COVID-19 : Trading - Pandemi - The Great Lockdown
Fra nyttår har det blitt oppdaget 830 tilfeller av det nye corona viruset med 25 dødsfall.
Foreløpig er det stengt 8 byer med en befolkning på ca. 23 millioner.
Wuhan airport er en hub i sentrale Kina med ca. 70k passasjerer daglig og har en del internasjonale destinasjoner.
Dvs. at i løpet av de 3 ukene det gikk før den stengte har vært ca. 1,4 mill reisende og derfor er trolig viruset spredt over hele Kina.
Det første dødsfallet utenfor Hubei regionen ble bekreftet i dag.
Kina er allerede rammet av swine fever for gris og matvareprisene har steget pga. dette og medført store sideeffekter.
Feiring av kinesisk nyttår starter i dag og fører til at flere hundre millioner normalt er på reise.
Kinesere foretrekker å reise hjem til familie eller innenlands ferie, men de siste årene reiser flere internasjonalt.
Mange av disse har allerede reist før de 5 byene ble avstengt.
- Turiststrømmen nasjonalt vil nå trolig bli redusert betydelig
- Hoteller får mange kanselleringer
- Færre går ut på resturanter
- Folk holder seg innendørs og forbruk vil falle betydelig
- Avlyste sportsarrangement
- Himmelske freds plass blir stengt
Nå vet man allerede at Kina har en potensiell gjeldsbombe og spørsmålet er om viruset kan utløse en større økonomisk nedgang enn SARS.
SARS hadde en betydelig kortsiktig effekt ett par kvartaler i 2003 og investorer i Asia frykter gjentagelse.
Shanghai Composite Index falt 2,75% torsdag.
Hong Kong er allerede i resesjon pga. tidligere demonstrasjoner og falt 2,8% på torsdag.
Nikkei falt 0,9% torsdag.
Nikkei forsøkte seg på oppgang fra start etter at USA ignorerte effekten av viruset, men er nå litt i minus.
Mange børser i Asia er stengt i dag pga. kinesisk nyttår.
Foreløpig er det stengt 8 byer med en befolkning på ca. 23 millioner.
Wuhan airport er en hub i sentrale Kina med ca. 70k passasjerer daglig og har en del internasjonale destinasjoner.
Dvs. at i løpet av de 3 ukene det gikk før den stengte har vært ca. 1,4 mill reisende og derfor er trolig viruset spredt over hele Kina.
Det første dødsfallet utenfor Hubei regionen ble bekreftet i dag.
Kina er allerede rammet av swine fever for gris og matvareprisene har steget pga. dette og medført store sideeffekter.
Feiring av kinesisk nyttår starter i dag og fører til at flere hundre millioner normalt er på reise.
Kinesere foretrekker å reise hjem til familie eller innenlands ferie, men de siste årene reiser flere internasjonalt.
Mange av disse har allerede reist før de 5 byene ble avstengt.
- Turiststrømmen nasjonalt vil nå trolig bli redusert betydelig
- Hoteller får mange kanselleringer
- Færre går ut på resturanter
- Folk holder seg innendørs og forbruk vil falle betydelig
- Avlyste sportsarrangement
- Himmelske freds plass blir stengt
Nå vet man allerede at Kina har en potensiell gjeldsbombe og spørsmålet er om viruset kan utløse en større økonomisk nedgang enn SARS.
SARS hadde en betydelig kortsiktig effekt ett par kvartaler i 2003 og investorer i Asia frykter gjentagelse.
Shanghai Composite Index falt 2,75% torsdag.
Hong Kong er allerede i resesjon pga. tidligere demonstrasjoner og falt 2,8% på torsdag.
Nikkei falt 0,9% torsdag.
Nikkei forsøkte seg på oppgang fra start etter at USA ignorerte effekten av viruset, men er nå litt i minus.
Mange børser i Asia er stengt i dag pga. kinesisk nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
27.03.2020 kl 19:44
4852
Verden har da alltid reist seg igjen etter uttallige kriser. Global handel stoppet ikkje opp med svartedøden, tvert imot.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25
kaedureddfor
27.03.2020 kl 19:46
4836
Verden har da alltid reist seg igjen etter uttallige kriser. Global handel stoppet ikkje opp med svartedøden, tvert imot.
Klimbull
28.03.2020 kl 04:06
4671
Globalt ex. Kina 516k. Økning med 65k eller 14,5%
USA øker med 19k siste døgn og 400 dødsfall.
