BIOTEC Q4

Slettet bruker
BIOTEC 26.01.2020 kl 13:50 13974

Er der nogen, der har en fornuftig analyse/bud på, hvad vi kan forvente os af Q4?

- Er nylig insider-handel en indikation på et godt regnskab?
- Er der ekstra-omkostninger ved afskedigelse af Jørgensen?
- Manifesterer nogle af besparelserne fra nedlæggelsen af Woulgan sig allerede nu?
- Holder AZ den lovede vækstkurve?
Redigert 20.01.2021 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
02.02.2020 kl 15:28 1960

oppturen: Det er sikkert mange som ikke har innsett at det høye dekningsbidraget for molekylærbiologiske enzymer fra ArcrticZymes skyldes at selskapet har klart å skape seg i en nisje med liten konkurranse fra nykommere på området og at produktene de lager går til det meget ekspansive genteknologimarkedet. Er man først på plass i dette markedet og produsentene av genalytiske analyse-kits har inkorporert enzymer fra ArctiZymes i sine produkter, er det ikke lett å bli skubbet av banen. FoU på kreftområdet drives på alle universiteter i hele verden, og det skal derfor godt gjøres å konkurrere på dette omrtådet. Alle vil prøve å gjøre seg rike på nye kreftbehandlinger - i alle land inkludert USA og Kina. Hva kan vi stille opp med mot overmakten? Svaret er "Unique products and bright new ideas", for å si det på engelsk. ArcticZymes har det. Det er dette selskapet som startet det som i Nature senere er blitt omtalt som "The Cold Rush", jakten på kuldetilpassede enzymer. Beta-glukandelen av selskapet var også pionervirksomhet en gang, og produktene er stadig vekk "bench-mark" for nye produkter i samme kategori. Det som er investert på dette, er derfor på ingen måte tapt. Salg av woulgan/SBG-teknologien blir en ren bonus for aksjonærene nå når alle skapene er ryddet, forstanden er tilbake og ArcticZymes blir flaggskipet.




oppturen
02.02.2020 kl 15:36 1950

Du har så rett Jan!
Jeg må forøvrig si jeg er svært positiv til Holters tilnærming også til BG delen av Biotec.
SBG kan bli et godt bidrag på både topp og bunnlinjen om noen få år.
Tror nøkkelen her er å selge på samme måte som enzymene. B to B
Woulgan og Adjuvant blir sannhetsvitner for effekten.
Eller hva tror du Raa ?
riskypick
02.02.2020 kl 18:16 1855

Det er to sektorer som har prestert bra siste tida:bioteknologi og grønne aksjer. To delvis uoppdagede potensielle kandidater for de to sjangrene med ennå forsvarlig kjøpspris: biotec og asetek. Begge øker kontantbeholdning og har solid eksisterende kundemasse samt patentert unik teknologi.
Slettet bruker
02.02.2020 kl 19:08 1804

Det bliver spændende at se, hvor meget det globale Coronavirus-selloff kommer til at påvirke re-pricing af BIOTEC.

Jeg synes altid, at BIOTEC rammer en dårlig nyhedsstrøm på de globale markeder, når de har gode ting at melde :/
rufus01
03.02.2020 kl 17:43 1514

Nok en sterk dag av biotec, og jeg kan ikke se noen grunn til at den fine trenden skal bremse. Svært god guiding vil føre til at oppgangen fortsetter ufortrødent videre. Vel fortjent til alle oss som har hatt troen på selskapet i mange år, og som ikke har gitt opp håpet :). Kommer det nyheter vil de være positive, den økonomiske veksten vil tilta fremover og fremtiden ser bare lys ut!
Redigert 03.02.2020 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2020 kl 18:40 1455

Sagde Holter til Q4 specifikt noget med, at vi igen kunne forvente et svagere Q1/Q2 end Q3/Q4 ligesom BIOTEC plejer?
rufus01
03.02.2020 kl 19:12 1414

Han sa iallefall at vi ikke kunne forvente 20% vekst hvert kvartal, men at man året under ett burde forvente 20% vekst. Så vi kan vel ikke forvente en jevn salgstrøm. Vanligvis er vel første kvartal svakere enn de andre innefor de fleste segmenter.
bj111
03.02.2020 kl 19:24 1389

Det har du helt rett i. Når de har noe krutt å komme med som bør sende kursen opp så kommer det stort sett på dager der børsen er rød som en hummer. Så også da siste kvartalstall kom. Forrige Q var der samme sak, første kvartal på minst 10 år med overskudd, børsen var preget av dårlig nytt uten at jeg husker hva det var.
Spørsmålet er så hva corona viruset har å si for utvikling av kursen fra Q4 til i dag. Kursen har gått opp men ville den gått mer med en mer «normal» børs stemning? Hvis ja så kommer det vel en stigning for corona viruset skaper større frykt enn det er grunn for. I Danmark sier de mer ærlig og rett, det er som en mild forkjølelse som for noen få utvikler seg til en lungebetennelse som kan bli farlig. Her i landet høres det ut som verdens undergang er her, trodde det var klima som var undergangen men kanskje norsk media hausser det og hva vet jeg:-)