Hvem er lurest?

Krivak
NODL 24.01.2020 kl 11:37 1443

Alle transaksjoner har en kjøper og en selger. Det ser ut til at markedet er allergisk og redd for anafylaktisk sjokk med tanke på prisingen av riggsektoren. Men det er noen som har tatt seg en allergitablett og kjøper. Så hvem er lurest, kjøperne eller selgerne?
Redigert 20.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 12:42 1396

De som ikke har kjöpt er nok de lureste! Nå bör det avklares bytteforhold med mere. Det virker som önsket til JF er å holde kursen lav. Er det for å begunstige seg selv i en eller annen form. Blir i så fall siste gang jeg tar i et papir som har med han å gjöre. Ble for billig så jeg gikk inn med litt, men er usikker på hva han egentlig vil med Nodl/Nol og burde vel holdt meg vekk til det var avklart. DEt jeg ikke forstår er at begge West riggene har kontrakt og vil gå med ok overskudd selv på dagens rater. Og selskaper sies å väre priset for fremtiden, en påstand med åpenbare feil mener jeg. Det er mer snakk om å få hausset den av meglerhus eller noen store. Så starter nedsalget raskt etterpå. Analyser kan faktisk apen julius lage like bra som det meste som blir formidlet. i markedet. Begynner å bli lei av at det fungerer slik for det meste.
Redigert 24.01.2020 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
danmark1
24.01.2020 kl 12:46 1383

Aktien er på ATL og kontrakterne viser højere rater, så køberne står nok med de bedste kort på hånden. Vi skal også huske ombytningen til NOL, som kommer inden længe. Faktisk er omsætningen utrolig lav, set i det lys. Pareto har kursmål 64.
Krivak
24.01.2020 kl 15:56 1265

Nå er det viktig for mange investorer, fond etc å ikke vises på aksjonærlistene til selskap som ikke står på esg-lista. Plutselig innser dem at kronene vil renne inn i olje- og gassnæringen i mange år. Samtidig havner de mest miljøvennlige drillene på esg-light lista. Og vips, så vil dagens kjøpere se ut som de lureste. Kanskje .....
zool
24.01.2020 kl 16:09 1236

Vi får se, tok en liten NODL-bit på kurs 17,90 i dag. Jeg har god tid og plukker når det er "salg". Den dagen utbytte kommer så bør det ikke ta lange stunden før det er dekket inn.

Edit. Tar sjansen og fyller på litt til på 16,38 den 27.01. Bare småslanter fra en småspekulant, men nå får jeg ikke kjøpt mer før om noen uker så nå får det holde for januar.
Redigert 27.01.2020 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
monkrem
24.01.2020 kl 19:00 1162

Bytteforholdet er jo gitt av markedsverdien av NOL vs NODL, som har holdt seg rundt 2,5 siden utskillelsen. Det som er interessant er hvor mange aksjer NODL er villig til å kjøpe tilbake og slette.