Etter å ha drevet opp SP500 til 2615 hvor trolig mange tenkte at nå skal man i pluss senker selloff siste halvtime børsen med 3%.
USA øker med 19k siste døgn og 400 dødsfall.
Etter å ha drevet opp SP500 til 2615 hvor trolig mange tenkte at nå skal man i pluss senker selloff siste halvtime børsen med 3%.
Klimbull
28.03.2020 kl 07:28
4617
Mangler trolig minst 90.000 sengeplasser. Ett av marinens sykehuskip vil også bistå med 1000 sengeplasser.
Det går fort nå når kapasiteten er sprengt.
Covid-19 patients are flooding New York hospitals, and the peak may be 3 weeks away
https://www.vox.com/2020/3/27/21197400/new-york-covid-19-hospitals-coronavirus
Gov. Cuomo proposes four new temporary hospital sites as New York expects to need 87,000 more hospital beds
https://www.marketwatch.com/story/gov-cuomo-proposes-four-new-hospital-sites-as-new-york-expects-to-need-87000-more-hospital-beds-2020-03-27
Det går fort nå når kapasiteten er sprengt.
Covid-19 patients are flooding New York hospitals, and the peak may be 3 weeks away
https://www.vox.com/2020/3/27/21197400/new-york-covid-19-hospitals-coronavirus
Gov. Cuomo proposes four new temporary hospital sites as New York expects to need 87,000 more hospital beds
https://www.marketwatch.com/story/gov-cuomo-proposes-four-new-hospital-sites-as-new-york-expects-to-need-87000-more-hospital-beds-2020-03-27
Klimbull
28.03.2020 kl 09:13
4536
Weekend futures ned ytterligere fra fredagens close i USA hvor DAX lå på ca. 9560.
DAX 9415
DJI 21270
DAX 9415
DJI 21270
Redigert 28.03.2020 kl 09:16
Lollert
28.03.2020 kl 12:00
4475
DAX 9375
DJI 21156
Lørdag 21.3 var det globalt 300 000 tilfeller.
Lørdag 28.3 er tallet 600 000.
Altså en dobling på 7 dager, dvs 300000/7 = ~43 000 nye tilfeller pr døgn.
Dersom antall tilfeller skal doble seg igjen blir den daglige økningen
600 000/7 = 86 000 per døgn.
DJI 21156
Lørdag 21.3 var det globalt 300 000 tilfeller.
Lørdag 28.3 er tallet 600 000.
Altså en dobling på 7 dager, dvs 300000/7 = ~43 000 nye tilfeller pr døgn.
Dersom antall tilfeller skal doble seg igjen blir den daglige økningen
600 000/7 = 86 000 per døgn.
ColaZero
28.03.2020 kl 17:09
4354
"Kina begynner å komme seg på beina, og letter i disse dager på de strenge tiltakene satt for å bekjempe coronaviruset." Så nå skal de hjelpe andre land
https://www.dagbladet.no/nyheter/kina-sier-de-vil-prioritere-norge/72306195
Men viruset i USA har så vidt begynt, tror jeg. Selv med 100k+ registrerte smittede. At USA skal åpne igjen til påsken, ser jeg som meget usannsynlig. Så da er jo spørsmålet hvor ender S&P 500 de neste ukene. At Kina ser bedring er jo såklart en god nyhet. Men i USA så skal det bli verre før det blir bedre. Men er det allerede priset inn? At det gikk rett opp etter nyheten om 3.2m flere mennesker søkte arbeidsledighetstrygd, forstår ikke jeg. Trump sa også at helsen til amerikanerene skal prioriteres før økonomien. Ja, jeg har kjøpt bear sp500. Men hvor det går neste uke aner jeg ikke. Det logiske er jo at det skal rett ned, men hvem vet...
https://www.dagbladet.no/nyheter/kina-sier-de-vil-prioritere-norge/72306195
Men viruset i USA har så vidt begynt, tror jeg. Selv med 100k+ registrerte smittede. At USA skal åpne igjen til påsken, ser jeg som meget usannsynlig. Så da er jo spørsmålet hvor ender S&P 500 de neste ukene. At Kina ser bedring er jo såklart en god nyhet. Men i USA så skal det bli verre før det blir bedre. Men er det allerede priset inn? At det gikk rett opp etter nyheten om 3.2m flere mennesker søkte arbeidsledighetstrygd, forstår ikke jeg. Trump sa også at helsen til amerikanerene skal prioriteres før økonomien. Ja, jeg har kjøpt bear sp500. Men hvor det går neste uke aner jeg ikke. Det logiske er jo at det skal rett ned, men hvem vet...
