5% ned i dag, eller mer ?
Gevit
28.01.2020 kl 16:47
2854
Traff nok godt ja
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Tror selv at trenden blir noe annet enn 35. Boeing kommer med tall før børsåpning 29.01 .. altså imorgen . De har fått lån på 110 milliarder for å håndtere max krisen. Norwegian har ikke meldt noe angående erstatningen. Boeing vil her presentere tall som har med akkurat dette å gjøre. Er det lånet de ventet på ? er det derfor vi ikke hører noe om emisjonen?
Her kan en spekulere til månen og litt til. Men sist det var stille da det skulle være emisjon var det bud på bordet .
Om det ikke er bud på bordet , å de ennå ikke har avlyst emisjonen .. hvorfor ikke gjøre det nå som kursen er under 40 , hvor Kjosen og co investere hundrevis av millioner , de som sitter med mer innside informasjon enn alle her inne. Hvorfor ikke bare avbryte den nå ? Eller vil de ha erstatningen på stell før den tid.
Om bud er på bordet så tror jeg erstatning iform av billigere fremtidige fly og service har mer verdi enn cash.
Her kan en spekulere til månen og litt til. Men sist det var stille da det skulle være emisjon var det bud på bordet .
Om det ikke er bud på bordet , å de ennå ikke har avlyst emisjonen .. hvorfor ikke gjøre det nå som kursen er under 40 , hvor Kjosen og co investere hundrevis av millioner , de som sitter med mer innside informasjon enn alle her inne. Hvorfor ikke bare avbryte den nå ? Eller vil de ha erstatningen på stell før den tid.
Om bud er på bordet så tror jeg erstatning iform av billigere fremtidige fly og service har mer verdi enn cash.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Artige
28.01.2020 kl 17:27
2687
Tenker de vil ha erstatning på plass først for å se hva kursen da blir. Er den godt over 40 så kjører de emi. Så kan man jo lure på hvorfor de ikke kjørte emi da den var over 40.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Grønland
28.01.2020 kl 17:29
2666
Det der er ingenting verd, kun bortforklaring. Det foregår mer som han ikke kan/ vil etter vet noe om!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Fred55
28.01.2020 kl 19:45
2388
Hm Han sier jo faktisk en del ting om en leser litt mellom linjene. Og selvsagt kan en jo tolke å lese det som en vil.
*Han sier at rep emosjon prosjektet ikke er ferdig. Og at en heller bør kjøpe på Kr 36 fremfor 40. Med andre ord kan det tolkes som det ikke kommer ? Men også kan det tolkes som ett tips kjøp nå rep kommer men da på kr 40 ? Kan være ett vennlig tips kan være en ubetydelig kommentar. Spørs hvordan en vil tolke det.
* Han skylder litt på ny CEO som er ny i stolen. Det vet vi og vi vet også når han begynte, men blir for tynn å unnskylde at han må få tid. NAS jobber 24/ 365 Og ting endrer seg ikke på så kort tid. Selv om han gode skussmål innen ledelse og har skrevet bøker om det. Kan ikke si at jeg har lest noe om hvordan han er ovenfor små eiere/aksjonerer. Kun ovenfor ansatte og måte å lede på.Uansett tynn bortforklaring.
* Når han svarer på erstatning fra Boeing svarer han: Vi har vært i forhandlinger med Boeing. Han sier ikke det pågår heller ikke at de er ferdige og avgjort. Men sier " "Har vært i forhandlinger med Boeing over en lengre periode"
Kan ikke leses på annen måte en at det ikke pågår forhandlinger lengre ? Trenger ikke å være ferdige, men pågår ikke lengre. Kan bety brudd i forhandlinger eller ferdig forhandlet. Er de ferdige og om forent vel da skal det vel børsmeldes snarest ? Om det er brudd i forhandlingene skal vel også det strengt tatt meldes. Begge deler er jo relevante om de er det ene eller andre.
Muligens er det gjort noen avtaler om at dette ikke skal slippes før Boeing legger frem sine tall i morgen. Det positive er at Boeing har fått orden på finasiering rundt 110 milliarder og dermed er det jo noe å hente :-)
Ut i fra det han svarer i mail over. Bør det faktisk komme noe fra NAS. Forhandlinger har pågått lenge. GK uttalte bør være ferdige innen utgangen av 2019. Men mulig den nye CEO som holder igjen, slik at han kan ta kreditten for forhandlingene. Jo lengre de holder inne med svaret jo mer kreditt for han. Selv om trolig GK er den som har forhandlet mest :-) ?
SPV 1 senker kursmål med 20% stort oppslag og må jo mene det en vil. Men blir litt merkelig at rett før gode nyehter trolig er på vei. Så går en megler ut og sier short er tingen i NAS og SPV1 går til kursmål kr 40. Hva vet de som ikke andre vet? Og er jo litt merkelig når så mange store gikk inn i emsjon i november til kr 40. Rart disse ikke ble kontaktet som rådgivere. Eller er det en annen agenda.
Har selv snittet noe ned de siste 2 dagene fikk noe på 35,80 og er fornøyd med det.
Så spørs det om NAS lar spv1 diverse meglerhus få leke seg og overta info nytt fra NAS ledelsen. Vil de fremdeles og frem til 13.02 sitte på sidelinjen som "tause Birgitte" Hvem vet ikke jeg. Uansett spennede saker dette her.
*Han sier at rep emosjon prosjektet ikke er ferdig. Og at en heller bør kjøpe på Kr 36 fremfor 40. Med andre ord kan det tolkes som det ikke kommer ? Men også kan det tolkes som ett tips kjøp nå rep kommer men da på kr 40 ? Kan være ett vennlig tips kan være en ubetydelig kommentar. Spørs hvordan en vil tolke det.
* Han skylder litt på ny CEO som er ny i stolen. Det vet vi og vi vet også når han begynte, men blir for tynn å unnskylde at han må få tid. NAS jobber 24/ 365 Og ting endrer seg ikke på så kort tid. Selv om han gode skussmål innen ledelse og har skrevet bøker om det. Kan ikke si at jeg har lest noe om hvordan han er ovenfor små eiere/aksjonerer. Kun ovenfor ansatte og måte å lede på.Uansett tynn bortforklaring.
* Når han svarer på erstatning fra Boeing svarer han: Vi har vært i forhandlinger med Boeing. Han sier ikke det pågår heller ikke at de er ferdige og avgjort. Men sier " "Har vært i forhandlinger med Boeing over en lengre periode"
Kan ikke leses på annen måte en at det ikke pågår forhandlinger lengre ? Trenger ikke å være ferdige, men pågår ikke lengre. Kan bety brudd i forhandlinger eller ferdig forhandlet. Er de ferdige og om forent vel da skal det vel børsmeldes snarest ? Om det er brudd i forhandlingene skal vel også det strengt tatt meldes. Begge deler er jo relevante om de er det ene eller andre.
Muligens er det gjort noen avtaler om at dette ikke skal slippes før Boeing legger frem sine tall i morgen. Det positive er at Boeing har fått orden på finasiering rundt 110 milliarder og dermed er det jo noe å hente :-)
Ut i fra det han svarer i mail over. Bør det faktisk komme noe fra NAS. Forhandlinger har pågått lenge. GK uttalte bør være ferdige innen utgangen av 2019. Men mulig den nye CEO som holder igjen, slik at han kan ta kreditten for forhandlingene. Jo lengre de holder inne med svaret jo mer kreditt for han. Selv om trolig GK er den som har forhandlet mest :-) ?
SPV 1 senker kursmål med 20% stort oppslag og må jo mene det en vil. Men blir litt merkelig at rett før gode nyehter trolig er på vei. Så går en megler ut og sier short er tingen i NAS og SPV1 går til kursmål kr 40. Hva vet de som ikke andre vet? Og er jo litt merkelig når så mange store gikk inn i emsjon i november til kr 40. Rart disse ikke ble kontaktet som rådgivere. Eller er det en annen agenda.
Har selv snittet noe ned de siste 2 dagene fikk noe på 35,80 og er fornøyd med det.
Så spørs det om NAS lar spv1 diverse meglerhus få leke seg og overta info nytt fra NAS ledelsen. Vil de fremdeles og frem til 13.02 sitte på sidelinjen som "tause Birgitte" Hvem vet ikke jeg. Uansett spennede saker dette her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
hstray
28.01.2020 kl 20:12
2299
Dette er veldig enkelt. NAS vil børsmelde avtale med Boeing iforkant, eller på samme tidspunkt som rep emisjon. Ny adm dir vil sikkert sette seg inn i avtalen samt det kom en ny utsettelse fra Boeing denne uken som påvirker og utsetter avtalen. Disse 2 faktorene, ny direktør og ny utsettelse fra Boeing på når 737 max kan være i luften forsinker emisjonen. Jeg tror man kan kjøre en god deal å kjøpe nå 36 og deretter selge ut på 41-42
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
klaesp
30.01.2020 kl 17:47
1902
CORONAVIRUSET er fortsatt kun i start fasen. Ser at flere flyselskaper har kansellert reiser til Asia, kun et tidsspørsmål før restriksjoner kommer i andre land... Transport segmentet vil få et kraftig fall og Nas er intet unntak ..
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
30.01.2020 kl 17:58
1868
Det spørs vel om ikke fall potensialet snart er tatt ut i NAS...De aller fleste som sitter i aksjen nå har større eller mindre papirtap..og jeg vil tro at tilbudssiden nå er såpass liten at kursen ikke vil gå vesentlig lenger ned, men jeg kan ta feil (har gjort det før....)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
klaesp
30.01.2020 kl 20:55
1723
WHO erklærer torsdag internasjonal folkehelsekrise etter utbruddet av coronaviruset, forteller WHOs generalsekretær torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
_atlas_
30.01.2020 kl 20:58
1709
Och börsen börjar gå uppåt efter nyheten. American airlines upp 1,72% och oljan tar sig ett kliv upp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Britax
30.01.2020 kl 23:29
1522
Den eneste som er irrasjonell her er jo du, Fradrag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare