ADS crude carriers, kan tjene inn hele børsverdien på ett år.

tuja
ADS 22.01.2020 kl 12:49 18970



BørsXtra tirsdag - tankratene kan gi P/E på under 1, øker Frontline-kursmål, øker og kutter i laks
FRONTLINE: Nordea øker kursmålet til NOK 132 (120), gjentar kjøp. Fearnley Securities øker kursmålet til NOK 140 (100), gjentar kjøp.

ADS CRUDE CARRIERS: Dagens høye tankrater betyr at det minste VLCC-rederiet på Oslo Børs kan tjene inn hele børsverdien av selskapet på ett år. Selskapets stortankflåte har en cash breakeven-rate på cirka 15.000 dollar pr. skip pr. dag, mens spotmarkedsratene for VLCC-tonnasje nå svinger rundt 100.000 dollar. Hvis markedet holder seg på eller rundt dagens nivå resten av 2020, er det dermed duket for en kontantstrøm som overstiger børsverdien av selskapet . Etter hva Finansavisen får opplyst, er to av fartøyene, «ADS Page» og «ADS Serenade», utleid til rater som tilsvarer en timecharter-inntjening på henholdsvis 102.000 og 110.000 dollar dagen. Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar. Hvis det lykkes å sikre beskjeftigelse for alle tre skipene til 100.000 dollar året igjennom, ligger ADS Crude Carriers an til å tjene nær 92 millioner dollar, eller over 800 millioner kroner. Mandag formiddag var børsverdien av rederiet til sammenligning 739 millioner kroner. (FA)


Redigert 21.01.2021 kl 03:19 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.01.2020 kl 09:41 6601

Er det samme DNB som for et par dager siden økte kursmålet på TRVX opp fra 7 til 19 kroner?
DNB bidro til å hausse opp kursen til 12 kroner.. og etter børsslutt kom emisjonen på 8 kroner.. alt på samme dag!
Er det den DNB vi skal stole på her?
Nevner forresten DNB faren for svekket oljeetterspørsel fremover ?
Alle skjønner jo at 26 VCCLs inn i markedet vil gi ratepress. For meg er det iallfall logisk. Det er også logisk at reiserestriksjoner i et land med 1,4 milliarder mennesker kan komme til å dempe oljeetterspørselen..
Den globale etterspørselen etter olje var forresten spådd å nå toppen i år, så for meg er ADS sitt kortsiktige bet på IMO 2020 den eneste tankaksjen verd å sitte på om man tenker gevinst vs risiko ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
tuja
24.01.2020 kl 10:23 6545

@PlattsOil
This #coronavirus outbreak appears to be less deadly than previous ones, which should significantly limit its impact on #oil demand, currently estimated at no more than 150,000 b/d for the next two months. -
@SPGlobalPlatts
Analytics
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
24.01.2020 kl 12:39 6477

Liten omsetning i aksjen idag. De fleste ser vel an hvordan det utvikler seg med virusinfeksjonen.
Skipene går p.t. på svært gode rater, så verdien av selskapet øker for hver dag som går.
Hva fremtiden vil bringe er det få som vet, men forståsegpåerne har ihvertfall inntil nå vært
svært positiv til utsiktene i 2020/2021. Så det er vel bare å sitte i aksjen og la tiden arbeide for
selskapet, selv om den store nedgangen i tankaksjene er litt overraskende.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 17:06 6406

DNB lyver alltid så det renner av dem det er helt horribelt at enda noen kan ha "tillit" til noe som helst av det de sier.
Forbanna kjeltringer hele flokken. Men det er prisen for et "fri" kapitalistisk ökonimi. Men når det er sagt er trolig ADS av de bedre alternativer mener også jeg. På grunn av at risikoen er mindre her. DNB mente at Avance var et dårlig kjöp på 30 kroner i juni. Det med at de 26 Vlcc til Kina ikke var med i analyteroverslagene er ganske misvisende og trolig bevisst. Ads trolig av de mest sikre uansett.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 18:09 6398

DNB juger, det har du 100% rett i
Hun jenta som ble utsatt for svindel og siden dratt inn i retten for å bli påført enda mer smerte , hun kommer til å gå til erstatningsøksmål mot DNB og Bank Norwegian
Håper disse blir tatt skikkelig nå
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 22:19 6277

"Scrubber premiums spike tanker earnings boost as fuel prices erode profits
An ‘eco-type’ VLCC with a scrubber was earning nearly $78,000 daily on the benchmark Middle East Gulf to China route for the week ending January 17. That compared with $56,000 daily for a ‘non-eco’ VLCC with no scrubber"

https://twitter.com/MilesTaylor47/status/1220795274257264640
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
tuja
25.01.2020 kl 10:47 6086

