🟢NANO Tesla og VW = samarbeid batteri.

princes
NANO 21.01.2020 kl 18:45 113137

https://investorintel.com/sectors/technology/technology-intel/volkswagen-group-research-joins-nano-one-to-create-a-new-generation-of-lithium-ion-batteries/


https://www.electrive.com/2019/06/22/battery-developer-nano-one-awarded-contract-from-carmaker/


http://www.nanoone.ca/



Nano One Patents a New Durable Cobalt-Free Battery Material
January 6, 2020
Vancouver, Canada – January 06, 2020 (TSX-V: NNO) (OTC-Nasdaq Intl Designation: NNOMF) (Frankfurt: LBMB). Dr. Stephen Campbell, Chief Technology Officer at Nano One is pleased to announce the issuance of Taiwanese patent number I672852 relating to lithium nickel manganese oxide (LNMO) cathode material, also known as high voltage spinel (HVS). In addition to the increased durability shown below, Nano One’s LNMO also eliminates cobalt from the battery, thereby addressing the ethical and supply chain issues related to artisanal cobalt mining in Africa for use in lithium ion batteries.



Dr. Campbell said “This addition to Nano One’s patent portfolio is an important, low cost durability improvement to LNMO. This material operates at high voltage with fast rates of charge and discharge, compared to other cathode materials. Our technology treats the surface of the discrete cathode crystals and it mitigates instabilities common to spinels including LNMO and enables elevated operating temperatures that are typical in electric vehicle batteries.”

This represents the sixteenth patent in Nano One’s IP portfolio which extends to the U.S., Canada, China, Japan, Korea and Taiwan.

Nano One Materials Corp.

Dan Blondal, CEO



Ny patent 6 januar i år
Tesla og VW er partnere.
Dette er nokk grunnen for at VW går all in for batteridrift
Mye lengre kjørelengde og mye kortere ladetid

Nano one en liten bortgjemt perle sjekk børsverdien.


Redigert 23.07.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
princes
13.05.2021 kl 00:51 5191

https://www.noticiasdemineracao.com/empresas/news/1410022/cbmm-investe-rusd-2-milh%C3%B5es-em-processo-tecnol%C3%B3gico-para-aplica%C3%A7%C3%A3o-de-ni%C3%B3bio.

Denne artikkel er oversatt til norsk i et sammendrag i innlegget under.
Av en eller annen grunn får jeg ikke skrevet mer i innlegget under Legger derfor ut informasjon her.
Redigert 13.05.2021 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
princes
13.05.2021 kl 08:55 5171

CBMM investerer R $ 2 millioner i teknologisk prosess for påføring av niob
Brazilian Metallurgy and Mining Company (CBMM) inngikk et to-årig partnerskap med kanadiske Nano One Materials Corporation for å utvikle en teknologisk prosess for påføring av nioboksid på en batterikomponent (katode). Initiativet er en del av CBMMs strategi om å transformere elbilbatterivirksomheten til en ny grense for påføring av niob.
Målet med denne felles innsatsen er å bruke Nano's One-pot-prosess med CBMMs niob-teknologi, forklarer kjemikalieingeniør Rogério Ribas, med en ti års karriere i selskapet og siden 2019 i spissen for Business Batteries. Nano, oppført i Toronto, utvikler allerede en katodeprosess ved bruk av nikkel.

I følge Ribas "brenner" Nanos teknologi stadier, som genererer en rekke fordeler: kostnadsreduksjon, besparelser i logistikk, lavere vann- og energiforbruk, blant andre. "Vårt formål er å evaluere alle teknologiene under utvikling og å se hvilke markeder (biler, tunge kjøretøy, mikromobilitet, autonome elektriske biler) og teknologier som har den beste verdien for niob i batterier."
Litium er grunnmaterialet i alle batterier til elbiler, med en andel på 3%. I investeringene til selskaper i verden tilsettes andre metaller: kobolt, niob, nikkel, mangan. Selv kobber bestrider plass på denne bølgen. For Ribas er niob et nøkkelelement for fremdrift av komponenter i litiumionbatterier. "Vårt fokus er å heve rollen som niob".

I prosjektet med Nano vil CBMM bidra med R $ 2 millioner, mens det kanadiske selskapet kommer inn med hele strukturen (selskapet har allerede et pilotanlegg) med teknisk og spesialisert personell.

