🚀Questerre closes acquisition of Quebec assets🚀

Slettet bruker
QEC 22.01.2020 kl 07:02 38961


Questerre closes acquisition of Quebec assets

Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today that it has received all approvals and has closed the acquisition of assets in Quebec pursuant to the purchase and sale agreement with a senior exploration and production company (the “Agreement”) as set out in the Company’s press release dated March 7, 2019.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented “With the acquisition closed, we have regained control and operatorship of our giant natural gas discovery in the Lowlands. We are now well positioned to engage the Government and all stakeholders on our Clean Tech Energy project. This will allow us to follow through on our plans to share profits with local communities. We believe this will be essential to the social acceptability we need to move forward.”

Commenting on the Clean Tech Energy project, he added, "Our goal to produce natural gas with zero emissions, zero freshwater usage and zero toxic chemicals below ground will be among the first of its kind worldwide. We believe this can be accomplished today by using new technologies and leveraging Quebec's hydropower advantage."

Pursuant to the Agreement, Questerre has acquired the exploration rights to 753,000 net acres in Quebec, associated wells and equipment, geophysical data and other miscellaneous assets. Post-closing, Questerre holds the rights to approximately one million net acres covering a well-established gas resource. Based on an independent resource assessment prepared by GLJ Petroleum Consultants Ltd. (“GLJ”) as of December 31, 2017 for the majority of this acreage where the Company holds a working interest, the best estimate of unrisked gross contingent and prospective resources was 3.9 Tcf and 21.3 Tcf respectively. The Company plans to update this assessment for the newly acquired acreage later this year.

Both parties have released each other from all claims related to outstanding litigation. For more information, please see the Company’s press releases dated June 4, 2018. Other consideration including cash and contingent payments and the security required for the assumption of abandonment and reclamation liabilities (“A&R Liabilities”) is approximately $11 million in aggregate prior to closing adjustments. The Company has posted letters of credit as security for the A&R Liabilities.

Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.

For further information, please contact:

Questerre Energy Corporation
Jason D’Silva, Chief Financial Officer
(403) 777-1185 | (403) 777-1578 (FAX) |Email: info@questerre.com

December 31, 2017 Resource Report

GLJ prepared an independent resource assessment of the Company’s 735,910 gross (190,800 net) acres in the St. Lawrence Lowlands Quebec that have potential for the Upper Utica Shale effective December 31, 2017 in a report dated March 5, 2018 (the “GLJ Resource Assessment”). The GLJ Resource Assessment was prepared in accordance with NI 51-101 and the standards contained in the COGE Handbook. The GLJ Resource Assessment did not include any of the Corporation’s other properties. All anticipated results disclosed herein were prepared by GLJ, which is an independent qualified reserves evaluator.

"Gross” resources are Questerre's working interest (operating or non-operating) share before deduction of royalties and without including any royalty interests of Questerre. "Net” resources are Questerre's working interest (operating or non-operating) share after deduction of royalty obligations, plus Questerre's royalty interests in contingent resources

“Best Estimate” resources are considered to be the best estimate of the quantity that will actually be recovered. It is equally likely that the actual remaining quantities recovered will be greater or less than the best estimate. If probabilistic methods are used, there should be at least a 50 percent probability (P50) that the quantities actually recovered will equal or exceed the best estimate.

Contingent resources are defined in the COGE Handbook as those quantities of petroleum estimated, as of a given date, to be potentially recoverable from known accumulations using established technology or technology under development, but which are not currently considered to be commercially recoverable due to one or more contingencies. There is no certainty that it will be commercially viable to produce any portion of the contingent resources or that Questerre will produce any portion of the volumes currently classified as contingent resources. The estimates of contingent resources involve implied assessment, based on certain estimates and assumptions, that the resources described exists in the quantities predicted or estimated, as at a given date, and that the resources can be profitably produced in the future.

