🟢NANO Tesla og VW = samarbeid batteri.

princes
NANO 21.01.2020 kl 18:45 132681

https://investorintel.com/sectors/technology/technology-intel/volkswagen-group-research-joins-nano-one-to-create-a-new-generation-of-lithium-ion-batteries/


https://www.electrive.com/2019/06/22/battery-developer-nano-one-awarded-contract-from-carmaker/


http://www.nanoone.ca/



Nano One Patents a New Durable Cobalt-Free Battery Material
January 6, 2020
Vancouver, Canada – January 06, 2020 (TSX-V: NNO) (OTC-Nasdaq Intl Designation: NNOMF) (Frankfurt: LBMB). Dr. Stephen Campbell, Chief Technology Officer at Nano One is pleased to announce the issuance of Taiwanese patent number I672852 relating to lithium nickel manganese oxide (LNMO) cathode material, also known as high voltage spinel (HVS). In addition to the increased durability shown below, Nano One’s LNMO also eliminates cobalt from the battery, thereby addressing the ethical and supply chain issues related to artisanal cobalt mining in Africa for use in lithium ion batteries.



Dr. Campbell said “This addition to Nano One’s patent portfolio is an important, low cost durability improvement to LNMO. This material operates at high voltage with fast rates of charge and discharge, compared to other cathode materials. Our technology treats the surface of the discrete cathode crystals and it mitigates instabilities common to spinels including LNMO and enables elevated operating temperatures that are typical in electric vehicle batteries.”

This represents the sixteenth patent in Nano One’s IP portfolio which extends to the U.S., Canada, China, Japan, Korea and Taiwan.

Nano One Materials Corp.

Dan Blondal, CEO



Ny patent 6 januar i år
Tesla og VW er partnere.
Dette er nokk grunnen for at VW går all in for batteridrift
Mye lengre kjørelengde og mye kortere ladetid

Nano one en liten bortgjemt perle sjekk børsverdien.


Redigert 23.07.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
princes
18.07.2024 kl 22:53 851


Electrive says Northvolt has been producing battery cells in Skellefteå in Sweden since the end of 2022, but even after a year and a half, the amount of production waste is too high. That not only increases costs significantly, it also keeps the production volume of cells ready for delivery far below expectations.

På tide å forstå hva Nano One Materials egentlig har her.


https://cleantechnica.com/2024/07/08/turmoil-disrupts-swedish-brands-northvolt-volvo/
princes
14.07.2024 kl 11:11 904

https://www.youtube.com/live/Kl073m98Hxk?si=MXnJMBcflyy28GeD

2.29 minnuter inn i video LFP SINGLE CRYSTAL CATHODE
OLIVINE STRUCTURE = LMFP
Hvem andre en Nano one lager single crystal cathode lfp og har oem avtale med VW i Nord Amerika
https://youtu.be/30lAwboDyY4?si=nK7UAPeU4IOr-xDW

https://www.vw.ca/en/electric-vehicles/ev-hub/ev-news/st-thomas-gigafactory.html

https://nationalpost.com/commodities/vw-plans-to-make-solid-state-batteries-ontario

https://patents.justia.com/assignee/nano-one-materials-corp

https://www.quantumscape.com/resources/blog/lithium-iron-phosphate-on-the-quantumscape-solid-state-lithium-metal-platform/

https://youtu.be/CYIijFrkZp0


Mrk. shorthandling har nå gått ned fra over 500 000 aksjer til under 50 000 i følge andre forum i Nord Amerika
Den første NCA/lmno katode fabrikken til Tesla Giga Texas er full av arbeidere selv om ledere har fått sparken og de bytter ut /legger til produksjonsdeler i midtdelen og enden av fabrikken. Katodemikserene står fortsatt i starten av fabrikken.
Samtidig bygger Tesla om sin fabrikk innvendig til model 2 og y.
Dette i forbindelse med utbyggingen av sørenden som blir supercomputer cluster til Tesla
Som igjen rundt dette vil bli lfp kathode produksjon for billig modelen Tesla 2 mm .....mrk dette er mine spekulasjoner og ingen investerinsråd :)) Som sagt det tar lang tid å bygge bilfabrikker for billioner av kr.
Redigert 14.07.2024 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
princes
07.06.2024 kl 18:41 1097

We’re now seeing license to operate being withdrawn from cathode production facilities that don’t safely or sustainably dispose of sodium sulphate waste.

“This means for cathode active materials producers that already create it as part of their processes, they’ll need to find an alternative way to add value and reuse it,” says Stevens.

https://www.worley.com/en/insights/our-thinking/resources/cathode-manufacturing-solutions-for-sodium-sulphate
princes
28.03.2024 kl 13:24 2838

Dette regnet av linker setter i sammen hvorfor Nano Ones aksjonær vil ha en avkastning på over 2000 % de nærmeste årene kanskje før. Men man må lese seg opp og se ting i langsiktig perspektiv. Håpet er at de offentligjør avtale med Tesla Giga Texas i første omgang på produksjon av katodemateriale 2024.
Den første katode fabrikken er bygget og vil testkjøres i noen måneder LMNO og NMC batterier.