CBMM søker sammen med partnerskapet å ha en applikasjon som viser større holdbarhet (noen bilprodusenter ber allerede om opptil 10 år) og sikkerhet, i tillegg til å redusere kostnadene i prosessen. Til slutt, sier Ribas, vil Nano lisensiere teknologien fra katodeprodusenter, som igjen vil presentere komponenten for elektriske batteriselskaper.

CBMM investerer R $ 2 millioner i teknologisk prosess for påføring av niob
Brazilian Metallurgy and Mining Company (CBMM) inngikk et to-årig partnerskap med kanadiske Nano One Materials Corporation for å utvikle en teknologisk prosess for påføring av nioboksid på en batterikomponent (katode). Initiativet er en del av CBMMs strategi om å transformere elbilbatterivirksomheten til en ny grense for påføring av niob.
CBMM investerer R $ 2 millioner i teknologisk prosess for påføring av niob

Målet med denne felles innsatsen er å bruke Nano's One-pot-prosess med CBMMs niob-teknologi, forklarer kjemikalieingeniør Rogério Ribas, med en ti års karriere i selskapet og siden 2019 i spissen for Business Batteries. Nano, oppført i Toronto, utvikler allerede en katodeprosess ved bruk av nikkel.

I følge Ribas "brenner" Nanos teknologi stadier, som genererer en rekke fordeler: kostnadsreduksjon, besparelser i logistikk, lavere vann- og energiforbruk, blant andre. "Vårt formål er å evaluere alle teknologiene under utvikling og å se hvilke markeder (biler, tunge kjøretøy, mikromobilitet, autonome elektriske biler) og teknologier som har den beste verdien for niob i batterier."

Litium er grunnmaterialet i alle batterier til elbiler, med en andel på 3%. I investeringene til selskaper i verden tilsettes andre metaller: kobolt, niob, nikkel, mangan. Selv kobber bestrider plass på denne bølgen. For Ribas er niob et nøkkelelement for fremdrift av komponenter i litiumionbatterier. "Vårt fokus er å heve rollen som niob".

I prosjektet med Nano vil CBMM bidra med R $ 2 millioner, mens det kanadiske selskapet kommer inn med hele strukturen (selskapet har allerede et pilotanlegg) med teknisk og spesialisert personell.

CBMM søker sammen med partnerskapet å ha en applikasjon som viser større holdbarhet (noen bilprodusenter ber allerede om opptil 10 år) og sikkerhet, i tillegg til å redusere kostnadene i prosessen. Til slutt, sier Ribas, vil Nano lisensiere teknologien fra katodeprodusenter, som igjen vil presentere komponenten for elektriske batteriselskaper.


Over hele verden omfatter den teknologiske utviklingen både katoder og anoder. Selskapet er til stede i begge.

For tiden jobber CBMM med 40 prosjekter med universiteter, forskningssentre, kunder og teknologiselskaper, hovedsakelig i Asia. "I Sør-Korea er Kina og Japan de store produsentene av elektriske batterier", opplyser Ribas. I år vil selskapet investere 61 millioner dollar i disse prosjektene, en økning på 62% sammenlignet med 37 millioner dollar i 2020.

Selskapet, med hovedkontor i Araxá (MG), og som hadde en nettoinntekt på R7 milliarder dollar i fjor, har allerede prosjekter i denne virksomheten som genererer inntekter. I Kina kjøper en batteriprodusent nioboksid fra CBMM for å lage katoden, som brukes i batterier for mikromobilitet - elektriske sykler, scootere og andre kjøretøyer. I 2023 er det forventet salg av 2500 tonn ferro-niob-ekvivalent.

Den mest robuste designen er med den japanske Toshiba. I dette tilfellet har niob en betydelig tilstedeværelse - 70% av batterianoden. Dette betyr, ifølge Ribas, at en elbil ville ha rundt 25 kg nioboksid i batteriet. Det er i testfasen, med flere bilprodusenter som vurderer teknologien. I år og 2022 er målet å godkjenne Toshiba-batteriet med dem og starte produksjonen i kommersiell skala i 2023.