Prospective resources are defined in the COGE Handbook as those quantities of petroleum estimated, as of a given date, to be potentially recoverable from unknown accumulations by application of future development projects. Prospective resources have both an associated chance of discovery (CoDis) and a chance of development (CoDev). There is no certainty that any portion of the prospective resources will be discovered. If discovered, there is no certainty that it will be commercially viable to produce any portion of the prospective resources or that Questerre will produce any portion of the volumes currently classified as prospective resources. The estimates of prospective resources involve implied assessment, based on certain estimates and assumptions, that the resources described exists in the quantities predicted or estimated, as at a given date, and that the resources can be profitably produced in the future.

For further details regarding the GLJ Resource Assessment, including definitions and terminology, the classification of resources, methodology, significant positive and negative factors relative to the estimate, and risks associated with development of the resource, please see the Company’s press release dated March 12, 2018.



https://newsweb.oslobors.no/message/493729
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 18:51 4270

PU
endel paranoide meldinger her PU og ikke minst konspirasjon teorier om hvem som er hvem! vel den som tror at vi få personer som skriver eller leser qec trådene har noen som helst innflytelse på qec kursen bør ta 7 årig folkeskole engang til....det er når media skriver, melding fra selskap eller større investorer kjøper ja da skjer det noe, men at vi her inne på forumet kan ha noen stor innflytelse på kursen er tull og tøys...ha en fin kveld :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 19:09 4191

Tsutopp
Hvor lenge varer ditt nye nick, Børs 58 denne gang?

Her er noen smakebiter med Børs58's innlegg på tråden:

Sitat "jeg sitter ikke inne med inside info men min venn har fått oppdatering fra et styremedlem på hva som er i gjære....jeg er ikke stor nok i den sammenhengen"

Sitat "hei Barneskirenn, ja det er rene ord for penga, det er ikke bløff eller noe form for hausing. Jeg har selv lest email'n som min venn har mottatt fra vedkommende i styret, så sitt rolig med aksjene dersom du tror at den smeller opp.....husk det må være ditt valg og ikke mitt eller andres valg men ditt....jeg vil ihvertfall ikke selge!! Tvi tvi :-)"

Sitat "Investan,
jeg sitter kun med 100k i qec det er stor forskjell på meg og min venn som besitter flere mill aksjer....kan love deg at jeg prøvde med henvendelse til styret i Canada, jeg fikk ikke en dritt her for noen uker siden, men kompisen som henvendte seg fikk svar og det er noe av det jeg har skrevet om her at ting er på gang og gjære.....og det er heller ikke tull at i forrige uke henvendte ett meglerkontor seg og lurte på om han ville selge for de hadde kjøper, vel nok om det. God middag og ha en fin kveld :-)"



Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
29.01.2020 kl 19:21 4140

Hahaha! På kornet ketchup! Spent på forklaringen her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 08:10 3731

God morgen PU,
Til din orientering så har jeg faktist sett eposten PU men det er uvesentlig for deg og alle andre her du må tro hva du vil vedr den saken. Kom ikke her og fortell meg at finans eliten her hjemme ikke blir tipset, de har t.o.m sin egen klubb og lokaler hvor kvinner ikke har adgang....du tror ikke de deler info og tipser hverandre , ja da må man være ganske naiv hvis man ikke tror gutteklubb gjengen ikke klør hverandre på ryggen.....så du dere som tror at gutter som ØSS og de andre ikke drar nytte av sin posisjon i finans må stikke fingeren i jorda....når det gjelder qec så er jo alt bare sort hvitt for enkelte her men det er vel en kjensgjerning at det er endel nye koster i regjeringen i Canada så sitsen er ikke denne samme som før valget, ja så ting forandrer seg der også, bare se her hjemme med Frp ute...vel jeg orker ikke denne kveruleringen eller møkk på dette forumet om qec så case closed for min del....håper for all del at de som sitter på aksjer nyter godt av det etter hvert....ha en fin dag :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Tobias
30.01.2020 kl 08:23 3664

Noe er på gang i Qec.
Ser ut som aksjen er på full fart mot 2 tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 08:40 3565

Fullt mulig, men det går aldri stole på en prehandel. Alltid noen som trekker kjøpsordrer før børsen starter..