Den andre LFP / LMFP katode fabrikken er under konstruksjon som et tilleggsbyg på Giga Texas.
Ved bruk av Nano One M2CAM teknologi kan Tesla lage et vilket som helst lithium batteri de ønsker på grunn av patentene som Nano One har siden de er alene om hvordan de produsere katode materialet.

https://nanoone.ca/news/nano-one-enters-into-a-cathode-evaluation-agreement-with-major-global-automotive-company/


Mrk. Dette er mine spekulasjoner og ingenting er offentligjort


Videre så har de avtale med VW, IOnway, Umlcore,Basf med mange flere men det tar år å sette opp en bil og batterifabfikk så ting tar tid.
Tålmodighet Tålmodighet
Og det tar uker å lese seg opp før du forstår hva dette dreier seg om.
Redigert 28.03.2024 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
princes
09.02.2024 kl 18:32 3368

En video som kanskje virker litt kjedelig i utgangspunktet men er serdeles viktig i forhold til størrelse på katodeblanderen som Nano One vil bli benyttet på store gigafabriker med høyt volum
12500 metric tonn dette blir da en størrelse på 11.339 Liter.
DENNE STØRRELSEN ER NANO ONE HELT ALENE OM I HELE VERDEN. 11.339 LITER.
En vanlig standar størrelse 1000 til 2000 metric tonn .

https://youtu.be/AjP1xPYiy4c?si=dvrA9ch9laHMmDBP


Så kommer det interessante med katodeblandere montert på Giga Texas 1 min ut i videoen.
Katode fabrikken er nå i testfase 3 til 4 mnd vil jeg tro.
Uansett dette er ikke vanlige blandere men nærmere 11339 liter vil jeg tro.

https://youtu.be/Jo_uCUQSdmo?si=J7Foz1-Y92aUbIPG

Edit: Panasonic Japan åpner også i år sin 4680 produksjon som er et samarbeid mellom Tesla og Panasonic så batterifabrikken i Japan og Giga Texas er med stor mulighet den samme linjen.
Redigert 14.02.2024 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
princes
03.02.2024 kl 00:21 3429

Interessant video fra Bjørn i Morrow sin LMNO produksjon. 5.15 inn i videoen Noen som kjenner igjen noe???Det er også enkelte arbeidere fra Nano One som for tiden er ansatt i Norge , hvor kan man jo selvsagt spekulere.

https://youtu.be/QmKUOpG9JSw?si=9_I622iMk-p4qwVF

https://youtu.be/eBE2x5mZL6A?si=th1BKkdE5W9hbMMo
Redigert 03.02.2024 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
princes
16.01.2024 kl 17:17 3541

Panasonic starter produksjon av 4680 første halvår 2024 i Japan forhåpentligvis med Sumitomo og M2CAM cathode.

https://youtu.be/tKjXAVGAxgg?si=7Q0dTMj7EHZtWMIt
Redigert 16.01.2024 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
princes
17.12.2023 kl 15:02 3934

Veldig interessant siden L&F skal levere cathode materiale til Tesla Giga Texas sine blandemaskiner for leveranse Januar 2024.
Det utføres fortsatt rørarbeid i katodefabrikken i Giga Texas slik at det sikkert vil bli en del test kjøring 1 og 2q 2024 ???
Og så har vi da GM Samsung sitt samarbeid nord Amerika

https://www.camxpower.com/news/lampf-of-korea-obtains-license-from-camx-power-for-its-gemx-advanced-cathode-material-platform-for-lithium-ion-batteries

https://www.camxpower.com/news/camx-and-umicore-sign-non-exclusive-ip-licensing-agreement-on-nmc-battery-technology

https://www.teslarati.com/tesla-signs-2-9b-battery-materials-deal-l-f/

https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/10/11/8043663/stellantis-og-samsung-sdi-bygger-ny-batterifabrikk-i-usa


Redigert 17.12.2023 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
princes
12.11.2023 kl 10:24 4346

Soon: IRA & Nano One Materials!
"The final rule should be out soon. ... In the meantime, the smaller Canadian battery company, Nano One, says it's watching closely."

https://www.cbc.ca/news/world/ev-regulations-inflation-reduction-act-analysis-1.6894282
Nano One Materials Corp (Nano One) is an innovator of cathode processing technology for lithium-ion batteries, and as an established leader committed to the creation of clean, competitive, sustainable, and secure supply chains for North America, Nano One wants to see the successful implementation of the Inflation Reduction Act.
Nano One appreciates the opportunity to provide commentary to the Department of the Treasury, the IRS, and other U.S. agencies involved in the regulations for the Clean Vehicle Credit proposed under Section 30D Critical Minerals and Battery Component Requirements.

See attached file. Nano One Materials Response to IRA Section 30D (IRS and REG–120080–22)
https://www.regulations.gov/comment/IRS-2023-0019-0045
file:///C:/Users/contr/Downloads/IRS-2023-0019-0045_attachment_1.pdf

"To help further incentivize North American cathode solutions, Nano One recommends that guidance on section 30D disqualify vehicles from the new clean vehicle credit, if their battery cathode active materials are comprised of any raw material that is extracted, refined or processed by an FEOC, and equal to or greater than 5% of the active material, stoichiometrically (i.e. 5% cobalt in NMC 955)."

If the decision is made in favor of Nano One Materials and Quebec in the next few days and weeks, it would be like an accolade and the technology will very quickly establish itself as "THE" process technology for North America due to its clear advantages! Everyone can imagine what happens next! A clear reassessment of the share and the share price! kopiert Contrap 127 på Stockhouse
princes
22.10.2023 kl 21:07 4539


Jnhttps://nanoone.ca/investors/presentations/

Da ser det ut som det blir en god del større produksjon av LFP materiale en planlagt på Candiac.
Legg også merke til at det har kommet opp et Sør Koreansk flagg på side 9 i presentasjonen
Redigert 22.10.2023 kl 21:12 Du må logge inn for å svare