SDRL | Det er når alle er negative man bør kjøpe

JEA
SDRL 23.01.2020 kl 10:17 6575

SDRL er og blir volatil. Vi har vært i en berg og dalbane siste 4 uker. Det er meldt inn 2 (3) kontrakter. Kursen er ca 2 kr lavere enn når første kontrakt ble meldt og ca 13 kr lavere (ca halvering) siden sist topp i julen.. Alle var positive, det ble snakket om 100 innen kort tid... Nå er plutselig alle negative. Morsomt å lese så mye dumt. Noen ønsker å heve kursen med sine kommentarer og andre ønsker å senke den...(det skrives også fornuftige ting skal sies) Mitt inntrykk er det samme som det var etter at jeg kjøpte mine første aksjer på ca 39 kr. Jeg kjøpte meg gradvis opp ettervært som kursen falt og handlet mine siste når den var på 9 kr. Snittet mitt ligger vell rundt 17 i dag. I mine øyne kommer jeg til å tjene gode penger på denne aksjen.. Flere kontrakter vil komme, OPEC stabiliserer oljeprisen, Ratene er stigende.. Ja de har mye gjeld, men ikke uhåndterlig (I tillegg er det dialog med bankene). Ved neste kontrakt (er) kommer kursen igjen til å blåse avgårde, og alle kommer nokk en gang til å angre på at de solgte / ikke kjøpte mer når "kursen var lav". Avslutter med et kjent sitat fra forumet: "Dette blir digg"
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
abbos
24.01.2020 kl 23:29 1360

Sluttet på 1,47 over dammen - opp 6,57 % 👍
Teft
25.01.2020 kl 09:10 1212

Og After-Hours sluttet på $ 1,49.
Tollar
25.01.2020 kl 11:23 1028

Vi så det på torsdag at 12,5 NOK ble testet. Den møtte motstand. Gårsdagen forsterket dette bildet. Selv Kina viruset og elendig oljeprisutvikling, bidro ikke til brudd ned fra støtte NOK 12,5. Det er rimelig å anta som ved tidligere virus epidemier, at dette ikke vil påvirke markedene veldig etter at det værste har lagt seg:

https://www.marketwatch.com/story/heres-how-the-stock-market-has-performed-during-past-viral-outbreaks-as-chinas-coronavirus-spreads-2020-01-22?mod=hp_minor_pos20

Det er og grunn til å tro at oljepris snur opp..de fleste analytikere ligger på snittprisn 63-67 dollar i 2020.

Nå kan det ligge til rette for at sdrl skal opp mot 22,5 NOK i det korte bildet. Med kontrakter, vil dette gå veldig fort og 37,5 er neste motstand oppover som skal testes.

Men, med forbehold om at med drillen, vet man aldri.....:)

God helg!
Strategi
25.01.2020 kl 11:29 1016

Pump & Dump

Shorter taktikk som er meget effektiv.
For å utføre denne må prospektet i salgsmodus for at short kan kjøpe tilbake.
Disse salgsmodusene konstrueres når momentum tilsier det og gjøres ved å slippe aksjen opp slik at kjøpssiden går etter aksjen.
Når riktig nivå er oppnådd settes presset nedover inn og det skapes store svingninger ned.
Vi har sett dette en rekke ganger i det siste og Pump & Dump vil nok sannsynligvis brukes til å få aksjen videre ned.
Det er først ved en skikkelig utlufting i bånn dette vil snu.
Dette skaper fine trader for de dyktige som finner bunnen på Dumps og er dyktige på å komme seg ut når Pump skifter momentum til Dump.
Sånn går dagan, de som legger følelsene tilside blir vinnere i dette spillet, men kan tape på positiv melding fra selskapet da man ofte er ute av aksjen.

Dette er situasjonen nå.