Bilprodusenter risikerer bøter på 143 milliarder


https://www.dn.no/motor/co2/bilbransjen/pa-consulting/bilprodusentene-risikerer-over-143-milliarder-kroner-i-boter-det-har-gatt-den-gale-veien/2-1-739506



Dette er ren sabotasje fra myndighetenes side. Iscenesatt av miljøekstremister/kommunister.

Kommunistene presser på, det verste er at mange tror på propagandaen, dette, sammen med alle de andre ekstreme kravene kan bety slutten for vestlige velferdssamfunn, ødelagt innenfra av marxister som elsker å bryte ned, ødelegge og erstatte kapitalistiske systemer med marxistiske systemer som ikke fungerer.
Redigert 22.01.2020 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
mishka
22.01.2020 kl 13:54 437

Ja, og dette er også grunnen til at så mange produsenter lager ladehybrider. Folk flest i Mellomeuropa dropper elbiler fordi de forstår hvilket pes de utsetter seg selv for om de ikke KUN skal bruke den til jobbpendlig med lademulighet hjemme. Nå har jeg kjørt ladehybrid i noen måneder og bilen er fin den, men hvis man tror på klimareligionen så er den helt koko. Her sleper man rundt på et tohundrekilos batteri og får et snittforbruk som er omtrent som en tilsvarende diesel. Og hvis man bruker den til jobbpendling maks. 10 km. hver vei og tvinger bilen til å gå på strøm så er det batteriet flatere enn en 2012 Nissan Leaf på kort tid. Dette Pga antallet opp- og utladinger fra nesten null til 100% og tung elektrisk bruk. Om man bruker den som en hvilken som helst hybrid så varer batteriet antagelig bilens levetid, men da er hele miljøgevinsten borte.

Om man lurer på rekkevidde på "betalbare" elbiler så kan man bare gå inn på siden til f.eks. Nissan som ærlig nok har et veldig edrulig forhold til dette.
Legg inn at man er en familie og at det er -5gr. og man kjører i mototrveifart så er rekkevidden 186 Km. med største batteriet! M.a.o man kommer ikke på harrytur Oslo-Svinesund-retur engang før det er stopp. Og legg til regn eller slaps så er det enda verre.

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/rekkevidde-lading.html

Ladekø kommer til å bli den store greia i fremtiden om det ikke utbygges enorme arealer til dette. Selv her i Tyskland begynner Teslas SC,er å fylles godt opp i helgene. F,eks. på en søndag ettermiddag skal det godt gjøres å ikke måtte dele en SC med en annen bil. Og da snakker vi ikke 40 min. Da snakker vi halvannen time. Kjører ofte forbi SC,en nede ved Berliner ring (A10 ved Van der Valk hotellet). Mer og mer biler for hver uke så åpenbart at det selges en del Tesla i mellomeuropa også, selv om det ikke monner i prosentandel. Hadde prosentandelen vært noe i nærheten av Norge hadde hele SC, systemet brutt fullstendig sammen uten massiv utbygging. Og der nede ved Berliner ring er det også av alle ting mye polskregistrerte Teslaer
Dette fordi den polske middelsklassen snart har mer cash enn tyskere flest. Det som foreløpig gjør at Teslas SC,er levelig i Tyskland er at en TM3 er langt utenfor økonomisk rekkevidde for de fleste, men det begynner å dukke opp videoer hvor tyskere også klager på lang ladetid pga for mange biler på SC,en samtidig.
Hvis VW selger det antallet ID3 som de snakker om så skal det bli moro å se Ionity ladestasjoner i helger og høytider om et par år. Ola nordmann har ikke begrep om hvilke folkemengder og bilmengder vi snakker om. Nederst en link til en video som kan gi en liten smakebit på hva som kan komme, og det var en av hovedgrunnene til at jeg droppet TM3 og safet med en ladehybrid i stedet, Dritkul bil ,men den dagen ladeproblematikken er løst skikkelig så får vi se.
Innen den tid har Merkel & co laget armod for tyskere flest, og da smeller det. AfD øker fra uke til uke, omtrent som Sverigedemokratene. Frontene i Tyskland står nå så steilt mot hverandre at folk fra Extinction Rebellion tenner på store suv,er (55 tilfeller i Berlin i 2019), eller i beste fall bare fyller byggskum i eksosrørene om natta. Det varer nok ikke lenge før noen gærninger på motsatt side begynner å ripe opp Teslaer eller er ute med fyrstikkene.

https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU

Redigert 22.01.2020 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
mishka
22.01.2020 kl 14:09 427

Her er en av kommentarene under videoen:

"THIS is what every Western country will experience in the future!! XD And meanwhile they intentionally destroyed their classical industry, because of the green-neo-communist anti-CO2-cult. #CO2isLIFE!"

Riktig, når man i de store urbane områdene har flere innbyggere enn i hele Norge og man opplever kø til og med midt på natta kan man bare tenke seg hvordan det kan bli dersom marxistene skal tvinge alle over på elbil, greit nok i Norge som er nesten folketomt.

Kommunister ser på seg selv som frelsere som liksom skal redde verden, enten det dreier seg om konflikten mellom fattig og rik eller "miljøproblemer" så er oppskriften alltid den samme: ekstreme metoder som aldri fungerer annet enn muligens på papiret.
Redigert 22.01.2020 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Puta1n
22.01.2020 kl 21:38 322

Bør man hamstre eldre Toyota bensinbiler og sette de på lager?

Norsk bilavgiftspoltikk er unik i verden, akkurat som DAB.
mishka
23.01.2020 kl 11:04 227

Ja, det kan kanskje lønne seg å hamstre uslitelige Toyotaer? Det som i alle fall er facts er at kravet om bøter til fabrikkene for alt over et "flåtegjennomsnitt" på 95 gr. co2/km. gjør seg de merkeligste utslag. Internasjonal bilpresse har vært full av intervjuer med forskjellige bilsjefer om temaet det siste året. Resultatet blir at de bilene fabrikkene tjener minst på vil forsvinne ut av programmet. F.eks. Ford Ka, VW Polo, osv. osv. Og dette er jo helt tragisk, for dette er biler som forurenser lite både ved produksjon og ved bruk. Men årsaken er at bøtene som bilfabrikkene får MÅ veltes over på forbrukerne. Og dette bilsegmentet er veldig ømfintlig på pris. F.eks. så får man i Tyskland en Ford Ka ny for drøyt 100K. Nok. Da teller hver eneste hundrelapp på pris. Ford mener at om de må legge på prisen med f.eks. 2000 euro så er bilen uselgelig i de fleste markeder. I stedet legger de prisen på biler i dyrere segmenter som ikke er så prisømfintlig. Og om VW legger ned Polo så beholder de T-Rock. Dette er en liten SUV bygd på Polos plattform men med høyere forbruk pga luftmotstand, men den er litt dyrere og ikke så prisfølsom. Alt i alt så forsvinner de minste og rimeligste bilene pga idiotavgiftene og bøtene. Og inn kommer tunge bensinslukenede ladehybrider som folk uten lademulighet hjemme driter i å lade.

Det eneste tyskere er opptat av er akkurat som i Norge: Hva får jeg i støtte? Og hva får jeg i mindre skatt på firmabil? Så vidt jeg vet er det i Tyskland kun 0,5% av nybilpris i påslag på inntekt pr. mnd. på fordel av privat bruk av ladehybrid som firmabil og halv arbeidgiveravgift på fordelen med fri bil. Andre biler 1% påslag pr. mnd. og full aga.

Og som om dette ikke er nok så driver bilfabrikkene med kvothandel i tillegg. Og gjett hva Fiat gjør som nesten bare lager småbiler som er prisømfintlige for bøter og avgifter? Jo de kjøper Co2 kvoter. Og gjett av hvem? Surprise, surprise: Av TESLA! Dette fordi de som kun lager elbiler har minus i co2 regnskapet :-)

Slik blir en koko bilverden styrt av neokommunister og politikerkjerringer av begge kjønn.
Redigert 23.01.2020 kl 11:17 Du må logge inn for å svare