Som en del av vekstplanen for denne virksomheten vil CBMM innvie et pilotanlegg, som kostet R $ 14 millioner, i Araxá senere denne måneden, for å produsere, i relevante mengder, niobforbindelser (med metalloksider og blandet). Anleggets kapasitet (innenfor CBMM-nettstedet) er å produsere 1 tonn per måned. Informasjonen er fra Valor Econômico
princes
24.05.2021 kl 18:09 4565

https://twitter.com/SolidPowerInc/status/1396815678342979586?s=19


Uten sammenligning:
Evaluations of Nano One's unique NMC 811 and HVS cathode materials are showing positive results with solid-state electrolytes in solid-state batteries," said Dr. Stephen Campbell, CTO of Nano One. "Nano One sees great potential for growth in solid-state battery markets driven by automotive interest. We are scaling up our innovative processes and materials with a growing list collaborators."
princes
26.05.2021 kl 17:27 4463

https://www.reuters.com/business/sustainable-business/ford-boosts-ev-spending-aims-have-40-volume-all-electric-by-2030-2021-05-26/


Ford said it will also aim to develop EV batteries under the "IonBoost" brand, from lithium-ion versions to lithium-ion phosphate for commercial vehicles and eventually low-cost solid-state batteries in partnership with startup Solid Power
kaliber
28.05.2021 kl 23:13 4269

Meget svak kursutvikling og skulle likt å vite hvorfor så liten interesse for aksjen!
princes
30.05.2021 kl 10:24 4197

Plug ned fra 70 CAD til 29 CAD
Ballard ned fra 50 CAD til 20
Nano følger markedet som alt annet
Jeg tror omsetning har falt grunnet mindre trading og derfor holder på aksjene istedet.
Tror fortsatt det bare er fåtall som følger aksjen da den hittil er notert i det unoterte markedet.
Dette vil forandre seg når Nano kommer på hovedlisten i Toronto men de må også få på plass en notering på Nasdaq I USA også.
Da får store fond lov til å handle i aksjen noe mange ikke har lov til idag.
Kanskje får vi besøk av Robin hood også :-)
Har selv kjøpt mer på 4 CAD nå så jeg klager ikke på utviklingen .
Men de må få på plass kontrakter nå ganske snart noe det ser ut til å gjøre siden de søker notering på hovedlisten og fra uttalelser fra Dan
Blir spennende om det kommer avtale mellom Solid Power og Nano på tirsdag da er vi automatisk inne blant Ford og BMW.
Kanskje skjer det noe med Sk innovation Ford og VW også men jeg Synnes nickel inneholdet i batteriene er noe høyt for å ha noe med Nano å gjøre.
Tiden vil vise.
Tesla er det vel også mange som tror er ute siden de kjøpte et annet Canadisk selskap for 3 dollar som har et såkalt 2 pot system .Dyrere en Nano og mindre miljøvennlig.
Etter hva jeg leser fra andre forum så har dette selskapet fått millioner i støtte i utviklingskostnader så ser ikke bort ifra at de like gjerne har kjøpt selskapet grunnet dette.
Tesla har utsatt bygging av sine batterifabriker Kanskje grunnen er mer testing av katode materialer fra Nano.
Men hva vet jeg..... Kun spekulasjoner.
Redigert 30.05.2021 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
princes
01.06.2021 kl 17:30 4076

Chemical Brothers
How Anodes + Cathodes are pushing lithium ion further than ever expected
MAYNIE YANG (BENCHMARK)DOUG CAMPBELL (SOLID POWER)STEPHEN CAMPBELL (NANO ONE)

https://www.benchmarkminerals.com/events/evfest2021/



Jeg begynner å leke med tanken på Tesla 4680 sitt nye batteri med Solid power og Nano one sin teknologi.
Men det blir vel med tanken :-)
Edit: Slik jeg har forstått det så skal Solid Power sin produksjonslinje av faststoffbatterier la seg produsere på dagens produksjonslinje av vanlig litium batterier.
Redigert 01.06.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
princes
03.06.2021 kl 08:53 3985

Nano One and Johnson Matthey enter into a Joint Development Agreement for lithium-ion battery materials Nano One and Johnson Matthey announce the signing of a Joint Development Agreement. Co-development of next generation products and processes for Johnson Matthey's eLNO family of nickel-rich advanced cathode materials using Nano One's patented One-Pot process. Includes detailed commercialization study for pre-pilot, pilot and scaled up production. Builds on the successful technical reviews and evaluations conducted by Nano One and JM over the past year. LONDON,June 3, 2021/PRNewswire/ -- Nano One Materials Corp. (Nano One), a clean technology innovator in battery materials, and Johnson Matthey (JM), a global leader in sustainable technologies, today announced a joint development agreement. Under this agreement the companies will co-develop next generation products and processes for Johnson Matthey's eLNO family of nickel-rich advanced cathode materials using Nano One's patented One-Pot process and coated nanocrystal technology, for the low-cost, low-carbon footprint production of high-performance lithium ion battery cathode materials. JM has already made significant progress in the commercialisation of its family of nickel rich advanced cathode materials and has set a new standard in the sustainable production of battery cathode materials. Nano One's patented One-Pot process is designed to form a type of cathode material known as "coated single crystal" which can deliver increased durability. The process will also enable these materials to be made directly from metal powders and lithium carbonate to address cost, energy and sustainability objectives across the entire lithium-ion battery supply chain. The agreement will focus on developing materials, methods of production and a detailed commercialization study for pre-pilot, pilot and scaled up manufacturing. The agreement is the culmination of successful technical reviews and preliminary evaluations of both Nano One's high nickel cathode materials and IP conducted over the past year and represents a significant milestone in the business relationship between both companies.


https://matthey.com/en
Redigert 03.06.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
princes
05.06.2021 kl 08:49 3874

Nano One Materials to be delisted from TSX-V


2021-06-04 16:40 ET - Shares Delisted from TSX-V



The TSX Venture Exchange has been advised that the company's shares will be listed and will commence trading on the Toronto Stock Exchange at the opening on Tuesday, June 8, 2021, under the symbol NANO.

As a result of this graduation, there will be no further trading under the symbol NNO on the TSX Venture Exchange after Monday, June 7, 2021, and the company's shares will be delisted from the TSX Venture Exchange at the commencement of trading on the Toronto Stock Exchange.

https://www.stockwatch.com/News/Item/Z-C!NNO-3094541/C/NNO






https://www.greencarcongress.com/2021/06/20210604-elno.html


https://www.businessweekly.co.uk/news/local-sharewatch/canada%E2%80%99s-nano-one-and-johnson-matthey-supercharge-battery-revolution
Redigert 07.06.2021 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
princes
17.07.2021 kl 12:18 3168

https://www.lgchem.com/company/information-center/press-release/news-detail-8650?lang=en_GLOBAL

In order to become the world’s no. 1 comprehensive battery material company, LG Chem plans to invest 6 trillion KRW and foster the portfolio widely ranging from anode materials, separation
membranes, cathode binders, radiant adhesives, CNT, etc.



Plans are to commence construction of the Gumi Plant with a 60,000-ton capacity in December for the anode material business with the goal of fostering the company into a global leader.
Through this, the anode production capacity of LG Chem will increase by roughly seven-fold from 40,000 tons in 2020 to 260,000 tons by 2026.



A JV is being prepared with a mining company for the stable supply of metals that will be used as the raw materials for anode materials. LG Chem will actively pursue cooperation in various ways
with companies possessing mining, smelting and refining technologies to strengthen its metal sourcing competitiveness.



For the separation membrane business, LG Chem is reviewing M&As and JVs with companies having marketability such as technologies and clients to quickly enhance business capacities, while also
planning to build a global production base as soon as possible.



For products such as anode materials, cathode binders, and radiant adhesives, LG Chem plans to preemptively focus R&D resources to differentiate its technologies and acquire market leadership.
This is because in the battery materials market that is expected to grow quickly from 39 trillion KRW in 2021 to 100 trillion KRW by 2026, it is anticipated that demands for material innovation will
strengthen for the sake of improving performance and cutting costs.

*Binder: Fixes active materials on copper laminates when charging and discharging are repeated

*Radiant adhesive: Material that connects EV battery modules to emit heat generated in the battery cell to the outside, while also fixing the battery cell against external impact and vibration



In order to keep up with the market forecast for battery materials that are growing at a rapid pace, the company plans to expand the CNT production scale of the Petrochemicals Company from 1,700 tons in 2021 to triple or more by 2025. LG Chem expanded its production capacity by completing the CNT Plant 2 capable of producing 1,200 tons per year to target the anode conductive additive
market for lithium-ion batteries in April, while continuously expanding production capacities such as making preparations to start construction of Plant 3 within this year.
princes
19.07.2021 kl 20:39 3148

Tesla’s Materials Engineering group is looking for a highly motivated Chemical Engineer to work on a critical challenge facing the world’s energy transition – Battery Cathode materials. This includes the development and scale-up of novel, high-energy and low-cost cathode materials and the development of first-of-a-kind processes that shorten the path from mine to battery cell.

As a chemical engineer, you will lead the development and deployment of new chemical production processes and equipment, and design new processing facilities to produce high purity battery materials, leading projects from concept through design, install, integration, ramp, and handover to the operations team.

https://www.tesla.com/careers/search/job/chemical-process-engineer-cell-materials-manufacturing-89012