PRS - Overreaksjon,Midlertidig Kurspress og Nærstående Triggere

rischioso
PRS 22.01.2020 kl 13:00 1875

Overreaksjon - Kursen har fallt fra nærmere 6nok og helt ned på 2 tallet i løpet av en knapp uke uten nytt av betydning som kan forklare en slik nedgang - mao, her er det mye psykologi ute og går hvor kursen nærmest har løsrevet seg fra det fundamentale - men ingenting varer evig .. ;)


Det er hovedsaklig 2 - TO ting som har lagt press på kursen den siste tiden:

(1) De pågående forhandlingene om en langsiktig finansiering

Det virker å være en litt misforstått usikkerhet knyttet til den langsiktige lånefinansieringen selskapet nå er i forhandlinger om. Det er ikke slik at cash kassa er tom - så langt der i fra - de har en brukbar likviditet hele 12-14mdr frem i tid.

MEN selskapet er på ballen og ønsker å være føre var gjennom å få på plass en langsiktig låefinansiering noe som vil bli avklart i løpet av en av de neste 19 børsdager - mao, så er dette å anse som en megatrigger som er like rundt hjørnet.

https://newsweb.oslobors.no/message/493315


(2) Utnyttelsesgraden i Q4

Den kom inn noe svakere enn ventet for kvartalet, MEN totalt sett over året så var den langt høyere enn året før noe som bekrefter at markedet er i bedring.

https://newsweb.oslobors.no/message/493566


Videre så skal det stemmes over JV samarbeidet med Floatel International i nærmeste fremtid hvor datoen for EGF er forventet å bli meldt i disse tider.

https://newsweb.oslobors.no/message/492835


Mao, det ligger flere betydelige triggere på lur og som med største sannsynlighet vil materialisere seg i løpet av kort tid.


Happy trading og lykke til med timingen! ;)
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 13:07 1850

Jepp har sett dette og har denne i porteføljen og har lastet opp ytterligere i denne i dag. Her kan ting skje raskt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Peter Pan
22.01.2020 kl 16:17 1727

Nesten alle som selger på disse nivåene (rundt 2,6) selger med tap. Dette kan man konkludere ved å se at ikke mange aksjer er tidligere omsatt under dette nivået. Mye nervøsitet her. Jeg forstår godt folk som gjør hurtige trades og tjener på det, men nå er det altså nesten umulig at de faktisk tjener, om man ser på handelsloggen. Unntaket er selvsagt om de shorter, men jeg tviler sterkt på at noen shorter på disse nivåene... Det er iallefall ekstremt farlig, da det jo nesten ikke er kroner og ører igjen på nedsiden. Bokstavelig talt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
mimer
22.01.2020 kl 17:15 1644

rischioso - bra innlegg, men hva tros om lånefinansieringen? Regner med mange frykter at den vil inkludere en større emisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.01.2020 kl 18:22 1571

Peter pan
Det du sier medfører ikke riktighet.
Det ble omsatt mengder med aksjer under 2 kr.
Tror den bunnet ut på 1,86 om jeg ikke husker feil.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.01.2020 kl 18:22 1570

Peter pan
Det du sier medfører ikke riktighet.
Det ble omsatt mengder med aksjer under 2 kr.
Tror den bunnet ut på 1,86 om jeg ikke husker feil.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Peter Pan
22.01.2020 kl 19:11 1502

Vel, greit nok. Det ble omsatt endel, men ikke de store mengdene etter min mening. Men kanskje relativt sett for denne aksjen. Uansett, jeg ser på det som svært lite sannsynlig at flesteparten av de som kjøpte aksjer under rundt 2,60 beholdt disse helt opp til 8 og så ned igjen til 2,60 før de velger å selge. Noen? Jo sikkert. Mange? Skeptisk. Personlig tror jeg at det sitter mange som prøver å treffe bunnen, blir skuffa og selger ut med en gang igjen. Men jeg vet selvsagt ikke.

Slike aksjer er meget vanskelige. Man treffer nesten aldri bunnen. Dersom man følger vanlige stop loss "regler" om feks. -5%, vil man selge med tap igjen og igjen og igjen under leting etter bunnen, og så vil man være ute av aksjen med altfor sein inngang når det engang snur. Det er selvsagt mulig at det aldri snur. Men vi nærmer oss jo bokstavelig talt null. Frykt og gådighet styrer alt i dette markedet. It is what it is.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Møre75
22.01.2020 kl 19:43 1458

Skal se de når de snur igjen å alle skall inn ,, så er vi tilbake på 6-8 kr på ett blunk
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
22.01.2020 kl 22:01 1310

Ja dette er spennende. Hva blir bunnen denne gangen???? Jeg var inne på 2.1 forrige gang og solgte på 5.9...et eventyr. Tipper at eventyret blir enda bedre denne gangen om gjelden ordnes og noen nye avtaler tikker inn. Da går vi rett i 10 kr. på en uke. Tipper 2.3 - 2.4 blir ny beste inngang denne gangen.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 22:01 1308

Rischioso, You need to stick to the facts. Utilizatiom in 2019 was approx 50% and in 2018 it was 48.7%..you cant call that significantly better and proof that the market is in better shape.

Prosafe themselves have said that the market is in shit shape. The question is how quickly and easily can they re mobilize their fleet for work in the southern hemisphere where the oil market is on fire.

Prosafe are scrapping units and releasing a number of staff. You dont do that if the market is improving. The fact that the price fell from 30kr to 2kr in 12 months is evidence that there are few expectations of the market.

The point is that if/when they get the refinancing in place and start securing contracts then the price can go beyond 10 kr in a few days, that is what makes the stock interesting. Also if (against expectations)the market does improve then the profits for shareholders at 3kr and below could be huge.

Another possible trigger is if the anti completion committee allow the merger to go ahead

I recall you from the PHO threads. Baisse when you are not involved hausse when you are. Similar stuff here.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare