AXA Ukeslutt: HYLEKORET - INVESTTECH & BJØRNEHIET

ruda
20.07.2018 kl 21:28 9000

I Februar var vi i 29, så utviklingen er jo ikke akkurat noe å feire. Lang vei til 40-70
Oyod
20.07.2018 kl 21:31 8987

Du er helt rå SS, jeg følger deg helt. Ikke veldig aktiv på forumet, men følger mye.

Til info: Har brukbart med Axa, hvor jeg kom inn lavt (1,7 ca)for så å selge mens jeg satt på Investormøte i nov/des 2016 med Axa i Oslo på 3,05). Tenkte at dette blir bra, men her trenger de penger og at dette tar tid. Dernest har jeg gått gradvis inn det siste halve året og tenker å sitte i hvert fall 1,5-2 år til og se hvordan caset spiller seg ut. Har ikke hatt tid til å trade nå.

God helg

Ruda, i 2017 var vi i 1,98 for så å gå til 2,955 ved juletider. Ikke gæli det.

I år har vi sett 2,37 og vi har sett nesten 3 kr. Nå ser vi 2,49 og hva skal vi se senere i år ??

Oyod: Takk for hyggelige ord. Det var en klok beslutning du gjorde den gang, og jeg tror du har gjort klokt i å vekte deg gradvis opp igjen.

SS
Redigert 20.07.2018 kl 21:39 Du må logge inn for å svare

Når det er sagt, jeg er ikke sikker på at Endre leverer nå heller jeg, det kan jo ingen vite sånn sett. Men jeg er rimelig sikker på at 2018 blir det levert på, og at caset vil bli bra, og at 2019 blir et morro axa år kursmessig. I aksjemarkedet ligger man alltid forann, og da må man inn før alle andre skal inn, og man må inn før morroa begynner. Slik er det bare.

Mange som hopper på for sent, og de kan lett brenne seg.

SS
Korsar
23.07.2018 kl 09:51 8393

SS,
hvorfor slettet du startinnlegget ditt?

Spør Admin, Korsar.

Her er null takhøyde igjen på Forumet. Laksen sladret vel, eller FuncomHektar.

SS
Redigert 23.07.2018 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Korsar
23.07.2018 kl 10:41 8067

Vel, vi får bare avvente utviklingen videre. Ikke akkurat vilter i dag.

PS: Spekulativt kjøp før kvartalstall har lite støtte i dagens nervøse marked (jfr. frittgående Trump m.m.). Ferd-gjengen gikk f.eks på en kjempesmell da de kjøpte inn før XXL-tall og fikk minus 26% rett i fleisen. Vi satser på at AXA ikke kopierer den :-)
Redigert 23.07.2018 kl 10:45 Du må logge inn for å svare

10:24:

Som du ser Korsar, det nytter ikke å drive noen form for debatt her inne på HO.
Det er helt god-natt blitt. Uten å nevne navn, så er forumaksjonærene i AXA som 1.klassinger, sladrer til frøken (admin) bare man ser på de. Jeg vet hvem, og det er for min del svært ynkelig av voksne folk, flaut rett og slett.

At Admin ukritisk alltid gir medhold i slike sladrehank klager er for meg komplett uforståelig.

SS
Redigert 23.07.2018 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Kurt
23.07.2018 kl 12:17 7789

Det var ikke meg som sladret. Kanskje det var Statoil! ?

KurtWilly het vel M.....før :-)

SS
Redigert 23.07.2018 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
..EMIL..
23.07.2018 kl 12:24 7794

Ja det blir intressant på onsdag. Som vanligt sitter jag över resultatet. Är lite orolig för höga kostnader pågrund av extraarbete med olila dealar, Geveran mm. Detta kan dokk övervägas av kraftigt öka intäkter. Sedan förvintern förra året har de gjort väldigt mycket köp. Många är ju gjorda nyligen så där kommer vi ju inte se effekten än, men nu måste de börja leverera!
Korsar
23.07.2018 kl 12:34 7773

Nå spores det litt av her. Spørsmålet alle oppvakte aksjonærer jobber med nå er delt i tre sentrale stadier:
1) hvordan aksjen vil oppføre seg fram til Q2?
2) hva vil AXA levere denne gangen?
3) hvordan vil markedet reagere på Q2-tallene?

