KOSTNAD PÅ NY EMISJON FOR TRVX

Bonusfrelst
TRVX 23.01.2020 kl 14:22 4584

Jeg skal ikke male fanden på veggen her, men synes dette er verdt å si noen ord ifm finansiering.

Disclaimer: Selv trodde jeg på en avtale med cash (som fortsatt kan komme). Jeg gjorde en tabbe og tapte 10% av min TRVX investering i går. Solgte etter CC.

Synes data til TRVX ser lovende og bra ut, problemet er cash. Ledelsen har sagt at de 100 mill som er hentet inn holder til drift ut 2020. Blir det ikke noe cash eller spons av mesoteliom eller melanom må det hentes penger. Jeg gjør et forenklet forsøk på å regne ut hvor mye. Arrester meg gjerne.

PF2 i mesoteliom og melanom vil kreve omtrent 100 pasienter i hvert studie. Altså 200 pasienter til mulig markedsføringstillatelse. Veldig gunstig registreringsstudier etter mitt syn. Hva koster så dette? Hvis en tar utg i PCIB sin registreringsstudie ble det hentet 360 millioner kroner høsten 2018. FPD var i mai 2019. Dette gikk da primært til å fullføre pf2 med 186 pasienter. Pengene er guidet til å holde til H1 2022 til interimavlsening med omtrent 60 events (120 pasienter total). Som alle vet har PCIB veldig lav cash burn. Si 80 mill i året ca noe som tilsvarer ca bruk av 60 mill fra høst 2018 til mai 2019. Jeg tar utg at det tar ca ett år å starte pf2. 300 mill / 120 pasienter er 3 mill per pasient på 3 år. Si TRVX sine studier tar kortere tid og det tar 2 år til avlesning så blir det 1,5 mill per pasient per studie. Da har vi regnestykket 200 pasienter * 1,5 mill som er 300 mill. Skal TRVX kjøre andre studier så samtidig med PF2 studiene øker burn raten uteover dette.

300 mill er en veldig liten sum for to pivotale studier. Det er nå ca 75 mill aksjer i TRVX. 30 % utvanning vil på en kurs på 10 gi 225 mill i kassa.

Kanskje de må velge mellom mesoteliom og melanom? Må de innkalle til en ekstraordinær generalforsamling for å kunne gjøre en større emisjon?

Ved forrige emisjon ble det gitt ca 15 % rabatt. Før denne ca 30-40% rabatt. PCIB måtte gi ca 40% rabatt. NANO har vel klart seg best med omtrent 10 % rabatt på sine emisjoner. Ingen vet hvordan børsklimaet er ved neste emisjon. Det kan være bra, nøytralt eller dårlig.

Som dere sikkert skjønner er jeg skeptisk. Ikke pga data som er fremlagt, men cash problematikken. Synd at det blir slik, men det legger et lokk på aksjekursen i mitt hode. Jeg tror flere tenker som meg. Vi ser det også i NANO. De har kommet lengst i løypa men er veldig lavt priset. Interimavlesning er jo om ikke mange mnd! Helt utrolig. De trenger cash videre.

Jeg står utenfor inntil videre og heier. Håper jeg tar feil og at aksjekursen skyter opp. Kan god avtale med BP eller knall melanom data føre til dette? Det vil gagne hele sektoren etter mitt syn.

Redigert 20.01.2021 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
protagoras
23.01.2020 kl 14:53 4480

Du har nok rett i at det må fylles på med mer penger på slutten av 2020 dersom ikke noe ekstraordinært skjer.
Enhver må vurdere egen strategi utifra dette uansett om man er investor eller trader.
Jeg tror imidlertid mye kan og vil skje før neste emisjon kommer, så det er litt tidlig å diskutere dette.
quattro
23.01.2020 kl 15:51 4332

hvorfor hentet selskapet ~100 mill - dvs ~20% nye aksjer
de har fullmakt til å hente 30%
hvorfor benyttet de ikke anledningen fullt ut ?
bookingen var dessuten sterkt overtegnet ……
noen som har et godt svar ? beregner de noe fremover mon tro
jfr utsagn til Soug/Jaderberg angående avtale med BP - foreløpig opplysninger om 'gratis' CPI fordi samtalene var kommet langt og om hva som skal foregå i prosjektet i mesotheliom fremover (for det var vel meso det var snakk om …. elller ?)
rischioso
23.01.2020 kl 18:51 4062

RE - hvorfor hentet selskapet ~100 mill - dvs ~20% nye aksjer
de har fullmakt til å hente 30%
hvorfor benyttet de ikke anledningen fullt ut ?

* Det kan være flere plausible grunner til det:

De hentet nok ikke mer enn de mener at de behøver basert på slik de tror utviklingen blir de neste 12 mdr inkludert nettopp cashinnsprøyting i den settingen TS tok opp innledningsvis - mao, avtale med cash up front.

De er nok av samme grunn også overbevist om at aksjekursen vil stå en del høyere i den kommende 12 mdr perioden og om det skulle bli behov for nok en emisjon så vil det være så mye mer aksjonærvennlig å hente mer på et høyere nivå senere hvor man da får så mye mer for mindre ... ;)
Single Malt
23.01.2020 kl 19:00 4017

blir jo artig å se hva emisjonskursen blir om ca ett år....
Londonmannen
23.01.2020 kl 19:19 3957

Ja, for å ikke si artig å se om det blir behov for en emisjon om ett år. Mye kan skje de kommende 6 måneder, også positivt.
SomSa
03.02.2020 kl 11:44 2935


Vi kan vente på en kjempe emisjon når/før Targovax inngår avtale med big pharma for gratis leveranse av CPI. Slik jeg har forstått CPI koster en god del og big pharma må være overbevist om at Targovax kan sluttføre studien før de gir CPI medikament. Det vil si Targovax må fullfinansiere mesoteliom studien, selskapet må dekke alle/meste parten av kostnadene for behandling av 100 mesoteliom pasienter.
Redigert 03.02.2020 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
quattro
03.02.2020 kl 12:06 2875

SomSa, hvorfor hentet ikke selskapet 30% på siste emi ?…… den var overtegnet så det skulle de klart
elllers er det riktig at CPI koster en hel del, i hvert fall ut til det åpne markedet - hva disse medisinene koster et BP for egenproduksjon/egne eller sponsede studier er jo noe fullstendig annet

ellers er selskapet på billigsalg nok en gang ….. 15% under emi på 1 uke - ikke dårlig det SomSa - det er jo bare å juble, men du er jo ferdig med selskapet, dog ikke med gallespredning ;)
Redigert 03.02.2020 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
heilo888
03.02.2020 kl 12:26 2817

Dette virker å være panisk skremselspropaganda fra SomSa!
Det synes nå helt klart at Trvx får gratis CPI uten på noen måte å måtte garantere for utgiftene til CPI i forkant.
SomSa
03.02.2020 kl 13:01 2754


quattro og heilo888

Fortell oss hvordan Targovax skal finansiere Oncos-102 + kjemoterapi + CPI fase 1 studien?
Hvis dere har hørt på siste podcast sa Soug at samtalen med big pharma dreier om gratis leveranse av CPI for denne studien og ikke noe mer. Ja ja, ennå er de ikke begeistret over Oncos-102......
Soug snakket også ned kommende data fra hudkreft, siden det finnes mange ulike studier med gode tall.......
Redigert 03.02.2020 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
kaunis
03.02.2020 kl 13:41 2710

Litt tidlig med fanden på veggen, men visst du har tapt 10% på et eller annet antall aksjer, så ser nok du dit snitt til å snakke ned fremtidens potensiale, for å komme inn så lavt som mulig. Kansje derfor du solgte og regnet med å få aksjer til mer en 10% under det du solgte for?????????. Du er tidlig ute med advarsler på et greit saklig nivå for å få god tid på flere spark bakover i TRVX. Men mye kommer an på avlesninger både i dette selskapet og alle andre farma-selskaper. En eller to gode avlesninger kan være rett til himmels. Men det ser ikke du som noen alternativer. Ellers så er det gammel nytt du serverer i et farma -selskap, det er samme problemstilling for alle selskaper og selvsagt ikke noen ny problemstilling du kommer med.
SomSa
03.02.2020 kl 15:05 2595


Det er typisk kommentar aksjonærer som vil unngå å svare på et spørsmål. Den hauste big pharma samtalen gjelder om kun gratis leveranse av CPI til fase 1 kombi studien Oncos-102 + kjemoterapi + CPI fase og ikke noe mer. Resten av utgiftene blant annet behandling av 100 pasienter skal dekkes fra Targovax.

"Ellers så er det gammel nytt du serverer i et farma -selskap, det er samme problemstilling for alle selskaper og selvsagt ikke noen ny problemstilling du kommer med."

Dette er en ny problemstilling. For at big farma skal gi gratis CPI må Targovax garantere at de har nok kapital til å fullfinansiere fase 1 studien. Mange firmaer står i kø for å få gratis CPI, big pharme vil ikke kaste bort sine resurser.......
Jeg regner med at Soug skal fortelle mer (4Q presentasjonen) når fase 1 studien kommer i gang og hvordan alt skal finansieres.
kaunis
03.02.2020 kl 15:56 2527

De får dekket med 100pasienter alt etter Randomiseringen hvor mange som får CPI, 1,5mill pr. per.
kaunis
03.02.2020 kl 16:16 2486

Jeg husket feil, alle får CPI men ikke virus (Oncos.) da blir det 150mill spart.
SomSa
21.02.2020 kl 12:43 2094


Det blir spennende å høre hvordan skal de finansiere sine studier og ikke minst hva vil skje med hudkreftstudien. Skal de vente på 3 års DFS som er blitt viktigere enn ORR eller kjøre videre. Kommer ikke 4Q presentasjonen 11. mars 2020?
kaunis
21.02.2020 kl 13:03 2035

Ja mye spennende i luften, får vi en god tilbakemeldig fra mesoteliom-studien så får vi en bekreftelse på de forløpelige res. Mener de kommer tilbake når flere pasienter har fått lang nok behandlingstid?
illuminati
21.02.2020 kl 13:13 2010

Realiseres opsjonen med IOVAXIS tror jeg på en meget rask oppstart og rekruttering til studien, 4 år til godkjenning er heller ikke et urealistisk. Avtalen Targovax har med IOVAXIS kan tilføre den kapitalen vi trenger, $100 er mer enn nok til å drifte Targovax frem til 2025 uten ytterligere tilførsel av kapital og med to - tre store studier gående.
Sannsynlig må vi påregne litt forsinkelser på Kina avtalen i forbindelse med Corona viruset men denne avtalen er en solid bærebjelke om den slår til.
illuminati
21.02.2020 kl 13:28 1972

SomSa, ja de skal helt sikkert vente i 3 år, pasientgruppen her er sent hjem for å dø og satt opp mot det blir din 3 års spekulasjon meningsfylt.
Slettet bruker
21.02.2020 kl 14:27 1874

Beklager å måtte si det, men du høres ikke ut som du er av de lureste.
SomSa
21.02.2020 kl 14:43 1846


Er ikke IOVAXIS en mini kinesisk pharma selskap men 0 salgbart produkt? Er det ikke vanlig å gjennomføre en preklinisk studie før man starter med kliniske studie når 2 ulike medikamenter kombineres for første gang? Sannsynligheten for at Targovax får store summer fra IOVAXIS de kommende årene er meget liten. Vi må ikke glemme at å skaffe 5 års overlevelsedata kan ta 8 år eller mer (planlegging, myndighet gjenkjenning, starte rekrutterings sentre, rekruttering av pasienter...)

Det beste er at big pharma ikke bare gir gratis CPI men også dekker studiene kostnadene.
illuminati
21.02.2020 kl 15:05 1817

SomSa, å diskutere slike temaer med deg er meningsløst, det er som å diskuterer en bok med en som ikke lært å lese.
illuminati
21.02.2020 kl 16:34 1718

Nye regulatoriske prosedyrer i China fra June 21, 2019. Regulatorisk godkjennelse for clinical trials er kortet ned fra 265 dager til 65 dager, 744 søknader har blitt godkjent på 40 dager med de nye prosedyrene.

Xiaoyuan Chen, director of the Clinical Research Institution School of Medicine at Tsinghua University, was among those to comment on the progress of the new system in a presentation in San Diego. Chen report that as of June 21, 2019, 744 clinical trials applications had been approved under the new procedures with a mean review timeline of 40 workdays.The new IND review procedure marks China’s formal approval system change from an examination and approval system to tacit permission. It is expected that the approval time for regulatory approval of clinical trial applications will be shortened from 265 days to 65 days.