Flex en ny TESLA??

Slettet bruker
FLEX 24.01.2020 kl 10:26 1142

El biler var ikke på kartet for bare noen få år siden. Det har også gått tregt med LNG og frakt. Tesla er short hos mange investorer men aksjen går - feil vei.
Det samme er det ikke med Flex som går rette veien for short, men varer det så mye lenger enn til 26. februar, da kommer resultatet til Flex? Det blir veldig bra.

Det er naturligvis mye feil i sammenligningen og den fremstår som kreativt, MEN begge selskapene er i en lang trend, elbiler i begynnelsen (bare i Norge og Kina det selges så mye) og LNG i startfasen til storforbruk. Tvinges kineserene å stenge kullkraft har LNG et fortrinn.

Det er en stor forskjell på selskapene; Flex tjener penger det gjør ikke Tesla.
Redigert 20.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.01.2020 kl 10:40 1103

Problemet til Flex er at de tjener penger;) Markedet vil ha luftslott og tapssluk.. Tesla taper ikke mindre enn 500 dollar pr bil de produserer.. Jo flere de lager jo mer penger taper de.. Allikevel går folk mann av huse og investerer i møkka :)))
really
24.01.2020 kl 12:15 1011

Dette er en ganske fjern analogi, TS. Tesla har industrialisert batteribilene og er klart ledende på verdensmarkedet. De har egenhendig gjort batteribiler relevante og de vokser raskt.
Slik skaper entusiasme og høye kurser

Flng er en mindre aktør blant mange som gjør det samme i et overbefolket marked, i hvert fall de neste to årene.
De har høy kvalitet og bør klare seg bedre enn de fleste i dette markedet, men går det som det pleier når det er for mange skip dumpes prisene til de bare dekker litt mer enn opex. Da blir de høye kapitalkostnadene et problem. Og Flng har et marginalt vekstpotensiale, bl.a. Pga sterk konkurranse og høy kapitalinnsats.