Piperenser
28.03.2020 kl 21:20
4299
Skjønner godt din bekymring og deler den forsåvidt.
Ser på den andre siden ikke hvordan det er fysisk mulig å ha en børs som reagerer positivt på så ELENDIGE tall.
De håndterer det jo ikke akkurat med fatning...
Ser på den andre siden ikke hvordan det er fysisk mulig å ha en børs som reagerer positivt på så ELENDIGE tall.
De håndterer det jo ikke akkurat med fatning...
petrofrank
28.03.2020 kl 23:28
4244
At børs gikk opp på grunn av joblessclaims tall tror jeg skyldes at markede frykta mye verre tall enkelte spådde 8 til 9 millioner.
Klimbull
29.03.2020 kl 03:30
4188
Globalt ex. Kina 663k. Økning med 65k eller 12,7%.
USA allerede oppe i 515 dødsfall i løpet av siste døgn.
Weekend futures relativt stabile foreløpig.
USA allerede oppe i 515 dødsfall i løpet av siste døgn.
Weekend futures relativt stabile foreløpig.
petrofrank
29.03.2020 kl 13:13
4023
Julle3
God formiddag,håper formen din er bedre og at du har roet deg ned.
Viser til ditt grovt sjikanerende innlegg sent igår kveld som du eller Admin har slettet.
Innlegget ble lest av flere og undertegnede rapporterte det inn til administrator.
Er du voksen nok til å komme med en beklagelse??
God formiddag,håper formen din er bedre og at du har roet deg ned.
Viser til ditt grovt sjikanerende innlegg sent igår kveld som du eller Admin har slettet.
Innlegget ble lest av flere og undertegnede rapporterte det inn til administrator.
Er du voksen nok til å komme med en beklagelse??
Klimbull
29.03.2020 kl 15:21
3960
Weekend Futures var relativt stabile til nyheten om at New York ikke skal ha lockdown.
Egentlig ikke noe nytt da, men Weekend Futures stiger 2%.
Det ble i stedet utstedt reiseråd om å unngå unødvendig reising i NY og statene rundt.
Guvernør Cuomo ville heller ikke ha noen lockdown, men mange stater har innført karantene for reisende fra NY.
Egentlig ikke noe nytt da, men Weekend Futures stiger 2%.
Det ble i stedet utstedt reiseråd om å unngå unødvendig reising i NY og statene rundt.
Guvernør Cuomo ville heller ikke ha noen lockdown, men mange stater har innført karantene for reisende fra NY.
Klimbull
30.03.2020 kl 06:08
3778
Globalt ex. Kina 640k. Økning med 59k eller 10%.
Foreløpig ser det ut som markedet står der det stengte i Europa på fredag.
Brent 23 USD og WTI 20.
Foreløpig ser det ut som markedet står der det stengte i Europa på fredag.
Brent 23 USD og WTI 20.
Redigert 30.03.2020 kl 06:12
Klimbull
30.03.2020 kl 07:29
3737
Legges inn betydelig press for å unngå en negativ start på uken fra morgenkvisten hvor det trolig er lavest omsetning.
SP500 og DAX løftes, men Nikkei følger ikke særlig etter og heller ikke Singapore.
Det samme så man også tidlig i forrige uke.
SP500 og DAX løftes, men Nikkei følger ikke særlig etter og heller ikke Singapore.
Det samme så man også tidlig i forrige uke.
Klimbull
30.03.2020 kl 08:04
3682
Når de løfter DAX til over 9800 kan det være gunstig utgangspunkt for en shorts mener jeg.
Man har pumpet opp futures ganske mye på ingenting.
edit : SP500 futures åpnet rundt 2440 og toppet ut på 2560 samtidig med at DAX var over 9800. SP500 fut tilbake til 2530.
Man har pumpet opp futures ganske mye på ingenting.
edit : SP500 futures åpnet rundt 2440 og toppet ut på 2560 samtidig med at DAX var over 9800. SP500 fut tilbake til 2530.
Redigert 30.03.2020 kl 08:44
Klimbull
30.03.2020 kl 08:55
3621
Softox har gått pent etter siste inngang på ca. 48.
Avsluttet forrige uke på 69,50 og kan nesten se ut som den kan åpne over 70 i dag (foreløpig 74).
Jeg har sett for meg ett kursmål på 140 for Softox, men betingelsene for en høyere kurs på kort sikt er definitivt tilstede.
edit : Pareto hadde som nevnt tidligere kursmål 100 ved en produksjonslinje. Nå er det ikke kjent hvor stor kapasiteten vil være på produksjonslinje 2, men jeg vil tro det er veldig aktuelt med 3 skift med noen stopper for vedlikehold hele dette året. Det skal være en investorpresentasjon senere i uken.
Avsluttet forrige uke på 69,50 og kan nesten se ut som den kan åpne over 70 i dag (foreløpig 74).
Jeg har sett for meg ett kursmål på 140 for Softox, men betingelsene for en høyere kurs på kort sikt er definitivt tilstede.
edit : Pareto hadde som nevnt tidligere kursmål 100 ved en produksjonslinje. Nå er det ikke kjent hvor stor kapasiteten vil være på produksjonslinje 2, men jeg vil tro det er veldig aktuelt med 3 skift med noen stopper for vedlikehold hele dette året. Det skal være en investorpresentasjon senere i uken.
Redigert 30.03.2020 kl 09:00
Klimbull
30.03.2020 kl 09:52
3587
Forhåpentligvis kan man snart få en sterkere oppgang for NVAX.
Selskapet har vært priset langt høyere tidligere på ett mye tynnere grunnlag enn det er nå.
Softox til 78,50. NB! Det er en egen fb-gruppe for investorer i Softox. Vet ikke om det er så veldig mye nytt der.
Markedene ned 1-3%. Forventer 3-5%.
edit : Får se om det er noe støtte for DAX i området 9100-9200 hvis den kommer dit i dag eller i morgen.
Nedsalget er jo "litt" roligere nå.
Selskapet har vært priset langt høyere tidligere på ett mye tynnere grunnlag enn det er nå.
Softox til 78,50. NB! Det er en egen fb-gruppe for investorer i Softox. Vet ikke om det er så veldig mye nytt der.
Markedene ned 1-3%. Forventer 3-5%.
edit : Får se om det er noe støtte for DAX i området 9100-9200 hvis den kommer dit i dag eller i morgen.
Nedsalget er jo "litt" roligere nå.
Redigert 30.03.2020 kl 09:53
Klimbull
30.03.2020 kl 10:15
3487
Matching Halt for Softox på 80.
Har kjøpt litt BWO i dag.
edit : BWE er også en av mine favoritter, men tenkte jeg skulle få den lavere.
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på BW Energy-aksjen (BWE) med en kjøpsanbefaling og kursmål 33 kroner, ifølge en analyse mandag.
Pareto Securities mener BW Energy er godt posisjonert til å ri av en forlenget periode med lavere oljepriser og ser et oppsidepotensial på tre til fem ganger den nåværende aksjekursen basert på fremtidig kontantstrøm og utbytter under markedsforhold med en Brent-pris på 50 dollar pr fat.
"Med en overlegen balanse, attraktive eiendeler og 60 prosent oppside i prising sammenlignet med sine næreste sammenlignbare selskaper setter vi BW Energy som ett av våre toppvalg", skriver Pareto Securities.
Har kjøpt litt BWO i dag.
edit : BWE er også en av mine favoritter, men tenkte jeg skulle få den lavere.
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på BW Energy-aksjen (BWE) med en kjøpsanbefaling og kursmål 33 kroner, ifølge en analyse mandag.
Pareto Securities mener BW Energy er godt posisjonert til å ri av en forlenget periode med lavere oljepriser og ser et oppsidepotensial på tre til fem ganger den nåværende aksjekursen basert på fremtidig kontantstrøm og utbytter under markedsforhold med en Brent-pris på 50 dollar pr fat.
"Med en overlegen balanse, attraktive eiendeler og 60 prosent oppside i prising sammenlignet med sine næreste sammenlignbare selskaper setter vi BW Energy som ett av våre toppvalg", skriver Pareto Securities.
Redigert 30.03.2020 kl 10:17
Klimbull
30.03.2020 kl 11:24
3437
Hva skal man sette som kursmål nå? unlimit?
