Morocco mine news per 23 July

Staffanstorp
ELE 23.07.2018 kl 08:35 3547

Extension of the LOI regarding acquisition of CMT shares

Reference is made to the stock exchange announcement 6 May 2018 regarding an LOI with Auplata entered into for the purpose of forming a Joint Venture to acquire a 37% stake in the Moroccan mining company Compagnie Minière de Toussit SA ('CMT') through acquisition of 100% of the Moroccan investment company Osead Maroc Mining SA ('OMM'). Further to this agreement Element on 5 June 2018 announced that the parties have agreed with the majority shareholder of OMM, to buy the shares in a Luxembourg incorporated holding entity, above OMM in the holding structure, and thereby reducing the amount of equity required for Element to acquire the shares in CMT by approximately 40%. The Parties therefore extended the exclusivity period under the LOI by one more month to 20 July 2018. Element has now completed the due diligence review of the holding structure and the parties are currently in final stages of negotiations of the final agreement. The parties have therefore agreed to extend the exclusivity period to 16 August 2018.

This announcement is made in accordance with the Securities Trading Act Section 5-12.

Oslo, 23 July 2018
Redigert 20.01.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2018 kl 08:40 3513

ELE aksjonærer hater å vente, slik jeg kjenner dem. Skal vel ned igjen...

Da får neste trigger bli pre sale, den meldingen burde vel kunne komme hvilken dag som helst.
Lille
23.07.2018 kl 08:45 3474

En forlengelse er bra og jeg tror det kommer en gunstigere avtale for ELE. Negotiations of the final agreement høres bra ut for meg.
Slettet bruker
23.07.2018 kl 08:48 3444

utbyttemaskinen de eier 37% må jo være musikk i baissernes ører. de liker jo de trygge selskapene..
tuja
23.07.2018 kl 08:50 3430

Da ser det ut som dette snart blir en realitet, og ELE blir medeier i en pengemaskin. Meget bra.

23/07-2018 08:30:01: (ELE) Forlengelse av LOI angående kjøp av CMT aksjer

Det vises til børsmelding datert 6. mai 2018 angående en LOI inngått med Auplata
med formål om å danne et Joint Venture for å kjøpe en aksjepost på 37% i det
marokkanske gruveselskapet Compagnie Minière de Toussit SA ('CMT') gjennom kjøp
av 100% av aksjene i det marokkanske investeringsselskapet Osead Maroc Mining SA
('OMM'). Etterfølgende denne avtalen annonserte Element den 5. juni 2018 at
partene var enige med majoritetseieren i OMM om å kjøpe aksjer i et Luxembourg
basert holdingselskap, høyere opp i eierstrukturen, og derigjennom redusere
Element's egenkapitalbehov for kjøp av CMT aksjene med ca. 40%. Partene
forlenget tidligere eksklusivitetsperioden under LOI'en med en måned til 20.
juli 2018. Element har nå fullført due diligence av holdingstrukturen og partene
er i sluttfasen av forhandlingene om endelig avtale. Eksklusivitetsperioden er
derfor forlenget til 16. august 2018.

Denne informasjonen er gitt i medhold av Verdipapirhandelloven § 5-12.

Oslo, 23. juli 2018


Slettet bruker
23.07.2018 kl 08:54 3395

Absolutt, men meldingen som kom før dette var ikke så bra. BO selger altså med tap! Det har de ikke gjort før så dette var litt urovekkende. En avtale angående kjøp vil utløse flere transjer og jeg lurer veldig på hvordan både selskapet og BO mener dette skal være gjennomførbart. Derfor håper jeg virkelig at token salget går unna, i positiv forstand!
rischioso
23.07.2018 kl 09:10 3310

Godt å vite at det fortsatt forhandles noe som indikerer en bedre avtale enn den som først forelå.

Nå er det også kun 1 uke igjen av tiden selskapet så for seg at TGE startet så den kan bli meldt når som helst.

Sett disse 2 i sammenheng så tror jeg nok TGE responsen vil være med på å forme veien videre.

Når det gjelder BO og salg på dette nivået så må vi ikke glemme at de har låneaksjer de kan leke med og de selger ikke kommisjonsaksjer med tap selv om man kunne forstå det slik gjennom meldingen.
Redigert 23.07.2018 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Namtrah
23.07.2018 kl 09:12 3299

Hvordan kan BO fremdeles ha 24 millioner outstanding convertible bonds? Er dette fortsatt fra transje 1?
Triggly
23.07.2018 kl 09:21 3256

Ser ikke helt hvorfor de måtte vente helt til mandag morgen før de meldte at fristen var utsatt
Tulips
23.07.2018 kl 09:28 3229

I all verden. Hvilken rolle spiller det for deg all den tid børsen er stengt?
Triggly
23.07.2018 kl 09:36 3191

Tulips

Er mer en prinsipp sak, jeg tviler på at de trengte helgen for å få dette i land
rischioso
23.07.2018 kl 10:44 3080

Triggly,

trodde vi fikk den samme meldingen...??…

Når partene ikke er ferdige med å forhandle, fortsatt forhandler og de har meldt om en forlengelse av LOI'en frem til 16.08 så er det vel ikke å forvente at de skulle ha meldt tidligere.