Der er fler selgere en kjøpere også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Wisecoboy
30.01.2020 kl 09:21 3403

QEC.OL QUESTERRE ENERGY CORPORATION
Last Signal:BUY
Last Pattern:BULLISH ENGULFING
Last Close:1,6500 Change:+0,1400 Percent change+9,27% Signal Update Our system’s recommendation today is to BUY. The BULLISH ENGULFING pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 1,5100, and our valid average buying price stands now at 1,5400. The previous SELL signal was issued on 27.01.2020, 2 days ago, when the stock price was 1,4660. Since then QEC.OL has risen by +5,05%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 09:28 3356

Chris fra 2010 overvejer nu næste træk i aktiespillet :-) hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 09:35 3417

beklager PU men jeg er ikke og har aldri vært Tsutopp har ikke peiling på hvem vedkommende er. Jeg investerte første gang på børs i 2017 tror jeg det var og solgte meg ut av qec dagen etter forbudet mot fracking kom, som sagt tidligere med et lite tap....forøvrig så synes jeg du har endel bra innlegg og du kan nok mye mer om qec enn meg men det fratar meg vel ikke at jeg kan ha kjennskap til ting eller venner som er tungt inne som vet mer andre.....for framtiden prøv og nyanser litt bedre og ikke bare sort hvitt....igjen ha en fin dag :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
tuja
30.01.2020 kl 09:49 3352

Volumet og kjøperviljen tilsier at noen SKAL inn i aksjen. Så da er det noen som tror(fått signaler om) at noe stort er på gang. Skulle ikke forundre meg om det er tillatelse for pilot. Alle vet at det vil trigge ett monsterrally til høyder laaaangt over dagens kurs.

Happy hunting :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
30.01.2020 kl 09:56 3305

Er det nå det snur oppover mon tro? hmm
Rt. 1,615
-2,12%
Lavest 1,568.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:01 3277

At det er berammet ny runde i rettssalen 28.02 i Quebec city, tyder på alt annet enn at pilotprosjektet er blitt klarert. Det var jo akkurat dette Binnion truet med hvis pilotprosjektet ikke ble godkjent.
Tuja hadde forøvrig informasjon om at pilotprosjektet ville bli godkjent allerede i februar/mars i fjor (!)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:18 3200

Ja danm dette er et spill. Du kanskje ikke har sett det men omsetningen øker 2-3x de dagene de kommer melding. Det er stor sannsynlighet at den som kjøpte igår fikk info om at en melding skulle komme ut.. og så ble skuffet når det kom en financial kalender for 3e gangen på 2 uker.. Det stinker ihvertfall
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
mofi1
30.01.2020 kl 10:24 3175

Aksjen har steget noe kanskje på rykter, men vi mangler nyheter og fundamentale tilbakemeldinger, dette likner litt på Rec som stiger sterkt i volum og kurs uten at noen vet hvorfor. Baisserne, særlig i Qec, jobber på høygir på alle tråder, men saken er at vi ikke vet hvor dette bærer hen. Det kan komme mange gode nyheter fra flere områder enn Québec som kan løfte aksjen, men vi kan selvfølgelig også få deprimerende meldinger.

Uansett vil overbeviste besserwissere ha liten kredibilitet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:34 3133

Tro hva pickupen og chrish85 har betalt for å skrive bare negativt om Qec?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:42 3098

Kan så være. Men mitt resonnement burde da være klart nok. Det ville neppe blitt en ny runde i rettssalen 28.2 hvis Binnion hadde fått godkjent pilotprosjektet. Det er jo nettopp dette han har truet med hvis ikke pilot ble godkjent.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
mofi1
30.01.2020 kl 10:44 3092

Ja, jeg er enig i at du pr. nå har et argument som ikke er tilbakevist. Men det betyr ikke at det er riktig, det får tiden vise.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:49 3079

Jeg har ikke påstått at det er riktig. Men i mangel av informasjon prøver jeg å resonnere meg frem til en plausibel grunn til at saken blir gjenopptatt. Det hadde neppe skjedd hvis Binnion var såre fornøyd. Som nevnt, er dette også noe han har truet med hele tiden hvis ikke pilotprosjektet ble godkjent.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 10:56 3040

Chris, kan ikke helt finde ud af, hvornår du skriver som Pick Up, men I er vel begge med i det aktiespil for fattigrøve, ik? :-) hmmmmm
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
mofi1
30.01.2020 kl 10:57 3039

Det kan sikkert være flere grunner til dette uten at vi vet det, f.eks. tidsfrister som må overholdes, formalia, ingenting er klart før alt er klart, nødvendig hemmelighold, sikre seg i tilfelle man ikke får godkjent pilot osv.