30.3.2020, 11:08 · Oslo Børs
SoftOx Solutions AS delfinansierer et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se ...(Note: This headline has been truncated)
Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger. Sammen med Københavns Universitet (KU) har SoftOx utviklet en helt ny antimikrobiell løsning for bruk på hud og infeksjoner i skadet hud. Teknologien har dokumentert effekt mot virus, bakterier, og sopp og har samtidig vist god sikkerhet på hud og i sår. Disse egenskapene gjør SoftOx teknologien velegnet til legemiddelutvikling mot en rekke indikasjoner. KU har besluttet å undersøke effekten av SoftOx produkt kandidater på overflateinfeksjoner i slimhinner og i luftveier. Dette vil kunne ha relevans for behandling av luftveisinfeksjoner forårsaket av virus og bakterier, slik som ved COVID-19. I en uttalelse fra Professor i bakteriologi Thomas Bjarnsholt ved Costerton Biofilm Center på København Universitet heter det: «Målet er å teste om SoftOx-løsningen kan forstøves til små partikler for inhalasjon for å forhindre og behandle infeksjoner i luftveiene forårsaket av virus så vel som andre mikrober. Teknologien og applikasjonsmetoden vil først bli testet ut i en egnet dyremodell for å dokumentere sikkerhet på slimhinner og i lungevev. Etter grundige tester i dyr og nødvendige godkjenninger fra regulatoriske myndigheter, sikter vi på å kunne gjennomføre de første kliniske studier i pasienter med aktuell luftveisinfeksjon».
30.3.2020, 11:08 · Oslo Børs
SoftOx Solutions AS delfinansierer et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se ...(Note: This headline has been truncated)
Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger. Sammen med Københavns Universitet (KU) har SoftOx utviklet en helt ny antimikrobiell løsning for bruk på hud og infeksjoner i skadet hud. Teknologien har dokumentert effekt mot virus, bakterier, og sopp og har samtidig vist god sikkerhet på hud og i sår. Disse egenskapene gjør SoftOx teknologien velegnet til legemiddelutvikling mot en rekke indikasjoner. KU har besluttet å undersøke effekten av SoftOx produkt kandidater på overflateinfeksjoner i slimhinner og i luftveier. Dette vil kunne ha relevans for behandling av luftveisinfeksjoner forårsaket av virus og bakterier, slik som ved COVID-19. I en uttalelse fra Professor i bakteriologi Thomas Bjarnsholt ved Costerton Biofilm Center på København Universitet heter det: «Målet er å teste om SoftOx-løsningen kan forstøves til små partikler for inhalasjon for å forhindre og behandle infeksjoner i luftveiene forårsaket av virus så vel som andre mikrober. Teknologien og applikasjonsmetoden vil først bli testet ut i en egnet dyremodell for å dokumentere sikkerhet på slimhinner og i lungevev. Etter grundige tester i dyr og nødvendige godkjenninger fra regulatoriske myndigheter, sikter vi på å kunne gjennomføre de første kliniske studier i pasienter med aktuell luftveisinfeksjon».
Klimbull
30.03.2020 kl 11:27
5412
En slik melding i USA ville trolig løftet kursen til det mangedobbelte.
Klimbull
30.03.2020 kl 12:14
5376
Noen som sammenligner med Algeta, men Softox mener jeg har mye større muligheter enn Algeta.
Med kurs 92 så er selskapsverdien 68 mill USD. Normal pris på Nasdaq ville trolig vært 10-25 ganger dette.
Med kurs 92 så er selskapsverdien 68 mill USD. Normal pris på Nasdaq ville trolig vært 10-25 ganger dette.
Klimbull
30.03.2020 kl 13:43
5322
Slik forskning er jo ikke gjort over natten som enkelte tror.
Synes dette ser veldig positivt ut og jeg tror ikke det blir problemer med å få på plass resten av finansieringen her.
30.3.2020, 13:19 · Oslo Børs
Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved KU for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger. Tilleggsinformasjon knyttet til dagen melding om delfinansiering: -SoftOx har bevilget 2,5 millioner Danske kroner til prosjektet. -Studiene i dyremodeller estimeres til å ta 6 måneder. -SoftOx Solutions vil nå snarest starte arbeidet med å finne ytterligere ekstern finansiering fra eksterne kilder
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=499911
Synes dette ser veldig positivt ut og jeg tror ikke det blir problemer med å få på plass resten av finansieringen her.
30.3.2020, 13:19 · Oslo Børs
Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved KU for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger. Tilleggsinformasjon knyttet til dagen melding om delfinansiering: -SoftOx har bevilget 2,5 millioner Danske kroner til prosjektet. -Studiene i dyremodeller estimeres til å ta 6 måneder. -SoftOx Solutions vil nå snarest starte arbeidet med å finne ytterligere ekstern finansiering fra eksterne kilder
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=499911
Klimbull
30.03.2020 kl 16:44
5233
OSE opp 3% på stort fall i oljeprisen.
Ser ut som USDNOK går i intervallet 10,40 - 10,60 og det er vel Norges Bank som holder den der.
Ser ut som USDNOK går i intervallet 10,40 - 10,60 og det er vel Norges Bank som holder den der.
Klimbull
30.03.2020 kl 20:03
5141
NVAX pent opp i USA med ca. 10% til 14.34. Den bør nå være over motstand på ca. 13,80 og ser ut som det er jevn akkumulering.
Muligens skyldes dette også window dressing da den er en av årets vinnere på Nasdaq.
Verdsettes til ca. 700 millioner USD og til sammenligning verdsettes Moderna til 10 milliarder USD.
Jeg tror NVAX har større sjanse til å lykkes enn Moderna, men mulig NVAX trenger en partner fra BigPharma nå.
SP500 hadde ett falskt brudd opp i enden av triangel til ca. 2611 før den falt under triangel, men fortsatt ikke noe betydelig fall.
DAX sliter noe mer på 9770 etter en topp til ca. 9830.
Muligens skyldes dette også window dressing da den er en av årets vinnere på Nasdaq.
Verdsettes til ca. 700 millioner USD og til sammenligning verdsettes Moderna til 10 milliarder USD.
Jeg tror NVAX har større sjanse til å lykkes enn Moderna, men mulig NVAX trenger en partner fra BigPharma nå.
SP500 hadde ett falskt brudd opp i enden av triangel til ca. 2611 før den falt under triangel, men fortsatt ikke noe betydelig fall.
DAX sliter noe mer på 9770 etter en topp til ca. 9830.
deltaker
30.03.2020 kl 21:50
5085
Stemmer. Hver gang Eur/Nok svekker seg utover et visst nivå, kommer de inn :) Hvor skal vi nå?
Klimbull
30.03.2020 kl 22:05
5050
Jeg har økt litt shorts på ca. DAX 9830 og SP500 på ca. 2610.
Tror dette kun er basert på at noen fond skal inn i markedet og trolig ferdig i morgen da det er siste dag i måneden/kvartalet.
Oppgangen har nå vart en uke.
Mulig rebalansering av aksjer/bonds allerede er ferdig.
DAX 9850 som ikke er så langt unna close i Europa.
Tror dette kun er basert på at noen fond skal inn i markedet og trolig ferdig i morgen da det er siste dag i måneden/kvartalet.
Oppgangen har nå vart en uke.
Mulig rebalansering av aksjer/bonds allerede er ferdig.
DAX 9850 som ikke er så langt unna close i Europa.
Redigert 30.03.2020 kl 22:07
julle3
30.03.2020 kl 22:06
5052
Jeg finner altså ikke EN grunn til å gå inn i markedet nu - finner INGEN positive intensiver. Mulig litt småplukk for trading - men men . Det vil vel ikke lysne før SA skrur igjen krana - eller pandemien får rast ifra seg-- det verste gjenstår jo i fler mnd før det kan roe seg, og ferdig med pandemien slik at jobber kan tas opp igjen -- tja , ikke før langt utpå høsten . Så jeg finner det best å bare lukke øynene oh la børs være børs ennu .
Hvor mye reserver av olje HAR egentlig SA tro -- de kan jo ikke pøse ut over 300 mill fat i måneden for evig --- Ser noen estimater på 7 milliarder fat - og andre (de selv sier over 20 milliarder-- ja , fanden må vite hehe
Hvor mye reserver av olje HAR egentlig SA tro -- de kan jo ikke pøse ut over 300 mill fat i måneden for evig --- Ser noen estimater på 7 milliarder fat - og andre (de selv sier over 20 milliarder-- ja , fanden må vite hehe
Klimbull
30.03.2020 kl 22:08
5045
Har vært tungt inne i NVAX og Softox, men letter litt underveis.
Har fortsatt mer enn nok av de.
Har fortsatt mer enn nok av de.
Klimbull
31.03.2020 kl 06:17
4955
Globalt ex. Kina 703k. Økning med 63k eller 10%.
SP500 futures 2612 har begynt å skli ned når Nikkei går i minus.
DAX 9860
SP500 futures 2612 har begynt å skli ned når Nikkei går i minus.
DAX 9860
Klimbull
31.03.2020 kl 06:56
4934
I går kveld var det støtte på 2592 for SP500. Ca. 12 poeng differanse mellom SP500 og futures.
Ser ut som den pumpingen man ser på morgenkvisten forsvinner tidligere nå. SP500 fut toppet på 2630.
SP500 fut 2600
DAX 9815
Ser ut som den pumpingen man ser på morgenkvisten forsvinner tidligere nå. SP500 fut toppet på 2630.
SP500 fut 2600
DAX 9815
Klimbull
31.03.2020 kl 08:59
4815
Kinesisk PMI på 52 løftet først markedet i Asia, men det er et stort men.
Forbruket i vesten er jo ikke som før så det er ikke etterspørsel.
Det forventes derfor fall i økonomien også i Q2 for Kina sin del.
På det meste var Nikkei futures -2% etter at Nikkei avsluttet med -0,9%.
Nikkei futures har løftet seg 1% sammen med SP500 og DAX.
Selskaper som VW taper store beløp hver dag og en gjeninnhenting vil uansett ta veldig lang tid.
DAX ser ut til å åpne rundt 9960
Forbruket i vesten er jo ikke som før så det er ikke etterspørsel.
Det forventes derfor fall i økonomien også i Q2 for Kina sin del.
På det meste var Nikkei futures -2% etter at Nikkei avsluttet med -0,9%.
Nikkei futures har løftet seg 1% sammen med SP500 og DAX.
Selskaper som VW taper store beløp hver dag og en gjeninnhenting vil uansett ta veldig lang tid.
DAX ser ut til å åpne rundt 9960
Klimbull
31.03.2020 kl 09:19
4776
Da har jeg valgt å likvidere alle longs på OSE og pensjonsfond som er kjappe i vendingen går til cash.
Equinor 126 med en oljepris på 23? Arctic har nytt kursmål 85!
Equinor 126 med en oljepris på 23? Arctic har nytt kursmål 85!
Klimbull
31.03.2020 kl 10:16
4713
Equinor over 128! Blir nok en target for shorts når ting roer seg
Beste nå på OSE må vel være BWO. Solgte tidligere i dag, men har kjøpt inn igjen.
Selv i denne tiden starter de tilbakekjøpsprogram tilsvarende ca. 10% av aksjene.
Beste nå på OSE må vel være BWO. Solgte tidligere i dag, men har kjøpt inn igjen.
Selv i denne tiden starter de tilbakekjøpsprogram tilsvarende ca. 10% av aksjene.
deltaker
31.03.2020 kl 10:31
4693
Ikke godt å forklare - spesielt når utsiktene for markedet er mildt sagt elendige. SP 2640 nå. Dax på 10,000. USD styrker seg mot Euro.. Mye rart her.
Klimbull
31.03.2020 kl 10:36
4683
Kaisovski skrev $10m er vel ikke mer enn 3-4% i BWO?
Så det nå. Tror det stod 100 mill USD en annen plass som er nesten 10%.
Uansett er det ett viktig signal for BWO.
Equinor over 130! +8,5%, men det er vel stort sett den som drar børsen.
edit : Regner med det blir en kort trade i BWO om markedet begynner å svekke seg
Uansett er det ett viktig signal for BWO.
Equinor over 130! +8,5%, men det er vel stort sett den som drar børsen.
edit : Regner med det blir en kort trade i BWO om markedet begynner å svekke seg
Redigert 31.03.2020 kl 10:39
Hallo!!!!
31.03.2020 kl 10:46
4662
Påfallende hvordan stemningen synker på mange tråder (så også denne), etterhvert som børsene stiger.
Markedene virker forøvrig å ha priset inn mye av "elendigheten" som råder......
Markedene virker forøvrig å ha priset inn mye av "elendigheten" som råder......
Klimbull
31.03.2020 kl 10:54
4641
Hallo i luken har aldri skjønt noenting og kommer som vanlig med fjas.
Selskapene vil ha store problemer i lang tid.
De fleste land kjører med lockdown og forbruket er rett i dass. Åpnes det kommer spredningen tilbake.
ECB og FED kjører på med stimuli og fond har drevet med rebalansering og window dressing som de trolig avslutter i dag.
Forsåvidt er en av mine konti hvor jeg kun kan kjøre longposisjoner opp 50% siden fallet startet.....
Selskapene vil ha store problemer i lang tid.
De fleste land kjører med lockdown og forbruket er rett i dass. Åpnes det kommer spredningen tilbake.
ECB og FED kjører på med stimuli og fond har drevet med rebalansering og window dressing som de trolig avslutter i dag.
Forsåvidt er en av mine konti hvor jeg kun kan kjøre longposisjoner opp 50% siden fallet startet.....
countbay
31.03.2020 kl 11:00
4621
Ser det er i ferd med å dannes en trippel topp i DAX nå, etter at oppgangen startet 23. mars. Det KAN bli en tur sørover nå, passer jo egentlig veldig bra med kvartalsavslutningen og alle støttekjøp som er foretatt siste tiden. Tar et bet og Shorter på 10000. SL på 10100 om den skulle bryte opp,
Klimbull
31.03.2020 kl 11:05
4616
Tror noe lignende er i ferd med å skje i SP500 futures.
Må være roboter som har kjørt Equinor så kraftig i dag.
Kommer de til å kjøre den ned på samme vis?
Må være roboter som har kjørt Equinor så kraftig i dag.
Kommer de til å kjøre den ned på samme vis?
Klimbull
31.03.2020 kl 12:00
4527
Det kan være at hedgefond har akkumulert kraftig og distribuerer dette da de vet det kommer rebalansering og window dressing fra andre fond.
Nå lemper de ut og DAX tester 10000, men går til 10040 igjen.
Kan se ut som det vil komme flere slike.
Nå lemper de ut og DAX tester 10000, men går til 10040 igjen.
Kan se ut som det vil komme flere slike.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Klimbull
31.03.2020 kl 12:12
4507
Equinor fortsatt på HOD over 132 når første bruddet ned gjennom 9980 kom for DAX.
Kan vi se indeksene snur fra pluss 2-3% til minus allerede i dag?
DAX 9960
edit : Paris CAC40 i minus -0,1%, DAX 9870
Kan vi se indeksene snur fra pluss 2-3% til minus allerede i dag?
DAX 9960
edit : Paris CAC40 i minus -0,1%, DAX 9870
Klimbull
31.03.2020 kl 13:34
4428
DAX dumpet ned til gårdsdagens close, men fikk rekyl til 9870. Ser svakt ut nå
Når skal Equinor virkelig begynne å falle slik at den drar med seg OSE?
SP500 futures holder også igjen noe.
"Don't fight the FED" forsøker de å skremme med. Betyr det at de har brent kruttet og kun kommer med trusler?
Nikkei futures -2,5%. Kanskje skal Europa ned til det nivået etterhvert.
Når skal Equinor virkelig begynne å falle slik at den drar med seg OSE?
SP500 futures holder også igjen noe.
"Don't fight the FED" forsøker de å skremme med. Betyr det at de har brent kruttet og kun kommer med trusler?
Nikkei futures -2,5%. Kanskje skal Europa ned til det nivået etterhvert.
Klimbull
31.03.2020 kl 14:09
4377
SP500 futures 2588. Ryker den under 2580 betyr det at 2592 trolig brytes på åpning.
Kan fort bli retur til 2400 for SP500.
Jeg har tatt gevinst fra noen av toppene i dag da jeg sitter kraftig BEAR og short! Ble litt mye ;-)
DAX 9750
Kan fort bli retur til 2400 for SP500.
Jeg har tatt gevinst fra noen av toppene i dag da jeg sitter kraftig BEAR og short! Ble litt mye ;-)
DAX 9750
Klimbull
31.03.2020 kl 16:14
4246
Avsluttet short Equinor.
Har kjøpt tilbake noe Softox på 80.
Har kjøpt tilbake noe Softox på 80.
Klimbull
31.03.2020 kl 18:21
4161
NVAX litt ned, men ser nå ut til å kunne hente seg inn. Ser nå ut til å være langt mer stabil enn tidligere.
SP500 har definitivt stor motstand på ca. 2640.
Ser nesten ut som den gir opp slik som DAX gjorde tidligere i dag.
DJI og SP500 2622 i minus
DAX 9862
SP500 har definitivt stor motstand på ca. 2640.
Ser nesten ut som den gir opp slik som DAX gjorde tidligere i dag.
DJI og SP500 2622 i minus
DAX 9862
deltaker
31.03.2020 kl 19:27
4119
Markedet skal slite oss ut og lure inn flest mulig longs før det dundrer nedover uante dybder. 40% av verdens befolkning er i lock-down. Da er vi fortsatt langt fra bunnen. SP500 ned til 2590 igjen nå.