Mao, en avklaring kan komme i dag, i morgen og/eller senest den 16.08 - i mellomtiden er det å forvente at en melding om TGE vil komme og den kan komme hvilken dag som helst denne uken - det samme gjelder for valg av kryptobørs(er) og ikke minst produksjonslisens for Ambershaw mm...;)
Redigert 23.07.2018 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
nopetter
23.07.2018 kl 10:48 3066

dette vil dessverre gi shorterne som etter det jeg skjønner må være BO eller at de har lånt ut aksjene til et hedgefond sjansen til å gruse aksjen ytterligere. så får vi se om de får til å gjøre noe med pre salgene gjennom TGE innen den tid. de har ennå ikke ferdigstilt dette
Tulips
23.07.2018 kl 11:14 2985

En ting skal jeg være enig i, som Triggly indirekte skriver. Hvorfor er det slik, at selskapet så godt som ALDRI klarer å gjennomføre noe FØR fristene de setter. En frist er en frist, og i mitt hode betyr dette at det er en rimelig stor sjanse for at man leverer FØR fristen....men her (og ofte på børs forøvrig) så gjelder ikke dette. Da virker en frist å egentlig være dato for "levering".

Edit. Så når det er sagt. Jeg tviler vel egentlig på noen melding ang. dette før fristen. Nå er 16.aug en torsdag så da kommer det vel før børsen åpner 17.aug. Vi slipper å vente over helgen i alle fall :)
Redigert 23.07.2018 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.07.2018 kl 11:18 2979

TGE ble meldt for 3 uker siden (02.07) å skulle bli igangsatt i løpet av 1 måneds tid så det er å forvente at de er i sluttfasen av forberedelsene.

LES - Element er i ferd med å fullføre avtaler med tjenesteleverandører og potensielle partnere, og forventer at disse blir ferdigstilt i løpet av en måneds tid.

https://newsweb.oslobors.no/message/454866

I tillegg vil det komme melding om avtaler både med tjenesteleverandører og andre gruveselskap i tillegg til valg av kryptobørser - mao, det er mange ting som vil kunne tikke inn hvilken dag som helst.

rischioso
23.07.2018 kl 11:24 2958

Tulips,

når man ikke er ferdig med å forhandle så er det vel heller ikke å forvente at man skulle melde på dato når den var satt i helgen. De kan ha forhandlet gjennom helgen for alt vi vet og de gjorde det helt etter boka med å melde før åpningstid mandag morgen.

Går du tilbake i tid så vil du se at det ved flere anledninger er blitt meldt før den estimerte tiden, men da har det gjeldt avklaringer og ikke oppdateringer på noe som ennå ikke er avklart som nå.

Vi vil nok også fremover kunne oppleve at ting kommer tidligere enn antatt spesielt i disse tider hvor det er så mange forskjellige ting som er i sluttfasen...:)
nopetter
23.07.2018 kl 11:24 2957

de har nå blitt beryktet for ikke å klare med å holde avtalene de melder inn til OSE. det viktigste er at de klarer å holde TGE gjennomføringen innen rimelighetens grenser. hva de melder og om de klarer å holde fristene er to verdener av forskjell hos ledelsen. hvis markedet kunne stolt på dette så hadde vi ikke tradet på disse nivåene
rischioso
23.07.2018 kl 11:36 2928

nopetter,

RE - de har nå blitt beryktet for ikke å klare med å holde avtalene de melder inn til OSE

nå er du i gang igjen...De har brutt kun ett eneste løfte og det var i desember 2017 hvor de skulle ha WP ferdig og ha utstedt den første token. Etter det har det ikke vært brutt noe som helst. At vi har forventninger som overgår det selskapet har lovet er jo ikke et brudd...:)


nopetter
23.07.2018 kl 11:37 2926

det som er positivt er at ingen fra top 20 har solgt etter oppdatering heller ikke sæther som kom inn i forrige uke. på hans nivå er dette en lyttepost
Binyrer
23.07.2018 kl 11:38 2921

Virker planlagt, shorten startet for ei lita stund siden, shorterne viste om utsettelser og "dårlig nytt" kjøpte meg inn igjen idag, håper det ikke ble for tidlig...
nopetter
23.07.2018 kl 11:55 2869

risotto

de meldte inn 5-7 gang WP utsettelsen. det er nok og du vet at tillitten fra markedet er syltynn og de har bommet totalt på interessen i markedet angående låne fasiliteten, det er fort gjort å rive ned tillitt enn å bygge denne opp. BO sitter ennå inne med de 3,6 mill fra forrige oppdatering. de har solgt ca 100k på en uke og de har sikkert ikke solgt disse med tap fordi BO kjøper disse tilbake med gevinst når de som selger med tap dumper sine aksjer fordi de selv sitter short, derfor driver dem med pump og dump. derfor er det ingen poeng for dem å oversvømme markedet med nye fasiliteter

at CEO får seg til å si at aksjonærene sitter i samme båt som BO viser hvilken båt hun sitter i, BO tjener penger uansett hvilken vei aksjen beveger seg. fordi de sitter i to leire, Shorter leiren og låne leiren