Man kan ikke ta stilling til aksjen før man har sortert ut sine syn på alle disse tre forholdene.

Q2 er ikke mitt kvartal.

Vi som har vert med i AXA siden dag en, vet at det er fra nå til juletider man skal sitte, og Q2 er såldedes ikke et viktig kvartal mtp kursstigning.
Jeg satser på 30-40 kr frem mot jul/nyttår, og det skal mye til for at jeg ikke får rett.

SS
Korsar
23.07.2018 kl 12:41 7709

SS,
vi kjenner jo ditt syn, siden du anbefalte sterkt å kjøpe AXA på 26, og at aksjen vil stige sterkt de 3 siste dagene før Q2.
Jeg hadde håpet at andre ville komme med sine syn også.

Korsar, nå anbefalte jo du sist 30,70 - 3,07 og den gikk i 24 så du må ikke komme her og komme her.
Ingen har vel bommet mer enn deg i AXA. 23-26 er jo nice det, til jul. Ingen treffer bunn, og du er jo helt i villredet selv, for du vet ikke om du skal kjøpe nå eller ikke. Men onsdag om det skulle gå ned, så er du der snart med masse rare spådommer.

Har lært deg å kjenne så godt nå at du vil ikke legge ut noe om egne tanker, men helst se ann fasit i ettertid, og så baise. Skulle den gå opp på gode tall, så kommer du nok til å tørke bort herfra, eller påstå at du selvsgt hadde en lyttepost fra 23.70

Det er dette som er så motbydelig med HO, de som kritiserer andre som VÅGER å spå litt, synse, mens de selv bare sitter med fasit i hånd etterpå og kritiserer.

SS
Mor84
23.07.2018 kl 13:56 7562

Må også ha i bakhodet at AXA nå etter mitt syn er billig. Komme resultatene nå med god vekst på topp og bunnlinje, samt god guiding, så skal det ikke mye til før den reagere opp. :) AXA kan overaske i dette kvartallet. Oppgangen kommer, det er bare spørsmål om nå? og det er da det gjelder å være ombord.

23/07-2018 14:24:37: (AXA) Axactor and Reolux Holding progress on loan facility with Nomura International plc for refinancing of REO portfolios
Oslo, 23rd July 2018

Axactor and Reolux Holding S.à r.l ("Reolux") have received conditional approval
from Nomura International plc ("Nomura"), an international financial
institution, as arranger of a senior secured loan facility in the amount of
circa EUR 93 million to be applied towards the refinancing by Reolux of its
investments, held via 5 Spanish property companies, in a portfolio of 6,161 (per
end Q2) properties located in Spain (the "Refinancing"). The proceeds of the
Refinancing will primarily be used to repay an intercompany loan from Axactor
AB.

The transaction has been conditionally approved by the credit committees of both
Reolux and Nomura and remains subject to (inter alia) execution of full
documentation. It is anticipated that the facility agreement will be signed
within two weeks and that the transaction will close within one week thereafter,
assuming satisfaction of all conditions to funding.

"We are very pleased to have reached this important step towards the execution
of this senior secured loan facility with Nomura, an Asian-based global
investment bank. The finalisation of this transaction will significantly
strengthen our capacity to make further investments, both in Spain and other
Axactor geographies and segments" says Johnny Tsolis, CFO of Axactor.

Johnny Tsolis, CFO & Investor Relations, Axactor
Mobile phone: +47 9133 5461
Email: johnny.tsolis@axactor.com
www.axactor.com

About Axactor
Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across
several countries, with operations in Italy, Germany, Norway, Sweden and Spain.
The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy,
which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market
is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant
opportunities for Axactor's future expansion. Axactor has approximately 950
employees.
Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=456008

Nyheten er levert av OBI.

Vi som ikke har 15 min forsinkelse på traderen, kan slå fast at AXA som varslet fortsetter stigningen før Q2 som flere her prøver å kverulere på.
Ser vi 10 % stigning før onsdag målt fra bunnen 23,70 ? Vi er opp over 6% allerede.

RT: 25,16 nå jenter, og SS er i pluss!

SS
Redigert 23.07.2018 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Korsar
23.07.2018 kl 14:39 7468

Ja, det som på godt norsk sies i meldingen er at:

AXA: FÅTT BETINGET GODKJENNELSE FOR LÅN TIL REFINANSIERING AV RELOUX

Oslo (TDN Direkt): Axactor og Reolux Holding har fått betinget godkjennelse av den internasjonale finansinstitusjonen Nomura International for tilrettelegging av en sikret senior lånefasilitet på rundt 93 millioner euro som vil benyttes til refinansiering av Reloux' eiendomsinvesteringer i Spania. Provenyet fra refinansieringen vil primært benyttes til å tilbakebetale et lån fra Axactor.
Det ventes at avtalen om lånefasiliteten undertegnes innen to uker og at transaksjonen vil fullføres innen én uke etter det tidspunktet.
-Vi er veldig fornøyde med å ha nådd dette viktige skrittet mot gjennomføringen av denne senior sikrede lånefasiliteten med Nomura, en asiatisk-basert global investeringsbank. Sluttføringen av denne transaksjonen vil betydelig styrke vår evne til å gjøre ytterligere investeringer, både i Spania og andre Axactor-geografier og segmenter, sier finansdirektør Johnny Tsolis i Axactor i meldingen.
-----------------------------------------------

Dette bør være positivt for kursen uansett, uavhengig av kvartalstall.
Redigert 23.07.2018 kl 14:40 Du må logge inn for å svare

Sluttføringen av denne transaksjonen vil betydelig styrke vår evne til å gjøre ytterligere investeringer, både i Spania og andre Axactor-geografier og segmenter, sier finansdirektør Johnny Tsolis i Axactor i meldingen.

Korsar: 23.7 kl 14:41 - sitter du OMBORD, eller UTENFOR AXA skibet?

SS
Korsar
23.07.2018 kl 14:48 7399

Jeg venter fremdeles utenfor.
Det er lenge til onsdag, selv om dagens melding sukrer kaken.
Likevel er aksjen bare opp 0,38% foreløpig. det er faktisk litt urovekkende.

Redigert 23.07.2018 kl 14:49 Du må logge inn for å svare

Med andre ord så kjøper du ikke før du ser tallene?

SS

Alltid bløff!

AXA er opp 0,66% i dag, for oss med RT.

Du måler vel ikke fra i dag, du må jo måle fra bunnen. Hvem sa nei takk til 6-10% oppgang før tall. Kanskje blir det mer enn 10% og :-)
Registrerer at ikke alle kan traderfaget :-)

EDIT: Men å lære voksne folk % regning, der går grensen min for voksenopplæring assa! Virkelig.

SS
Redigert 23.07.2018 kl 14:56 Du må logge inn for å svare

Det nytter ikke diskutere med deg Korsar, om alt som ikke passer deg skal rapporteres inn til admin. Du selv har kommet med påstander, og kursmål, anbefalinger i AXA, som du senere ikke ønsker gjengitt her. Likevel velger du å legge ut andre sine anbefalinger, og kurser. Hva er det for noe? Du må da tåle å lese det andre skriver til deg, når du gjør det samme mot f.eks SS selv?

Det er best at du oppretter egen tråd, og ethvert innlegg der du trekker meg inn, blir varselt til ADMIN om!

SS

RT: 25,30 AXA - for de mange som ikke har RT.
+6,75% opp siden SS skrev at bunnen satt, og at man skulle kjøpe før talla.
Redigert 23.07.2018 kl 15:34 Du må logge inn for å svare

1,24% opp jenter.
RT: 25,30 AXA - for de mange som ikke har RT.
+6,75% opp siden SS skrev at bunnen satt, og at man skulle kjøpe før talla.

SS
Redigert 23.07.2018 kl 15:34 Du må logge inn for å svare

Haha, no var det en skikkelig smarting som dumpet fra 25,30 til 25 :-)
Mangt man skal se på OSE !

SS
Bluey
23.07.2018 kl 15:51 7153

Supert at den kommer litt. Men er fortsatt ikke i pluss, handlet i starten av mai..
Hektar
23.07.2018 kl 15:53 7145

Jeg tror det hadde vært langt mer interesse rundt Axa og mer aktivitet med langt bedre informasjon her inne om det ikke var sånn at 90% av innleggene i tickeren var hets, personangrep, selvpromotering og generell flåsing. Det er ingen som orker sånt. Det som er synd med HO er at det påstås mye rart men som TS ofte gjør selv så er det "egentlig solgt" når det vender ned. Når de siste 5 innleggene i tickeren kommer fra samme person så er det ikke rart ytterst få gidder å si et knyst i dette her.

(Funcom)-Hektar;

Se selv i NAS tråden, hvordan oppfører du deg selv? Du som andre her, er mest opptatt av å belære andre i oppførsel, men klarer det jo ikke selv. Den tråden du skriver i om NAS henger jo ikke på greip, og at du som er så storkar på OSE ikke tror på TA er jo skremmende.

Som du også ser her i tråden, så er det slik at alt SS skriver sendes til ADMIN, og det blir for dumt, samtidig som disse småjentene bryter det samme regelverket, i samme tråd.

På båt blir slikt løst på helt andre måter, det å sende admin rapporter for den minste ting er og blir kjerringfakter som oss sjøfolk ikke synes noe om!

SS
Redigert 23.07.2018 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Hektar
23.07.2018 kl 16:06 7113

Er trist at en person skal være nødt til å ødelegge så mye. Å diskutere Axa er jo av null interesse her, det er tydelig.

Flere mulige Scenarioer når AXA bråstuper fra 25,30 til 25:

1. Kona til min venn i Bergen solgte alt.

2. SS solgte ut ALT med litt gevinst.

3. Boktransporten satt en feita short(s).

SS

Opprett din egen tråd da Hektar. Og innviter med inn de du ønsker.
Du har vel som kjent ikke AXA aksjer heller, så hva skal du diskutere?

Du tror jo ikke på TA, og hva da er det å diskutere, du sa jo her om dagen at axa skulle langt ned.
Kanskje på tide å bestemme seg?

SS
Hektar
23.07.2018 kl 16:13 7059

Jeg har da ikke sagt noe av det du påstår? Altså... Jeg forstår bare ikke poenget med å drive på sånn? Altså, hva oppnår du egentlig?

Jeg må nå bare beklage at det er så lite å holde på med at dette er eneste moroa du har, men konstant sitte og finne på ting andre liksom skal ha sagt, skjønner du at det fører ikke til noen form for diskusjon?

Hektar, mulig jeg husker feil, mange tall og brukere å holde øye med, så selv SS sin husk kan svikte.
Om du er med, flott det.

Korsar er nå forhåpentligvis ute av tråden, og da kan det bare bli bedre. Han får lage sine egne tråder.

Hva tror du fremmover da Hektar, altså tall, og hva som skjer når talla er lagt i bordet denne uka? Stiger, eller faller axa da?
Luft gjerne dine tanker, så skal jeg la vær å kommentere, eller kommentere fornuftig.

SS
Hektar
23.07.2018 kl 16:24 7010

Jeg skal kommentere det jeg sa når jeg solgte ut selv:

Hektar 20.07.2018 kl 14:09
1 krone per aksje er nok for min del, ønsker dere lykke til videre. Ser ikke bort ifra at den kommer seg opp på midten på 25 eller kanskje høyere også, men jeg foretrekker et avbrekk fra her en liten stund.
---------------

Noe mer gidder jeg ikke legge i det da det rett og slett byr meg imot å komme med noe form for utspill som kommer sånne til gode. MERK: Ikke noe sted står det der "Axa skal ned". Spent på hvor du tok denne fantasien ifra egentlig?
Redigert 23.07.2018 kl 16:24 Du må logge inn for å svare

Hvorfor gidder du å irritere deg over en aksje du er ute av da?
Har du troen, kjøp, har du ikke troen, så lar du vær, eller setter en short.

Du skriver fortsatt ingenting om AXA, men bare om SS. Ordet er fritt, kom med det du har på hjerte Hektar, eller er det bare bjeffing som vanlig, uten noen form for aksjeinnhold?
Virker grådig viktig for deg å kverulere i trådene med meg og Hammers, vs å diskutere sak. På tide å gå hjem fra SFO nå ?

SS

AXA opp 6,82% siden SS anbefalte kjøp før tall.
Fortsatt en børsdag igjen, ser vi 25,50-26 i morgen?

SS

Haha, satt ikke short der, men sitter short i mye annet som ga avkastning på ca 537.000 i dag, så storfornøyd dag så langt :-)

Meget bra Boktransporten.
Bare hold deg unna AXA, med short :-)

SS