Nice :)

Bra at ADS har innstallert scrubbere på alle skip.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
NOELLE
26.01.2020 kl 06:58 5849

Hva er den finansielle kalenderen her? Når er kvartalsrapport? Utbytte?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2020 kl 12:50 5745

Her er finanskalenderen :
https://newsweb.oslobors.no/message/493903

27 Februar legges Q4 frem. Jeg har ikke for stor tro på et höyt utbytte enda, da scrubbere med mer skulle betales, har ikke regnet på dette. Så mulig jeg tar litt feil. Kontraktene på 100 000 dollar vil bli for Q1. så det blir ikke för neste gang.(og bare disse 3 slutnigene gav 1 krone i fortjeneste/40 dagers arbeid).
Tenker det bare blir 1 krone i utbytte nå i februar. Håper selvsagt på litt mer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
d12m
26.01.2020 kl 14:47 5691

Husk at ADS gjorde scrubber-installasjon og int.surveyer i Q4 så ca 25% av dagene ryker der

"The Company estimates that approximately 25% of days in Q4 2019 will be off-hire related to completion of the intermediate surveys and scrubber installations."
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.01.2020 kl 23:09 5503

Og rundt 60% av vessel days ble booked til en gjennomsnittsrate på 27,000$ i Q4, noe som etterlater 15% til spotmarkedet. Selskapet tjener fortsatt veldig gode penger med rater på 27,000, men deler av overskuddet går nok til nedbetaling av scrubbers. Man kan derfor ikke forvente noe kjemperesultat i Q4, men det er veien videre som er spennende, Q1 og utover. Selskapet tjener enorme summer for øyeblikket, så dette blir meget bra.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Lamps8
27.01.2020 kl 10:25 5370

Denne pandemien var en liten strek i regningen, får kjøpe tilbake på 21kr...
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 10:28 5365

Hvorfor ikke på 12 ? Du får satse på at så mange dauer at det ikke er så mange igjen til å kjøpe aksjen hehe.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
CapitaL
27.01.2020 kl 10:50 5316

Får kjøpe meg inn på 22 jeg da.. så du får litt trim med å løpe etter :))
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Lamps8
27.01.2020 kl 10:50 5327

At asset-prices spås opp hjelper ADS lite. Eneste som hjelper på ADS sin kurs er høye rater, de vil fort bli skuffende fremover med lavere oljeetterspørsel pga pandemi. 50000usd/day blir fort bare en fjern drøm.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 11:47 5256

Nå er det vel ikke slik at det er en pandemi (enda i allefall), og viruset skremmer vel investorer mer enn helsepesonell.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 12:23 5199

Fremdeles er prisene slik :

280 AG/USG 50 39.400
270 AG/Korea 80 60.400
260 V-Afr/Kina 83 62.800
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 12:23 5202

Endelig en med noe fornuft
Hvor lettskremt er verden egentlig i disse tider
For 20 år siden hadde dette ikke blitt nevnt i media
Antall dødsfall under en vanlig influensa raptus i Kina så dauer det 1000 pr dag
Media og eksperter inne div div som skremmer vettet av hele verden

Jeg vet det ikke, men tenker dette er like farlig som en strek influensa
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
trutta
27.01.2020 kl 14:14 5096

Ser at Stratus er i ferd med å ankre opp i AG. Noen som vet om den har fått kontrakt og til hvilke betingelser?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 17:48 5009

Regner med at det disse avtalene som ble signert for over 100 000 dollar som blir lastet nå ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
trutta
27.01.2020 kl 18:11 4995

Nei det var for de to andre . De går for full fart i Indiahavet
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
tuja
27.01.2020 kl 18:17 4991

Dette ble formidlet på xi 14 jan.

"Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar."

Kan det være denne turen?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 19:51 4926

Enig tuja:) Det er mine tanker også. De fikk over 100 000 på alle 3 båtene. Det er syk inntjening. 102 000 dollar dagen på laveste rate. Det var 40 og 42 dager seiling. Rett meg gjerne her. 3 båter på rate 102 000 dollar. 40 dager og dollarkurs 9. Korriger om det er feil! 15 000 dollar er det det koster hver dag å drifte en båt.

3 x 87 000 x 40 x 9 = 93 960 000 NOK / 23 900 000(antall aksjer) noe som gir inntjening pr aksje på 3,87 kroner. Helt vilt. Jeg regnet tidligere på det men ser at jeg tok jo bare 1 båt og ikke 3 :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
trutta
27.01.2020 kl 20:12 4902

Det må det være. Vet du hvor opplysningene stammer fra?
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
tuja
27.01.2020 kl 20:21 4886

Det som ble skrevet på xi var hentet fra FA:

"Etter hva Finansavisen får opplyst, er to av fartøyene, «ADS Page» og «ADS Serenade», utleid til rater som tilsvarer en timecharter-inntjening på henholdsvis 102.000 og 110.000 dollar dagen. Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar."

Jeg stoler på at det er genuine og rette opplysninger.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 20:22 4907

Du må i allefall trekke fra de 15000 på alle 3 skipene, nå trakk du bare ut for 1 skip.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2020 kl 20:22 5220

Hannisdal opplyste om dette på Twitter og jeg tror Fa hadde en liten notis også dagen etterpå. Jeg trekker fra på alle 3 skip. Derfor brukte jeg 87 000 dollar i regnestykket når jeg ganger med 3. Men ser jeg satte det opp feil:) så rettet det no.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
tuja
27.01.2020 kl 21:16 5147

Innlegg på xi i dag:

Tankers International
@TankersInt
KHK Empress (2019 - Modern Scrubber) On Subs AG/Korea WS 70.00 GS Caltex Oil Corp. Feb 8-12 BP (TCE: RV USD 69.07K @ 41.63 days / Actual USD 76.79K @ 39.16 days) 1.66 idle days
Greie rater for scrubber skip

Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 00:01 4838

Tror vi må oppjusteres verdien på flåten vår :

https://www.tradewindsnews.com/tankers/even-oldies-are-goldies-in-fired-up-secondhand-vlcc-market/2-1-743603
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
FAR100
29.01.2020 kl 12:49 4617

hunt er opp 5-6 %. pass på..... denne kommer
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 21:16 4427

Da starter endelig Kina opp igjen etter nyttårsfeiringen og.....
oljetanker i brann i persia ?
Rateökning igjen ?

https://twitter.com/hdevreij/status/1222578343809355777
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
FAR100
29.01.2020 kl 21:21 4408

ikke mye oppgang her?

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1222585935004651521

Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
d12m
29.01.2020 kl 23:06 4306

Hva kan vi håpe på for Q4? TCE på 30k+ og litt utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
30.01.2020 kl 04:07 4189

Mulig TCE havner på rundt 30k, men vi må huske at 25% av vessel days i Q4 gikk til installasjon av scrubber og disse skal også nedbetales mest sannsynlig dette kvartalet, så jeg ville ikke vert altfor optimistisk. Mulig det ikke blir utbytte, og om det blir tipper jeg maks 0,02-0,04USD per aksje, alt over er blir en bonus. Folk må ikke tro det blir utbyttefest i Q4. Q1 og utover derimot, da snakker vi nok flere kroner i kvartalet i utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
d12m
30.01.2020 kl 07:20 4106

276 * 0.75 * 30.000 = 6.2 mill i flåteinntekt. Det må da kunne bli noe utbytte av en sånn sum? Et par cent?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
CapitaL
30.01.2020 kl 10:17 3969

Sannsynligheten for å tjene inn børsverdien på ett år, øker i takt med kursfallet;) Avventer inngang litt til jeg. Dersom man skulle få kjøpt aksjen for 20 kroner er oppsiden minst 100% og nedsiden bare 50% eller en tier, som er skrapverdien...
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Met1976
30.01.2020 kl 13:26 3823

Har økt litt på rett over 25, synes det er fin inngang- det er en god ratenyhet så er den opp mot 30 igjen...
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
tuja
30.01.2020 kl 13:37 3805

De tjener ivertfall godt med "pæng" nå, med 3 fartøy på rater over 100k usd.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2020 kl 14:10 3757

Håper at ratene er tilbake over 50 000 dollar og helst litt til om ca. 20 dager når vi er klar for nye oppdrag. Tankeren som brenner i Persiabukta vil trolig bli skrapet etter en slik voldsom brann. Tviler på den får godkjenning til å jobbe videre. Nå er også minst 1 vlcc (kanskje 1 til som brenner) og flere mindre, 6 tankbåter skrapet hittil i år.
Når dennen jobben er utført har vi tjent inn minst 3,93 NOK , hittil i år :) Så neste utbytte blir mer enn dette. Q1-2020.
Husk at det har også har vært Kinesisk nyttår til nå og da er det alltid stille, så er det dette viruset i tillegg.

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1222634148243873792
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare