

Litt fart her i dag, på vinnerlisten og greier. Måtte komme til slutt markedet kan ikke ignorere alle positive signaler i lengden. Er det lov å håpe på over 10kr før kvartalstallene onsdag 29.?
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
17.08.2018 kl 16:53 4908

Panamax klatrer 2,6 prosent til 11.898. Supramax opp 0,8 prosent til 11.411
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
tankardjr
17.08.2018 kl 20:00 4833

Jinhui er kjent for å stige nærmest som en rakket når aksjen snur. 10 kr er fullt mulig om ikke mye mer... Vi skal ikke gå så langt tilbake at aksjen ble handlet på 30 kr med fortsatt usikkerhet for overkapasitet i markedet. Nå ser det ut som endelig framtidsutsiktene er sikret sånn noenlunde. Så det er ingen grunn for at aksjen skal stige mye og fort i løpet av høsten...
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
17.08.2018 kl 22:33 2955

tankardjr
Interessant det du peker til. Da er vi tilbake i des. 2013 og starten av 2014.

Se grafen her:
https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index

Så langt er utviklingen i 2013 identisk med utviklingen så langt i år (det kan selvsagt avvike resten av året), og nå ligger vi 200 poeng over starten av oppgangen i 2013 (!!!).

Q1 i 2013 leverte de en EPS på 0,034 (med færre aksjer, og flere skip)
Net profit for the quarter dropped 68% to US$3
million

Q1 i 2018 leverer de EPS på 0,021 (med med lavere snittrate enn indeksen, og færre skip)
Net profit for the quarter US$ 2,5 million

Q2 i 2013 leverer de EPS på US$0.047
Net profit for the period dropped 77% to US$4
million

HIGHLIGHTS FOR THE THIRD QUARTER OF 2013
- Revenue for the quarter declined 12% to US$53
million
- Net profit for the quarter increased from US$12
million to US$24 million
- Basic earnings per share: US$0.290

As at 30 September 2013, the Group had thirty eight owned vessels

Q2 2018 blir spennende, men jeg tror de leverer minst på nivå med Q2 i 2013, med færre skip.
De har tilpasset kostnadene, og er bra skodd for å levere fremover.

Personlig tror jeg ratene går høyere enn toppen i 2013, og selskapet virker bedre skodd nå med vesentlig færre skip, en den gang i 2013 med 38 skip.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
17.08.2018 kl 22:38 2944

En annen sak; om det rent praktisk betyr noe får tiden vise, men de har skubbet frem resultatfremleggelsen, som opprinnelig var satt til 31.8.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
18.08.2018 kl 22:12 2820

Jin burde vært prisatt til 15 kr nå uten tvil. La oss håpe på et flott q resultat. Tror neste bulk boom blir større enn de tidligere men ikke så kraftig som den i 2007
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
tankardjr
19.08.2018 kl 21:10 2677

Med en så lav pris bok som Jinhui har så tror jeg høsten er tiden for en reprising av aksjen. Jeg kan ta feil, men hvorfor skal ikke Jinhui prises mer som resten av aksjene på Oslo børs? Må si jeg ser lyst på det nå. Får håpe ikke ledelsen kommer med en kalddusj fremover...
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare