PGS Lyfter vidare uppåt :-)

Borrigg
PGS 23.07.2018 kl 09:36 4378

Nu ser det bra ut tekniskt för en vidare uppgång, 60-70 kr till hösten.
Tänk om det skulle börja viskas om ett sammangående eller ett uppköp, då får blankarna bråttom.
De gick ju på en rejäl mina med Norwegian. Så de vet hur det kan svida om man väntar för länge.
Redigert 19.01.2021 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
paalmaan
23.07.2018 kl 10:16 4338

Ja, En pen stigning oppover i dag. 60 - 70 er ikke umulig.
Borrigg
24.07.2018 kl 08:57 4216

Kommer vi att se en uppgång på 3-5% även idag?
Racet har bara börjat, snart kommer det att drivas av smått desperata blankare, Squeeezze ;-)
Borrigg
25.07.2018 kl 13:22 4080

Och nu kom även Investtech med en köprekommendation på PGS.
Pusselbitarna trillar på plats en efter en, resan uppåt kan bli snabb när blankar-maffian ska köpa tillbaka alla blankade aktier, över 30 miljoner aktier.
Dark Horse
26.07.2018 kl 11:32 3948

Ikke ofte jeg skriver innlegg, men vedr. PGS så ser jeg meg berettiget til å gi en kommentar.

PGS har i likhet med bransjen hatt et svært utfordrende marked. PGS leverte nå sist et ordinært resultat uten store overraskelser.

Blant analytikere er det svært sprikende verdianslag. De som har høyest anslag ser for seg at PGS innfrir på det meste fremover og vil betjene gjelden med estimert inntjening. De som har lavest anslag har motsatt syn og ser også for seg at PGS må rekapitaliseres. Det er ikke nødvendigvis negativt, men avhenger svært mye av hvilken kurs som oppnås i emisjonen. Normalt legger en inn min. 30% kursrabatt fra et dagsintervall.

Jeg deler nok den oppfatningen blant enkelte analytikere at dagens kurs er svært høy og er av den oppfatning at den burde ligget mer ned mot 20-tallet. PGS vil slite en del fremover og er selvfølgelig avh. av oljeprisen som ser ut til å flate ut og kanskje på vei nedover pga. høyere produksjon (land som i dag har prod.problem vil etter hvert få kontroll og høyne prod.). OPEC og Russland er nok fornøyd med å ligge rundt 70 dollar fatet.

Tiden vil vise om dette slår til. Laveste anslag blant analytikere er 18 kr.
Dark Horse
26.07.2018 kl 11:33 3946

Ikke ofte jeg skriver innlegg, men vedr. PGS så ser jeg meg berettiget til å gi en kommentar.

PGS har i likhet med bransjen hatt et svært utfordrende marked. PGS leverte nå sist et ordinært resultat uten store overraskelser.

Blant analytikere er det svært sprikende verdianslag. De som har høyest anslag ser for seg at PGS innfrir på det meste fremover og vil betjene gjelden med estimert inntjening. De som har lavest anslag har motsatt syn og ser også for seg at PGS må rekapitaliseres. Det er ikke nødvendigvis negativt, men avhenger svært mye av hvilken kurs som oppnås i emisjonen. Normalt legger en inn min. 30% kursrabatt fra et dagsintervall.

Jeg deler nok den oppfatningen blant enkelte analytikere at dagens kurs er svært høy og er av den oppfatning at den burde ligget mer ned mot 20-tallet. PGS vil slite en del fremover og er selvfølgelig avh. av oljeprisen som ser ut til å flate ut og kanskje på vei nedover pga. høyere produksjon (land som i dag har prod.problem vil etter hvert få kontroll og høyne prod.). OPEC og Russland er nok fornøyd med å ligge rundt 70 dollar fatet.

Tiden vil vise om dette slår til. Laveste anslag blant analytikere er 18 kr.
rollon
26.07.2018 kl 11:51 3915

Tenker at med det biblioteket som PGS besitter ( 650 000 kv.kilomter 3D / 450 000 kv.km 2D - tall fra pgs.com) så er det vel ikke bare å fastslå hva som er rett verdi på selskapet. PGS er så mye mere enn bare seismikk båtene, de innehar ett bibliotek som vil prises høyt når etterspørselen setter inn. Når de kan selge en enkelt jobb oppi 15-20 ganger , hvor mange ganger kan de ikke selge alle de tusener av spec-data de har samlet seg og til hvilken pris? For meg er aksjemarkedet ett veddemål og jeg har tro på at PGS skal stige i verdi, ikke pga kapasiteten på flåte sida men pga de data de sitter med og den kapasiteten de har til å samle mer data. I mange år har det vært fy-fy å samle multiklient data men jeg føler at dette holder på å endre seg nå og dagens pris KAN være billig, men den KAN jo og være dyr hvis oljeprisen kræsjer. Spm blir jo hva du tror om fremtiden og vedder på vil skje.
Borrigg
27.07.2018 kl 08:58 3750

Är det någon som har funderat på vad det skulle innebära vid ett uppköp/sammangående av PGS-TGS?
Jag tror att värdet på PGS skulle vara mycket högre i ett sådant scenario ;-)
Som jag ser det så finns det bara fördelar och ett mycket högre marknadsvärde totalt.
Fra Sidelinjen
27.07.2018 kl 10:47 3672

DNB er ubrukelige på seismikk og serviceselskaper, men dyktige på rigg.
Har man fulgt analysene til Masdal i DNB på TGS og PGS har man aldri tjent en krone. Så at så mange mener PGS er høyt priset er langt unna hvor konsesus ligger. Kommentarene etter Q2-tallene var at aksjen trolig ville utvikle seg sterkt etter resultatet.

Og det har aksjen gjort, og ligger rundt årets høy, til tross for en olje som er 6 USD lavere enn for en liten måned siden. Det er bare til å dekke inn short i denne.
Redigert 27.07.2018 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Nestor1
15.08.2018 kl 15:06 3366

Masdal har aldri rett, markedets dårligste analytiker
Fischer
22.08.2018 kl 15:05 3066

Da er jeg inne i PGS med hud og hår igjen. Fikk solgt (flaks) før Ferd kødda det til. Etter inngang i underkant av kr 30 tidlig i 2017 var det lite hyggelig å bli med på raset ned mot kr. 12 !! Tolmodighet sies å være en forutsetning i aksjemarkedet, det stemte her.
Bakgrunnen for å kjøpe seg inn igjen er kort og godt at Ferd salget og dagens nyhet med nye konkurrent har bidratt til et fall fra årets topp på ca. kr 10,-. Jeg mener at disse hendelsene i stor grad har bidratt til at aksjen er droppet ned siste måned. Det er ingen endringer i markedsforholdene som skulle tilsi en slik svekkelse i aksjekursen. Inngang på høyt 33 tall bør være en bra mulighet slik jeg ser det. Time will show
MD12
22.08.2018 kl 23:13 2837

Time will *tell* heter det på engelsk. Ellers lykke til. Tror den er på 40+ snart :)
Slettet bruker
24.08.2018 kl 15:07 2643

Finnes det en bunn i PGS? Tikker stødig ned på nyheter som allerede var kjent, de som kjøpte hele posten til Ferd på 40 kr sitter allerede på et durabelig tap.
Borrigg
24.08.2018 kl 15:32 2610

Jag är övertygad om att detta är en välregisserad nedgång av de som vill komma ur sina blanknings positioner, i förrgår så köptes det tillbaka väldigt mycket blankade aktier, blankningarna har sakta sjunkit den senaste månaden, så blankarna har spelat spelet väl denna gång.
Tyvärr så är det ganska tydligt att detta är ett spel som är väldigt smutsigt, det konstiga är att inga myndigheter har koll ......
Slettet bruker
24.08.2018 kl 15:51 2589

PGS og PLCS drar med seg Magseis. De er jo antikorrelerte, latterlig tragisk. Det ene markedet går ned (streamer), mens det andre går opp (havbunnseismikk)
Redigert 24.08.2018 kl 15:57 Du må logge inn for å svare