Men som sagt, alt høres bedre ut hvis man har litt flere åpnere spørsmål/holdning til det man ikke vet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
MC Axel
30.01.2020 kl 10:58 3033

my question is, why did the authorities approve the acquisition? "has received all approvals and has closed the acquisition of assets in Quebec". This just strengthened the QEC case.

"QEC: Questerre closes acquisition of Quebec assets


Questerre Energy Corporation

22.1.2020, 06:00·Oslo Børs"
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
mofi1
30.01.2020 kl 11:03 3014

Ja, MC Axel, du har absolutt også et poeng. Personlig tenker jeg at dette er noe av bakgrunnen for den forsiktige stigningen vi har hatt i kursen de siste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 11:13 2979

De har godkjent et kjøp uten frackingtillatelse. Ingen grunn for myndighetene til å sette ned foten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
MC Axel
30.01.2020 kl 11:19 2958

One can speculate if the move was to make it easier to approve the pilot, because of the QEC Clean Tech
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.01.2020 kl 11:21 2953

Mit håb er at vi er meget klogere om et par måneder - men med mit kendskab til QEC, så kan jeg sagtens komme i tvivl.
Næsten alt i QEC trækker ud, Quebec, Jordan, Red Leaf, produktions forøgelse og Clean gas.

Binnion er mester I at snakke om ting - det kunne være rart snart at se nogle faktuellet og ikke bare snak.

- Vi skal have en afslutning på Quebec - udvinding eller retsag
- Vi skal have en tidsramme for Jordan - ellers ender det med at blive snak, snak og snak. Er det overhovedet realistisk uden en partner - mit bud NEJ.
- Hvad har vi ud af Red Leaf? - her tænker jeg mest på hvad de bidrager med. (ikke kritik - jeg er bare i tvivl om hvad de bidrager med)
- Vi er blevet lovet produktionsforøgelse utallige gange - dog er det ikke rigtig sket endnu. Som det ser ud lige nu, så kunne det godt blive i år det lykkes - eller ender vi bare med at blive skuffet igen?
- Clean Gas er et meget flot ord - men hvornår er det klar til brug - 2 måneder eller 5 år. Det er nu de skal bruge det, hvis de skal have den mindste chance i Quebec.

Jeg har skrevet det før - jeg savner et meget højere informations niveau - sidste Q melding kunne næsten ikke have være mere tynd efter min mening.
Kom nu med noget fakta Binnion.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
MC Axel
30.01.2020 kl 11:28 2913

As far that I read about Mr. Binnon in the Canadian news media, is that he very very active in the oil lobbying business. So you should give him credit for this
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Domus
30.01.2020 kl 11:28 2908

I utgangspunktet har ikke myndighetenes godkjenning av denne handelen noe som helst med fracking eller ikke å gjøre.
Her er det helt andre premisser som vurderes før man godkjenner.

Vedr. Qec og Q4 så ser det ut som at 2 brønner er påkoblet på Kakwa sentral dvs 20% eierskap.
Kan derfor anta at produksjonen vil øke litt alt etter decline og påkoblingstidspunkt. Med energiprisene vi hadde i Q4 og ingen overraskende avskrivninger kan man gjette på positivt bunnlinje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
solid1
30.01.2020 kl 11:37 2871


Hei pikkUp
Du kan forsøke å vinkle dette annerledes.

Hvorfor kjøpte QEC hele området dersom QEC - ledelsen ikke ser potensialer?
Vet at du tror du «ser og analyserer» mer enn både QEC-ledelsen og oss som er på forumet.

Det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden.

Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.01.2020 kl 11:39 2855

Binnion er bestemt en meget aktiv mand - men det ændre ikke ved at jeg savner nogle tidsrammer og noget fremgang.
Det er ikke urimelig at han begynder at leve op til alle hans løfter.

Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Domus
30.01.2020 kl 11:41 2844

solid1, ketchup har sitt på det rene her. Godkjennelsen kan ikke brukes som et argument om at myndighetene er på glid.

Men selvfølgelig mener Qec at de nå har bedre kort på hånden og stiller sterkere i prosessen. Bl. a kan Qec nå tilby større royalty til landeiere og på den måten også få mer goodwill som igjen kan materialisere seg i denne berømte sosiale aksepten som de er avhengig av.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
danmark1
30.01.2020 kl 11:47 2825

Jeg har ikke kommenteret på aktien længe, men må indrømme, at det begynder at ligne noget. Det ses også på kursudviklingen efter den seneste melding.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
uptrade
30.01.2020 kl 11:51 2823

Enda en danske?
Hva skjer da?

Er det boder på gata,som står og selger QEC aksjer nede på Nyhamn?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.01.2020 kl 11:52 2844

Jeg har prøvet at spørge før.
Skal QEC have social accept for at regeringen vil godkende pilot - eller er det fuldstændig ligemeget med social accept inden regeringen har godkendt Pilot.

Sidste gang fortalte Binnion investorerne at de havde social accept mange steder - men alligevel afviste regeringen udvinding.

Hvad er pointen i at snakke og bruge tid på social accept, når de ikke ved om de må udvinde?
Jeg syntes det må være et relevant spørgsmål....

Fokusere Binion på det forkerte?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Domus
30.01.2020 kl 12:06 2809

Et interessant spørsmål som er vanskelig å svare på da lite info om dette er kjent.
Jeg vil tro at Qec må ha sosial aksept uansett før de kan kjøre pilot. Derfor er dette arbeidet viktig for Qec. Samtidig vil sosial aksept kunne være et "pressmiddel" mot myndighetene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
XL2016
30.01.2020 kl 12:16 2774

Jeg tror Borgermesteren bestemmer på lokalt nivå og selskapene eier retten til å utvikle bare prosjektet er godkjent av Legault, Miljødepartementet og Borgermesteren ( kommunen ).

«Bøndene» ei befolkningen kan hindre dette.

Det tror jeg da....


Og når Questerre Sweet Spot Utica først skulle befinne seg et sted tro jeg ikke det er en ulempe at dette er i Lotbiniere og Becsncour med åkervidder og industri. mao lite befolkede områder.



Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 12:24 2744

Nå har vel Binnion selv i senere tid innrømmet at fracking ikke har sosial aksept. En undersøkelse fra 2018 viser at over 60% av Quebecs befolkning er mot fracking. Kan skaffe eksakt tall om ønskelig med link.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
MC Axel
30.01.2020 kl 12:30 2744

Please add s link to your source PU
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
XL2016
30.01.2020 kl 12:40 2718

Schlumberger har lenge jobbet med kombinasjon også varianter av flytende CO2.

Det er allerede nevnt at Clean Tech er kjemikaliefritt.

Faktureringen vil ikke kunne kalles Fracking i den form vi kjenner den tror jeg - det er jo dette som skal være unikt.

Schlumberger har smarte folk i staben.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.01.2020 kl 12:49 2690

Jeg tror der er meget rigtig i det du skriver.
Personligt syntes jeg det er langtid siden Binnion har leveret gode informationer til investorerne - og hvis man ikke er enig i det, så kan vi forhåbentlig blive enig om at udviklingen på næsten alle områder har været skuffende. (på nær Montney- måske)
Man kan godt være uheldig nogle gange - men man kan ikke være uheldig hver gang.

Det må også være relevant og stille spørgsmålet - er Binnion dygtig nok som leder og værdiskaber for investorerne.

Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Vikingen
30.01.2020 kl 12:55 2676

Måske er jeg lidt for negativ :-)
Vi snakker om Clean gas - men hvad ved vi egentlig konkret?
Hvornår er det realistisk at det kan tages i brug?

Jeg syntes der er for mange spørgsmål vi ikke stiller os selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare